Skocz do zawartości

cyklista

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    406
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Ostatnie wizyty

2 085 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika cyklista

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

54

Reputacja

  1. To może stara szkoła czyli lutowanie szprych jako sposób na wzmocnienie kół:
  2. Czy zaciski mt2 można pożenić z klamkomanetkami Shimano GRX 400?
  3. Jeśli chcesz coś lepszego, a budżet nie gra roli, to proponuję coś takiego: https://www.hambini.com/product/bsa-68mm-shimano-bottom-bracket/
  4. A czy z tulejką dystansująca pomiędzy łożyskami w korpusie piasty a bębenka jest wszystko OK (nie jest zdeformowana)? Opis problemu przypomina mi sytuację kiedy bębenek za bardzo dociska do reszty piasty, co powoduje m.in. jego "zabieranie" kiedy się nie pedałuje.
  5. Dokładnie, ja w rowerze miejskim mam koło z 36 szprychami, gdzie pękły mi dwie przeciwległe. Postanowiłem, że zdejmę koło i wymienię szprychy jak strzeli mi trzecia, ale od pół roku jakość nie chce. W tym czasie najechałem około 500km.
  6. Możliwe, choć przy takim zużyciu łańcucha to z reguły kaseta jest do wymiany, a tarcze korby czasem wytrzymują jeszcze jedną wymianę napędu.
  7. Jeśli to wygięta lub złamana oś, to jest to usterka charakterystyczna dla piast pod wolnobieg z powodu ich konstrukcji. Czy wymiana części w tego typu rowerze ma sens to nie będę oceniał, bo za młodu sam robiłem tego rodzaju przeróbki, dzięki czemu lepiej poznałem budowę i działanie rowerów.
  8. Wydaje mi się, że ten marketowy sprzęt może mieć wolnobieg, więc kaseta ze zdjęcia nie będzie pasować. Chyba, że masz osobno tylne koło pod kasetę.
  9. W tego typu budżetowych piastach trudno mówić o jakimkolwiek skutecznym systemie uszczelnień. Samego plastiku się nie dostanie, chyba że z całym bębenkiem, więc ja bym jeździł do czasu, aż piasta się nie rozleci.
  10. Mam podobną piastę i ten plastik pełni funkcję "uszczelnienia". Bez niego piasta też będzie działać, nie mówię, że tak samo długo jak z nim, ale kulki nie wypadną, a jak nie będziesz tam pryskał myjką ciśnieniową to i smar będzie się trzymał.
  11. Tak, będzie działać. Tylko siódme przełożenie na manetce będziesz miał zablokowane.
  12. Chyba się nie rozumiemy, nie masz stukać przez łożyska w tą tulejkę, żeby ją przesunąć wzdłuż osi piasty, ale nacisnąć na ta tulejkę, żeby przesunęła się promieniowo (prostopadle do osi piasty) i odsłoniła od wewnątrz bieżnie łożyska. Na tym filmiku masz pokazane o co mi chodzi:
  13. Nie do końca, zewnętrzna bieżnia łożyska będzie osadzone w korpusie piasty, zrób tak jak mówiłem spróbuj tą tulejkę popukać góra-dół i osłonic krawędź łożyska, a później jak koledzy pisali jakimś prętem wybić każde łożysko z osobna, jak już będziesz miał do niego podejście.
  14. Wydaje mi się, że jest to tulejka włożona między łożyska, a nie korpus piasty, inaczej jak to miałoby się kręcić. Spróbuj ta tulejkę trochę opukać, żeby przesunęła się góra-dół względem łożysk i odsłoniła krawędź łożyska.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...