Skocz do zawartości

Galad

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    88
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

11 Neutralna

O Galad

  • Tytuł
    Amator

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Katowice

Ostatnie wizyty

281 wyświetleń profilu
  1. Łańcuch KMC Narrow Z, korba stalowa i wolnobieg czyli pancerne części, mi ten rower podszedł i nie mam w planach zmiany na inny, póki czerpię przyjemność z jazdy to jeżdżę a o to chyba chodzi. Dziwi mnie tylko że w sprzęcie za grube hajsiwo tak wszystko jest tandetne ( w znaczeniu relacja ceny do przebiegu) to tak jakby w punciaku wymieniać rozrząd za 400zł co 60 tys km a w Alfie Romeo co 10 tys km i koszt rozrządu 6 tys zł. Zawsze mogę pstryknąć zdjęcie koronek i łańcucha. Ps opis roweru dodałem tutaj na forum ,więc możecie sobie zobaczyć jaki sprzęt ujarzdżam 😋
  2. Pisałem już to na tym forum, ale powtórzę mój marketowy rower ( 3x7) ma za sobą ok 22tys km ciągle ten sam łańcuch, ten sam napęd i korba a wszystko graty z najniższej półki. Jak ktoś jeździ dla rekreacji i z punktu a do b to nie musi się przejmować wymianą napędu co roku.
  3. Jest jedno rozwiązanie, mniej jeździć 😋. Tak na poważnie można kupić przecież podzespoły niższej klasy i je tyrać, a na zawody itp. wrzucić dbane i pucowane hi-endowe graty.
  4. https://www.google.com/aclk?sa=l&ai=DChcSEwiVvovY6PDvAhX6R5EFHdCfB8MYABAHGgJscg&ae=2&sig=AOD64_2avxyqX1LYu_UHSDMgBAMNB4Z1zQ&ctype=5&q=&ved=2ahUKEwiE34TY6PDvAhXC_ioKHSg3DaoQwg96BAgBECg&adurl=. Moja mama ma coś w ten deseń i sobie chwali, może twojej lubej taki rower też podejdzie?
  5. Wysokość obręczy ma i nie ma znaczenia, są felgi z niższym trapezem, ale posiadają więcej komór, ponadto występują obręcze np 3 komorowe i do tego kapslowane tzn nypel szprychy jest osadzony w takim wzmocnieniu co w konsekwencji pozwala mocniej napiąć szprychę bez spiny, że się ją wyrwie z felgi. Kasetę możesz kupić tańszą np to https://allegro.pl/oferta/kaseta-8-rzedowa-11-32-10529951215 lub coś tańszego z Shimano. Łańcuchy KMC mają dobrą opinię więc jest ok. Sam u siebie .AM łańcuch KMC Narrow Z i mam przejechane ok 22 tys. km na nim i mimo to że jest pewnie już wyciągnięty ma maksa to
  6. Sądząc po zdjęciu roweru, obręcze w twoich kołach mają przekrój a'la to z linku https://torpedo24.pl/kolo-26-tyl-p-stal-obrecz-alu-plaska-szer-19mm-p-11283.html Natomiast wzmacniane koła stożkowe posiadają przekrój, zbliżony do tego https://rowerplus.pl/obrecze-26-cali-559-mm/5829-remerx-grand-rock-obrecz-rowerowa-26-cali.html Im wyższa ścianka obręczy tym trudniej ją skrzywić, bo trzeba większej siły na większą i sztywniejszą ilość materiału, więc do tyłu pod sakwy, takie stożkowe koło powinno zdać egzamin, do ciebie zostaje tylko wybór modelu i producenta obręczy.
  7. Mógłbyś proszę zrobić zdjęcie obręczy? Bo wg zdjęć roweru na necie wychodził ten model z kilkoma różnymi obręczami, a samo wrzucenie modelu obręczy do wyszukiwarki też pokazuje iż są to felgi o różnym przekroju od płaskich po stożkowe.
  8. Zawsze koło o wyższej ściance będzie trudniej wygiąć, czy skrzywić, jak za młodu szalałem na rowerze to miałem koła Remerx Grand Rock, zdarzało się i nawet skakać na rowerze i koło całe, rower nawet z tymi kołami poszedł do ludzi bo były dobre pomimo katowania. Wydaje mi się że niezależnie jakie wzmacniane koło kupisz i tak będzie lepsze od tego płaskiego które masz obecnie.
