Skocz do zawartości

Jendrass

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Toruń

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Jendrass

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Od roku
  • Collaborator
  • Od miesiąca
  • Dedicated Rzadka
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

2

Reputacja

  1. Tutaj masz rower o dużej "nośności". Riverside Touring 520 - całkowita waga (rower + kolarz) nie powinna przekraczać 170 kg. Niestety poza zakresem cenowym ale czasem w Decathlonie bywają znaczące promocje. https://www.decathlon.pl/p/rower-podrozny-riverside-touring-520/_/R-p-332407 P.S. W 2021 kolega kupował tam rower (nie wiem jaki, ale drogi) z 25% zniżką - w tym wypadku to by było "prawie" 3k. Tylko to wróżenie z fusów...
  2. Małe uzupełnienie pierwszej pozycji: Radon Scart Light 9.0 Lady - nieznacznie cięższy niż wersja 10.0 (11,8 kg), cena 3450 zł, w tym momencie Trek staje się mocno dyskusyjny. Osprzęt na Radonie to XT vs. Acera/Altus w Treku (za 3,6 kPLN!), w Radonie widelec to RockShox Paragon Gold (za prawie 1150 zł) vs sztywny widelec w Treku i mamy podobne wagi. Przewaga Treka to możliwość przymiarki. Ciekawe (przyszłościowo) czy z korby w Radonie da się wyrzucić 2 tarcze, zostawić jedną i zmienić kasetę https://www.bike-discount.de/de/radon-scart-light-9.0-lady-3
  3. ...czyli dla mnie Chciałbym zmienić rower, którym się poruszam - to bardzo stary ale świetny Schwin. Na ramie nabity napis "cross" ale pozycja jak dla miejskiego. Ciężki - 17,5 kg. Założenia: bardzo lekki (11 kg - 13 kg), raczej damka lub niski przekrok. BARDZO lekki, bo czasem będę musiał go zatargać na 3 piętro bez windy, a damka to dla wygody mojego peselu. Jeżdżę po twardych ścieżkach w lesie i po mieście. Generalnie po płaskim ale rzadko zdarza się jakiś podjazd. Ostre koło odpada ale napędy 1x X mogą być. Maks. 30 - 50 km jednorazowo. Wolałbym bardziej wyprostowaną pozycję ale jak ma być to okupione np. dodatkowymi kilogramami to chyba się jednak pochylę. Jednakże wszystkie grawelopodobne konstrukcje zdecydowanie odpadają. Mam 174,5 cm wzrostu, ważę 70 kg, długość wew. nogi to 81 cm. Myślałem o takich rowerach: Radon Scart Light 10.0 Lady: https://www.radon-bikes.de/en/trekking-cross/cross/scart-light/scart-light-100-lady-2023/ cena to 839,5 € (ale po doliczeniu VAT to 999€) co daje bardzo fajny stosunek ceny do jakości. Waga od 11,15 kg czyli dla ramy 52 cm (jestem na pograniczu 52 i 56) będzie niecałe 12 kg i to z amortyzatorem RockShox Paragon. Wady: nie ma teraz rozmiaru 52 czyli mogę się go nie doczekać. No i tylko wysyłkowo - nie ma gdzie tego przymierzyć i tu bym potrzebował Waszej pomocy co do rozmiaru. Rower trekkingowy Riverside 920: https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-920/_/R-p-329787?mc=8610495 cena to 4600 zł. Waga wer. M to 12,3 kg z pedałami! Nie ma damki ale jest obniżony przekrok. Można przymierzać Trek FX 2 Disc Equipped Stagger https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/fx/fx-2-disc-equipped-stagger/p/35139/?colorCode=greydark Waga wersji M to 13 kg ze sztywnym widelcem . Ludzie w necie narzekają na lakiery w rowerach Treka. Zalety: fajna cena 3700 zł. Można gdzieś