Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      20

    • Liczba zawartości

      4 760


  2. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      17

    • Liczba zawartości

      1 219


  3. keltu

    keltu

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      2 188


  4. Strek

    Strek

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      901


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 08.02.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo słońce wyjrzało zza chmur.
    13 punktów
  2. Bo żeby nie było, u mnie też świeciło
    12 punktów
  3. Oprócz błękitnego nieba nic nam więcej nie potrzeba.
    12 punktów
  4. Bo jeszcze jedno z budowy na rowerowej Trasie Pojezierzy Zachodnich.
    11 punktów
  5. Bo brak prądu w pensjonacie okazją do mycia roweru po trasie
    10 punktów
  6. Bo po pracy dobrze odstresować się w lesie
    8 punktów
  7. Piękna geometria, kąty i długość, kunszt inżynierii Na bazie tej ramy można zrobić wszystko, no prawie wszystko, nie wejdzie tam @rambolbambol 27,5 na 3" 😁
    6 punktów
  8. Bo..., lubię te ukryte po lasach stare brukowane odcinki.
    6 punktów
  9. 5 punktów
  10. Ostrzegam, projekt jest w fazie "kolejna rama schowana przed żoną na strychu". Projekt zakłada złożenie roweru dla syna idącego w ślady Mini Muirwoodsa złożonego niedawno dla córki. Rama ma rozmiar S (42cm), jakby ktoś pytał.
    4 punkty
  11. Bo jak już mówimy o brukowanych odcinkach, to też mam na jednej ze swoich ulubionych tras taki, ża nawet na Paris-Roubaix by się nie powstydzili 😁
    4 punkty
  12. 3 punkty
  13. Nie bądź jak inne gołodupce na tym forum, bierz urlop i startuj w ultra. Przepraszam, ale to tylko cytat z innego tematu. Nie miałem zamiaru urazić forumowiczów. Zainteresowani będą wiedzieć o co chodzi 😉. Odnośnie tematu - kup nowy rower, bo masz zapewne pieniądze. W tego nie warto inwestować.
    3 punkty
  14. Chyba sam podświadomie znasz odpowiedź na to pytanie, no nie bardzo jest sens. Spd to dobry kierunek, ewentualnie fajne siodło bo też możesz je później przełożyć. Odkładać kasę i jeździć, czego byś nie zrobił z tym rowerem to i tak będzie Cię ciągnęło do zmiany.
    3 punkty
  15. Mówimy o 27.5x3.0 przód i tył 🙂 A to z tego ta cała konfuzja wynikła ... nie dodałem że to 27.5 a nie 29. To przepraszam. Jednakże w tyle jest sporo więcej miejsca niż w poprzednim Muirwoods i w Genesis HL. 29x2.6 też na tył wchodzi. Linii łańcucha nie pokażę jeszcze, bo nie mam ani korby ani łańcucha. Na razie mam koła, rurki i ramę. Docelowo trafi tam napęd 1x10, więc się specjalnie linią łańcucha nie przejmuję.
    2 punkty
  16. bo nieco dłużekj tu zabawiliśy w drodze do Wiednia... 😃 nie bez powodu... 🤣 Hostinec U Štamgastů Hukvaldy, Czechy
    2 punkty
