Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 06.02.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
13 punktów
-
11 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
9 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
5 punktów
-
22 lutego o godz. 11:00 startujemy ze "Zlotem retro MTB". Miejscem spotkania będzie warszawska siedziba mojego serwisu, przy ul. Indiry Gandhi 27. Długo się do tego przygotowaliśmy i wygląda na to, że będzie co oglądać i z kim rozmawiać. Szykujemy również kilka niespodzianek, ale na razie rozmowy są w toku 😉 🫵Agenda: Tego dnia sklep i serwis będziemy mieć tylko dla siebie. Motywem przewodnim będzie MTB sprzed lat, chęć poznania ludzi z podobną pasją, a nawet - jeśli ktoś ma ochotę - uskutecznienie wymian handlowych 🙂 🚵♂️Przedstawimy kultowy sprzęt z tamtych czasów, m.in.: - Biria Unplugged, czyli koncept roweru MTB z lat 90 (1 z 17 sztuk na świecie) z takimi częściami jak Paul, EGS, JP Morgan itp. Czyli top of the top - kultowy Giant NRS Team obwieszony kolorowymi gratami, które oglądaliśmy niegdyś w katalogach. Roox, FRM, Tune, hydrauliczne przerzutki Acros A-GE itp. - tytanowy Van Nicholas Tuareg dla fanów weightweenies i bling bling, czyli Extralite, Tune, Chris King Titanium, Yumeya, etc. Oprócz w/w, masa kultowych części. Shockster, AMP, Mountain Cycle San Andreas, szary XTR, itd. Nie zabraknie również prasy z epoki do poczytania. Pokażemy tak interesujące egzemplarze, jak książka Shimano na 100 lecie istnienia firmy czy przedsprzedażowy egzemplarz polskiego pisma w dużym formacie, które nigdy nie trafiło do sprzedaży. Na pewno nie zabraknie kawy☕☕☕, postaramy się o drobne przekąski. Dla chętnych możliwość zakupienia obiadu w sąsiedzkiej restauracji (dobra pizza, makarony). 🍕🍕🍕 Na ścianie wisi duży telewizor, także nie zabraknie retro filmów 🙂 📺📺📺 Uwaga: jeśli chciałbyś/chciałabyć wystawić u nas tego dnia swój rower czy cokolwiek innego jako eksponat - jest taka możliwość. Po prostu napisz wcześniej mail: 📧kontakt@serwisbajka.pl z dopiskiem "Zlot Retro MTB".4 punkty
-
Lasy są dobrem wspólnym, nie prywatną własnością LP. To że zarządzają nie znaczy że to ma być ich prywatny folwark i mogą robić co chcą. A tak niestety robią. Lasów na terenie Polski jest tak dużo że obeszło by się bez niszczenia szlaków, ale zrobienie nowych dróg zrywkowych to koszta, więc wg. LP lepiej niszczyć szlaki mieć gdzieś turystów i innych ludzi, którzy mają prawo do korzystania z lasów. Niszczenie bikeparków jest na to wybitnym dowodem. BTW, w parkach krajobrazowych, obszarach chronionych i innych też tną nie patrząc na nic. Po to żeby zarządzać lasami. A lasy mają pełnić rolę nie tylko gospodarczą, ale też rekreacyjną. Więc do tego zarządzania powinno należeć też dbanie o szlaki, a nie ich niszczenie.4 punkty
-
