Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 22.01.2024 w Odpowiedzi
-
Świąteczny prezent – tablica na narzędzia. Niestety nie było w komplecie usługi zawieszenia, dlatego musiała trochę poczekać, aż mi się zechce, a kolano pozwoli. Blacha trochę wiotka, krawędzie nie pozaginane pod kątem 90 st., trzeba było podprostować, wieszaki przyspawane z tolerancją 2 mm. Poza tym, przy tej cenie, nie mam się do czego przyczepić. Trochę niestandardowe jest rozmieszczenie otworów, bo co 15 mm. Ale pasują jakieś chińskie zawieszki dostępne na Amazonie. Inne, niededykowane akcesoria, będę musiał trochę poprzerabiać. Poszczególne formatki, żeby byłó sztywniej, połączyłem ze sobą nitami, w efekcie mam całkiem sporo miejsca na podręczne narzędzia – 2250x600 mm. Gdyby kogoś zainteresowało, to tu można zakupić. akcesoria-warsztatowe.pl8 punktów
-
Formula forum miala top popularnosci 20 lat temu. Teraz sa inne kanaly komunikacji. Mlodziez nie ma potrzeby korzystac z forum. My sie zestarzelismy razem z forum.6 punktów
-
6 punktów
-
4 punkty
-
Bo parę dni temu, to jeszcze puchaty śnieżek można było na ścieżkach znaleźć.4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
Bo jedno jezioro po lewej, a drugie po prawej stronie ścieżki w dół.3 punkty
-
Weekendowy detox od neta a tu taka fajna góvnoburza 😉 Czym ta wyższość 1x ma się przejawiać? Niedostępnością napędów/ram pod 2v3/x czy wyższą ceną? No i jak mieszkam na 150m2 a nie na 19m2 i mam 4 rowery, w tym trzy 1x12 dedykowane konkretnemu przeznaczeniu a jeden uniwersalny 3x10, to zaliczam się do mniejszości czy do większości bo już nie rozumiem o co chodzi? Mogę tak sobie żyć czy zacietrzewieni fanatycy wyższości 1x12 wsadzą mnie do więźnia? Tak tylko przypomnę bo pewnie z tego powodu pójdą se popełnić Sepuku – były i napędy 4x 😉 Autor pisał się mnie wydaje o uniwersalnym amatorskim jeżdżeniu. W tytule MTB, ale z opisu wynika właśnie, że to takie bardziej All Terrain Bike czyli ATB. A skoro tak to najlepszy będzie wciąż hardtail, którym i po szosie, i po szutrze, i po krzokach i pod górę i z góry itp. A skoro tak to jakby fanatycy 1x nie jojczyli z przednią zmieniarką będzie po prostu taniej i bardziej uniwersalnie, jak się oczywiście da ją zamontować. Można iść w 2x11 i mieć to samo co 3x10, ale tu znów 3x10 będzie taniej, przykład już podawałem. Dodać warto też zależy gdzie, bo jak płaskopolska to też coś innego niż pogórze. Ale pokażę swój przykład poniżej. W sobotę traska, którą często jeżdżę w koło komina czyli Kraków => Jura. Nie góry, ale nie płasko, od sroca pionowych terenowych i lokalnych asfaltowych podjazdów potem takich samych ostrych zjazdów gdzie można dokręcać. I las, i łąki, wąwozy, szutry, asfalty, teren, korzenie, kamienie, no wszystko. No i co z poniższego wykresu Garminowego załączonego poniżej wynika? Że właśnie do takiej jazdy w HT mam napęd idealny i sparwdzone to mam przez lata. Jak pokazane, górka 1 km długości, 112m przewyższenia, taki mocno lokalny asfalt a takich znam pełno. Znalazłem ją nawet na stronce Altimetr. Ma jak widać śrenio 13% nachylenia a na 100m nawet 16%, a łoję czasem stromsze. Tak specjalnie sam sobie się przyglądnałem podjeżdżając ją na raz. 21x32=0,66 mogłem jechać. Nieco twardo jak dla mnie, ale się dało bez problemu, jednak na