Skocz do zawartości

Ranking

  1. forscher

    forscher

    Użytkownik


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      362


  2. kazafaza

    kazafaza

    Elita


    • Punkty

      10

    • Liczba zawartości

      4 186


  3. vincek

    vincek

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      709


  4. Veext

    Veext

    Użytkownik


    • Punkty

      7

    • Liczba zawartości

      99


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 23.12.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. 11 punktów
  2. @schwinn0kupiłem kask, ale Van Rysela RCR Mips. Zastanawiałem się nad tym ale tamten jakoś bardziej mi się spodobał tak z wyglądu 😁 No i szosowy na MTB będzie szybszy, wiadomo... I dokupiłem tarczę do kompletu.
    7 punktów
  3. 7 punktów
  4. Choinkę rowerową dziś robiłem. Niestety nie mam girlandy typu XX1 lub X11-SL a tylko 1/8” które łamały gałęzie 😉 ZDROWIA i szczęścia wszystkim Wam życzę!
    7 punktów
  5. Bo wielokilometrową szutrostradę z Rud (prawie) do Kuźni Raciborskiej zmienili na drogę rowerową asfaltową...🤨
    7 punktów
  6. 5 punktów
  7. Zamontowałem lampki na zielonej sakwie, by w drodze do pracy czuć się jak Święty Mikołaj (lampki na baterie z Jula 2PLN!)
    3 punkty
  8. O ile pamiętam Pocztą Polską za free odsyłasz Wpadł jeszcze kask
    3 punkty
  9. 2 punkty
  10. Tak, to Ty301. Z osłoną waży tyle: A tu Miranda (42/32/22), którą założyłem do Madani Cabrero: Suport Neco (ten z miskami alu i dodatkowym uszczelnieniem): Komplet (bez osłony) wychodzi 1138 g. Kosztował około 100 zł.
    2 punkty
  11. Widzę nie tylko ja uważam to za szczyt wieśniactwa. Miło. Nie rozumiem, czemu ludzie nie zostawią po prostu oryginalnych naklejek lub gołych obręczy po ich zerwaniu, ale cóż...co kto lubi...
    2 punkty
  12. @michalr75 Suma zmian przełożeń nie jest szczególnie istotna. Niemniej jednak zakresy używanych przełożeń już jak najbardziej. Patrząc na to, dajmy na to w aplikacji E-Tube obsługującej Di2, możesz wyciągnąć wnioski co do kombinacji i zakresu przełożeń jakich używasz w określonych warunkach. Tym samym możesz modyfikować założenia odnośnie optymalnej w danych warunkach kadencji. Z samych watów tego nie wyczytasz. Porównując te dane, z wykresami kadencji można wyciągnąć pewne wartościowe wnioski. Może się okazać że, dajmy na to, przy twardej nodze, możesz potrzebować zębatki 36T zamiast 34T celem przeniesienia optymalnego zakresu przełożeń bliżej środka zakresu niwelując tym samym negatywne skutki przekosu. Podczas jazdy nie każdy zwraca uwagę na kombinację przełożeń, a suche dane z AXS/Di2 często zdecydowanie różnią się od organoleptycznych obserwacji. Reasumując, jest to pewna wartość, niemniej jednak dla niezainteresowanych zdecydowanie zbędna. Tak. Tyle że nie zawsze. Przy solidnej formie, czyli ustabilizowanym tętnie i stałej mocy, dajmy na to 240 watów, wskazania z pulsometru są już raczej mało obrazowe i zwykle oscylują na granicy "progu". Zawsze warto przejrzeć dane odnośnie zakresów przełożeń. Można wtedy pokusić się o pewne usprawnienie techniki pedałowania spychając zakres przełożeń w kierunku bardziej twardo/bardziej miękko.
    2 punkty
