Skocz do zawartości

Ranking

  1. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      17

    • Liczba zawartości

      1 216


  2. dfq

    dfq

    Użytkownik


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      1 037


  3. cervandes

    cervandes

    Użytkownik


    • Punkty

      10

    • Liczba zawartości

      5 778


  4. zekker

    zekker

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      8 019


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 20.08.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Dwa miesiące nie kupowałem głupot do roweru żeby coś w końcu odłożyć i tak oto kupiłem pedałki M8100 i coś, w co można je wkręcić Proszę przywitać Kubusia C62 Elite Pro.
    9 punktów
  2. 9 punktów
  3. Bo do łodzi bez rowerów nie wsiadamy 💪
    8 punktów
  4. Bo trochę się tu pozmieniało przez 18 lat: Mechalinki 2024 vs 2006:
    8 punktów
  5. Bo człowiek nawet na drzewo wlezie dla dobrego zdjęcia 🤣
    3 punkty
  6. Choć to typowo rowerowy gadżet to jednak w dużej mierze będzie i jest używany na rowerze💪Garmin Forrurner 955
    3 punkty
  7. 3 punkty
  8. Przynajmniej widoczny komentarz trafiony 100%
    2 punkty
  9. Kolejna modyfikacja kokpitu Unibajka. Powrót do pierwotnego pomysłu na umiejscowienie profilowanych rogów. Myślę, że to final version. Znalazłem kompromis po dość długim kombinowaniu z ustawieniem kątów i odległości od manetek. Ostatecznie skróciłem gripy o 1 cm każdy. Dostęp do małych manetek biegów wciąż nie jest komfortowy, bo rogi przeszkadzają w dosięgnięciu i pchnięciu w stronę kiery. Muszę cyrkowo wyginać wskazujący palec 😁. Rekompensatą za tę niedogodność jest odciążający dłonie dodatkowy chwyt, podobny do tego z baranka.
    2 punkty
  10. 2 punkty
  11. Artykuł to jak zwykle śmieciowa treść + clickbajt w tytule. Jeśli nie chce wam się czytać tego bełkotu, to polecam przeczytać ostatni akapit: ministerstwo nie planuje żadnych zmian w tym zakresie, tzn nie ma planów wprowadzenia obowiązku rejestracji rowerów i hulajnóg elektrycznych. Co i rusz „powraca dyskusja” czy to o rejestracji rowerów, czy o obowiązku posiadania prawa jazdy, napędzana głównie przez media. To podobnie jak wysyp artykułów o skróceniu tygodnia pracy - że „ministerstwo planuje” i „toczy sie dyskusja” i że „ministerstwo wkrótce skróci tydzień pracy do 4 dni” tylko że ministerstwo nic o tym nie wie.
    2 punkty
  12. Wspominałeś o dwóch podkładkach których wyjęcie nie dawało zadowalającego efektu, ale skoro jest ich pięć to nie ma o czym gadać.
    1 punkt
  13. Final version byłby gdybyś zmienił te klamkomanetki na klamki i manetki osobno, wtedy ergonomia dostępu do klamki hamulcowej i manetki była by lepsza, gdyż kąt pochylenia i odległość każdego elementu ustawiasz oddzielnie. Ale i tak wygląda że jest nieźle.
    1 punkt
  14. Ja kiedyś na Ali kupiłem longsleeve'a mtb w rozmiarze XXL i nawet moja nastoletnia córka nosząca rozmiar XS się w nią nie wcisnęła, więc trzeba uważać na rozmiarówkę. Ja sobie na wiosnę kupiłem czarne krótkie spodenki z szelkami w Decu, mają szeroki ściągacz, na 2-3 godziny spoko dają radę. Dłużej rzadko jeżdżę więc nie wiem jak by było. Są to niby spodenki mtb i nazywają się Rockrider Race 700, wkładka wg opisu do 3 godzin
    1 punkt
  15. Co dalej? Szlifowanie powierzchni pierścienia bieżni od strony podkładek, robisz to na papierze ściernym o gradacji około 240. Trzeba to robić z wyczuciem aby nie zeszlifować zbyt wiele materiału, zazwyczaj 0,05 do 0,1 milimetra w zupełności wystarcza aby zniwelować luz. Po każdym delikatnym szlifowaniu sprawdzasz przez skręcenie bębenka czy luz już został wystarczająco zniwelowany. To jest robota na zasadzie kilku prób delikatnego szlifowania i skręcenia, aż do osiągnięcia minimalnego luzu gwarantującego płynny obrót bębenka po jego skręceniu. Wiele razy w ten sposób poprawiałem piasty Shimano nawet te z najwyższych grup.