  17. Mamy to Rys historyczny - rower powstał trochę przez przypadek, szukałem względnie taniego framesetu, na którym mógłbym poćwiczyć zabawę palnikiem. Z czasem fura zaczęła we mnie 'rosnąć' i ostatecznie postanowiłem to poskładać do kupy, ale z zamiarem wypróbowania co i jak i ewentualnego pchnięcia dalej. Potem trafiłem okazyjnie na OLX korbę Middleburna i przepadłem :] Oczywista inspiracja pewnym uprzejmym Duńczykiem, który swoją działalnością doprowadził ro renesansu retro MTB w wersji takiej jak poniżej, dodatkowo podkreślona subtelną wlepą #rideslowdiewhenever - i wszystko jasne. Taka fura moim zdaniem nadaje się głównie do jazdy po mieście, ewentualnie na krótkodystansowe szutrowanie. Ale to się nawet dobrze składa, bo odkąd pozbyłem się czerwonej Kuwaharki, to bujałem się wszędzie Puffinem na 29+ co jest średnio optymalne Także GT na razie zostaje, a potem się zobaczy. Pyrsk! Wincyj fotek TU
    2 punkty
  18. Takie tam netoperkowe tańcowanie - zdaje się, że ozdrowieńców
    2 punkty
  19. Pierdół znowu nakupiłem, w tym chińskie half-nelsony. Zatyczki to mają lepsze niż oryginalne RF.
    1 punkt
  20. W rebach od 2017 zaczęto stosować kurzówki flangless (bez kołnierza) ale nie we wszystkich do tego były 3 kompletnie różniące się modele w zależności od zakresu skoku.
    1 punkt
  21. Chcesz byc bardziej pro? To usuń stopkę xd. Ale tak na serio to polecam ci filmy wstał sprzed kompa, bo ból może wynikać ze złej wielkości ramy czy ustawienia siodełka- może wymiana mostka na nieco dłuzszy/krótszy coś pomoże - jak już będziesz wiedział czy przypadkiem twój rower nie jest za duży bądź za mały. Co do siodła to też warto spróbować bo może być tak że przez źle ustawione siodło/niewygodne siodło kompensujesz rękoma masę ciała która powinna opierać się o 4 litery.
    1 punkt
  22. Na wstępie powiem, że jestem zaskoczony liczbą odpowiedzi! dzięki każdemu za wkład! Odpowiadając tematycznie (bez żadnej kolejności): - spd. Dlaczego o nich myślę? po pierwsze z ciekawości - jak się w czymś takim jeździ. po drugie - zauważyłem, że mam jakiś niekontrolowany odruch podkurczania palcy u stóp podczas pedałowania, po pewnym czasie czuję mrowienie w stopach. Jeśli świadomie rozluźnię wtedy stopę i o tym myślę to przechodzi. Zauważyłem to, że robię to, żeby utrzymać stopę w optymalnej pozycji. Tym bardziej im wyższą mam kadencję (najczęściej koło 100rpm). Wczoraj pierwszy raz trenowałem na siłowni na rowerze z noskami i nie musiałem spinać stopy, żeby utrzymać ją na pedale. Nie zależy mi więc na wydajności, co bardziej na tym, żeby nie musieć utrzymywać stopy i pilnować pozycji mięśniami, tylko móc rozluźnić mięśnie, które nie pchają. I jak w tym kontekście się mają spd? Pomogą, czy wręcz przeciwnie? - ta kenda kwick będzie w czymkolwiek lepsza od mitasów? ona jest nawet tańsza od nich a myślałem, że te mitasy to było najtańsze co mogłem kupić Sprawdziłem też wagę mitasów i tych continentali contact i... jest taka sama, wszystkie te gumy ważą w okolicach 700g (continentale contact 1.4' ważą 610g). Tylko te kendy wg. specyfikacji są lżejsze (ale też mniejsza szerokość). Przy czym nie wydaje mi się, żeby wkładanie węższych opon od obecnych miało sens przy mojej jeździe. Czasami 'zabłądzę' gdzieś w jakieś błoto (rzadziej piaski) i wtedy już te obecne opony okazują się dość wąskie. - gripy - od dawna założone ergony gp1. Dobra, to chyba po raz kolejny potwierdzacie moje przemyślenia - zostawić rower, dbać, jeździć, a docelowo zostawić go na dojazdy do sklepu, a do zabawy i treningów kupić coś nowego... No nic, trudno się mówi Jeszcze raz - dzięki.
    1 punkt
