Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 15.05.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
11 punktów
-
10 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
Mistrzu historii nieistniejących - nic się ostatnio nie zmieniło. Zabierasz głos w kwestiach o których nie masz pojęcia. Co do drugiej kwestii - niektórych ogranicza dystans (tych co jeżdżą elektrykami) innych umysł. Chyba lepiej nie pisać pierdół - do tego stwierdzenia lepiej pasują dwa słowa których użyłeś - chyba i lepiej. Jeden jedzie do Lidla po piwo mimo że ma 200 metrów. Drugi ma 2000 metrów i idzie tam pieszo. Ten pierwszy jest jak ty gdy analizuje motywację tego drugiego. Ogarniam sobie wypad backpackingowy - do celu mam 800 km. Będę się pałowal obwieszony kupą toreb i innych gratów żeby posiedzieć na plaży przez 2 dni mając 14 dni urlopu. Po co się wygłupiać - lepiej zapakować manele w walizkę i pojechać tam samochodem, sensownie spożytkować te dwa tygodnie. Nie wiem jak żyjesz ale mógłbyś spożytkować trochę czasu na poszerzanie horyzontów. Przy okazji jakość twojego forumowego kontentu by (dramatycznie?) wzrosła.4 punkty
-
Cytując klasyka- Od zawsze jeździłem głównie na- ręcznym🫠 Kurier dziś przytargał zardzewiały gruz, po rozpakowaniu okaz zardzewiały był ale też je bbb nie ty, wystosowałem prośbę o zwrot stu cebulionów😉 Nie czekając długo, noc młoda a wszyscy wokół śpią, poskładałem na sztukę z tego co leżało wokół 🫠 Pozdrow'er😘4 punkty
-
4 punkty
-
Dla rowerzysty nawet kółko przerzutki jest zabawką 😉 czy to w elektryku czy w analogu. Mnie to najbardziej wkurza to wasze biadolenie 🫠3 punkty
-
Tak właśnie traktuję elektryki .Ale jak widać to: Właśnie nastąpiło. Niektórzy nieźle się tu odpalili.3 punkty
-
Cóż internet, forum to taki skrót kojarzy się przede wszystkim z Private Message. Wiesz, kiedyś jeździli na oponach 20mm, ale jakoś przestali. Obecnie peleton jeździ na 25-28, gdzie realnie z szerszymi obręczami bywa nawet 32mm. Czasy się zmieniają, wiedza o optymalnym zestawieniu obręcz - opona też. Wiedza o aero też poszła do przodu i dobre obręcze mają dobraną szerokość zewnętrzną do szerokości opony. Ach, nie ma argumentów, to personalnie trzeba komuś pojechać? Jakbyś nie zauważył temat nie jest o wyścigowych szosach. Jakbyś nie zauważył, to co mieściło się w moim doświadczeniu praktycznym z oponami to pisałem na samym początku. Jakbyś nie zauważył, to czepiam się nie konkretnych opon, a robieniu porównania z tyłka. Jeszcze raz: - porównywanie opony cx z szosową i na tej podstawie dowodzenie, że węższa jest szybsza nie ma sensu, to powinno być oczywiste dla każdego - porównywanie wąskiej opony mocniej napompowanej (mieści się w zakresie) z szeroką niedopompowaną (poniżej zalecanego zakresu) też jest z tyłka i to też powinno być dla ciebie oczywiste Ja rozumiem, że komuś lepiej się jeździ na węższej i tego nie ma jak negować. Jednak jeżeli do tego dorabia się całą teorię, że węższe jest szybsze, jeżeli przy tym pomija kilka istotnych faktów, to to jest wprost wprowadzanie innych w błąd. Tego się czepiam i czepiać będę. Działać zadziała ale czy to optymalne połączenie? Jeżeli trekkingowa to 19mm, to jeszcze ujdzie, ale jeżeli to 22mm tak jak ma autor, to wsadzanie 23mm jest mocno dyskusyjne. Podobnie pchanie 28mm w obręcz 13mm, gdzie robi się już "żarówa". A jaki ma sens porównywania 25 w górnych granicach ciśnienia, z 32 w dolnych? Porównaj obie na dolnym, środkowym, górnym i wtedy można jakieś wnioski wyciągać, fizykę zaprzęgnąć dlaczego tak wyszło.3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
