Skocz do zawartości

[Amortyzator]Suntour XCT HLO wymiana amortyzatora


Rekomendowane odpowiedzi

Siema, ostatnio obejrzałem na YT kilka filmików o wymianie oleju w amortyzatorach i postanowiłem spróbować swoich sił w tej materii ponieważ nie zrobił tego facet w serwisie a dość topornie chodził ten amor. Zdjąłem koło, odpiąłem hamulec, ściągnąłem widelec... Olej w dolnych goleniach był już czarny i wytrącił się na ciecz i części stałe. Niestety mój serwis dał tyle że amor prawdopodobnie wyląduje na śmietniku. Nie znalazłem nic podobnego jak na filmikach (tzn. zaworu do spuszczania i wtłaczania powietrza). Okazało się że potrzebny jest jakiś ząbkowany klucz. To co dało się odkręcić obcęgami było dość zapieczone i uległ zniszczeniu cały gwint  więc pójdzie prawdopodobnie  cały już na śmietnik. Jaki teraz amor kupić???? i jaki jest sposób postępowania z takimi amortyzatorami gdybym trafił na podobną technologie??? Rower to Kross Level B1, chciałbym na nim jeszcze trochę pojeździć. Olej wybrałem Motul 10W.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu masz przykład postępowania z amortyzatorem, w tym przypadku rock shox:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.servicearchive.sram.com/sites/default/files/techdocs/gen.0000000005918_service_manual_2018-2020_judy_30_recon_english_rev_a_0.pdf&ved=2ahUKEwjtubbW6PzqAhXPrIsKHdhnBk4QFjABegQIAxAB&usg=AOvVaw39XjiaZGwzgRrre0SSR365

a tu przykład filmowy dla Manitou:

Zasadniczo wszystko jest do zrobienia, ale wymaga dedykowanych narzędzi, czystości i kultury technicznej nieco wyższej niż przeciętna ;-)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

" Olej w dolnych goleniach był już czarny i wytrącił się na ciecz i części stałe. "
oryginalnie w xct nie ma kąpieli olejowej, to była woda z deszczu zmieszana ze smarem i brudami

" Nie znalazłem nic podobnego jak na filmikach (tzn. zaworu do spuszczania i wtłaczania powietrza)"

bo nie ma tu sprężyny powietrznej, tylko stalowa w lewej i kartridż blokady w prawej

jaki amor?- oś 9mm, tarczowe, 29 cali 100 mm rura prosta 1 1/8 cala

najtańsze sensowne to Suntour xcr air, raidon, rock shox xc30

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za obszerne info. Jak coś mi tam nie szło odkręcić to znaczy że i tak do wyrzucenia się nadawał amortyzator? Kupię coś z tych zaproponowanych nad dniach. rozumiem że tam już jest sprężyna powietrzna i wystarczy mi do serwisu płaska 10, klucz francuski, pompka??? Przyjdzie już zalany czy trzeba sobie we własnym zakresie to zrobić?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak coś mi tam nie szło odkręcić to znaczy że i tak do wyrzucenia się nadawał amortyzator?- nie, ale xct to podróbka amortyzatora, nie ma tłumienia olejowego, upgrade to dobry krok

xcr air tak, raidon w większości tak, ale zdarzały się wersje ze sprężyną stalową, xc30 jest stal i powietrze.

Ile ważysz?

 

Przyjdzie już zalany czy trzeba sobie we własnym zakresie to zrobić?

Coś tam będzie w środku, ale zalecany jest przegląd zerowy, skąpią smaru .
wystarczy mi do serwisu płaska 10, klucz francuski, pompka 
do Suntour to warto ten kluczyk do kapsli
 
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zlecałem serwisowi, ale zrobił po łebkach. Tzn. wyczyścił wszystko ekstra Plakiem z zewnątrz a o środek nie zadbał. W środku syf jak się okazało. Chcę chociaż zaprowadzić ten rower w jednym kawałku do serwisu (znowu).

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy 90 kg nie będzie problemu ze stalowymi, jakbyś był superlekki 50 kg to wtedy słabo by działało, z 90 kg będzie ok na oryginalnej sprężynie stalowej- xc30 coil, raidon coil

kulki to łożyska sterów- musisz znaleźć tyle, by wypełniły łożysko górne dolne.

PS na YT znajdziesz wszystko co i jak np. RJ the bike guy, nawet szajbajk tobie pomoże

Edytowane przez Blueforce
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 5 miesięcy temu...

Kupiłem jednak tańszy amortyzator bo uznałem że nie ma co dokładać do starego roweru. Kupiłem coś takiego jak.

Amortyzator SUNTOUR XCT DS MLO 29" czarny mat 1 1/8"

Rura sterowa o długości 185mm

I coś mi się rura sterowa kolybie w środku tak jakby była za mała ( średnica zewnętrzna 28,6mm ) Co jest grane? Za małą średnicę ma rura? Jaka powinna być średnica rury do tego modelu? I zostawiłem sobie kapselek zatykający rurę ze starego widelca i nie ma go gdzie wkręcić. Co tu trzeba jeszcze dokupić???