znaleźć i przymierzyć. KENTFIELD ST2 https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2023-kentfield-st-2-2#specifications Waga wer. M: prawdopodobnie 13 kg ze sztywnym widelcem i pedałami - MARIN nie podaje na stronie wagi swoich rowerów co uważam za skandal. Fajna cena - ok 2700 zł - 3200 zł. Co do osprzętu liczyłbym na waszą opinię (suport na kwadrat??). Cube Hyde Race https://www.bike-discount.de/en/cube-hyde-race-lady-galactic-n-black-1 Waga od 11,5 kg (czyli 12,5 za M), cena 1050 €, z piastą tylną Shimano Alfine SG-S700, 8-biegową (to jest rower fitness?) - jak to jeździ? Nie ma teraz na stanie. Jaka tu będzie pozycja rowerzysty? Będę wdzięczny za pomoc PS. Osprzęt jest mniej ważny niż waga ale w tej klasie cenowej nie powinien być kiepski. Czyli sztywny widelec w 11 kg rowerze jest zaletą ale w 13 - 14 kg wadą . Jeśli chodzi o napęd wolałbym zapłacić teraz więcej za Shimano XT niż za 2 lata wymieniać np. przerzutkę Acery. I ostatnie pytanie: szukać i kupować teraz (w zasadzie sezon) czy zrobić "malutki" remont starego roweru i szukać czegoś np. we wrześniu.
  4. Tak jak kolega @ChuChu napisał - preparaty w rodzaju APP Rstop. Z mojego doświadczenia: 1. APP Rstop usuwa wilgoć z ognisk korozji i izoluje je. Nie przetwarza rdzy. Bardzo dobrze przylega do podłoża. Zintegrowany podkład. 2. Brunox Epoxy. Przetwarza rdzę. Izoluje tworząc powłokę epoksydową - zintegrowany podkład.. Zdecydowanie słabiej przylega do podłoża. 3. Cortanin i podobne. Przetwarza rdzę. NIE izoluje - potrzebny lakier zabezpieczający. 4 Inne np. preparaty Bolls - dostaniesz np. w sklepach z zaopatrzeniem dla lakierników - do wyboru, do koloru Uwaga: odlewasz tyle preparatu ile zużyjesz, reszta ma pozostać "czysta". Nie wolno np. posmarować pędzlem zardzewiałej powierzchni i włożyć ten pędzel do pełnej puszki preparatu. APP Rstop jest silnie higroskopijny - odlewasz i resztę NATYCHMIAST zakręcasz.
  5. Pewnie to będzie to => https://motorex.com/en-ch/anti-seize--236776 Była fajna tubka z dozowniczkiem, jest słoik Ale mam pytanie: Mam "z dawnych czasów" pastę przeciw zapiekaniu gwintów z aluminium. Czy są jakieś połączenia, w których pasty z aluminium NIE należy stosować?
  6. Są. Ale ważne: gwinty w tubkach są niestandaryzowane. Wśród użytkowników smarowniczek widzę ciągłe narzekania dlatego warto się 2 razy upewnić. No i kupowanie smaru w tubach 0,4 kg traci sens a o tym dyskutujemy. Dawniej były metalowe strzykawki ze szklanym korpusem i silikonową uszczelką na tłoczku. Chodziły bardzo płynnie. Po włożeniu smaru do DUŻEJ współczesnej strzykawki naciskamy tłoczek, pokonujemy duży opór początkowy, później gwałtowny ślizg i mamy 3x więcej smaru niż chcieliśmy wycisnąć...
  7. @Dokumosa – dziękuję I mała dygresja w temacie smarów: czy są gdzieś MAŁE smarowniczki? Czy pozostają tylko strzykawki?
