Skocz do zawartości

Ranking

  1. zekker

    zekker

    Użytkownik


    • Punkty

      23

    • Liczba zawartości

      8 077


  2. marvelo

    marvelo

    Użytkownik


    • Punkty

      18

    • Liczba zawartości

      3 482


  3. dfq

    dfq

    Użytkownik


    • Punkty

      18

    • Liczba zawartości

      1 054


  4. Strek

    Strek

    Użytkownik


    • Punkty

      17

    • Liczba zawartości

      902


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 12.09.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo idzie przejechać: Srebrna Góra, trasa D.
    16 punktów
  2. Bo rower, wehikuł idealny przy zwiedzaniu.
    13 punktów
  3. 12 punktów
  4. Miło popatrzeć na Wasze wyczyny ja to bardziej wokół komina max 30-40 km od domu ale co nieco też można zobaczyć.
    7 punktów
  5. widelec sztywny, całkiem ładniutki i lśniący aż żal montować😄
    4 punkty
  6. Bo żegnaj lato na rok, stoi jesień za mgłą...więc trzeba korzystać z każdego, słonecznego dnia.
    4 punkty
  7. Bo Park Botaniczny (Palanga - Litwa)
    4 punkty
  8. Z sąsiadem (prezesem wspólnoty), w półtorej godziny przykręciliśmy wieszaki na 13 rowerów w blokowej rowerowni. Nagle w zagraconym pomieszczeniu zrobiło się jakby pusto - da się wejść. Siła SDS+.
    3 punkty
  9. Szatan złamał hak, winne były kółeczka które po około 4k km zblokowały łańcuch🫠 Poszedłem po rozum i kupiłem prawilne od producenta na literę S 😉🙃 Pozdrow'er😘
    3 punkty
  10. Czemu wy jeszcze temu matołowi odpisujecie w ogóle? Zgłaszać takich od razu i siema. Zarejestrował się jak miał jedenaście lat, teraz wrócił w wieku szesnastu i kozaczy...🫠 Idź sobie @nolimts na forum szajsbajka, to odpowiednia grupa docelowa dla podobnych tobie. Albo zadaj pytanie na tiktoku.
    3 punkty
  11. Bo więcej łat niż asfaltu: Zjazd od DW389 Poniatów -> Poręba
    3 punkty
  12. Bo sklep/bar w górach: Jedno z zaskoczeń Gór Orlickich, nie dość że asfaltowe drogi po w zasadzie szczytach, to jeszcze takie sklepo-bary na przełęczach. Tego dnia akurat pozamykane.
    3 punkty
  13. Tak Giant sam buduje ramy karbonowe i inne elementy plus znaczną większość trzepie dla innych...jakość ram na bardzo dobrym poziomie. Do każdego roweru sztyce są "szyte" na miarę od Defiego, przez Tcr'a, po Propela. Pressfita nie ma co się bać, szczególnie w ramach Gianta. U mnie drugi tcr na pressficie i zero problemów. Co do sztycy to nie wiem, czy ta w tcr działa, czy nie. Działanie innej sztycy giant czyli dfuse w szutrówce czuję. W tcr'ach bywa problem ze strzelającą sztycą. Wynika to z faktu, że w stosunku do starszego modelu jarzmo sztycy/zacisk zostało nieco odchudzone i przy jej określonym wysunięciu potrafi pracować, to oczywiście minimalne ruchy, których się nie czuje, ale w połączeniu z deszczem, piachem, brudem potrafi po czasie wydobywać dźwięki...więc co jakiś czas trzeba wyciągnąć i przesmarować -przynajmniej u mnie. Warto mieć to na uwadze. Co do dostępności sztyc się nie wypowiem. Dfusa idzie kupić...do Propela i Tcr to nie wiem.
    2 punkty
  14. Takiego używam w busie. Jest lekki a poza busem służy w garażu.
    2 punkty