  13. Bo taki plac zabaw mają w Walimiu * - w czasie sesji foto nie ucierpiał żaden rower, ani żaden z jego komponentów 🤪
    2 punkty
  14. Szukam czegoś podobnego, później algorytm znajduje mi nowe propozycje i w końcu trafiam na to co chce 😉 , a później szukanie oferty z odpowiednią ceną... taki mam algorytm
    1 punkt
  15. Suporty ht2 ktore sam montowałem przeżywały min. 20 tysięcy km a mt800 nawet sporo dłużej. Podstawa to dobry smar wodoodporny (używam mobilith shc 220 lub 460) w celu uszczelnienia połączenia miska/oś korby bo to najsłabszy punkt tego rozwiązania (woda po osi dostaje się do wnętrza suportu i atakuje łożyska od wewnątrz gdzie nie mają uszczelnień). Kluczowa jest też kolejność montażu misek i kierunek osadzenia tulejki. No i najważszniesze - moment docisku lewego ramienia do korby - ma być symboliczny 0,7-1,2Nm.
    1 punkt
  16. Spodnie trail Speca 199 + 42 wysyłka https://www.specialized.com/pl/pl/spodnie-trail/p/189781?color=307890-189781&searchText=64221-06036
    1 punkt
  17. O to to...jeszcze piątka bezwonnej benzyny ekstrakcyjnej i tubka Motorexa 2000
    1 punkt
  18. Akurat nie mam się co wstydzić komponentów w tym rowerze bo poza kołami to jest wszystko premium jakość Nie chciałem kupić nowego roweru a wyszło na to że to co zainwestowałem spokojnie mógłbym to zrobić 😅 no ale mam swoje - takie jak sobie wymyśliłem. A jeździ się bardzo przyjemnie - każdy zwraca uwagę jak jadę 😅
    1 punkt
  19. Jak miałem rebe z manetką poplock to tam też nie było regulacji napięcia linki i robiłem to tak że wkładałem imbusa w śrubę na pokrętle blokady, przekręcałem o kilka stopni w stronę blokowania a drugą ręką szczypce którymi naciągałem jednocześnie linkę. Czasem się przedobrzyło i trzeba było troszkę zluzować ale ogólnie mi się to sprawdzało, trzeba tylko wyczuć ile mniej więcej pokrętło blokady trzeba przekręcić. Bez tego też miałem takie odczucia że tłumik nie do końca jest domknięty.
    1 punkt
  20. Moim zdaniem na pewno nie XS. Mój starszy syn ma 11 lat i poniżej 160cm (jest w sumie raczej z tych niżsych w klasie) i w tym roku jeździł na Giancie Talonie rozmiar S (27.5 koła). - i ten rower był w sam raz. Mógł zacząć jeździć w sumie w 2024 ale się upierał że jeszcze nie (rower stał i czekał). Zobaczymy na wiosnę co będzie dalej. Powiem więcej - wczoraj byliśmy w Centrum Rowerowym i jeżdził na Krossie Levelu rozmiar S ale koła 29 cali i było w sumie OK . Porównanie geometrii Talona i Whistlera rozmiar S - niby wg tego Whistler ma kierownicę wyżej ale przekrok niższy (bardziej wyprotowana pozycja). https://bikeinsights.com/compare?geometries=61f8359aeff8d90020173cf5,67e5efa267026a001bb28d38,
    1 punkt
  21. Wersja bez pokręteł (na klucze) może na styk by spasowała Dłuższa wersja z pokrętłem teoretycznie istnieje - zdjęcie z oferrty standardowej krótkiej - ale oferty nie namierzyłem (marka MUQZI) coś jest ale z drogą wysyłką długa praska MUQZI
    1 punkt
  22. Szczyt wieśniactwa ? 😆 jeździłem cały ten sezon na oryginalnych kołach bez naklejek - na naklejki zdecydowałem się teraz i w sumie nie żałuj bo dodały rowerowi +5 do wyglądu - jakie by nie były
    1 punkt
  23. @Miro1970 Gear inches jest bardzo często używane na międzynarodowych grupach/ forach. Jest lepszym wskaźnikiem od zwykłego przedzielenia zębatek bo uwzględnia również rozmiar koła. Choćby tutaj możesz sobie ustawić ten wskaźnik: https://www.gear-calculator.com/