  8. Kajo Top 2050 to smar wapniowy a Mobil Mobilgrease XHP 222 jest smarem litowym. Oba smary są na bazie mineralnej. Próbowałem znaleźć skondensowane porównanie obu rodzajów (wapniowe vs litowe) ale bez powodzenia. Jakby ktoś znalazł porównanie proszę o link. Zastanawiam się nad smarami Mobila na bazie syntetycznej, o wysokiej odporności na wymywanie wodą, (Seria Mobilith SHC to smary o barwie czerwonej) link: https://www.eoleje.pl/mobilith-shc-460-opak-038-kg-p1351 popatrzcie na tabelę na dole strony. Interesujące są 2 z nich: SHC 220 lub SHC 460 - w zastosowaniach rowerowych istotna będzie lepkość oleju bazowego i konsystencja NLGI, czy smar może pracować w -30 czy w -50 stopniach nie ma znaczenia w zastosowaniach rowerowych. 220 jest trochę bardziej gęsty niż 460 - co byłoby lepsze np. w piastach na konusach? @Dokumosa i @KSikorski używaliście, napiszcie parę słów więcej. Info o konsystencji NLGI: https://www.emoly.pl/13-smarowanie-w-pytaniach/221-konsystencja-nlgi Reasumując: 1. Czym różnią się smary litowe od wapniowych? 2. Czy smar Shimano Premium Grease to litowy czy wapniowy? PS. NIE POLECAM smaru łożyskowego Finish Line syntetycznego z teflonem - smar jest drogi i gęstnieje "z wiekiem" tworząc po ok. 3 latach naprawdę gęstą pastę. Mam resztki w 3 tubkach i używam jako smaru przeciw zapiekaniu.
  9. Mój stary skuwacz wzionął ducha. Kosztował 35 zł i skuwał adekwatnie do ceny. Chciałbym kupić coś w granicach 100 zł i "zakresie" skuwania od 6 do 10 rzędów. Myślałem o 3 skuwaczach: 1647/2ABI Unior: https://www.centrumrowerowe.pl/wyciskacz-pinow-lancucha-unior-1647-2abi-pd12751/?v_Id=102677&gclid=Cj0KCQiA37KbBhDgARIsAIzce163HzxWBsmPvc6ieSer8qLMzsyZq-4RO_TWa6qzouOQDKwy3hKsUcsaAsJ2EALw_wcB Shimano TL-CN28: https://www.bikestacja.pl/wyciskacz-lancucha-shimano-tl-cn28-hg-ig-ug-nx10-p-4487.html?gclid=Cj0KCQiA37KbBhDgARIsAIzce16JSHsH_eD9aOxL4w18JgVZz3_Pi7HN7IRHbJNwAce0_ckndOYREPwaAoqrEALw_wcB Topeak T-TPS-SP48: https://allegro.pl/oferta/skuwacz-topeak-all-speeds-chain-tool-9790783438 Prosze o doradzenie
  10. Mam podobny dylemat jak autor wątku ale patrzyłem w zupełnie innym kierunku (40% miasto, asfalt, 60% leśno-szutrowe, za miastem), wygoda PRZEDE WSZYSTKIM: https://www.unibike.pl/globetrottergts.html Trochę ciężki, fajna blokada amortyzatora na kierownicy. Z przodu wystarczyły by mi 2 biegi, sztycę siodełka wolałbym z "równoległobokiem". Po przeróbce za drogi Trochę ciężki. Lżejszy, bez amortyzatora z przodu (chyba go nie potrzebuję) to taki: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/fx/fx-3-disc-equipped/p/35107/?colorCode=black 13 kg, z bagażnikiem, oświetlenim i błotnikami to rewelacja. Relatywnie tani.
  11. Jak słyszę "eko" to wiem, że za chwilę ktoś zrujnuje moją planetę. Zastosujmy "ekologiczne" smarowidło, skróćmy życie łańcucha np. o 50%. A że będziemy musieli kupić zamiast 30 np. 60 łańcuchów to nie ma znaczenia. Wytop stali, obróbka, energia zużyta bezpośrednio (wytop) i pośrednio (np. dojazd pracowników) TO NIE MA znaczenia. Ważne, że smarowidło było ekologiczne. Ekologiczne (wodne) farby skróciły czas życia współczesnych samochodów o 40%. Ale są EKOLOGICZNE. 