  23. To nie jest zasłyszana opnia, nie jesteś jedyną osobą, która na spd jeździ(ła). Internet jest pełen przypadków osób, które miały problem z kolanami na pedałach spd (czy to w wersji mtb czy sl). I tak, dobrze ustawione bloki pomogą, dobrze ustawione siodełko również, dobrane wkładki/customowe wkładki również, ale niekoniecznie problem w 100% rozwiążą. I o tym potencjalnym wysiłku, który w dopasowanie pedałów spd trzeba włożyć chciałem autorowi wspomnieć - to nie zawsze jest coś w stylu plug&play (choć u niektórych tak może być). Niektórzy naprawdę zachowują się jak sekciarze. Nie można, napisać nic co burzyłoby pomnik czemuś czemu są oddani, bo inaczej od razu atakują jak rottweilery Dla niektórych jest to Tusk, dla niektórych Kaczyński, a jeszcze dla innych pedały SPD Nie, spd-sl (z tego co pamiętam) vs płaskie. Na trasie 20 km, którą przejechałem wieeeeeeeeeele razy. Dlaczego na trasach dłuższych miałoby mieć większy wpływ niż na krótszych? Akurat na dłuuuugich objawia się największa zaleta płaskich pedałów: można bez problemu zmieniać pozycję stopy.
    1 punkt
  24. Kiedy masz Knoga, a chcesz mieć Petzla Bindi, wykorzystaj materiały: -gumka ze starej maski ffp2 -kasetka po starym filmie bez szpulki albo inna rurka korek o średnicy kierownicy i włala można w namiocie czy na biwaku mieć żarówkę na głowie 😀 resajkling!!!
    1 punkt
  25. U mnie w Konie też było na styk. I to z korbą 52mm, więc i linia łańcucha była takase. Jeśli na dużą zębatkę zagląda się z łańcuchem rzadko to nie problem. Ale jak częściej, a opona może być ubłocona - wtedy zaczyna się problem.
    1 punkt
  26. Będzie, będzie zabawa! Będzie się działo! Dobra, to idę po chipsy i czytam kolejny temat o SPD... Nie, nie pójdę jednak, w robocie jestem 🙂. Może wystarczyło pokombinować coś z mostkiem? Nie wiem co takiego musiałoby być nie tak z odpowiednio dobranym rozmiarem ramy żeby było tak źle. 🤔 Patrząc na zdjęcia niektórych rowerów z innych tematów to aż dziw, że one jeżdżą 🤣.
    1 punkt
  27. Czysta demagogia. Ta zasłyszana opinia może dotyczyć szosowych SPD SL, gdzie istotnie, żle ustawione bloki mogą zrobić krzywdę. Jednak SPD przeznaczone do MTB mają tak duży luz roboczy, że chyba trzeba by dokumentnie spierniczyć montaż bloków żeby pogruchotać sobie kolana. Oczywiście taka sytuacja może mieć miejsce, ale jeśli nie mamy pojęcia jak ustawić bloki, to lepiej zlecić to lub udać się do kogoś kto wie co i jak. Jak ze wszystkim zresztą 😆 To chyba dotyczyło SPD vs SPD SL. Na trasach w przedziale 80-100km również ?
    1 punkt
  28. Jeśli pytasz czy przyjmie nowy łańcuch - to jest szansa (możesz spiłować zadziory) - ale "trochę" ta kaseta już przejechała.
    1 punkt
  29. 2x Tufo Gravel Swampero 40c 😄 @ChuChu + zestaw błotników topeak defender TX + Rock Shox Paragon Gold
    1 punkt
  30. Buty Shimnao SH MW501 https://i.postimg.cc/Ls15pw3z/20230208-071645.jpg
    1 punkt