dwa zdjęcia dla Akkwlsk... sentymentalna Kura rura i bardzo dziwnie pospawan cargo fork... :))) Kura rura na żywo kolory jak żywe, bardzo ładna... Nie widać ale ten widelec ma koronę i pióra u gôry od normalnego koła po czym w połowie dostał grubej rury kawał w poprzek i tam zaczynają się widełki " małego koła...2 punkty
-
Zmeiniam zazwyczaj całe gotowe koła i tak jako przykład: Szybka akcja , bo ultramaraton ( szosowy MPP) za ultramaratonem( terenowym Wschodem 2021) i nie ma co się przyzwyczajać do roweru. W trekkingu zmieniłem przełajowe Pasaki na maszynówkach i Gravelkingach SK 700x38 na jakieś do tłuczenia koła szosowe na kulkach i Schwalbe One 700x23. Pomimo gorszych kół było zdecydowanie szybciej jak na szerokim secie na GK co spowodowało iż z szosowcami szanse miałem wyrównane. W kilku rowerach zmieniam sety z szutrowych ( 700x35) na szosowe ( 700x23 lub 25), by na asfaltach cieszyć się dynamiczną i szybką jazdą. Taak, jest zdecydowanie szybciej jak na 35-kach2 punkty
-
Ja tak zrobiłem. Wsadziłem, na próbę, P Zero Velo 28C zamiast Schwalbe G One 40C. Przepaść. Pacjent to aluminiowy Soot 50 z napędem 105 (50-34 x11-34).2 punkty
-
Bogaty kraj to i lenistwo się szerzy więc kilogramów przybywa. Tu bez wzięcia się za robotę taką czy inną nic nie pomorze czy to elektryczne czy nie. @leon chyba widać, że dyskusja w takiej formie sensu nie ma. Traktuj elektryki jako zabawka i tylko tyle. Gdybym sobie kupił takiego to też jako zabawkę a nie jarał bym się, że jakąś super dyscyplinę uprawiam. Dodatek do treningu zjazdów. To nawet nie podpada obecnie i długo się to nie zmieni tak ostatecznie pod jakiekolwiek poważne zawody. Powody czysto techniczne a nie kondycyjne ale jednak. Wyluzuj i może jak już skup niechęć jak ja do tylko spasionych z wyboru wieprzy, którzy korzystają z wypożyczalni w trybie turbo by dostać się do paśnika z chmielem i kiełbachą, strzelić fotę jakie to sportowe zapędy mają. To jest prawdziwa zaraza. Ale też z twojej perspektywy nie jest tak źle bo jak kręcę tutaj koło siebie choćby w Niepołomicach to elektryków jest tyle co nic. Ludzie jeszcze nie powariowali do reszty by na drogę płaską jak stół wybierać cokolwiek co ma prąd. Tym bardziej jak ktoś ma wybór a nie został z tylko czymś elektrycznym.2 punkty
-
Widać dookoła ze coraz więcej ludzi ma problemy z nadwagą, ja też. I dlatego zacząłem właśnie jeździć. Bo nie meczy tak jak bieganie, nie obciąża stawów. Jest też moda na jeżdżenie, no i dzieciaki były w takim wieku żeby ich nauczyć jazdy na rowerze. Ostatni rower miałem na komunię, nie jeździłem jakieś 20 lat. Nie jeżdżę dużo, raczej wokół właśnie komina. Po roku czy dwóch takiej jazdy zrobiłem Pomorską w 4 dni. Robię to dla frajdy, w mocno turystycznym tempie. Więc z własnego doświadczenia wiem, że nie trzeba robić 10 tys km rocznie aby bez problemu zrobić 100 km na raz bez kontuzji czy wielkiego zmęczenia.2 punkty
-
Wymogiem bycia kolarzem jest posiadanie minimum jednej szosy i nie trzeba na niej w ogóle jeździć.🫠2 punkty
-
Nie wymagaj ode mnie komentowania twojego chamstwa i wycieczek osobistych. To nie ten poziom. Piszesz prawdę. Może to wynikać z wielu rzeczy, nie tylko z konieczności. Np z lenistwa.2 punkty
-
