Skocz do zawartości

Ranking

  1. TheJW

    TheJW

    Użytkownik


    • Punkty

      17

    • Liczba zawartości

      5 817


  2. spidelli

    spidelli

    Użytkownik


    • Punkty

      16

    • Liczba zawartości

      3 573


  3. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      14

    • Liczba zawartości

      801


  4. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      10 172


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 07.02.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. 10 punktów
  2. Bo ponuro i deszcz kropi, ale ciepło, więc trzeba korzystać z takiej pogody w środku zimy.
    8 punktów
  3. Klameczki Tiagra 4720 chyba w dobrej cenie 700 zł (w komplecie linki, przewody, wykończenia), zaciski Ultegra (niestety standard Post Mount wymaga rzeźby), ratunkowy zestaw przewodów SM-BH90-JK-SSR w razie jakbym coś za krótko uciął 😎 GRX z poprzedniego wpisu pójdzie do drugiego gravela, tam będzie tylko plug'n'bike, a w Cortince trzeba będzie się wykazać 😉
    8 punktów
  4. Bo wyprawa nocna i nowa kładka
    7 punktów
  5. Moja też ma szczęki, czasami bardzo głośne, ale to wyszło po latach dopiero 🤣
    5 punktów
  6. Dętki TPU RideNow: 2x szosowa 36g wentyl 45mm 2x szosowa 36g wentyl 80mm 2x MTB 56g wentyl 45mm Wyszło poniżej 20zł/szt. więc moim zdaniem dobry deal. Tak małe, iż początkowo sądziłem, że majfrend wrzucił je luzem w foliopak. Ale nie, każda była w pudełku i oddzielnej foliowej kopercie bąbelkowej. Długopis dla skali, bo akurat dzisiaj nie wziąłem banana. 😛 Tylko te mleczne wentyle trochę rażą oczy. Ale wymyśliłem sposób i na to - czarna koszulka termokurczliwa. Ewentualnie można pomalować markerem.
    5 punktów
  7. Lepiej wybierać z metalową tutką,Cyclami nazwa do pieszczenia , i jak już szosa to nie only for disc brake, bo kupiłem dwie jako zapas i są cieńsze od kożucha na kakale 26 v 38g ta ostatnia ma limit aż18-32 mm . różowe też przyszły z plastikowymi tutkami :)))
    4 punkty
  8. Bo wyciągnąć żonę na rower nie jest prostą rzeczą Tym razem jednak poszło łatwiej niż się spodziewałem
    4 punkty
  9. To malowanie markerem to ile zbędnych gramów? 😎🤣
    3 punkty
  10. 3 punkty
  11. Work in bardzo powolny and jeszcze mocniej pod górkę progress 🤗
    2 punkty
  12. Kask Specialized Camber (MIPS) z kodem WELCOME22 za 29,25€ (ok 127 zł) darmowa wysyłka. https://www.pro-mstore.com/en/specialized-camber-mips-helmet-91378566
    2 punkty
  13. Jeżeli jeździsz w terenie to popatrz na błotniki montowane w taki sposób https://www.sks-germany.com/en/products/mudrocker-rear/, a jeżeli nie jeździsz to tylko pełne błotniki...
    2 punkty
  14. @Sobek82 to lepiej zaklepuj już sobie termin u chirurga.
    2 punkty
  15. @Sobek82 no to proTIP - szukasz koszulki termokurczliwej w kolorze i jedziesz z koksem https://pl.rs-online.com/web/p/rury-termokurczliwe/0398278
    2 punkty
  16. Białe są mniej widoczne, choć szkoda ze nie są różowe, oddał bym nerkę za takie wentyle. 🫠
    2 punkty
  17. To zależy jaki marker. Jakiś zwykły z Biedry, to pewnie jeszcze zaburzy aerodynamikę, więc muszę się rozejrzeć za ParkToolem. A może Enve albo Lightweight mają jakieś dedykowane... 🤔
    2 punkty
  18. To dla nich taki deal, że raczej pół Polski to może być za mało. ; Dotarł mi bidon z bocznym uchwytem. Chiński. Oraz tani, złoty łańcuch. Też chiński. Ciekawe czy chociaż 3 miesiące pojeździ.
    2 punkty