  31. Ja tam o MTB, to się nie będę wypowiadał, ale na gravelowych grupach regularnie są osoby, które narzekają na ból po przejściu na spd. Sam zresztą się do nich częściowo zaliczam (tak jak po zmianie wkładek i pewnym przesunięciu bloków/siodła jest sporo lepiej niż było, ale na ultra... i tak zazwyczaj jakiś ból odczuwam). Do tego buty spd są często wąąąąskie, mają niski przód i jest je po prostu znacznie ciężej dobrać, szczególnie jak ktoś ma w miarę szeroką stopę czy wysoką przednią część stopy. Zresztą, u bikefitterów jedną z głównych usług jest właśnie odpowiednie ustawianie bloków spd, dobieranie wkładek do butów itd. W przypadku butów pod płaskie pedały nikt sobie tym głowy nie zawraca, bo... problemy występują po prostu znacznie rzadziej. Co do stabilności, to ja miewałem problemy ze stabilnością jedynie na płaskich, plastikowych pedałach, gdy padało. SPD będą dawały pewną przewagę przy mocnych sprintach, przyspieszaniu w zakretach, nieco pomogą przejechać przez ciężkie błoto albo piach, ale jednocześnie zwiększają ryzyko upadku w takich warunkach. Jeden z forumowiczów ostatnio linkował testy kolesi z gcn, z których wynikało, że różnice w szybkości/generowanej mocy na spd/płaskich pedałach są pomijalne. I ja średnie na trasie dom-praca-dom mam prawie takie same.
    1 punkt
  32. Jak wyżej, inwestowanie w ten rower nie ma sensu. Dotyczy to także siodełka, bo ... inne siodełko będzie wygodne na obecnym a inne może być na docelowym (kwestia innej pozycji na rowerze). SPD - tak, i nie. To znaczy jeżeli nie zamierzasz być wśród tych walczących o wygraną, to i tak raczej Ci wiele nie dadzą (największe zyski są przy "agresywnej" jeździe), a są potencjalną przyczyną (przy nieoptymalnym ustawieniu czy dopasowaniu do stopy) dodatkowych problemów: bóle kolan, stóp. Jazda 50km-> 100 km, to nie powinien być żaden problem, po prostu dłużej jedziesz. No chyba że mówimy o jakimś bardzo wysokim tempie.
    1 punkt
  33. Ujmę to tak - każda złotówka zainwestowana w ten rower to złotówka mniej na inny rower. Bo to najtańsza rama, i nikt się nad takimi detalami nie zastanawiał. Dla mnie rowery Lazaro to są rysowane na kolanie, albo spawane z rurek jakie akurat są pod ręką - ergonomią nie grzeszą. Znam niejedną osobę która określała je jako "niewygodne" - a problemy zniknęły po przesiadce na coś z wyższej półki. Barki i drętwiejące palce to po pierwsze chwyty - trzeba zmienić na wygodniejsze, po drugie pozycja na rowerze, a po trzecie - może to być wina taniego widelca. Widzę to po tym jak w miejskim fitnessie zmieniłem najtańszy widelec stalowy na coś lepszego, cieńszego, CrMo - komfort jazdy znacząco się poprawił. Wyrzuć tego taniego Mitasa na śmietnik - bo to i kiepska guma, i spora waga, i kup sobie coś bardziej szosowego - np. Conti Ride Tour, Contact, może coś z Kendy - są niedrogie, wcale nie takie ciężkie, i trwałe. https://allegro.pl/oferta/opona-kenda-700x32c-k1053-kwick-trax-30tpi-czarna-11354053467 Do tego zmiana chwytów - to już indywidualna sprawa. I więcej bym nie inwestował - tylko odkładał do skarbonki.
    1 punkt
  34. Ostatnio tak próbowałem - za długo nie dalem rady, teren z lekka pofalowany i pod górkę mnie odsadziła. A kobita jak zobaczyła, że jej siadłem na ogon to jeszcze przyśpieszyła... Może myślała, że zbok jakiś w obcisłych gaciach 😁
    1 punkt
  35. Kupiłem Bindi Petzla, chociaż założenia ciut inne - jak najlżejsza i na USB (cel: sakwy). Ciut poza budżetem, bo pod 200 zł. Ale fanie świeci.
    1 punkt