największym nastromieniu wrzuciłem 21x36=0,58 i sobie z miękką kadencją pewnie 95-105 te 5km/h mieliłem jak lubię spokojnie dalej. Na gravelu jak go już złożę będzie i tak miękko bo 38x51=0,75 i pewnie bym zamiast jechać pchał, albo męczył na stojaka, zobaczymy. A zaraz potem z tej samej górki suchy pusty i równy asfalt 45-55 km/h i sobie dokręcałem. Jedna wkołokominowa „uniwersalna” jazda na HT i zakres 624% niemożliwy do osiągnięcia dla 1x12 w pełni się przydał, a cena dla komponentów SLX co już wyliczałem 3x niższa od 1x12!!!3 punkty
-
3 punkty
-
Stoję, w kałuży, i patrzę. I czuję, że membrana w butach już nie jest pierwszej młodości.3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
Pedantom przeszkadza. No i bardziej boli jak polecisz na mostek...swoim mostkiem.2 punkty
-
Ja się wczoraj trochę męczyłem https://connect.garmin.com/modern/activity/13608184426?share_unique_id=892 punkty
-
Kilka miesięcy temu pomyślałem, zmienię sobie ramę w jakiś sensownych pieniądzach, napęd (2x11) przełożę. Zacząłem szperać: Peak 29 Boost - pogrubiona rura podsiodłowa czyli side swinga nie założę, ani innej zmieniarki z przodu; Radon Jealous 29 - robiony pod 1x - ale rura niby prosta, zatem dlaczego? Pooglądałem sobie zdjęcia no i z drugiej strony zrobili slot do ... kabelka do myk/myka. Chore. Podejrzewam, że jakbym się uparł to zamontowałbym tam side swinga, ale ... ... ochota mi już przeszła. Zamiast tego dokupię sobie kilka tarczek/kaset za śrubki i będę miał do usranowa. Czy 'postęp' musi oznaczać uszczęśliwianie mnie na siłę? Można dołożyć jakiś slot/blaszkę etc by dać możliwość założenia przedniej zmieniarki ... ale jak to będzie wyglądać przecież ... taka nowoczesna rama ze schowanymi kabelkami a tu taki ajzol przyklejony do rury ... ;-). Cały czas piszę to jako amator, który lubi mieć ciasne stopniowanie na środku, dla prędkości 20-30km/h i kadencji +-90. Tu napęd 1x nie jest w stanie dać mi tego komfortu w żaden sposób.2 punkty
-
Na tym polega terrrorrr sprzętowy, normalny zjadacz chleba zostaje z 3x9, a cykloburżuazja kupuje co roku nowy wypust korporacji rowerowych na elektrycznej 12 i to w dodatku zaśmieca planetę karbonem i śladem węglowym na produkcję bakterii zasilających przerzutkę2 punkty
-
Tylko ile taka kaseta 10-51 kosztuje w porównaniu do zwykłej 9 rzędówki.2 punkty
-
Nie da się stwierdzić, że nie ma chętnych bo nie ma wyboru. Macie niektórzy problemy z logicznym rozumowaniem czy lubujecie się w graniu na nerwach innym?2 punkty
-
Dokładnie nie wiem ile x trzeba będzie słuchać tego trucia co jest lepsze i kto wybiera jak NIE MA WYBORU. Osobiście nigdy nie kupił bym sztywnika bez opcji 2x bo 1x do mojej jazdy to szajs nad szajsy. Skomplikowane przerzucanie, skupienie się, ... ale jak by dawali manetki do obu uginaczy wszędzie, są myk myki to już skomplikowane nie jest. Jak by była manetka od obsługi ciśnienia w kole to by co drugi leciał koła zmieniać. Wielu nawet ma przed sobą komputer i jak by trzeba było by by siedzieli z nim w nosie i klikali co minutę. Głodne kawałki to warto opowiadać... Co nie zmienia faktu, że 1x jest zarąbisty na przykład w każdym fullu. @MrJ tak prawie wszystko a wybór nie ma polegać na szukaniu wieki ułamka % jakiejś marki czy o zgrozo pomysłu czy rady kup se ramę i składaj. Swego czasu jak ktoś chciał 2x to na była podstawa Meridy plus jakiś inny plankton. Obecnie chyba jest jeszcze gorzej. Sprawa druga przerzutka to raz ale jest często problem z kompatybilnością ilość zębów na korbie a odległość od widełek na dole.