Skocz do zawartości

Blueforce

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    613
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

102 Bardzo dobra

O Blueforce

  • Tytuł
    Maniak

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Darek
  • Skąd
    Szczecin

Ostatnie wizyty

90 wyświetleń profilu
  1. Można zrobić samemu z wiadra, pudełka, mam w góralu:
  2. Jeździłem na taniej stalowej sztycy 25.4 w ramie na 27.2( z adapterem), rower górski hardtail, i bardzo przyjemnie amortyzowała, myślałem że to placebo. Jednak nie placebo. (oryginalnie była prosta, teraz wygięła się 15mm odchylenia na 15 cm). Rama 21, moja masa 75 kg
  3. Jaki kolor szkieł i stopień przyciemnienia( jak nie zjeżdżasz w las, to stopień 3, najmocniejszy da radę). Na rowerze ważne jest przyleganie do oczu, by chronić przed wiatrem, także w pozycji pochylonej( wiatr może się dostawać wtedy przez górę okularów (mi wysuszają się łatwo spojówki)
  4. Dodatkowo w elektryku ślizgi amortyzatora są wyraźnie bardziej obciążone- w suntour xcm są one plastikowe, w rs xc30 metalowe. Ale do suntour xcm łatwo dostać zapasowe tuleje, a do xc 30 nie mogę znaleźć..
  5. Najprawdopodobniej jest to zasługa smaru na zapadkach. Podczas użytkowania się ułoży, na pewno nie warto teraz " kopać" pedałów, normalne jeżdżenie nic złego nie spowoduje.
  6. A co powiecie o Mavicach z ceramicznymi powierzchniami do hamowania?
  7. Wygląda jak wciskany z obu stron plastik, taki typ jest stosowany w tanich "holendrach". Taki upośledzony młodszy kuzyn press-fitu. Widzę, że kulki łożyska są bez wianka- czy da radę zepchnąć na jedną stronę na oby łożyskach, by oswobodzić oś i wyjąć kulki? Może nawiercać ten plastik pod kątem jak idzie oś, by go osłabić?
  8. Zauważ, że pękło na wysokości końca nacięcia/otworu, by zminimalizować ogniska stresu( krągłość lepsza od kątów). Jeśli różnica w średnicach wew. rury podsiodłowej i zew. sztycy jest zauważalna, zalecałbym zrobienie dystansu( ja mam z blaszki od dezodorantu), zmniejszy to naprężenia w materiale podsiodłowej ze względu na odkształcenie przez ścisk obejmą.
  9. Marathon green jest ok, "głównie na szose" więc lepszy od land cruisera z mocniejszym bieżnikiem. opony wytrzymają, 110kg to jeszcze nie wyrok śmierci dla obręczy, one prędzej będą probemem.
  10. Tak ,jest wiele gorszych wyborów. Ten ma Sr xcr, amortyzator z plastikowymi ślizgami, xc30 w Indiana xpulser 6.9 ma chyba standardowe, nie z plastiku i powietrzną sprężynę https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-indiana-x-pulser-6-9-m19-czarny-brazowy-r19
  11. Ja bym to zrobił tak: montuję korbę do suportu, suport np. w imadło na stole. I teraz zamocować szlifierkę kątową ze ściernicą tak, by lekko dotykała zębów od dołu, i obracać korbą, równomiernie zdejmiesz materiał. Zmierz ile ma teraz, pewnie niewiele trzeba zebrać.
  12. Używany wchodzi w grę? będzie na znacznie lepszym osprzęcie za np, 700 zł, nowe za 1k to najniższa półka, osprzęt jak w rowerach za 300 zł( tourney shimano)
  13. Abstrachując od dokładności, karbonowe mostki kierownice pisali, by dokręcać te 0,5Nm mniej, dać pastę jakby się ruszało, zaciski kół- through axle ludzie psują, wyrabiają gniazda nadwyrężyć rurę sterową- to jakbyś aluminiowy na karbonowej nierównomiernie ścisnął to może jakieś wcięcie, słaby punkt, rysa powstać, samo równomierne ściskanie to nie, sterówka jest odporniejsza niż karbonowa kierownica, to ona często dostaje od np. obejm hamulców, manetek
  14. Zacisk jest pewnie dokręcony,obstawiam tarczę, przesuwa się, dlatego raz przód/tył powoduje dźwięk i ruch, poluzuj wszystkie śruby tarczy i zakręć 1 4 2 5 3 6, a jak centerlock to odkręć wyczyść i dokręć całkiem mocno, 40nm chyba
  15. Na wstępie Cześć i wielki plus za obszerny opis i zdjęcia, wzorowy temat. Prostowanie haka ma sens, jeśli jest to minimalna kalibracja, nie naprawa po dużym dzwonie- i w tym doszukiwał bym problemu, świeżo naoliwiony łańcuch pomoże, ale to drobiazg. Masz wiele rowerów, więc może koło z pasującą piastą się znajdzie by naprostować go jak na filmie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...