Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 15.06.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
11 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
Miała być zwyczajna weekendowa przejażdżka a tymczasem się wzięła się dętka się przedziurawiła. Drutem wielkości niezłego gwoździa na wylot. Jak? Nie mam pojęcia 😬 (Przynajmniej wreszcie do czegoś się przydał ten zestaw naprawczy razem z drugą dętką, który uparcie ze sobą targam w tym cokolwiek pokracznym etui, wyglądającym jak bateria do elektryka. To teraz następna wymiana po 2030 roku, jeśli częstotliwość awarii się nie zmieni 😜 )2 punkty
-
Jeśli w starym kole były za mocno naciągnięte, to już im nic nie pomoże.2 punkty
-
"Te badanie nie potwierdza ani nie zaprzecza rzeczom których nie dotyczy". Szok, niedowierzanie. Kiedy nie masz argumentu, atakuj metodologię. W sumie - to kiedy homo-sapiensy odczuwają, że ich dogmatyzm jest kontestowany uciekają w scholastykę. To w sumie urocze.2 punkty
-
@Greg1 A to dlaczego? Jak zużycie jest minimalne i nowy łańcuch będzie działał jak należy, to jego regularne rotowanie z drugim, znacząco wydłuży życie napędu. Należy tylko pamiętać żeby robić to dosyć często, np. co 300-400km. Można też dokupić trzeci i mieć ten pośredni na wypadek zbyt długiej zwłoki z wymianą. Jeździć na jednym do końca, to tylko gdyby nowy już nie przypasował... I to też bardziej z konieczności niż z wyboru. @xplosion Poczytaj o trwałości poszczególnych modeli różnych producentów. Jakość ma tutaj duże znaczenie. Są łańcuchy lepsze i gorsze. Te najtańsze są znane z tego, że moment się wyciągają, znacznie przyspieszając zużycie całego napędu. Ocena zdjęcia zębatek przez kogoś kto się zna, to tylko orientacyjna diagnoza, która może być trafna lub nie... Dopiero jak się założy taki łańcuch i zacznie jeździć, to się okazuje jak jest faktycznie. Cały trick polega na tym, żeby nie przegapić momentu, po którym już jest na takie wymiany za późno. Kup po prostu nowy, bo i tak inaczej się nie dowiesz na 100% jak jest... A gdyby się okazało, że jest już za późno, to załóż ponownie stary, a nowy odłóż na przyszłość, kiedy do wymiany będzie też cała reszta napędu.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
1 punkt
-
Gdyby ktoś był zainteresowany, to mam do sprzedania. Zmieniłem na ramę zrobioną przez Karambę. Przy okazji zdejmowania ze starej ramy osprzętu odkryłem małe pęknięcie, ale już naprawione: https://www.olx.pl/d/oferta/rama-stalowa-cr-mo-on-one-29-rozmiar-21-cali-CID767-ID10C8Pd.html?bs=olx_pro_listing1 punkt
-
Taaak, odwróciłam i wszystko gra. Do tej pory miałam sztyce i jarzmo starego typu, zaciskane na śrubę poziomą z nakrętką pod klucz płaski chyba 13 albo 14, także wybaczcie, trafiło się coś nowego. Nauczyłam się czegoś Można temat zamknąć, dziękuję za reakcje.1 punkt
-
Nie widzę sensu na wymianę tarczy. Kombinował bym z klockami. Osobiście od wielu już lat korzystam tylko z EBC lub Baradine.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
@spidelli wygląda lepiej niż te co wymieniłem, ale mam wrażenie żę byłaby za wysoka i zahaczałbym nogą przy wsiadaniu/zsiadaniu. No i nie jestem fanem tych wszystkich systemów click-in. Ostatecznie kupiłem Old Man Mountain Juniper Trunk, za którego zapłaciłem oczy z głowy w jakimś niemieckim sklepie.1 punkt
-
XT 3x10 można przełączać 2/3. W niższych modelach nie pamiętam. W każdym razie większego znaczenia to nie ma. Dobrze wyregulowana przerzutka ograniczy manetkę. Jeśli praktycznie zrobisz z tego napęd mtb to będzie działać - tak dobrze jak XT. BTW: przerzutka XT 10rz bez sprzęgła to M781. IMHO mniej ingerencji i taniej gdybyś tymczasowo zmienił przód np. na GRX 46/30. Po odbudowaniu kondycji wróciłbyś do obecnego a korbę GRX opchnął.1 punkt
-
"co Marvelo wykłada, że ciągnięcie czy obrót , albo sama jazda w zaczepach to "samo zło"..." A gdzież to Marvelo coś takiego napisał?1 punkt
-
Szprychy w chińczykach są badziewne. Nawet jest "do elektryka". Zaplotłem obręcz i silnik na niededykowanych do tego zestawu szprychach. Silnik 1000w. Obręcz i silnik pod szprychy 2.6 mm. Zaplotłem na sapimach leader 2 mm. Zrobiłem na tym 12 tysięcy km bez pęknięcia szprych i bez utraty centryczności. Zmień szprychy.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
@Przecietny ależ oczywiście. Rama trochę kloc ale geo jest spoko, zrobiłem jednego dnia traskę 200+km przy średniej netto 24,1km/h bez większego problemu i bólu amor 120mm skoku, ładnie wszystko wybiera. Budżetowo pewnie przebiłbym 5k na tych gratach ale trochę miałem różnego szpeju, ogólnie jeszcze jest potencjał do zbicia wagi bo sam napęd to podstawowa deorka 5100 z największą kasetą. Rower poskładałem pod siebie, tak jak chciałem a nie jak wciskają producenci. Qark podstawowego Rabbita goni za 2999zł, na napędzie deore 5100 i amorem sr suntour xcr. @boogeyman jeśli nie znalazłeś czegoś konkretnego to pozostaje Ci jeszcze jedna opcja, pochodź po sklepach i poprzymierzaj się do różnych rowerów, jak coś znajdziesz to sobie dokładnie porównuj geo tego wybranego z innymi dostępnymi "tańszymi" w necie, najważniejsze jest dobranie odpowiedniej wielkości ramy a całą resztę później możesz dopasować, jak długość mostka, sztyca z offsetem albo bez, itp., jeśli masz jakieś pojęcie, podstawowe narzędzia to bym składał bez zastanowienia.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00