  15. Bzdura. Producenci UE na to nie pozwolą skoro to środki od ich podatników płyną do Polski w ramach KPO. To mnie uświadom skoro się mylę. Łatwo postawić zarzut. DOWÓD poproszę. Teraz.
    2 punkty
  16. Rama 29er, rozmiar 19'', oczywiście z Aliexpress. Czas oczekiwania 27 dni. Na żywo wykonanie całkiem w porządku.
    2 punkty
  17. To ja też wrzucę coś, czego sam nie robiłem
    2 punkty
  18. Ponieważ jestem na foto odwyku, na wypady rowerowe zamiast aparatu zabieram ze sobą kolegę fotografa. I powiem Wam, że to jest zdecydowanie wygodniejsza opcja.
    2 punkty
  19. 2 punkty
  20. Bo szuter klasy premium, można jechać i jechać.
    2 punkty
  21. Lampka rowerowa przednia Prox ARA II do zastosowań dziennych I mały stojak serwisowy do zastosowań mobilnych
    1 punkt
  22. Hej Mam prowadzenie pancerzy na górnej rurce na górze, są 3 sloty , dwa na prowadzenie pancerzy przerzutek i jeden na prowadzenie pancerza hamulca (środkowy). Różnica jest taka że środkowy slot jest luźny tak jakby trzeba byłoby go puścić przez całą długość ramy bez ucinania go w porównaniu do slotów na pancerze przerzutki. Czy do będzie miało wpływ na siłę hamowania ? Macie jakieś rozwiązanie które zastosowalibyście u siebie lub coś sprawdzonego czy lecieć po całej długości pancerzem ? Gdy dostałem ten rower w środkowym slocie był jakiś gumowy uzupełniacz tak aby można było zastosować rozwiązanie jak w pancerzach przerzutki czyli pancerz od manetki - goła linka - pancerz do przerzutki. Dodaje fotki dla rozjaśnienia. 1.jfif 2.jfif
    1 punkt
  23. Wyłącznie L wchodzi w grę Na XL będziesz siedział jak na kibli + Reach jest kosmicznie duży
    1 punkt
  24. Fenwicksa miałem i był w porządku. Teraz mam jakiś odtłuszczacz do tarcz z motoryzacyjnego (nie pamiętam marki, ale to pewanie jeden pies) i też jest w porządku.
    1 punkt
  25. Jak serwisujesz kilka rowerów to sugerowałbym po prostu zunifikować średnice pancerzy na wszystkich, np. hamulcowe 5mm i przerzutowe 4mm (bo to chyba najpopularniejszy standard). Ja obecnie używam prawie wyłącznie Shimano. Bardzo zacne pancerze i linki. Choc na Jagwire też nie narzekałem. Jak zdarza mi się kupić cos innej firmy, to sprawdzam czy ma te 4 lub 5mm DIA. Jak preferujesz grubsze pancerze np. 6mm to OK, tylko załóż taki na wszystkich rowerach. I w garażu dwa słoiczki końcówek: Wolisz uszczelniane? To np: Zaletą takiego rozwiązania jest to, ze jak nawet zabraknie w słoiku końcówek, to zawsze możesz zdjąć starą z demontowanego pancerza i użyć ponownie. Bo pancerze maja tę samą średnicę. A jak masz misz-masz w średnicach, to to prędzej czy później trafi Ci się pancerz na który nawet te "uniwersalne" nie będą pasowały. Zresztą IMHO jak coś jest bardzo uniwersalne, to znaczy że nigdy nie jest tak dobre jak to dedykowane.
    1 punkt
  26. 3 Pod "korpo" to niech sobie ten łańcuch leży przypięty do stojaka , nie musisz go przecież codziennie wozić. 5 Tak, tylko średnicę trzeba odpowiednią dobrać.
    1 punkt
  27. To wersja 475 mm kupowałem go tutaj: https://www.mtbiker.pl/shop/czesci/widelce-i-amortyzatory/widelce-sztywne/force-mtb-29-disc-widelec-sztywny-aluminium-polysk-p209845.html aktualnie z nieprzyciętą rurą waży na jednej wadze 815 a na innej 830gramów. Na razie nie docinam, bo czekam na wenę aby poskładać swój przyszły wynalazek😄 ale oczywiście zważe go jak przytne.