  19. No i dostałeś prostą odpowiedź sugerującą, że twoje podejście do tematu jest absurdalne. Po lekturze najnowszego posta mogę tylko podtrzymać swoje zdanie. Dacia duster to wygodny, dobrze wykonany samochód. Wiem bo wcześniej miałem poloneza. Obawiam się, że jeśli nie zmienisz podejścia to potrwa to o wieeeele dłużej. Powiadomień z ogłoszeń to w ogóle nie będę komentował, bezsens bo ludzie nie wiedzą co mają. Nie jest lepszy czy gorszy ale inny. A z tego ci piszesz ciebie nie interesuje dlaczego jest inny. Tak. Bo charakterystykę roweru określają twarde dane. Jeśli jeden ma bazę kół 1100 a drugi 1130 to wiadomo jak to wpływa na jego zachowanie i nie trzeba na obydwu jeździć żeby to wiedzieć. Rower to nie prom kosmiczny. Stan techniczny w 80% widać na zdjęciach - napęd i opony. Pozostałe 20% to łożyska, które kosztują grosze. Oczywiście, że tak. Twoje wymiary są konkretnymi liczbami tak jak długości rurek w rowerze, dopasowanie jednego do drugiego to nie abstrakcja. To jeśli zależy ci na bardziej wyprostowanej pozycji weźmiesz większy a jeśli chcesz tym jeździć bardziej agresywnie (ale absurdalnie to brzmi w temacie trekkinga) to mniejszy. A jak się będziesz czuł na używanym rowerze z ustawieniami jego poprzedniego właściciela podczas przymiarki trwającej 15 sekund? Odpowiem ci - dobrze na wszystkim. Gdzie tu w ogóle jakieś miejsce na zmianę ustawień kierownicy, mostka itd, które diametralnie mogą odmienić pierwsze wrażenie? Ilu znasz świadomych właścicieli trekkingów? Ilu znasz takich, którzy siedzą w temacie rowerów, mieli ich np. kilkanaście, wiedzą czego szukają, znają różnice techniczne pomiędzy tym czym jeździli i potrafią z tego wyciągnąć wnioski? Bo ja "takich ludzi" znam w ilości sztuk 1 a z jednak w okolicznym środowisku rowerowym jakiś czas już siedzę. No bo chyba żadnym wyznacznikiem nie są "wrażenia z jazdy" kogoś o kim nic nie wiesz, nie wiesz jak jeździ, nie wiesz gdzie jeździ, z jakimi prędkościami, z jakim obciążeniem, ile waży, ile ma wzrostu, jak ma ustawiony rower i czego w ogóle od niego oczekuje. Co jest w ogóle punktem odniesienia? Ja sobie mogę napisać o swojej szosie, że jest responsywna ale kiedy siądzie na nią ktoś przyzwyczajony do bardziej agresywnej pozycji to będzie miał zupełnie inne zdanie - kto będzie miał rację? I zaraz się okaże, że się chcesz doktoryzować z budżetem 1500 I dlatego jedynym realnym rozwiązaniem jest prześledzenie wszystkich ogłoszeń z obszaru jaki cię interesuje i wtedy możemy dyskutować o konkretnych ofertach. Nikt nie ma w głowie katalogów kilkudziesięciu producentów (gdzie połowa to jakieś firmy krzaki) z ostatnich kilkunastu lat żeby ci rzucać modelami i opiniami o tak prymitywnym w budowie typie roweru jakim jest trekking żebyś ty sobie później wklepał to w olxa i okazało się, że jest taki jeden na sprzedaż 500 kilometrów dalej.
    2 punkty
  20. To dobrze czy źle ? oczywiście dla mnie
    1 punkt
  21. Ta...ja też później na treningach żałuję, że na teście dałem z siebie wszystko... 😆
    1 punkt
  22. U mnie to był zakup testowy, pod wpływem chwili, opinii kumpla i promocji na Ali. Będę woził jako zapas-dojazdówkę, bo zawsze brakuje mi miejsca w podsiodłówce. Na dłużej (może na stałe?) wylądują w szosie mojej kobiety, stąd dwie z wentylem 45mm. Tyle, że ona ma szczęki, czego nie wziąłem pod uwagę pod wpływem tej chwili... edit: A nieeee, one mogą być stosowane i przy hamulcach obręczowych!
    1 punkt
  23. Jak chcesz przerobić krzesło na krzesło elektryczne to nie szukasz porady na forum dla stolarzy.
