Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 26.08.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
11 punktów
-
11 punktów
-
11 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
6 punktów
-
Bo dla takich widoków warto telepać tyłek pod górę, z góry i znowu pod górę, żeby zjechać w 2 minuty... Warto zawsze...6 punktów
-
5 punktów
-
Nie ma końca w tym hobby. Jak już będziesz miał ht xc to w górach stwierdzisz, że jednak trail full też potrzebny. Nabierzesz skilla to w sumie enduro też warto mieć, może nawet jakiś DH bo w końcu dwa razy w roku jest się w bike parku. W zimie szkoda na tych wypasionych rowerach jeździć więc trzeba złożyć jeszcze jakiś na zimę. Trenować warto w sumie na szosie więc szosa musi wpaść, jak szosa to i gravel żeby mieć trochę więcej opcji na potencjalne trasy, jak już gravel to warto raz w roku wystartować w wyścigu cx, więc cx też trzeba. A jak już wszystko jest to trailowy ht żeby znowu poczuć trochę, że się żyje na trailach. Więc mamy 9 rowerów, które trzeba raz na 5 lat po kolei wymieniać bo się standardy zmieniają i idzie nowe, jak tu żyć?4 punkty
-
Ja mam Spectrala 125 CF8, córka AL 7 (o pełnym skoku). Super rowery, ale mam dwie uwagi - serwis - praktycznie jest zdalny - córka miała problem z widelcem - wymienili bez problemu (zrobił się niewielki luz), ale to nie jest tak, że wpadniesz do sklepu i zrobią od ręki. Druga sprawa - Nowe modele się moim zdaniem pogorszyły - są cięższe i mają mniejszy skok (140/150 a nie 150/160). Zyskujesz schowek w ramie. Rozważ CF 8 z ubiegłego roku - nadal jest w sprzedaży w dwóch wersjach - zwykła i mullet. Zwykła jest rowerem moich marzeń i ślinię się na jej widok https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/rowery-trailowe/spectral/cf/spectral-cf-8-k.i.s./3506.html?dwvar_3506_pv_rahmenfarbe=GY. Dodatkowo masz topowy tłumik w widelcu zamiast Gripa i transmission. I jeszcze ostatnie - nie kupuje się Canyonów bez promocji - promocje są dość często i wtedy jest okazja. Na zachętę córka na Spectralu.3 punkty
-
Nie ma for life. Chyba, że masz 80 lat. Gusta, priorytety, zdrowie, czas na jazdę się zmienią i „ultimate” ląduje na OLX albo u szwagra. Panowie powyżej dopisali resztę. Nie ma drogi na skróty, musisz doświadczyć różnych modeli abyś wyczuł co leży Tobie najlepiej. I wtedy podziel to na co najmniej trzy rowery. Wiem bo byłem tam, mam blizny od składania tego jednego-jedynego i nigdy nie wyszło, zawsze było jakieś „ale”. Mam lekką alergię na kupowanie elektryka żeby robić dystanse - nie tędy droga. No bo co, komu pochwalisz się potem że zrobiłeś 100km z 5km zwyżki? Analogowcom? Baterianie zaraz wyśmieją takie dane i doradzą kupno drugiej baterii żebyś bzyczał 200kilo trasy z dwudziestoma wertykalu. Niekończąca się historia, chyba, że kupisz rower i wyłączysz internet oraz kręcących znajomych 🤡3 punkty
-