    1 punkt
  28. Jeżeli nie musi być wygodny i odpowiednio dopasowany - to każdy. Ale jak ma się na nim dobrze czuć, to idźcie do sklepu i niech się przymierzy / przejedzie na kilku rowerach różnych marek. Od tego zacznijcie, a z ewentualnymi wątpliwościami wróć na forum dopytać o technikalia.
    1 punkt
  29. A po co Ci końcówki uniwersalne? Będziesz przekładał je miedzy pancerzami? Pancerz przerzutki ma 4mm średnicy a hamulca 5mm. Kup po kilka sztuk na każdy rodzaj pancerza. Jak koniecznie chcesz uszczelniać to do przerzutki możesz kupić te uszczelnione z noskiem. Jak się uzbiera sporo syfu w pancerzu to po latach może to przymulić pracę przerzutki. Tam jest słaba sprężyna. Choć ja jak pisano wyżej preferuję wymianę pancerza co jakiś czas. A jak przy wymianie okaże się, że linka już swoje przeszła to i linki przy okazji. Przy hamulcach uszczelnianie nie jest tak ważne, bo sprężyny są dużo mocniejsze i zwykle odbijają bez problemu. A pancerz i tak warto wymienić co jakiś czas. P.S. Niektórzy do uszczelnienia pancerza przerzutki stosują kawałek termokurczki założonej na koniec pancerza. Ja nie testowałem (nie odczuwam takiej potrzeby) ale jak nie będzie zdawało egzaminu to jedno cięcie nożem i ją usuniesz.
    1 punkt
  30. Nie, nie ma problemu. Wystarczy narzędzie i odrobina dobrej woli. Tym bardziej, ze w szosie wytrzymuje średnio +/- 10 000km.Wiem, że specjaliści od stalowych ram sprzed "epoki korporacji" lubią sobie popłakać na temat pressfitów, ale im przeszkadzają również zintegrowane kokpity, Di2 i hamulce tarczowe 🤣. TCR to fajny rower. Gdyby nie ta debilna sztyca, która nie wiadomo czemu ma służyć... Dlatego powinieneś kupić Propel'a . Nie dość że ma właściwy rodzaj sztycy, to jest po prostu ładniejszy.
    1 punkt
  31. Canyon poza brakiem sztywnej osi, nie ma nawet taperowanej główki ramy. Wiem, że w tym wypadku to nie ma znaczenia, natomiast jak już ktoś się upiera przy zakupie MTB do takiego użytkowania to warto kupić rower, którego rama posiada obecnie stosowane standardy.
    1 punkt
  32. Chyba jesteś @michalr75 trochę nie na czasie, bo Canyon coraz bardziej poszerza swoją sieć serwisową. Już wcześniej wystarczyło zgłosić się do oficjalnego serwisu pod szczecinem, a nie wysyłać rower do Niemiec. Teraz punktów serwisowych jest więcej. Ja się z tej dyskusji wyłączam, bo jak czytam, że serwis BSA i Pressfita jest porównywalny, to aż mnie trzęsie... @Margot wybierz mądrze, nie daj się namówić fanboyom marki.✌️
    1 punkt
  33. Wybierz ten który ci się podoba. Reszta to tylko drobiazgi. Osobiście. Esker 2.0 gen 2 -microshift sword, najlepsza grupa napędowa na mechanice. -nowa geometria, z taka jaką powinien mieć gravel, z dużym potencjałem modernizacyjnym. rama najważniejsza sprawa, bo w okól niej wszelkie modernizacje się dzieją i to ona najczęsciej decyduje się kiedy z rowerem się rozstaniemy. Po co szukać gdzieś tam w świecie, jak tu na podwórku kross zrobił bardzo dobrego gravela.
    1 punkt