  36. wypoziomuj siodełko i poeksperymentuj z jego wysokością. Najlepsza zmiana i stosunkowo tania to kupno szybkich opon. W drugiej kolejności piasta pod kasetę i sztywna korba (czyli napęd). Cała reszta z twojej listy da ci marginalną zmianę bez znaczenia dla amatora. Przy czym przeskok z 50 do 100 w sezon może być ciężki.
    1 punkt
  37. A rozpoznaje ktoś tego Marzocchi Bombera z okolic ( chyba) 2000 roku jeszcze z piwotami ale już grubą osią? co w nim siedzi ? czy to ciekawostka?
    1 punkt
  38. Bo... w końcu namiastka zimy J. Dąbie.
    1 punkt
  39. Bydgoszcz 2023 ... Zachem DARK Edition ? Dla odważnych jazda na pumptracku po dnie jeziorka "zielona".
    1 punkt
  40. Zjedz kawałek serniczka 😁 I poszukaj głębiej Pozdrow'er
    1 punkt
  41. A nie myślałeś żeby, jeszcze przed wyjazdem, przeznaczyć część swojej wielkiej fortuny na zakup słownika ortograficznego, a urlop, zamiast na jazdę na trzykołowym rowerku wykorzystać na lekturę tegoż i przyswajanie zasad gramatyki i poprawnej pisowni ? 😆
    1 punkt
  42. A może jednak ... https://immotion.pl/rowery-gorskie/2250-rower-gorski-specialized-rockhopper-sport-29-2.html https://immotion.pl/rowery-elektryczne/1967-rower-elektryczny-specialized-turbo-levo-hardtail-1.html https://immotion.pl/rowery-elektryczne/2305-rower-elektryczny-specialized-turbo-levo-alloy-2.html https://immotion.pl/rowery-szosowe/2960-rower-szosowy-specialized-roubaix-pro-2.html https://immotion.pl/rowery-przelajowe/2233-rower-przelajowy-specialized-crux-pro-2.html Specjalized tylko jak była mowa na filmie i tylko ten sklep czy jeszcze gdzieś, ktoś. Wszyscy tu pisali że nie możliwe, mówili o podwyżkach a jednak coś jest na rzeczy.
    1 punkt
  43. Bo pogoda dziś do bani, to stworzyłem takiego frankensteina W sumie wymieniłem dziś dwa kompletne napędy: kaseta, blat łańcuch, z serwisem przerzutki i wymianą opon w jednym rowerze. To na zdjęciu to rower żony, wszystko się zgrało, ale nie obyło się bez babola, musiałem przełożyć uszczelkę z bębenka XD na Shimano i założyłem ją odwrotnie, dostałem Pikachu face jak mi kaseta zaciągała łańcuch, ale dosyć szybko do tego doszedłem
    1 punkt
  44. Jako wyśmiewany tu często "Kowalski" szukający akurat nowego roweru i potencjalna ofiara działów marketingu powiem Ci, że moim zdaniem moda na gravele nie została nakręcona przez firmy rowerowe a przez samych użytkowników graveli. Otóż gdzie się nie ruszyć masz wpisy albo filmiki zadowolonych rowerzystów, którzy przekonują, że kupno gravela to był super pomysł. I jestem pewien, że nikt im za to nie płaci tylko po prostu są zadowoleni. No i jak byś się zachował jakbyś był na moim miejscu? Na 90% będę kolejnym użytkownikiem jakiegoś gravela. Ba! Presja społeczna idzie dalej. Amator jeden z drugim (np. ja) szuka roweru żeby przyjemnie spędzić czas a tymczasem okazuje się, że "nie ma sensu bez sztywnych osi", "z korbą na kwadrat to totalny badziew", "jak napęd to tylko grx" i tak dalej. Potem niejeden kupuje rower za 10k z tymi wszystkimi bajerami i żal mu przejechać po kałuży. Inna sprawa, że firmy rowerowe to wykorzystują i teraz wszystko co tylko może być skojarzone z "gravelem" jest kilkadziesiąt procent droższe.
    1 punkt
  45. No to ja może klasycznie... NIE OGLĄDAĆ/SŁUCHAĆ PRZY DZIECIACH! oraz oczywiście: Wciąż bawi.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...