Potem już niestety tylko szosa, aż do ZG. Polecam zostawić sobie zapas czasowy przed pociągiem powrotnym i zaliczyć jako bonus stare miasto, jest bardzo ładne oraz obfite w restauracje i kawiarnie. Możemy serdecznie polecić meksykańską przy rynku, mega klimat, super obsługa i pyszne jedzonko. Na koniec, obiecany akapit sprzętowy. Trasa jest na tyle płaska, że postanowiliśmy jechać na singlowo (dwóch z nas w każdym razie). Jeśli ktoś nie lubi dylematów przełożeniowych, to my oblecieliśmy na 32/18 przy gumach 29x3" i drugi raz pojechalibyśmy tak samo. Pod tym względem zupełnie bez spiny, jest kilka podjazdów na trasie, ale są na tyle krótkie, że w razie fakapu możne je sobie spokojnie wcisnąć z buta. Ogumienie - no i tu już bym się dwa razy zastanowił, jak już pisałem, na trasie jest sporo asfaltu, zwłaszcza drugiego dnia, ale też całkiem sporo piachu. Pozostałe dwa rowery to Ronin na gumach 27,5 x 2,1" oraz Nicasio na gumach 650b x 47c. Ronin szedł dzielnie, ale Nicasio musiał już miejscami srogo walczyć, a czasem nawet odpuścić. Obstawiam, że wcześniejszą wiosną lub jesienią sytuacja może być inna, ale w porze suchej trasa dla cienkokiszkowców może być miejscami wymagająca. To jak nasze gumy 29x3" radziły sobie na piachu z oczywistych względów pomijam Podsumowując - pierwszy dzień bardzo przyjemny, w drugim zdecydowanie zbyt dużo asfaltu, więc jeśli ktoś nie lubi, to polecam poszukać alternatywnych dróg powrotnych dla ostatniego odcinka i nieco inaczej poprowadzić trasę. No i trasa jest spokojnie do zrobienia w jeden dzień, bez nocki, ale przecież nie o to tu chodzi!2 punkty
-
Bo bocian (tam już dawno nie ma stacji paliw) Podlasie, bocian, patrz bocian, jak on żyje to znaczy, że my też możemy.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Tutaj masz coś więcej na ten temat - włącznie ze sposobami domowymi:1 punkt
-
Każdy rower z kółkami bocznymi albo trójkołowy to zło bo generuje złe przyzwyczajenia od małego. A dziecko przede wszystkim potrzebuje nauczyć się równowagi a to się ogarnia wyłącznie na rowerze biegowym i we własnym zakresie, żadne kije i inne wspomagacze. Później przesiadka na rower z pedałami nie jest problemem.1 punkt
-
Giant Contend AR- czyli alu. Koła DT R511, szprychy sapim cx ray, piasta dt 350 ratchet. Zmiana opon z duro moe joe 700x35 ( tak wiem duro, ale waży 350gram realnie, zbiera się dość fajnie i mega trzyma na piachu, błocie, nie widzę różnicy np.: z conti terra trail, nie jest to wolna opona- jechałem na niej m.in Piekło Przytoku), zmiana na gp conti gp4000sII 700x25 ( realnie wychodzi 28c, waga coś koło 220gram). Bardzo duża różnica, zupełnie inny rower, dużo łatwiej go rozpędzić, rozkręcić. Jak już się wejdzie na tym 35c tak pow. 30kmh to już się leci, ale każde rozkręcenie roweru to kosmos różnica. Oczywiście porównanie z d..y bo porównujemy szybką szosową sportową oponę z oponą przełajowo-szutrową, no ale padło pytanie. Jak dla mnie żeby takie porównanie miało sens to trzeba by zestawić oponę 700x-25c z dokładnie tą samą oponą 700x35c.1 punkt
-
Cube zazwyczaj miały dość "turystyczną" geometrię wśród rowerów MTB, może warto pójść tym tropem.1 punkt
-
A myślisz, że znajdziesz solidniejszy amortyzator w tej cenie? https://allegro.pl/oferta/rower-gorski-mtb-rockrider-explore-540-29-xl-13751924079 Unibike`i są bardzo solidne, mają dużą DMC i napęd bardziej odpowiadający Twoim wymaganiom. EDIT. @Speedster2000, ktoś linkował niedawno ciekawy MTB z napędem 2x10 i powietrznym XCR, ale sobie nie przypomnę. @keltu, nie Ty? Co do korby - 32t może być mało na Twoje jazdy. Do zwykłej główki coraz mniej dobrych amortyzatorów...1 punkt
-