  9. KrisK odleciałeś, nie pal więcej tego świństwa przy oglądaniu i pisaniu na forum. Co do rowerzysty prędzej czy później się nadzieję, szkoda tylko że narobi ta ameba kłopotów nic niewinnemu człowiekowi. I nie ważne czy kierowcy innemu rowerzyście czy pieszemu, czemu takich nie eliminuje selekcja naturalna.
  10. Gdyby kierowca nie wykazał się refleksem byłby z rowerzysty " potłuczony dzban " a tak dzban jest w całości. Najlepiej na drodze ustąpić, samochody w jakimś stopniu chronią ludzi przed skutkami kolizji, a rowerzystę chroni nic. Miałem już tyle kontuzji na rowerze że wolę ustąpić niż mieć w perspektywie wąchanie kwiatków od spodu. Co ma forum do tego że rowerzysta to ameba, mamy go bronić bo też jeździmy na rowerach? Jak coś jest złe niezależnie czy samochód czy rower należy to potępić. Dobrze że tak to forum działa a nie jest kółkiem wzajemnej adoracji.
  11. W starym i obecnym rowerze mam koła marki Remerx i nie narzekam, cena większa nż założyłeś, ale może warto to przemyśleć https://roweroteka.pl/pl/p/Kolo-rowerowe-28-tyl%2C-Remerx%2C-piasta-Shimano/3475 https://allegro.pl/oferta/kolo-tyl-remerx-hit-28-piasta-shimano-kfhtx5008az-10515470878
  12. Źle mnie zrozumiałeś, miałem na myśli manewr w którym kierowca mija cię, nie wyjeżdżając naprzeciwległy pas ruchu. Na drodze na której prędkość dozwolona jest wyższa, niż ta którą utrzymasz na rowerze przez dłuższy odcinek np 70km/h. Wtedy dwóch takich delikwentów skutecznie spowalnia ruch i tworzy nikomu niepotrzebne korki. Wyobraź sobie że jedziesz samochodem na tej 70, przed tobą ktoś w aucie wlecze się 45-50km/h to klniesz w myślach że się wlecze, jedzie dwóch rowerzystów i robi to samo to wg ciebie jest ok. Rowerzyści maja ta przewagę w tej sytuacji, że mogą zjechać jeden za drugiego i r
  13. Wygląda jakby ta opona miała karkas zrobiony z papierowego sznurka albo zasobnika z babcinymi nićmi i włóczkami! Szkoda na takie coś kasę wydawać, ale każdy swoim portfelem zarządza więc w sumie nic mi do tego. Co do Tiogi wydawało mi się że to markowe opony.
  14. Opona Tioga Psycho II w rowerze na przednim kole od 11 lat, ten sezon też myślę że przetrwa. Przebieg ok 22 tys km, ciśnienie ok 2.5 bar. Moja waga ok 70kg, widać da się robić wytrzymałe opony, ale tak jak było powiedziane lepsze produkty szybciej się zużywają, najlepszy przykład żarówki halogenowe Philips race vision świeci potężnie ale względem standardowej wersji czas do przepalenia jest jest bardzo krótki. Tak samo jest z oponami.
  15. Mnie najbardziej wkurza jak droga jest wąska i na dodatek jest linia ciągła gdzie nie ma jak wyprzedzić, a drogą sunie sobie dwóch rowerzystów obok siebie (wiem że mają takie prawo) jakieś 30-40 km/h, za nimi sznur samochodów na kilometr, przed nimi pusta droga. Mogli by się wykazać empatią i raz na jakiś czas zjechać jeden za drugiego tak by umożliwić samochodom ich wyprzedzenie, po czy jak ruch się rozładuje znów jechać obok siebie. A potem się dźwicie że rowerzyści nie lubią kierowców a kierowcy rowerzystów. Ja zawsze jeżdżę przy prawej krawędzi, nigdy środkiem pasa ruchu, jeszcze mi się ni
×
×
  • Dodaj nową pozycję...