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Nie trzeba więcej energii z powodu obwodu To tylko skrót myślowy… Z tą samą energią Jaś pojedzie na 26 i 29 tak samo tylko koło większe będzie wolniej się kręcić dlatego ten sam licznik musi być dostrojony inaczej bo magnes czujnikiem w 29 cyka rzadziej. po prostu ta sama korba i kaseta w 29 i 26 to nie to samo uczucie i patrząc na telewizorki manetek -są w tej samej pozycji a pod nogami dzieje się coś innego, w 29 jest twardsze przełożenie..1 punkt
-
Duże koło - za jednym obrotem kasety robisz większą drogę. Małe koło - za jednym obrotem kasety robisz mniejszą drogę. W przybliżeniu można przyjąć że to prz napęd 1x z zębatką 34 z przodu i kołem 29x2,0 po zmianie koła na 26x2,0 będzie wymagał zębatki 38 by utrzymać tożsame wrażenia z jazdy.1 punkt
-
Szosowa Przy 26" przy jednym obrocie musisz przesunac rower o 207cm, przy 28" o 222cm, wiec potrzeba wiecej energii.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
A ma to jakieś znaczenie ?Teraz specjalnie poszedłem do piwnicy by zobaczyć czy te zawory się jakoś różnią, z ciekawości wykręciłem zawór z tubelessa i wkręciłem z dętki i 0 różnic. Zobaczymy jak ten z dętki na bezdętce długo wytrzyma z ciśnieniem1 punkt
-
Szkoda, że szrederów dłuższych nie robią do głębokich kół - jeszcze nie widziałem wentyla samochodowego który by przepuszczał.1 punkt
-
@Dokumosa freewheel vs freehub. Wolnobieg to freewheel. Freehub to kaseta.1 punkt
-
Może coś ze Stansa? https://lemonbike.eu/product/wymienny-wklad-wentyla-stans-notubes-presta/ Swoją drogą, to co się dzieje z tymi wentylami?1 punkt
-
Freehub to mie określenie modelu piasty tylko określenie elementu piasty jakim jest wolnobieg. Co do pytania to oczywiście możesz swoje kolo przerobić na system ratchet - poprzez wymianę całej piasty na dt1 punkt
-
@itr Od połowy zeszłego roku mam GP5000 32C w gravelu. Zdarza mi się przejechać w nich dość często łączniki szutrowe. Zbieram się żeby to podliczyć dokładnie ale na oko było ich jakieś 200-300km na 6000km całkowitego przebiegu. Są delikatnie pouszkadzane ale myślę że te 10000km z czego będzie 500km szutru powinny wytrzymać.1 punkt
-
Ja tylko cztery dychy z rana . W połowie dystansu myślałem ,że jest już wieczór ..... tak mi się dziś dłużyło. Widoki nie cieszyły , muza bolała nawet przeglądanie forum straciło sens. Trzeba rozejrzeć się za jakąś podnietą/ zachętą. A zrobienie stówy do słupków to masochizm w czystej destylowanej postaci....... przynajmniej na dziś.😁1 punkt
-
Tak, wszystkie z takim ciągiem. O ile blokada w widelcu faktycznie tyle potrzebuje. Numer seryjny i specyfikacja oraz wszystko co znalazłem w sieci na ten temat na to wskazują. Napisz dla pewności do Gregorio, nawet na FB, powinni Ci to potwierdzić w 100%.1 punkt
-
Piasty z aliexpressu + DT G540db, ja mam taki zestaw w DSX, wyszeł mnie około 800zł z zaplotem. Jak masz obawy do aliexpressu, to jakieś novateci można dobrać ale wyjdzie wtedy pewnie nieco drożej.1 punkt
-