    1 punkt
  24. aż tak się nie przyglądałem ale teraz faktycznie to wychwyciłem. Mi się podobają koła z białymi napisami i też kiedyś tak zrobiłem ale nakleiłem naklejki merida bo takie na szybko na allegro znalazłem
    1 punkt
  25. Zamiast tej długiej mufy, możesz dać nakrętkę M12. Zyskasz dodatkowe 2 cm na gwincie. Perspektywa trochę utrudnia odczy,t ale wyszło około 15,5 cm.
    1 punkt
  26. Po olbrzymim napisie Elite pod naklejkami Enve.
    1 punkt
  27. @vincek - jak tylko wrócę ze świąt do Wawy, ewentualnie jak żona wróci trzy dni wcześniej, ale byłaby to sobota dopiero. tutej https://pl.aliexpress.com/item/1005010425610518.html masz zwymiarowany ten model i wynika z tego, że po odjęciu wysokości dolnej i górnej śruby, na gwincie masz 19 cm na ta dwa talerze i łożyska. Śrub wszak do końca wkręcać nie trzeba, a wtedy masz więcej... No a w ostateczności kupić w jakimś Leroy czy Obi długi pręt gwintowany M12 i wówczas masz wedle woli
    1 punkt
  28. Po naklejkach i słowie "projekt" w tytule 😆
    1 punkt
  29. Dla odmiany okazje z rynku rodzimego: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-ghost-nirvana-tour-sf-pd49061/?v_Id=263833 Ghost Nirvana za 2700 - sztywne osie (boost a nie jakieś 142 z tyłu jak w Levelach i nowych Talonach), amor powietrzny (tak wiem Sunotur) , napęd 1x (tak SX), hamulce hydrauliczne (tak MT200), obręcze 25mm. Dostępny w 2 kolorach, wielu rozmiarach (koła 27.5 i 29). Za tę cenę moim zdaniem do rozważenia. Dodatkowo piszą o jakiś punkatch i 100 zł na kolejne zakupy... Dodatkowa informacja , jeden egzemplarz bardzo atrakcyjnego miejskiego Vortrieba https://www.centrumrowerowe.pl/rower-miejski-vortrieb-modell-1-2-pd51385/ jest w CR w Krakowie. Jak ktoś zainteresowany i ma blisko, to można podjechać i póki co potestować (rozmiar chyba 18.5). To naprawę fajny rower (zwłaszcza za tą cenę).
    1 punkt
  30. No tak, przecież w środowisku PROsów, każdy kto zapyta jest z założenia cymbałem @Eathan Słyszałeś kiedyś żeby plany treningowe opierały się o ilość i monitoring przełożeń przerzutki?
    1 punkt
  31. Z Myślonek stara Zakopianka do Stróży, potem już w kierunku na Pcimiu można fajnie po wschodniej stronie S7/Raby aż do Lubnia dojechać asfaltami lokalnymi, potem za Lubniem na Tenczyn ale pod estakadą odbić do góry technicznymi czyli jazda pod Zębalową wzdłuż S7. Na mapach są przerwy ale da się. Klimatycznie tam, choć w jednym czy 2 miejscach trzeba zejść w dół i wyjść przez ukamienowany potok i potem do tego świecącego Krzyża i obok Krzeczowa znów wzdłuż S7 pod ten Krzyż i pod Luboń Mały a potem jak poniżej. Co ciekawe stary wjazd do NT można fajnie pominąć lokalnymi drogami od CPNu z futrami, tak na Zachód by minąć ul. Krakowską. Klimatyczna jazda tą pustą starą Zakopianką ze Skomielnej teraz, jak z filmów apokaliptycznych ;-).
    1 punkt
  32. Hamulce M6100 Manetka M5100 Przerzutka M5120 Swoją drogą, przez nieuwagę kupiłem hamulec tył M6100, ale... Nie ma oznaczeń Deore i ma matowe malowanie, ale wybite m6100 jest. Chyba nie wytrzymam różnicy i wyląduje na sprzedaż... Szkoda, bo cena rewelacyjna Wiem dlaczego...
    1 punkt