Nie ma sprzętu for life. Znaczy - może on u Ciebie zostać na dożywocie, jak w przypadku mojego Scotta Scale (który parę lat temu miał być właśnie tym jedynym, docelowym rowerem, hehe ). Ale po paru latach zawsze okazuje się, że technologie, osprzęt, geometrie zmieniły się na tyle, że Twój wypasiony rower za kupę kasy jest już przestarzały i wypadałoby go wymienić, żeby nie odstawać i znów być trendy. I co wtedy? Sprzedasz go za grosze, bo normalnej kasy nikt za niego nie da i będziesz szukał kolejnego idealnego, kompletnego roweru... To jest niekończąca się historia jeśli podchodzi się do tego w ten sposób. Bo patrząc na to trochę szerzej, to ludzie jeżdżą 5-cio, 10-cio, czy 20-letnimi rowerami i nie mają potrzeby ich wymiany dla samej wymiany. Zmodyfikowali je pod siebie "na gotowo" i czerpią frajdę z jazdy, a nie szukania, co można by tu jeszcze wymienić, żeby zaimponować na ustawce, Stravie albo Forum.3 punkty
-
Raz się przejedziesz na fullu i uznasz że wymarzony hardtail to gówno. Te koszty to jakaś miejska legenda. Kupujesz rower za 15 tysięcy i nie stać Cię na 100zł (widelec)+100zł (damper) co 50 godzin jazdy?3 punkty
-
Udało się częściowo poskładać rower. Niestety ale czekam jeszcze na adapter do hamulca, którego w 4 stacjonarnych sklepach nie dostałem. Jeszcze będę musiał mostek wymienić na srebrny, niestety ale nie mam na stanie. Nie wiem co mnie podkusiło na wewnętrzne linki. Kilka godzin się męczyłem z jednym pancerzem ale finalnie się udało. Zanim pancerze trafiły na swoje miejsce kombinacji było sporo. Pomocnicy w tle segregują moje narzędzi i części Pierwsza jazda testowa Owijki jeszcze nie ma. Czekam cały czas na adapter do hamulca. Dzisiejsza wycieczka singlem3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Z ciekawości - czy naprawdę potrzebujesz takiego roweru? Ścigasz się na poziomie pierwszego sektora, top 10, albo chociaż top 20? Ostatnio wystartowałem w maratonie cyklu PolandBike z 11. sektora. Jest ich normalnie 10, ale mi się nie spieszyło na start i ruszyłem jakieś 2-3 minuty za ostatnim sektorem, gdy organizator zamykał już ogrodzenie. Wystartowałem na ok. 20-letnim rowerze na kołach 26", v-brake'ch, z napędem 3x7 na wolnobiegu. I wiesz, ile takich wypasionych, wymarzonych rowerów ominąłem? Pewnie ze 150. Patrząc z perspektywy czasu, jako mieszkaniec płaskiego jak stół Mazowsza, wolałbym kupić sobie dwa tańsze rowery (np. hardtail i szosa), niż jeden wypasiony za kupę kasy. I trochę żałuję zakupu wymarzonego fulla za 30k, bo zrezygnowałem ze ścigania i w sumie, to jest mi teraz niepotrzebny... W góry jeżdżę zbyt rzadko, żeby była to opłacalna inwestycja. No i tak jak wspomniał @seba8121 - rzadko trafia się rower kompletny. Zawsze znajdzie się coś, co "trzeba" wymienić. Oczywiście pomijając siodło czy kokpit, bo to często kwestia ergonomii, nie widzimisię.2 punkty
-
Jeżeli jesteś z tych osób co ja, to nawet jeżeli kupisz już wymarzony rower, na wymarzonym osprzęcie to i tak po kilku tygodniach/miesiącach stwierdzisz, że może by ten mostek z kierownicą zamienić na zintegrowaną kierownice, a może tego w sumie super działającego XTRa, zmienić na AXSa, a może ten ratchet 36t zamienić na 54t. Co byś nie kupił mając tendencję do zmian i tak będzie coś zmieniał. Mając zamiar kupować nowy drogi rower, na pewno piorytetem u mnie była by gwarancja, a bardziej jej rozpatrywanie przez producenta.2 punkty
-