A jakim kolarzem trzeba byłoby być, gdzie startować i ile jeździć, żeby według twojego myślenia być już uprawnionym aby mieć takie zdanie na temat rowerów elektrycznych, jakie ja mam? Skoro zadajesz takie pytania to mniemam, że taki próg istnieje i pytasz, żeby sprawdzić czy go przekraczam czy nie. Na razie ci nie odpowiedziałem, bo mając doświadczenie w podobnych dyskusjach z takimi ludźmi jak ty, cokolwiek bym tu nie napisał, uznałbyś że to jeszcze za mało.1 punkt
-
Gdzieś już pisałem, że za łatwo zdobyć i za trudno stracić prawo jazdy w PL. Jestem uczestnikiem ruchu drogowego w roli kierowcy, rowerzysty i pieszego (kolejność nieprzypadkowa), popełniam w każdej z tych ról różne grzeszki, chociaż te za kierownicą auta są potencjalnie najbardziej niebezpieczne. Z drugiej strony sądzę, że i pieszy i rowerzysta, który ma czynne prawo jazdy (jeździ) jest bardziej tolerancyjny i empatyczny niż ktoś bez uprawnień albo nie praktykujący. Formalnie zna przepisy, rozumie więcej, ma szersze doświadczenie i raczej nie wejdzie w kapturze na głowie i z nosem w telefonie na przejście dla pieszych/torowisko/DDR nie patrząc na boki bo "ma pierwszeństwo". Z tą spiną i presją to się zgadzam, czasami człowieka klaksonami chcą wpędzić na środek zablokowanego skrzyżowania; zresztą jak nie ulec, jak to samo na torowisku zrobił motorniczy - wjechał na środek skrzyżowania tramwajem i ma wywalone na wszystko....1 punkt
-
Że jaki? Mocno responsywny? Chyba w porównaniu do miejskich z wypożyczalni 😀.1 punkt
-
Raczej klucze pod suport są na 1/2". U mnie tak przynajmniej jest. Ale jak coś możesz przejściówkę za grosze dokupić z 3/8 na 1/2. I masz bardziej uniwersalny" dyno " do zastosowań rowerowych.1 punkt
-
No nie włożysz korby z osią 24 do dziurki 30 mm. Znaczy się włożysz , ale luz będzie . Szukasz suportu press fit 30 pod oś 24mm , a nie 30 mm jaki kupiłeś. Mufa 46x70 to zawsze press fit . Z tokena to toto: https://sklep.token-polska.pl/suport-bb841t-46-p-32.html Z tym że nie jestem pewien czy te wewnętrzne pierścienie ze starego suportu nie podejdą do nowego , trzeba by sprawdzić . Te tokeny są w miarę uniwersalne , różne adaptery tam wkładają.1 punkt
-
Mam znajomego co kupił partnerce elektryka, ona ma nieco ponad 40 lat, szczupła ale nie wysportowana. Kupił aby robiła większe dystanse i żeby jak to mówi dało się z nią jeździć. Uważam że akurat taka osoba to powinna jeździć zwykłym rowerem. Owszem, Wywiady na rowerze, gdzie jest to praca to rozumiem, albo jak ktoś jedzenie rozwozi, może osoby starsze albo takie które są bardo otyłe i muszą od czegoś zacząć. Może starsi. Ale nie rozumiem kupna elektryka bo ktoś chce zrobić 60 km a nie 20, tylko nie chce mi się pedałować. Ale co kto woli. Mam znajomego co kupił partnerce elektryka, ona ma nieco ponad 40 lat, szczupła ale nie wysportowana. Kupił aby robiła większe dystanse i żeby jak to mówi dało się z nią jeździć. Uważam że akurat taka osoba to powinna jeździć zwykłym rowerem. Owszem, Wywiady na rowerze, gdzie jest to praca to rozumiem, albo jak ktoś jedzenie rozwozi, może osoby starsze albo takie które są bardo otyłe i muszą od czegoś zacząć. Może starsi. Ale nie rozumiem kupna elektryka bo ktoś chce zrobić 60 km a nie 20, tylko nie chce mi się pedałować. Ale co kto woli.1 punkt
-
Po prostu ostatnie pół roku z pewnych powodów nie zdrowotnych zmusiło mnie do odstąpienia od kręcenia ) chyba od 2009 nie miałem takiej przerwy... a kwiecień maj w ramach pomocy, np każda wolna chwila to jak na zdjęciu żółte prostokąty :))) pomagam, dziś wsiadłem na rower do pracy, nogi nie istnieją, kapelusz skrywa frustracje1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