2 lata po wprowadzeniu przez UE zakazu używania ołowiu w stopach lutowniczych ilość eletrośmieci wzrosła 2,5 raza. Ołów nie przedostaje się już do gleby ale inne metale ziem rzadkich wędrują tam 2,5 raza szybciej. No trudno, "ekologia" najważniejsza. Chcesz być eko? Szanuj surowce i energię. Np. nie używaj dmuchawy do liści tylko grabi. ITP, ITD... Trzeba. Gdyby tak myślał Bill Gates to nie usiadłby nad DOS-em i Widowsem. Bo wielki koncern IBM był "nie do przebicia"? A inni mu podobni, zaczynający w pojedynkę, mający przeciw sobie koncerny? Ten "śmiałek", o którym z takim lekceważeniem się wyrażasz, zrobił eksperyment. Udany. Obalający teorię, że smar mogą tworzyć jedynie "laboratoria" i Bóg. Napisał o czystym łańcuchu i niskim jego zużyciu. Faktem jest, eksperyment był jednostkowy. Ale jak nie pasuje do naszych wyobrażeń - obśmiewamy... Z mojej strony, wyrazy uznania dla @rudkar - oczekuję jakiegoś info na temat zużycia łańcuchów np. po sezonie.
  12. https://www.empik.com/lancuch-116-ogn-kmc-x-8-silver-spinka-box,p1336766053,sport-p?cq_src=google_ads&cq_cmp=14035171125&cq_term=&cq_plac=&cq_net=u&cq_plt=gp&gclid=Cj0KCQiAmaibBhCAARIsAKUlaKRzi7-Rhs6bxGbqzs6VQRG_ksytnMeUfzq24uhAP3A98cykP4abxuwaAoiFEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Czy to oryginał? Dziwne opakowanie, w opisie parę razy powtórzone KMC X8. Ale... opakowanie inne, gdzieś w opisie jest "marka ROMET", z drugiej strony to jednak empik a nie budka na "Różyckiego". Na stronie romet.pl są łańcuchy wizualnie takie jak KMC seria X z charakterystycznym tłoczeniem. Pytanie brzmi: Waszym zdaniem łańcuch z to oryginalny KMC?
  13. Przerzutki 737 ukręcały się (łapały luzy, krótsza śruba to mniejsza powierzchnia podparcia ślizgu) przy głównej śrubie, więc w 739 ją poszerzono. Śruba jest dłuższa - górna część przerzutki szersza. Więc jak już to 739. Tylko te co są to raczej zajeżdżone egzemplarze, w fatalnym stanie wizualnym. A co z drugą częścią pytania: Ktoś z Was ma jakieś doświadczenia? Brać teflony czy smarowane?
  14. Skoro wszystko będzie pasować, to co z tego wybrać? Może jest jeszcze coś innego o czym nie wiem?
  15. Ponieważ to mój pierwszy post, witam wszystkich. Mam taki problem - mój 26 letni rower trekkingowo-miejski marki Schwin wymaga zmiany przerzutki tylnej. Po przejechaniu ok. 20 tys. (słownie dwudziestu tysięcy) kilometrów tylna przerzutka, współpracująca z 6 biegowym wolnobiegiem, zaczęła "odrobinę niedomagać". Myślałem o dwóch wersjach naprawy tego problemu: Na bogato: zamiast wolnobiegu kaseta 8-9, ale oznacza to wymianę kół (ew. przeplecenie) i manetek. W dzisiejszych czasach trochę licho to widzę. Na teraz: wymieniam tylko przerzutkę. I tutaj nie wiem na co. Odrzuciłbym linię SHIMANO TOURNEY i skłaniałbym się raczej do SHIMANO Altus RD-M310. W niektórych sklepach piszą, że ta przerzutka obsługuje od 5 do 8 biegów. Są jeszcze SHIMANO Acera RD-M360 (nie ma danych co obsługi 6 biegów) oraz SHIMANO ACERA RD-M3020 (teoretycznie 6-8 rzędów). Pomóżcie, proszę, co zrobić i co wybrać? Jeżdżę rekreacyjnie, miasto i i drogi szutrowe - 30/70% I jeszcze proszę o radę co do linek i pancerzy - teflonowe wkładki w pancerzu czy pancerze smarowane takie jak np. Shimano OT-SP41 (cytat: Pancerze OT-SP41 są najbardziej zaawansowanymi technologicznie pancerzami produkowanymi przez Shimano. W stosunku do niższego modelu (OT-SP40) różnią się tym, że są na całej długości wypełnione smarem, który zwiększa płynność przesuwania linki wewnątrz pancerza.) Zależy mi bardziej na trwałości niż na cenie. Załączam zdjęcie obecnej przerzutki i manetki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...