    1 punkt
  16. Luz roboczy musi być. Bębenek ma się swobodnie kręcić na swoich łożyskach. Luz wzdłuzny nie powonien być wyczuwalny.
    1 punkt
  17. Luz niweluje się poprzez wyjmowanie podkładek po rozkręceniu tego bębenka kluczem specjalnym do bębenków (jak w większości piast shimano).
    1 punkt
  18. Wszystkim dziękuję pięknie za cenne uwagi. Polatałam trochę po mieście, poprzymierzałam i kupiony jest .....Trek Dual Sport 3 gen 5. Jest super pod każdym względem, a i piękny taki ci on jest. Liv może tworzony jest dla kobiet, ale zupełnie nie dla mnie.Widać jestem wyjątkową kobietą. Pozdrawiam serdecznie
    1 punkt
  19. Warto się zapoznać z opisem i wyjaśnieniami , niektórym może to oszczędzić przykrych konsekwencji w przypadku kolizji: https://fundacjanarowerze.pl/blog/2023/05/08/kiedy-rowerzysta-ma-pierwszenstwo-na-przejezdzie-dla-rowerzystow/
    1 punkt
  20. Mam w MTB Spigen Gearlock - ten mniejszy bez wystającego uchwytu, tylko zamieniłem fabryczny pasek na dwie trytytki. U mnie trzyma się solidnie jak przyspawany, po 2000 km nie ma mowy o żadnych luzach/odgłosach, ani na łączeniu z telefonem, ani na mocowaniu do kierownicy.
    1 punkt
  21. Siema, Ja założyłem ten temat (przeczytaj cały), ale później dyskusja poszła w rowery za ~5000 zł i wyszły dwa modele. Romet aspre 2 i Kellys Soot 50. Jak je sprawdziłem to są bliźniaczo podobne, Napęd mają GRX, który jest więcej niż ok (z tego co czytałem) bo lepszy od sora i claris a jednego przełożenia z przodu nie rozważałem. Mogę poweidzieć Ci co ja zrobiłem. Kupiłem Romet aspre 2 za ok 4800zł (da się znaleźć na allegro, net), do tego dokupiłem pedały https://allegro.pl/oferta/pedaly-shimano-spd-pd-eh500-platformowe-bloki-14287392494 bo w aspre są gówniane i dokupię buty (chyba z decathlona za 200zł) więc wychodzi ok 5200. Nie radzę Ci zrobić tego samego, bo się za słabo znam, ale ja miałem dość szukania, bo siedzę w tym cały tydzień i zaczeło to wyglądać jak niekończąca się opowieść. Aha a wybrałem Rometa dlatego bo to Polska firma, i jestem zakupowym patriotą
    1 punkt
  22. Przeciez ona jest wyjechana do zera. 6 i 7 bieg nie istnieja.
    1 punkt
  23. Możesz to wyjaśnić? Dlaczego zamiast 63 mm zakładać 120 mm i co takiego fajnego jest w tym Spinner `ze? 🤔 Raczej głupota użytkowników. Tak.
    1 punkt
  24. Na połączeniu oś korby-suport powinno być trochę smaru w celu uszczelnienia (woda po osi wcieka do suportu). Smar ten zniwelowałby ew. dźwięki jeśli uważasz, że to trzeszczą płaszczyzny przylegające z koby i suportu. Uważam jednak, że taki dźwięk by występował właśnie pod obciążeniem a piszesz że tylko w przypadku jałowego pedałowania. Czy oś korby stosunkowo ciasno jest spasowana z suportem (~2 lata temu Shimano zmieniło tolerancję i od tego czasu nie ma opcji żeby oś do końca wcisnąć ręką). Sprawdź też czy blat jest przykręcony do korby. Miałem 2x przypadek w m5100 i m511 że fabrycznie skręcili to chyba palcami, bez klucza.
    1 punkt
  25. Z Martombike to jest ciągle jakiś cyrk. Niby zmienili nazwę na Inoni, ale tak naprawdę niby nie, tylko ktoś sobie coś przywłaszczył, ktoś z kimś się sądzi, jedna i druga marka jest dostępna w sprzedaży, no sajgon. Tak czy inaczej znacznie podnieśli ceny, a jakościowo nie zmieniło się nic na lepsze, więc nawet o nich nie myślałem. Kiedyś to była odzież w dobrych cenach na początek kolarskiej przygody, zresztą to dziś mam ze dwa komplety które nadal przyzwoicie wyglądają. O Danielo słyszałem skrajne opinie. I z tego co kiedyś widziałem, to w detalu sprzedają tylko jakieś pstrokate wzory.