W zgaduj zgadula mili Państwo się nie bawią więc zdradzę tajemnicę Zakupiłem ramę (stalową!!!) po rowerze produkowanym przez nasz zacny Romet w latach ok. 2009. Były klepane jako budżetowe, marketowe rowerki o znamionach MTB. Jak stoi w opisie jest to rama pod 29 z piwotami pod Vki, waży ok. 3200g. Rower wychodził z fabryki pod nazwą Proximo (Arkus-Romet). W sumie to po za ceną, rama ma jedną jakąś zaletę, mieści oponę MTB ok. 2.3. Kolejną jakąś zaletą być może jest fakt, że jest spawana z rurek tzw. precyzyjnych bezszwowych w odróżnieniu od Warsaw Fixed Gravel którego to posiadam, a jest spawany z rurek z szwem. Czy to jakaś wielka zaleta? W tym przypadku nie warto chyba w to brnąć Czy w ogóle warto się w to bawić? Będę się bawić. Dołożę na tyle mocowanie pod tarczowe. Ogumienie planuję z tyłu 2.3 a na przodzie z 2.4, niestety ale na ten czas tylko na widelcu alu. Ciekawostką może być napęd, bo myślę o czymś z znacznie starszym niż rocznik ramy, ale zobaczę jeszcze co i jak "siądzie". Jedno jest natomiast pewne! Wlepię na niego przeogromne napisy ROMET gdzie się tylko da Poniżej tzw. pacjent w swoim fabrycznym stanie2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Nie dziś, a wczoraj. Zabrałem Sensę w Karkonosze. Kumpel zaproponował trasę drugiego etapu Bike Adventure 2024. Na deser miała być szybka rundka "14tką" na Wysoki Kamień. Plan świetny, pogoda w dechę, ja zmotywowany jak nigdy, ot taka górska wycieczka przed jazdą w Bike Maratonie 2024 w Szklarskiej Porębie. Dzida w teren. Oj, co to był za dzień. Pięknie się jechało - momenty były. Takie były, że tylko pierwsza część planu została zrealizowana. Zaliczona jedna skucha, wybiła mnie i maszynę z rytmu. Koszt: kolanko i utrata przedniego hamulca. Trochę improwizacji i jazda dalej. W górę było świetnie, ale w dół już zachowawczo. Na jednym z podjazdów na "Rokitniku" głośne CYK i je...ła sztyca. Dramat. (wyleczyłem się z chińskiego karbonu). Znowu improwizacja. Dobrze, że pilniczek w mikro-multitoolu miałem. W międzyczasie drogą telefoniczną udało się załatwić u znajomego sztycę z dowozem do Michałowic. Motywator jak znalazł. Połamana jakoś zainstalowana, znacznie poniżej linii komfortu, ale jechać się dało. Kilka kilometrów zrobione. W górę dramat - jak na rowerku dziecięcym. Za to w dół jak z droperem. Po szybkim serwisie i coli w sklepie atak na pozostałą część pętli. Niestety awarie, próby ich ogarnięcia, wymiana wspornika pozwoliły na zrobienie tylko 50km. Ach, fajnie było1 punkt
-
1 punkt
-
Tu masz aluminiowy rower z topowym Foxem i pełną grupą XT: https://nrowery.pl/mtb-29/139-3307-cayon-xt-performante-fox.html#/57-kolor-czarno_szary/102-rozmiar_ramy-2051 punkt
-
Kupiłem ground Control 3 na oficjalnej stronie rosa za 2065ojro 🙄. No więc ten tego pedały do tego muszę znalezc1 punkt
-
Tak, będzie na sztywno z tą myszą, albo z czymś pogietym innym Korby to "Aken made in Italy". Tyle wiem. W necie nie ma info na ich temat wcale. Zero. Dość lekkie są, no i wyglądają na precyzyjną robotę1 punkt
-
Sztywno z midżem, amor z prostakiem IMO Ładne korby, a co to takiego?1 punkt
-
1 punkt
-
To jest tania imitacja amortyzatora i wiele z tym nie zrobisz. Można próbować sprężynę potraktować gęstym smarem i/lub wsadzić ją w jakąś koszulkę z plastiku żeby nie dotykała bezpośrednio goleni przy ściskaniu.1 punkt
-
W ogóle nie będzie istotny. Dodatkowo, jeśli zamierzasz tam montować fotelik dla dziecka to rozważ jednak alu/stal. Nie wiem, ale jakoś wolałbym do karbonu nie przykręcać obejmy fotelika:) Edyta podpowiada: zostaw sobie crossa do wożenia kaszojada w foteliku i dokup sobie rower do jazdy solo taki jak Ci tam w duszy gra.1 punkt