W kartonie jest Giant Contend AR 1; chodziła mi po głowie szosa, może karbon ale skończyło się na aluminiaku, a tydzień wcześniej wpadł Revolt 1. Uznałem, że za cenę karbonu wolę dwa rowery z amelinium, a przy okazji zrobię rewolucję w garażu i lochach. Mariny idą pod nóż, Revolt będzie miał ciężkie życie pod sakwą i może na oponie 52 (bo taką przyjmie), pozbywam się MTB - nie moja bajka, na to co mam w okolicy Revolt wystarczy, po asfalcie będę latał na Contendzie. Z 4 rowerów faktycznie używałem tylko dwóch, reszta stoi i zawadza. Może Cortinę sobie zostawię jako przełajkę, bo to unikatowy rower - rama serii 4 u Marina nie zdarza się często; z ciekawości ważyłem sobie przednie koła: 1) Revolt - opona 38 made by Giant, zamleczona - 1,9 kg; 2) Contend - opona 32 by Giant, zamleczona - 1,6 kg; 3) Cortina - dętka, opona Schalbe X-One 32 - 1,5 kg.4 punkty
-
Korba GRX FC-RX610 40T 165 mm. Miałem nadzieję kupić ją gdzieś u nas ale dostępność zerowa albo za duże pieniądze. W Niemczech powoli się kończą, najbliższe dostawy za kilka tygodni więc postanowiłem nie czekać i przyjechała z Bike24 - z dostawą równiutkie 500 zł. Zdecydowałem się na 165 mm bo zobaczyłem jak Pogačar zasuwa na takiej pod górę. Pomyślałem że jak założę sobie taką samą to też będę tak jeździł.4 punkty
-
Masz jakieś rabaty u dilera Gianta? Jeśli tak, to ja właśnie jestem na etapie zakupu nowego roweru... 😏3 punkty
-
No dobra doszedł ten Offbondage N5Pro, całkiem fajnie to świeci jak za 50 zł.. Natomiast ta wiązka jest dość wąska w porównaniu do Lumintopa. Mocowanie fajne, lampka siedzi stabilnie ale wymaga adapterka pod uchwytem na licznik więc to dodatkowy koszt. Tak to uchwycił mój telefon aczkolwiek aparat trochę przekłamuje, na żywo nie świeci aż tak jasno. W sumie trochę żałuję że nie wziąłem z pilotem bo trochę niewygodnie się przełącza ale kiep z tym. Po kolei Low Beam 125lm, 250lm, 500lm, High Beam 250lm, 500lm, 1000lm.3 punkty
-
3 punkty
-
Ale są lasy typowo gospodarcze, wręcz plantacje drewna, a są lasy krajobrazowe, turystyczne, itd. Serio nie trzeba prowadzić intensywnej wycinki w parkach krajobrazowych.3 punkty
-
3 punkty
-
Zima się kończy a ten dopiero ocieplacze kupuje ;)))3 punkty
-
3 punkty
-
Zamówienie od chińczyka zeszło się z tym z centrumrowerowe: - fotochromy od Oakley -łańcuch Force -śrubki -przyrząd do ustawiania zacisku -pensetka (może będzie przydatna przy serwisie piast) -narzędzie do suportu -laser do ustawiania kierownicy (od dawna chciałem to kupić ale nie w oryginalnej cenie 😂) -czujnik tętna od Magine - nie byłem pewien czy mi to potrzebne. Niby zegarek ma pomiar ale pewnie mało dokładny i nie wyświetla na komputerku. Nie chciałem wydawać 200+ za Polara czy Garmina a ten kosztował 55. Szkoda było nie brać. A niż będzie się sprawował dobrze 😊3 punkty
-
3 punkty
-
Łańcuch 9/11s Shimano CUES CN-LG500 LINKGLIDE 130og SHIMANO BB-MT501 Suport Hollowtech II Deore 68/73 Kaseta SHIMANO Cues CS-LG4000 Linkglide 10s 11-48 Przerzutka tylna Shimano CUES RD-U6000 SGS (długi) 10/11 rz. Manetka SHIMANO CUES Dźwignia przerzutki SL-U600011RSET 11 rzędowa SHIMANO CUES FC-U6000 MECHANIZM KORBOWY 40T KORBA 170MM 9/10/11RZ. TARCZA HAMULCOWA SHIMANO SM-RT26 160mm 6 Śrub Tarcza hamulcowa Shimano DEORE SM-RT56 180mm 6 Śrub IS Do przerobienia Kands'a Maestro 2k15 na prawilny wózek.3 punkty
-