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie ten element na pierwszym planie...

Gdybyś obejrzał filmik to wiedziałbyś do czego służą dwa pozostałe elementy.

EDIT:
Poza tym rura sterowa za długa...

Edytowane przez chudzinki
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując... trzeba skrócić sterówkę (ew. dodać podkładkę dystansową ~10mm), nabić gwiazdkę (chyba, że jest głębiej i jej nie widać) i użyć części, które zostały (przecięty plastik pod pokrywę sterów, do tej pokrywy wpasować uszczelkę (to duże okrągłe) i wszystko skręcić od góry kapslem ze śrubą (do uprzednio nabitej gwiazdki).

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze są chęci :D

Czasami jak robi się coś po raz pierwszy warto sobie porobić zdjęcia i wtedy wszystko powinno być wiadome co i jak ma byś poskładane.

Człowiek się uczy przeważnie na swoich błędach. W dzisiejszych czasach w dobie "wujka" google , youtube i innych przeróżnych for jedynie są potrzebne odpowiednie narzędzia i właśnie chęci.

 

.... no chyba że ktoś jest totalnym antytalentem to lepiej oddać rowerek do sprawdzonego serwisu. Bezpieczeństwo to podstawa

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez sinR1
      Witam,przejdę może od razu do sedna.Chciałem wymienić przedni i tylny hamulec niestety po zdjęciu klamkomanetki zupelnie nie mam pomysłu jak poprowadzić linkę.Szukalem na yt,ale nie znalazlem tam materiałów,które mogłyby mi to jakoś rozjaśnić dlatego zwracam sie do Was drodzy koledzy i koleżanki o pomoc😆A moje drugie pytanie brzmi.Czy do modelu shimano 105 (tak jest napisane na klamkomanetce) będą pasować te ochraniacze gumowe?https://allegro.pl/oferta/gumy-shimano-105-st-5700-do-klamkomanetek-10646337005  
      Z góry dziękuję za pomoc.Pozdrawiam:)



    • Przez nesiasps
      Witam, z  kodu kreskowego na amortyzatorze wychodzi : TI00418175;SF14-XCR32-DS-RL-R 29 TS 255/0 YS727 BID 銀白/自 BR 100;2018/03/15 
      Czy to może być amortyzator serii Raidon czy zwykły sprężynowy XCR?
    • Przez Szerszen_
      Kupię rower lub samą ramę Specializeda do dirtu
      rozmiar dla mnie jest obojętny
      roczniki najlepiej 2012+
       
    • Przez dreamer1897
      Witam wszystkich.
      Założyłem konto z myślą, że eksperci pomogą w wyborze odpowiedniego roweru i dlatego zwracam się do Was.
      Chciałbym kupić rower górski na dłuższe przejażdżki (50-100km, ale czasem do 25km), który sprawnie będzie pokonywał asfalt i kostkę brukową (jazda leśna czy szutrowa to raczej sporadyczne wypady). Wiem już, że koła 26" są za małe na moje gabaryty 171cm/73kg (z opcją zmniejszenia wagi). Mam obecnie Gazelle na 28" z przerzutkami Nexus i komfort jazdy mnie zadowala do momentu gdy nie zjadę na szutrowe ścieżki, gdzie muszę zjechać ze względu na zagrożenie np. na ruchliwej drodze, bp wąskie koła bez bieżnika się nie sprawdzają. Jeżeli chodzi o moje doświadczenia z rowerami górskimi to posiadam Kross Grand Gold 26" (w przyzwoitym stanie rocznik 1999 używany bardzo rzadko kupiony za 799zł) i jeździłem jeszcze najtańszym z Biedry 26" (amortyzatory przód i pod siodełkiem) przerzutki Tourney (dramat), ale wykręciłem nim jakieś 8000 km weekendowych przejażdżek po 50-100km i codziennych po 10-20km zanim rozleciały się hamulce a przerzutki zaczęły się rozregulowywać- 2013 rok koszt 399zł. 
      Budżet teoretycznie jestem w stanie podciągnąć do 3000 w przypadku, gdy trafi się coś z czym mógłbym spędzić kilka lat i mój komfort jazdy zachęcałby mnie do jeszcze dalszych podróży. Kwestia rozmiaru kół przedział 27,5 do 29, ale to rozważę, gdy ktoś wytłumaczy mi jaki rozmiar kół byłby lepszy dla mojego komfortu i sprawności pokonywanych przeze mnie odcinków.
    • Przez Mtkr1
      Siema mam pytanie jaki kąt do przelotówki
      Pytam ponieważ dwóch "ekspertów" twierdzi że duży kat i po łuku koła wybicia
      I dlatego pytanie do was jak powinno wyglądać wybicie przelotówki i jaki kąt 
      Jeżeli temat był to proszę o linka 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...