-
1 punkt
-
Na tym forum doradzają fachowcy-pasjonaci z olbrzymią wiedzą - zazdroszę im. JEDYNY absurd to post @adi.adrian Co do roweru to linki podane przez @filipog44 są BARDZO fajne, a CUBE jest do kupienia w Polsce, no i @WaGiant słusznie rzecze Zwracaj uwagę na wagę roweru. Co do orkan-a 5 jest w promocjach - można go kupić za 2700 - ale ja bym wziął CUBE (rewelacyjna cena za oferowane podzespoły) lub 920 z Deca (ale bardziej niechętnie). Mój rower kupowałem w tym sklepie z linków @filipog44 - ale wysyłkowo. Zależy gdzie mieszkasz ale np. do Berlina można pojechać po rower ...1 punkt
-
1 punkt
-
Kross trans 2.0 to rower za 1500 zł . Słaby napęd , niewiadomy amor i hamulce . Ogólnie słaby rower . Zapomnij . Trans Syberian którego wygooglowałem jest z 2017 roku .... Zapomnij . Orkan 6M ( ze strony Centrum rowerowego ) to rower crossowy chciało by się powiedzieć średniej klasy ale on waży prawie 16kg ! Nie rozumiem tego . W dodatku to rower męski . Na + bardzo uniwersalny napęd , choć jeśli nie będziesz jeździć w górzystym terenie to nie wykorzystasz najmniejszej zębatki na korbie . Zapomnij . Na stronie Rometa na 2024 jest damska wersja Orkana 6 i to jest w miarę sensowny rower ale waga !!! 15,6kg Jest też Orkan 5D i to jest ciekawy rower . Waga poniżej 14kg . https://romet.pl/rower-crossowy-romet-orkan-5-d-2024-3 Gazela spodobała ci się estetycznie czy siedziała a może jechałaś na tym rowerze ? Jeśli chcesz od razu wyposażonego trekinga i nie będziesz jeździć w górach ( tzn po górskich asfaltach bo w teren ten rower się nie nadaje ) to jest sensowny rower . Na strome i długie podjazdy nie ma odpowiednio miękkich biegów .Waga 18,6kg ..... Jest też Gazela 5 ( bez CS ) i to jest bardzo podobny rower . Ma hamulce V zamiast tarczowych i napęd 3x8 ( w CS 2x9 ) . To są inne rozwiązania , ja nie powiedział bym że gorsze . https://romet.pl/rower-trekkingowy-romet-gazela-5-2024 Rower z Deca jest taki sobie , ani dobry ani zły . Ważne żeby ci pasował , tzn był wygodny . Jechałaś po sklepie ? Tylko on kosztuje <2tyś . W twoim budżecie jest https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-700/_/R-p-341646 Ma nieco ciekawszy napęd i coś jeszcze musi mieć lepszego bo waży prawie kg mniej . Nie ma typowo damskiej ramy , ma uniwersalną . Gdyby był wygodny to moim zdaniem lepszy wybór . Ponad budżet jest już dobry rower https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-920-sram-nx/_/R-p-352473 4 tyś ale ma uniwersalny napęd , powietrzny amortyzator, hydrauliczne hamulce i waży < 12,5kg . Jesteś na pograniczu rozmiaru S i M więc mogła być wybrać który lepiej ci pasuje . Na minus tego tego roweru koszty eksploatacji . Łańcuch i kaseta 11s będzie droższa niż do 8 , 9 i 10 s . Na początku tematu kolega @filipog44 dał linki do dobrych rowerów . Gdybyś zobaczyła takie w realu to warto się przymierzyć .1 punkt
-
Oczywiście że mt200 to podstawowe hamulce, ale jak klamka dochodzi do kierownicy to coś jest nie tak, poszukaj dobrego serwisu.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Dwa miesiące nie kupowałem głupot do roweru żeby coś w końcu odłożyć i tak oto kupiłem pedałki M8100 i coś, w co można je wkręcić Proszę przywitać Kubusia C62 Elite Pro.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00