  33. Wczoraj ruszyliśmy z kumplem ma imprezę w Górach Sowich. Start był w Walimiu o 11.00, więc o 9.00 ruszyliśmy na szybką rundkę dla rozgrzewki (Strefa MTB Sudety pętla Czerwona-Walim). Warunki na trasie... sweetaśne - wydawało się, że nawet asfaltowe odcinki mlaskały pod oponami. Były telefony od znajomych "gdzie wy, zaraz start" - "mamy jakieś pięć kmów - zaraz będziemy, lol". Wpadliśmy na miejsce startu 5min przed startem imprezy, ot tak na szybki przepak i żelka. Dwóch kolesi nie wiadomo skąd, cali uwaleni błotem od stóp po kask (o rowerach nie wspomnę). Miny świeżych i czyściutkich uczestników bezcenne. Oficjalny wjazd na Wielką Sowę, taki turystyczny - krótki 17km. Po medalu, posiłku regeneracyjnym i zakończeniu imprezy, jeszcze troszkę dokręciliśmy. Wyszło 55,88km i 1660 przewyższeń. Fajny dzień to był
    1 punkt
  34. Jest mały, co najgorsze podziałka też jest mała... musiałem go skalibrować innym kluczem dynamometrycznym żeby wiedzieć gdzie jest względem podziałki rzeczywisty moment, i wyszło że wg tego jak odczytuję wartość to zaniża równo o 0,5Nm na całej skali.
    1 punkt
  35. Bardzo dobry wybór Sealskinzy z Hydrostopem , wygrały u mnie ze wszystkimi skarpetami tego typu jakie miałem , a przemieliłem tego trochę
    1 punkt
  36. Złożyłem jednak nie odbyło się bez problemów. Miałem zakupiony napęd GRX 1x12 który pasuje do suportów do muf 68-70mm a w bombtracku mufa ma 73 mm więc było kombinowanie z liniami łańcucha itp. Zamontowałem w końcu korbę SRAM do tego napędu i teraz wszystko działa jak należy. Całość z pedałami waży 13 kg i jak na tak duży rower (jest naprawdę wysoki) jestem zadowolony, fajna pozycja, szerokie kapcie. Typowy turystyk
    1 punkt
  37. O jak miło zobaczyć odpowiedź po tak długim czasie Niestety po internetach widzę, że nasza dyskusja stała się akademicka - rower zniknął ze strony Decathlonu. Tak czy siak dotarliśmy się ja i on, sztywności już nie czuję, kwestia przestawienia się rąk na brak amora wymagała czasu. Oponki wrzuciłem Marathon Efficiency, fantastycznie niskie opory toczenia. Na zdjęciu pełny załadunek, kiedy jadę na wyprawę. Wyznaję zasadę jednego roweru, więc wokół komina po prostu nie zakładam sakw. Niestety butelka nie może być w tym miejscu z przyczyn opisanych powyżej, zdjęcie jest stare. W temacie korby - wymieniłem jedynie 26 na 24, średnią i dużą zostawiłem. Taki konfig mi bardzo odpowiada. Szerokości!
    1 punkt
  38. Mój przejechał w 14 miesięcy 19000km i pękła rama na spawie rury podsiodłowej. Ważę 72kg (+max 20kg bagażu rozłożonego na tył i przód), jeździłem głównie po asfalcie, wstaję z siodła przed wertepami, sztyca schowana była na ok około 20cm. Ewidentnie lipna rama, mam nadzieję, że przypadek jednostkowy. W sumie Koga Worldtraveller też ponoć czasami pęka. Mimo to następny rower chyba będzie stalowy. Jeździło mi się na tym rowerze dobrze, ale tylko na obciążonym. Pusty był jakiś nerwowy. Trochę rzeczy w nim wymieniłem, szczególnie korbę na 22-30-40 i przerzutkę odpowiednią bo oryginalna nie pasowała do tych przełożeń. To chyba największa zmiana na plus, zwłaszcza, że byłem z nim w górach Atlas, Pirenejach, Alpach, Bałkanach, Rodopach etc. Na 26t nie podjechałbym. To chyba mój komentarz czytałeś o opaskach