    1 punkt
  24. Pomyliłeś Fora. Zbuduj, zarejestruj i jeździj po ulicach, bo to już nie będzie rower.
    1 punkt
  25. To zależy gdzie się zapuścisz, ale po tych popularniejszych miejscach raczej ktoś się kręci. Trasy szosowe na Teide (i z południowego wschodu na zachód jak i Puerto de La Cruz) są super. Gravelowe dookoła także. Tylko musisz być przygotowany na spore przewyższenia. Czasami może być potrzeba zejścia z roweru, nawet uliczki asfaltowe potrafią mieć 25%+, strach zjeżdżać, szczególnie jak jest zakręt. Góry Anaga też trzeba zaliczyć.
    1 punkt
  26. Zagadaj z jakimś serwisem, też miałem podobny problem (w sensie z gwintami) i bez większego problemu to ogarnęli. Helicoil to taka tulejka gwintowana, najpierw przegwintowujesz zepsuty gwint na większy rozmiar a później w to miejsce wklejasz tulejkę już z odpowiednim gwintem. 1200 km to prawie że nówka sztuka nie śmigana. A to co Ci zaoszczędzisz na nowej korbie to dorzuć do opon bo 100 pln za sztukę to szału nie ma.
    1 punkt
  27. To na pewno nie silikon. Nakleiłem się w życiu różnymi zajzajerami i temu dziadostwu najbliżej jest do kleju montażowego w tubach i to takiemu taniemu. I był nie tylko na suporcie, ale i ewidentnie na gwincie. Podejrzewam, że przy wykręcaniu poprzedniego suportu został wyrobiony gwint mufy (pierwsze zwoje są zjechane prawie do zera) i druciarz-patenciarz nawalił tam kleju i wkręcił na chama, żeby trzymało. Widocznie ani loctite, ani taśma teflonowa, ani choćby ta dosłownie jedna kropla silikonu (też niekoszerne rozwiązania, ale czasami tylko tak da się uratować zużyte gwinty - kto sam grzebie w aucie, zwłaszcza wiekowym, ten wie) nie były pod ręka. A ja się przejmowałem, jak ubytki lakieru w swoich ramach podmalowywałem pędzelkiem 😆
    1 punkt
  28. O ja głupi. Mogłem pomyśleć o tym wcześniej. Na przykład w momencie kiedy napisałem już do 5 wypożyczalni i dostałem odpowiedź „nie” i uznałem że sekcja TURYTYKA ROWEROWA na forum rowerowym będzie odpowiednim miejscem na zadanie takiego pytania. Widocznie nie. No cóż. Zapytam na elektrodzie czy coś
    1 punkt
  29. No to potrzebujesz czegoś takiego: https://allegro.pl/oferta/adapter-shimano-hamulca-203-mm-pm-pm-23-ze-180mm-11414021448 Szukaj adaptera 180 > 203
    1 punkt
  30. No to teraz, po tym poście, się rzuci pół Polski ze zwrotami i najdalej za 2 dni okaże się, że program zwrotów nie dotyczy naszego pięknego kraju. @bogus Ile ma uciągu ta manetka? Próbowałeś dobrać jakąś alternatywę z RS czy Foxa?
    1 punkt
  31. Mam variatkę od niepamiętnych czasów. Zero problemów , praca i wszystko inne dokładnie tak jak w folderach czy jak koledzy piszą. Dodam jeszcze ,że z niej można więcej wydobyć niż fabryka przewiduje. Ja osobiście tak się do tego rozwiązania przyzwyczaiłem ,że teraz jak jadę bez to odczuwam niepokój i jakoś tak mi czegoś brakuje. Zresztą chyba większość tak ma. 😉 A swego czasu też myślałem nad przesiadką na 715. Tylko ten czas pracy o połowę krótszy od zwykłej 515 mnie zniechęcił.
    1 punkt