A kto tak twierdzi? Nie wmawiaj nam czegoś czego nie piszemy. Mi pasuje system pracy w lasach na zasadach Słowackich dla przykładu czyli optymalizacja pracy i kosztów przez maszyny w tym kolejki. Niestety u nas Staśki i inne Józki a jest ich sporo muszą gdzieś zarobić a pech chce, że LP zamiast powypierniczać z połowę by szli do innej roboty ich trzyma. I tak sobie skubią co roku. Tu nasramy potem tam a za rok dwa znowu wrócimy. Co do parku krajobrazowego co by nie pisać niski stopień ochrony to a i owszem drzewa są cenne i cenny jest krajobraz. To przecież w tym był szkopuł kiedy miedzy innymi Florkowi z Fakro odmówili tego debilnego projektu w Sądeckim robienia zimą drugich Alp w odniesieniu do narciarstwa. Po drugie każde drzewo u nas powyżej pewnej wysokości jest cenne bo jak go wytniesz to drugie rośnie bardzo wolno. Rozumiesz pewnie niekorzystne warunki na takich wysokościach a opady niestety bywają srogie. Funkcji zatrzymania pewnej czasem nie malej ilości wody w takich ulewach to chyba nie trzeba tłumaczyć. Co do rezerwatu na Lipowskiej to pech chciał, że w maju spadł tam śnieg a wcześniej jak by wjechały tam maszyny to zniszczenia były by przez pół bo było sucho na wiór. No wybacz szczerość ale te debile lali by płytę w deszczu bo to jest ta skala. Mają na to 360 dni w roku a akurat wybrali sobie najgorszy czas. Dobry zarządca a nie partacz widzi co jest, widzi, że to ładny szlak bardzo wysoko czyli frajda dla pieszych i nas na rowerze i tak organizuje robotę przerzucając ludzi by szlak oszczędzić. No ale do tego trzeba nie mieć ludzi w dupsku. Z innej strony by zrozumieć o co nam chodzi bo jednak jesteśmy na rowerowym forum to trza latać po szlakach a Ty zdaje się asfalty tylko. No to jak tu bogaty, najedzony głodnego ma zrozumieć? Te tory mają rozjazd i to solidny.2 punkty
-
2 punkty
-
Obsłuży to jedynie przerzutka RD-RX822-SGS. Budowanie "projektu marzeń" na kasecie ZTTO to jak spanie w w hotelu robotniczym podczas gdy godzinę pedałowania dalej jest piękne schronisko na przełęczy. Jeśli iść w mechaniczne 1x12 biegów to bęben microspline i kaseta CS-M8100 lub CS-M9100.2 punkty
-
Od kilkudziesięciu lat trzymam wszystkie swoje rowery w nieogrzewanym garażu gdzie temperatury są takie jak na zewnątrz. Jedyna różnica jest taka że na nie nie pada. Nie zauważyłem żeby to miało jakikolwiek negatywny wpływ na cokolwiek. Zabieram tylko lampki jak temperatury spadają poniżej zera.2 punkty
-
2 punkty
-
Umyj trochę tą ramę do zdjęć jeśli zamierzasz wysyłać do B-D. Pokaż, że nie ma żadnego śladu po uderzeniu w okolicy tego defektu.2 punkty
-
2 punkty
-
Jako, że organizuję kolejnę odsłonę "Kolarskich rozmów", chciałbym zaprosić do uczestnictwa wszystkich zainteresowanych. Spotkanie jest bezpłatne i odbędzie się w sobotę 15 lutego o godzinie 16:00 w Warszawie przy ul. Indiry Gandhi 27. Jest to adres mojego serwisu, tuż obok znajduje się stacja metra oraz wygodny (bezpłatny) parking. Krótka agenda: Warsztaty w formie dyskusji z możliwością zadawania pytań poprowadzi dla Was fizjoterapeuta Piotr Kalużny. Motywem przewodnim tego dnia będą: 1. Najczęstsze kontuzje w kolarstwie - przyczyny, leczenie, profilaktyka 2. Przygotowanie motoryczne (trening ogólnorozwojowy) w kolarstwie - podstawowe zasady, najważniejsze założenia, najczęściej popełniane błędy 3. Rozciąganie, rolowanie - czy są rzeczywiście konieczne? Fakty i mity Na spotkanie zarezerwujcie sobie min. 1,5h. Jeśli pytań będzie dużo (a przewidujemy naprawdę interesującą i ożywioną