  34. Możesz też użyć bagażników dachowych i mocować je do podłogi. Coś w tym stylu.
    1 punkt
  35. Do ostatniej wrzutki. Może nie Viper, ale kupiłem niedawno Crossfire, i na trasie ok. 550 km (dziennie średnio koło 100 km) poradził sobie znakomicie. Tylko jeśli chcesz jeździć w miarę szybko i bez zbędnych oporów toczenia, to od razu zainwestuj w inne opony, bo te Schwalbe Smart Sam to są ok w teren, czy szutry, ale na asfalt to nieco męczące. Ja wrzuciłem na dzień dobry Schwalbe Hurricane i super sprawdziły się przy długich przelotach (także na szutrze i trochę na cięższych, kamienistych zjazdach). Widzę, że Viper ma już wyższą grupę Cues, więc i może z jakością pracy będzie lepiej. Chociaż nawet w moim Crossfire nie narzekam. Waga jest jaka jest, bo w komplecie dostajesz już regulowany mostek, amortyzowany wspornik i podpórkę, a to swoje waży. 2x9 daje radę nawet na pojazdach rzędu >10%, ale dla komfortu przydałyby się z tyłu tryby >36 (w Cues U6000 chyba jest 41 lub wyższy). Generalnie, za tą cenę uważam, że rower ma bardzo dobry stosunek ceny do jakości/możliwości.
    1 punkt
  36. Czas wrócić na górę🫠 Choć na dole też coś stoi🫠 Jest sporo palet do rozebrania🫠 Pozdrow'er😘
    1 punkt
  37. Bo koniec upałów i pomór sezonu świń. 🫠 Dziś już/w końcu pada. Pozdrow'er 😘
    1 punkt
  38. Bo prawie jak w Alpach: Góry Orlickie, gdzieś między Pod Homolí, a Pěticestí. https://mapa-turystyczna.pl/#50.26239/16.44183/17
    1 punkt
  39. A to mój najlepszy zakup używanego roweru. Wheeler Eagle w wersji 27,5". Muszę jeszcze przyciąć rurę sterową i kierownicę, wycentrować przednie koło, i będzie super. Kiedyś może zrobię 1x, bo i tak korzystam tylko z dużej. Pozdrower
    1 punkt
  40. Jeszcze 3 lata temu było się nad czym zastanawiać bo Wahoo komputerki nie były ani lepsze ani gorsze, chociaż pierwsze wersje wahoo to był dramat nawet w porównaniu z graminami x20. Teraz jest garmin, spora przerwa wahoo i karoo i kolejna przerwa igp, brytony itp. Mam nadzieję, że coros się obudzi bo desperacko potrzebujemy konkurenci w tej niszy, ich urządzenie ma potencjał a firma środki żeby to jakoś wyglądało. Ja nie wiem jak można sądzić, że telefon może spełniać funkcję komputerów rowerowych, wielkość, montowanie na kierownicy, kompatybilność z czujnikami, czas pracy na baterii, temperatura latem itd. No nie da się.
    1 punkt
  41. Skoro jeździsz po szosie to policzmy. Samochód jedzie z prędkością 70-80 km/h. To jest ponad 20 metrów na sekundę. Ile wg. Ciebie czasu potrzebuje kierowca żeby Cię zauważyć, podjąć spokojnie decyzję i ją wykonać ? Ja uważam że bezpiecznie jest przyjąć czas 5 sekund. Czyli lampka musi być widoczna wyraźnie w słoneczny dzień z odległości ponad 100 metrów. To teraz odpal taką pchełkę Rockbrosa czy podobną, stań w takiej odległości i zobacz czy ona daje cokolwiek poza dobrym samopoczuciem rowerzysty. Akurat tą miałem przez moment i zapewniam że nic nie daje. Najpierw widzimy (jeżeli widzimy) rowerzystę dopiero później lampkę. Lampka ma powodować że jeżeli rowerzysty nie zauważamy to musimy zauważyć lampkę. Więc musi być naprawdę mocna żeby w słoneczny dzień była skuteczna.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...