    1 punkt
  26. Dołożenie błotników rzadko bywa znaczącym problemem...
    1 punkt
  27. Ram od Meridy nie ma co się bać zarówno alu jak i karbonu...tutaj podobnie jak z giantem- technologia mega dopracowana i walą na potęgę dla innych marek. Do codziennej jazdy zdecydowanie karbon- sztywny tam gdzie ma być sztywny, tłumi tam gdzie ma tłumić. Nie widzę zadnej przewagi alu. Natomiast nie wiem jak z tymi wypadami z sakwami...jak rower ma być gdzieś na noc rzucony bez większej opieki to wolałbym tańsze alu na grx. Ale to tylko moja subiektywna opinia.
    1 punkt
  28. Tak, bo podniesiesz przód o 40-50 mm, przez co kompletnie wypaczysz geometrię i prowadzenie roweru. Dodatkowo istnieje ryzyko urwania główki ramy. Camber to nie rower na trasy, gdzie trzeba 160-170 mm soku zawieszenia - używając go do tak agresywnej jazdy możesz szybko go rozwalić rozwalić. Na trasy EN/FR/DH potrzebujesz zupełnie innego sprzętu.
    1 punkt
  29. Każda marka niestety ma takie wtopy. Ostatnio kolega kupił Scotta Scale 930. Amor, suport wymagały ogarnięcia i smarowania na już, plus pare innych kwestii.
    1 punkt
  30. Nadwiślańskie łąki i lasy, w niedzielę o 7 rano nie ma tu praktycznie ludzi
    1 punkt
  31. Marjanek - mój marin muirwoods 2021. Lubimy się.
    1 punkt
  32. Otóż to. Miałem 4 łańcuchy XT, pierniczyłem się z szorowaniem, mierzeniem, rotowaniem. Zrobiłem dwa lata na 4 sztukach i napęd zaczynał przeskakiwać. W ubiegłym roku założyłem nową kasetę, zębatkę i łańcuch XT, jeżdżę do teraz i przymiar pokazuje mi 0,3%. Nowy łańcuch pokazywał 0,2 a dopiero po przekroczeniu 5000km powoli wskoczyło wspomniane 0,3. Ja to sobie tłumaczę tym, że w jeździe na jednym - mamy napęd perfekcyjnie spasowany. Rotując co 500 czy nawet co 300km wkładamy za każdym razem inny łańcuch, który minimalnie, ale musi się różnić od tego, który właśnie został zdjęty z napędu. I to niwelowanie tych mikroróżnic zjada koronki najszybciej. To taka nasza narodowa przypadłość, że chcemy być mądrzejsi od producentów. Ulegamy modzie - skoro wszyscy tak samo robią, tzn że to musi być dobre! A tu zdziwienie, w moim przypadku ani częste mycie ani rotowanie nie dawało jakiegokolwiek efektu oszczędności. A nawet więcej, to dopiero generowało koszty!
    1 punkt
  33. Same plusy. Zastanowiłbym się natomiast czy czy przypadkiem nie masz za nisko kierownicy w rozmiarze 54, czyli czy na pewno nie wolałbyś bardziej wyprostowanej pozycji. Wtedy w grę wchodziłby inny rower.
    1 punkt
  34. Dzizus k..., na początku pisze "materiał partnera", a dyskusja jakby było o czym ...
    1 punkt
  35. Stawiam ze to jest taki myk (niekonieczynie do konca prawdziwy) , ktory ma pomoc w sprzedaniu nastepnego ubezpieczenia OC
    1 punkt
  36. Popełniłem sobie mocowanie do Convoya, bo mnie już pękające druki 3D wkurzały, a stal, jak powszechnie wiadomo, jest rzeczywista oraz wieczna.
    1 punkt
  37. Zgadzam się w 100%. Surowe ramy są wyjątkowe i piękne. Jesteśmy zaprogramowani na "gładkość" i malujemy, zaklejamy, przycinamy co się da. Tymczasem rdza na rowerze, obtarcia, odpryski bywają super-mega-cool. Dobrodziej zrobi jak uważa, ale myślę, że Kazafaza dobrze radzi. Poniżej rdzawa Zła Babcia Sour z ostatniego Bespoke'a w Londinium
    1 punkt
  38. Większego idiotyzmu dawno nie widziałem. :))
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...