  32. Jestem z tym osób, które telefon wymieniają średnio co 10 lat, a rower co 20. Mojemu już chyba nabiło z 16 wiosen i nie zapowiada się na razie na zmiany (co nie oznacza, że nic w nim nie wymieniałem). Zliczając kilometry to chyba dojechałbym już do Księżyca. Jednak przez ten czas pękło w nim chyba wszystko co tylko się dało, więc postanowiłem zrobić małe kompedium pęknięć i ich przyczyn. 1. Zacisk sztycy Chyba pierwsza z rzeczy która się poddała. Po prostu za mocno chciałem przykręcić. Model - ??? 2. Hak przerzutki Był taki okres, że hak łamał mi się co tydzień. Łancuch był źle skuty i czasami klinował się w przerzutce, a naciskąjąć pedał - łańcuch ciągnął wózek przerzutki do góry az do złamania. Gdy przeszedłem na spinki - problem zniknął. Jednak od tamtego czasu został mi nawyk, że w sakwie, oprócz zestawu do łatania dętki, kluczy, zacząłem wozić hak na wymianę. 3. Obręcz Przy V-brake-ach jak wiadomo, klocki trą o obrącz. Klocki sie ścierają, jednak obręcz też. W końcu staje się tak cienka, że ścianka pęką. W ten sposób "zużyłem" dwie obręcze (obie z przodu). Alerims X2100 4. Sztyca Dlaczego sztyca pęka w środku, tego chyba nie wie nikt. Zbyt mocne zaciśnięcie albo zużycie materiałowe? Pacjent: Sztyca ZOOM 5. Rama - trójkąt przy sztycy Prawdopodobnie od zbyt krótkiej sztycy wsuniętej zbyt krótko. Kiedyś zauwazyłem przy myciu ramy. Peknięcie jednak nie poszerzało się. Rama: Kross Level A4 2008 6. Rama - trójkąt przy supporcie To pęknięcie zauważyłęm po powrotcie z jednej z wycieczek, gdzie miałem wiatr w plecy i jechałem z 30-35km/h przez kilkanaście kilometrów. Ściezkochodnik, ale ciągle podjazdy i zjazdy. Wtedy też pękła mi obręcz (pkt 3). Ramę oddałem do spawania i wytrzymała jeszcze z rok: 7. Rama - trójkąt przy sterach Dlaczego rama pęka w najgrubszym miejscu i to w dotatku tam, gdize jest jeszcze wzmocniona? Prawdopodobnie zmęczenie materiału. Zauważyłem "przypadkiem" podczas jednej z jazd po lesie, gdzie wjeżdżając na górę, towarzyszył mi dotąd niespotykany odgłos trzeszczenia. Po tej przygodzie wymieniłem ramę na nową(używaną) - identyczną. Niestety poprzedni właściciel chyba zbyt słabo dokręcał tylne koło, bo gniazdo było mocno wyrobione i niesymetryczne. Musiałem oddac do "zaspawania" a potem na nowo wyfrezowałem otwory: 8. Ośka pedałów NECO WP-101 Pedały miały świetne recenzje na allegro. Łożyska maszynowe, bardzo lekkie. Nic tylko brać. Po 2-3 latach nagle podczas jednego z podjazdów pękła ośka. Auć. Po nastęnym roku pekła ośka w drugim tym samym pedale (!). Jedna z tych "awarii" która może zabolec najbardziej. Zwłaszcza gdy jedziemy ulicą, nie siedzimy na siodełku, a po przeciwnym pasie akurat mija nas ciężarowka. 9. Stopka do roweru Pękła w zaznaczonym miejscu. Dwa te same modele w odstępstwie koło 2-3 lat. Tam powinno byc jakieś wzmocnienie, bo cała waga roweru opiera sie na tym cienkim kawałku aluminium, które w ogóle nie jest wzmocnione, w końcu się wygnie. Można potem przygiąć znowu, ale po kilku takich "zabiegach" zmęczenie aluminium trafi szlag. 10. Bagaznik Najpierw pęknął po jednej stronie, a po kilkunastu miesiącach po drugiej. Na bagazniku jest jak byk "do 25kg" a nigdy tak go nie obciążałem, maks w sumie 15 kg, równomiernie rozłożony ciężar po obu stroach. Możliwe, że sakwy za bardzo wystają do tyłu i naciskają na ten element. 11. Wspornik bagaznika To jest jakaś plaga, ten element pękł mi chyba z 3-4 razy, za każdym razem odcinałem pęknięty fragment i skracałem go. Oczywiśćie nie da sie tego "dokupić". Może, gdyby robili stalowe, a nie aluminiowe to by nie pękło tylk się wygięło. 12. Kierownica No i na koniec najlepszy "smaczek" sprzed kilku dni. Przez te 16 lat zastanawiałem się, czy jest jakis element roweru, który towarzyszył mi od samego początku we wszystkich podróżach. Wyszło, że chyba tylko rogi, kierownica i mostek. Parę dni temu jadąć po prostej drodze (!), nagle lewa ręka zaczęła mi się zsuwać w dół. Szczęśliwie od razu zatrzymałem rower, jednak przez kilka minut stałem w miejscu jak wryty zastanawiając się, jak to się w ogóle mogło stać. Pękło w miejscu zaraz za mostkiem. Mostek do kierownicy od nowości nie był nigdy przykręcany ani odkręcany. Znowu zmęczenie materiału? Pacjent: Kierownica truvativ