Popatrzyłem i wychodzi na to, że poza dedykowanymi na rynku dostępne jest jedno wielkie g... Do sztyc jest pełno, do amortyzacji prawie nic. Także nic ciekawego chyba nie zaproponuję.1 punkt
-
Nie rowerzyści, a producenci rowerów. Po prostu przestali dawać wybór. Tak się składa, że mam 3 ale co to zmienia? Są trasy gdzie zdecydowanie wybieram fulla, bo będzie ciężki teren ale to ie znaczy, że cała trasa taka jest. Pisałem wyżej jakiego odpowiednika napędu w grawelu bym potrzebował w fullu. Kaseta 56-10, korba 38. Ani nie ma takiej kasety, ani nie zmieszczę takiej zębatki w ramie, bo oficjalnie mieści tylko do 34. Nawet jakbym taki napęd mógł złożyć, to standardowo stopniowanie kaset 12rz jest bardzo kiepskie w dolnym zakresie. Nie ma takiej możliwości, nie w nowych rowerach górskich, a tym bardziej nie w fullach. @uzurpator Waty to nie wszystko, jest jeszcze siła. Młynkując można dać tyle watów ile chcesz ale każde naciśniecie na pedał wymaga mniejszej siły. Układ oddechowo krążeniowy będzie przy tej samej mocy podobnie obciążony ale mięśnie jednak inaczej pracują. To jest właśnie dźwignia, zamiast raz ciężko, to machasz 2, 3, 4 razy więcej ale lżej. Wydatek energetyczny porównywalny ale wymagania na siłę inne. Jeżeli na danym przełożeniu nie dajesz rady utrzymać minimalnej kadencji, to brakuje siły, nie mocy.1 punkt
-
Gdyby kogoś to interesowało: po przejrzeniu każdej śrubki, dętki, linki czy zębatki z zapasów jeszcze sprzed -nastu lat, rozłożeniu dwóch rowerów niemal na części pierwsze oraz skontrolowaniu, co jeszcze nadaje / nie nadaje się do dalszego używania, okazało się, że: - wszystko, co tylko się dało (przerzutka, manetka, kaseta, łańcuch, kierownica, mostek), przełożyłem z roweru swojego do Żony, - mnie zostały całkowicie sprawne koła, hamulce, amortyzator, siodełko, pedały, ewentualnie damper (wymaga serwisu, ale w razie czego tymczasowo może być) oraz korba, - po lekturze ogłoszeń, aukcji, popytaniu znajomych, podzwonieniu itp. znalazłem (fakt, że nieco przypadkiem) to, czego mi brakuje: lepszą ramę z lepszą korbą, kasetą i łańcuchem. Resztę drobiazgów (przerzutka, manetka, mostek, kierownica) już ogarnąłem z innych źródeł. Swoją drogą mam cokolwiek ciekawe wnioski z tych poszukiwań, ale nimi podzielę się we właściwym miejscu i czasie, W sumie: tymczasowo zostaję przy 26 calach. Nadal będzie nieco retro, natomiast i tak dalece nowocześniej niż teraz. Być może za sezon czy dwa wrócę do tematu i ostatecznie przesiądę się na 27,5 lub 29", ale to już będzie wymagało przesiadki na nowy rower - tzn. nowy dla mnie, a nie w ogóle O ile taki znajdę, bo wbrew pozorom nie jest to wcale takie proste. Tak czy inaczej jeszcze raz dzięki za pomoc!1 punkt
-
1 punkt
-
Amator/Rowerzysta - rekreacyjny nie używał przedniej przerzutki, chyba że w ostateczności. Ale wtedy ona generuje ogromne zamieszanie i był to większy problem jak rozwiązanie. Profesjonalista/Świadomy amator - zupełnie jak @Rumcajs.powiedział Ostatnie 15 świadomych amatorów i dwóch profesjonalistów - jeszcze używają FD w rowerach.* FD umarło w MTB, bo rowerzyści w miażdżącej większości ją uśmiercili. 20 osób na świecie, które używa przednich przerzutek nie jest już żadną grupą reprezentacyjną, a szukanie spisku OEM, czy jakiś ekstremalnych przykładów wyższości FD nad 1x to jest copium. *Nie liczę starego/retro sprzętu.1 punkt