dyskusję), ów czas może się wydłużyć. Jak zawsze będzie czekała na Was aromatyczna kawa i przepyszne ciasto, wśród zebranych wylosujemy voucher na serwis do zrealizowania w naszym studio. Ze względu na ograniczoną ilość miejsc, prosimy o rezerwację: - telefonicznie: 601 071 072 - mailowo: kontakt@serwisbajka.pl Oczywiście jeśli będzie więcej chętnych niż miejsc nikogo nie wyrzucimy, ale pozostaną tylko stojące 😉 Link do wydarzenia na fb: https://www.facebook.com/events/2337137779984547?acontext={"event_action_history"%3A[{"extra_data"%3A""%2C"mechanism"%3A"left_rail"%2C"surface"%3A"bookmark"}%2C{"extra_data"%3A""%2C"mechanism"%3A"calendar_tab_event"%2C"surface"%3A"bookmark_calendar"}]%2C"ref_notif_type"%3Anull} Zapraszamy Was serdecznie! 🙂1 punkt
-
Ja zawsze mierzę do poziomu wyznaczonego przez dolny oring tłumika kompresji. Jeśli jest za mało to nie ma twardej blokady. Jeśli za dużo to nie będzie pełnego skoku.1 punkt
-
@Punkxtr Cholera, a w mój stareńki Scott już z półtora roku czeka aż mu klamkę wymienię bo stara się rozpadła przy próbie regulacji. Mam "nówkę" z epoki ale czasu do tej pory nie znalazłem a tu taka impreza! 😜 Trzymam kciuki, żeby impreza okazałą się cykliczna 👍1 punkt
-
Reba/SID o skoku 100mm mają 506mm CTA. Ustawiasz SAG 15% i robi się z tego 490mm. FOX Float 34 SC 100mm ma około 5q0mm CTA.1 punkt
-
Zmierzyłeś przekrok, wyszło 78-79, koniec tematu. Nic nie liczysz, nic nie mnożysz, nic nie dzielisz, mamy 2025 a nie 1980 gdzie każda taka była taka sama. Przy twoim wzroście i przekroku potrzebujesz roweru z efektywną długością rury poziomej w okolicy 535-540 (no chyba, że progresywna geometria jak np. aktualny kross esker to wtedy będzie trochę więcej). To długość rury poziomej jest wyznacznikiem rozmiaru szosy/gravela. Wartość przekroku jest potrzebna żeby ustalić czy nie masz dziwnych proporcji ciała i czy się na ramie nie będziesz klejnotami zawieszał1 punkt
-
W lasach ciąć się będzie, bo takie jest ich przeznaczenie. W dużej mierze to hodowle. Musimy to zrozumieć Często wycinka nie wiąże się jedynie z pozyskaniem drewna ale z prześwietleniem zalesienia albo wycinką drzew zainfekowanych szkodnikami. Tak to wygląda i tego się nie zmieni. Problemem jest natomiast to, że po zakończeniu prac się nie sprząta. Dla mnie jest to nie zrozumiałe, jak można wpuścić firmę, a później nie umieć wyegzekwować wyrównania dróg. Z jednej strony trąbi się żeby nie wjeżdżać do lasów autami, nie zastawiać dróg p.poż, nie zwiększać antropopresji a z drugiej strony sami zarządcy pozostawiają po swoich pracach niemiłosierny chlew.1 punkt
-
Tak, w rowerze prawie wszędzie niebieski loctite (ew. cx80, manol, k2 itp.). Niektóre połączenia w damperach i amortyzatorach skręcane są na czerwony (trzeba grzać Żeby odkręcić).1 punkt
-