    1 punkt
  33. Pytałem o to samo jakiś czas temu (TCR Advanced 3 2019)
    1 punkt
  34. @Bromboszja już zrobiłem interes życia na krótkich, Ali mnie ostatnio bardzo pozytywnie zaskakuje. Rękawiczki okazały się za małe, ale w programie Choice mam 15 dni na darmowy zwrot. Zgłosiłem chęć zwrotu, a Ali zwróciło mi kasę bez konieczności odsyłania produktu. Dodatkowo za rękawiczki dałem 21 zł w promocji, a zwrócili mi 37 zł. Dzięki za opinię o długich. Zobaczymy ile kilometrów wytrzymają u mnie.
    1 punkt
  35. Mam wersję full wypas z kamerką. Radar na szosę polecam, robi to co trzeba – jak masz komputerek Garmina to możesz sobie zainstalować apkę, które dokładnie pokazuje jak szybko jedzie samochód, jak blisko ma do Ciebie itd. Na początku ma się trochę wrażenie przeładowania informacjami, ale można się do tego przyzwyczaić. Co do kamerki to gadżet, może się jedynie przydać jak faktycznie ktoś we mnie wjedzie…
    1 punkt
  36. Właściwie wszystko co jest w recenzjach to prawda. Robi dokładnie to co mówią, +- przez tyle czasu co mówią, ja przynajmniej nie widziałem żadnych anomalii przez rok użytkowania. Samochody wykrywa, pokazuje kilka samochodów za tobą jeśli jadą gęsiego, po jakimś czasie wiesz z jaką prędkością jadą. Gubi obiekt jeśli przez kilkanaście sekund jedzie z twoją prędkością. Bateria kończy mi się w okolicy 8h na najbardziej energooszczędnym błysku lampki. Zdecydowanie polecam urządzenie.
    1 punkt
  37. Powinna działać, bo to nie manetka sprawia, że widelec jest PTU lub PTL, tylko tłumik. W jednym i drugim przypadku linka musi być pociągnięta, żeby osiągnąć założone działanie. Różnic w ciągu też nie powinno być, ale nie mam SN żadnego Foxa z PTL, żeby to zweryfikować.
    1 punkt
  38. Rękawiczki z Ali. Pierwsze wrażenie bardzo spoko.
    1 punkt
  39. Jak przypniesz rower za sztycę to najłatwiej jest ją wyjąć i ukraść rower🫠 Co do zaqpów, lutowane mocowania.
    1 punkt
  40. 1. Byle jaki o wystatczającym zakresie. Chcesz pro to możesz brać wicha, wera itp. Te do 300zł to jeden ch... ort. Co chwilę pojawiają się tu wątki o kluczach dyna. 2. Klej "niebieski" do gwintów i często uszczelniacz "zielony" do łożysk (to też odmiana kleju anaeorobowego tylko o innych właściwoaściach mechanicznych niż do gwintów). Dobre nasadki hex, nie niszczące gniazd w śrubach (np. wera plus). 3. Jeśli jest dobre podejście i jest możliwość wypłukania dotychczasowej zawartości to nic nie stoi na przeszkodzie. Łożysko po wyjęciu jest już śmieciem więc nie wyjmujemy ich bez powodu. Gniazda łożysk w elementach ramy się też wyrabiają od każdego wyciągania i wprasowywania. Używać tylko łożysk z uszczelnieniem kontaktowym (LLU), i szczególnie tam gdzie takie były bezkoszykowych (zwykle łożyska linku z ramą i jeśli są samego dampera), renomowanych marek.
    1 punkt
  41. 1 punkt
  42. Wróciły dwie stalowe ramki po zabiegu lutowania mocowania hebli tarczowych, author z widelcem, noname z tylnym mocowaniem. Pozdrow'er 😘
    1 punkt
  43. Bo wiosna/jesień za oknem, ale zima jest i powinno być zimno... i biało
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...