-
1 punkt
-
W tej listwie por ramą jest jeszcze miejsce na kolejny pancerz? Jeżeli tak, to prowadzisz pod ramą, potem pod suportem do tego otworu w ramie i dalej w podsiodłową. Jak nie ma miejsca, to trzeba puścić obok, złapać trytytkami do ramy i tyle. Ewentualnie hamulcowy dać na zewnątrz, a od sztycy w listwie, żeby nie było krzyżowania pancerzy pod ramą.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Ja już swoje zdanie na temat kryzysu rowerowego przedstawiłem, ale zauważyłem, że kolegów 40+ jest tu całkiem sporo. Może trzeba pomyśleć nad założeniem tematu, w którym można by się wymieniać różnymi opiniami i pomysłami, np. jak to inni koledzy (bo wiadomo, że nie my) znajdują, podrywają, a później ukrywają przed żoną 25 letnie kochanki, albo co kupić, gdy dopadnie kryzys wieku średniego, a nie stać nas na Porsche, czy jak domowym sposobem rozpalić konar, i nie mam tu na myśli tego w kominku. Myślę, że wspólna analiza wyników badań lekarskich też byłaby mile widziana i pomocna, bo wiadomo, że dr google + "miałem kiedyś to samo" jest znacznie bardziej wiarygodne, niż opinia lekarska. Wstęp do tematu miałyby osoby ze zweryfikowaną datą urodzenia, np. na podstawie peselu, żeby nie było historii, że przykładowy Irek45 przechwalający się, że w ciągu nocy to on osiem razy może, tak naprawdę to Seba22.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Czekałem na zamówienie z bike24.com, żeby wrzucić wszystko razem, ale wygląda na to, że się nie doczekam, więc... Zakupy krajowe: - okulary Accent Hero w kolorze ultrafiolet. W miejsce tych samych w innym kolorze, które ostatnio połamałem przy zakładaniu. Na zdjęciach zauszniki były bardziej granatowe, a przyszły faktycznie chamsko fioletowe. - spinka 11rz. Shimano SM-CN900 żeby zastąpić szajs Accenta kupiony na szybko stacjonarnie. Od chińczyka z Ali wczoraj przyszły czujniki Cycplus C3 za 27,99 z wysyłką. Ostatnio kupowałem Magene S3+, ale skusiły mnie opinie @DiMoonn i @Dokumosa o Cycplusach, więc wziąłem je do roweru dziewczyny. I faktycznie, wystarczy przekręcić pokrywę baterii, żeby zmienić tryb. Do tego mają w zestawie zaokrąglone gumowe podkładki od montażu czujnika na piaście, czego Magene nie ma. Podoba się dla mnie. A dzisiaj, też z Ali, przyszło dwóch prostaków - hakowy i tarczowy. W sumie 102,52 zł. - przyrząd do prostowania haka Lebycle TS-HGT-01 - były dostępne jakieś kopie Park Toola DAG-2.2 w podobnej cenie, ale wolałem lżejszy aluminiowy. I przyznam szczerze, że jestem pozytywnie zaskoczony jakością wykonania i dbałością o detale. Dorobię sobie adapter i przyda się też do ustawiania klamkomanetek w szosie. - przyrząd do prostowania tarcz hamulcowych Lebycle - ot kawał niskogatunkowej stali w wycięciami, ale teraz nie będę już musiał prostować imbusami czy kluczami nastawnymi No i jeszcze jakoś na początku roku wjechały opony CST Camber 29x2,25". To za darmochę od CST Polska w ramach konkursu, ale jak się już chwalę, to dorzucę. W ogóle jestem w szoku, jak szybko doszły zamówienia z Aliexpress! Odpowiednio 7 i 8 dni kalendarzowych. Chyba polubię zakupy tam. Do tej pory odstraszał mnie czas oczekiwania, a okazuje się, że z Chin idzie szybciej i sprawniej, niż od sąsiada z Niemiec...1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