@ParaMelon Normalnie na samą przełęcz czyli 2758 m., potem już w dół. Ile km - to zależy jak trasę ułożysz. Od strony Prad jest jedna droga na przełęcz, za przełęczą kawałek w dół i jest rozwidlenie - na Bormio (ITA) albo Val Mustair (SUI). My nocleg mieliśmy na przełęczy, dokąd dotarliśmy autami właśnie od strony Prad, musieliśmy więc najpierw zjechać, żeby podjechać. Zjechaliśmy na Val Mustair i zrobiliśmy kółko do Prad i potem powrót na przełęcz. Można było pojechać odwrotnie - na Prad i wrócić przez Szwajcarię. Albo pojechać na Bormio i wrócić do Prad od innej strony; wreszcie zjechać na Prad i wrócić od Bormio Nam wyszło jakieś 60 km z czego 40 było w dół. Natomiast podjazd był po tych numerowanych 48 zakrętach - to jest właśnie wisienka na torcie. Ale żeby tak naprawdę się liczyło, to trzeba robić trasę na odwyrtkę, zjazd w tych serpentynach to musi być adrenalina w spodenkach1 punkt
-
Te widły na B-D to po prostu 2 różne modele, z tego samego roku. Jeden na nóżkach 32mm drugi na 34mm. Przy takiej masie szedłbym w 34. FOXy bardzo wiotkie są, nawet te nie-SC. Nje wiem o jakiej ofercie SIDa piszesz. Generalnie SID warty rozważania to współczesny model z tłumikiem RaceDay 2. Powiedzmy, że odpowiada to pod względem pracy FOXowi z tłumikiem Grip. SID z goleniami 32mm będzie odrobinę mniej wiotki niż FOX 34. Jeśli zamierzasz szybko jeździć na trudniejszych technicznie singlach to może to mieć znaczenie.1 punkt
-
To wygląda na pęknięcie lakieru, może szpachlówki pod...alu raczej tak nie pęka.1 punkt
-
W tym przypadku, dobrym pomysłem może być kontakt ze sklepem Bike Discount (producentem Radona), opisanie obaw i przesłanie zdjęć przez ich formularz kontaktowy: https://www.bike-discount.de/en/contact# Myślę, że pomogą, a szczególnie, jeśli rower jest jeszcze na gwarancji.1 punkt
-
1 punkt
-
Już miałem zapytać : co Ty taki wybredny ? Widzę jednak, że jesteś tego świadomy, więc nie pytam Ja niby nie akceptuję niektórych kolorów (biały kolor ramy absolutnie nie wchodzi w grę, czerwonego nie lubię), a jeżdżę jakimś takim rubinowo -buraczanym, który w dobrym świetle przypomina mi dziadowskie okleiny perkusji Polmuz Powiedzmy, że przymykam oko i w półmroku nie widać - dobrze, że nie różowy Może trochę za dużo jaśniejszych przebić - takim, to już chyba tylko po nocy Wczoraj terenowo - miejskie 55 km, czyli od POW na Żerań (wzdłuż Wisły z absolutnie minimalną ilością DDR), a potem powrót drugim -lewym brzegiem, bez zbytniego kombinowania, żeby za dużo km nie nabić, bo z planowanych +/-40 km jeszcze by się 70 zrobiło PS z całym szacunkiem do marki Polmuz, która się reaktywowała, i mam nadzieję ma się dobrze1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Witam, Posiada ktoś kamerkę DJI Osmo Action 5 Pro i mógłby się wypowiedzieć na jej temat?1 punkt
-
To nie zrobiłeś legalizacji swoich zakupów !?!?!? Kupujesz Żonce coś ładnego dajesz prezencik a później wyciągasz swoje fanty i ona się nie czepia 😀😀😀😀1 punkt
-
Panowie, amator chce sobie rower kupić, a Wy mu wykład robicie o kadencji. Poradźcie lepiej co ma jeszcze do wyboru w tych granicach finansowych, bo jestem na 100% pewny, że ma w przysłowiowej d.. tą kadencję 😉1 punkt
-
Przejeżdżam rocznie około 7000-8000 po Warszawie. W ciągu ostatnich kilku lat spotkałem się 3 razy z sytuacją że policja sprawdzała numer ramy. Kilka razy, góra 10, była kontrola trzeźwości. Nigdy nie widziałem kontroli legalności e-bike a przecież wielokrotnie jechał taki na manetce, czasami bardzo szybko, obok policja radiowozem i zero reakcji. To tyle odnośnie ciśnienia na zwracanie uwagi.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00