na obręcze - straciłem tak 2 dętki. Przedni bagażnik wywaliłem - trzeba było dokupić za 3pln uchwyt lampki bezpośrednio do ramy. A na przodzie miałem małe sakiewki Ortlieba na 3 śruby do widelca. Przed ostatnią dłuższą wyprawą z Maroka przez Finlandię do Turcji - zainwestowałem w nowe tylne koło. Nie miałem zaufania do oryginalnej piasty i obręczy. Piszesz, że jest twardo bo nie ma amora - wymień opony z oryginalnych Marathon Plus Tour na cokolwiek normalnego. Te oryginalne są jakby z drewna, o ciężarze nie wspomnę. Ja przerabiałem Continental Contact Urban (szybkie, wygodne, do 5000km 0 przebić potem jedna dziura za drugą, znam je też z innych rowerów), Marathon Almotion - bardzo sobie chwalę, miałem też Continental Pure Contact (drogie i dziadowskie - deformacja po 4000km). Cokolwiek założysz to nadgarstki Ci podziękują. Jakby ktoś potrzebował to mam na zbyciu koło tylne DT 350 na obręczy DT, a także korbę 22-30-40 wraz z przerzutką Deore
    1 punkt
  39. Cześć. Z przyjemnością czytam o przeróbkach Kentfielda, który wydaje mi się fajną ramą do różnych konceptów. Pokażę swój. Lubię szeroko i wysoko, dlatego wymieniłem mostek na Merritt i kierownicę na Fairdale. Zmiany zaszły też w przerzutce - teraz jest Deore 9-rzędowa. Ponadto chwyty Funn, skręcane i pewniejsze jak dla mnie. Jeszcze opony - Schwalbe 45, dość uniwersalne. Jeździ się bardzo przyjemnie, niezależnie od terenu. Pozdrowienia! Zapomniałem dodać, że wymieniłem hamulce na Shimano. Fabryczne Clarks nie hamowały, tylko spowalniały.
    1 punkt
  40. Na razie idzie nieźle. Została już w zasadzie kierownica i podłączenie przewodów, mam nadzieję że nie będzie trzeba skracać. Jak liczyłem to całość powinna się zamknąć w około 12,8 kg. Nie będzie to zła waga jak na rozmiar XL i opony 50
    1 punkt
  41. Generalnie wielkich zmian w prowadzeniu nie zauważyłem. Zdecydowanie większe zmiany daje zmiana opon. Jestem zadowolony. Nawet bardzo. Linia łańcucha nie jest zagadnieniem. Piastę kupiłem używaną już zaplecioną.
    1 punkt
  42. Popatrz jeszcze na to. Producent robi na tej samej ramie zarówno szosę jak i gravela, tutaj akurat w wersji szosowej z napędem 2x (gravele mają 1x), masz kąt główki typowy dla szosy, krótką bazę kół. W rezultacie wyszła szosa o wyluzowanej geometrii z możliwością montażu opon 40c.
    1 punkt
  43. Ale piszesz, że głównie jeździsz po asfaltach i nie chcesz być ograniczony jak "trafisz na ślepy zaułek", żeby móc przejechać po szutrze. Do takich zastosowań szosa Road+ z oponami 35 lub 38c jest idealna. Sam jeżdżę na oponach semi-slick 35c bo też jeżdżę głównie po asfaltach ale chcę zachować możliwość przejazdu po szutrze jak trzeba. Co prawda mam grawela, mimo, że chciałem kupić Road+ ale tylko i wyłącznie dlatego, że chciałem mieć trochę bardziej miękki napęd grawelowy GRX z korbą 46/30T, bo mam też inny rower na Tiagrze z korbą 50/34T i ten, który jest do nieśpiesznej włóczęgi chciałem mieć na czymś bardziej miękkim. W sumie jak masz blisko góry to bym chyba też brał grawela ze względu na bardziej miękki napęd. Ja jakbym miał finansowe możliwości to bym brał napęd 2x12. Jestem też takim trochę purystą i wolałbym pełną grupę GRX łącznie z korbą
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...