Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 25.11.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
8 punktów
-
Gdy hiszpańskie słońce trochę za mocno przygrzało, a tobie przypomniały się "wspaniałe" czasy studiów na elektronice i ostentacyjnie pokazujesz kolegom, gdzie powinny znaleźć się te wszystkie superbajki na Di2 czy innym AXS.6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
Mnie irytuje głównie wszelakiej maści hajp na tych kanałach. Na większości kolesie nie mają nic do powiedzenia ciekawego, jakieś pierdoły z których nic nie wynika. Jest dosłownie kilka wartościowych kanałów gdzie można znaleźć ciekawy kontent rowerowy, ale większość to jakiś chłam który nic nie wnosi do tematu. A trasy można brać od ludzi ze Stravy, część osób które publikują na YT mają na Stravie otwarte profile i można łykać do woli.4 punkty
-
@Jontek13 może dla rozpoczynającego śmiganie "amatora" trafisz w gust i będziesz guru ..... jak tak strasznie chcesz zaistnieć na YT. Ale większość tutaj zjadła zęby na objeżdżaniu świata. To tak jak gość który kupił sobie szlifierkę firmy 'X" i snuje swoje " bezcenne "wywody jak się nią profesjonalnie posługiwać. A miał ją w ręce raptem trzy razy.3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Może ten przekrój przez przykładową korbę HT2 ostudzi Twój entuzjazm do jej skracania o 20mm2 punkty
-
Dobry kanał na YT by miał sens powinien mieć wstęp czyli mniej więcej opis gdzie co i jak włącznie z potencjalnym parkingiem bo wielu szuka darmochy zamiast płacić cwaniakom. Potem w trakcie jazdy opis słowny gdzie się jedzie, jaki szlak, co widać dookoła. Proste? Proste i jest kilka fajnych kanałów, które idą w tym klimacie choćby tu jednego z forumowiczów od wpadania głazów w tylne przerzutki. Niestety jakoś tak mi się wydaje, że im coś jest lepszego tym widowni coraz mniej ale jak ci się chce to próbuj. Opisy techniczne jakoś specjalnie za kilkoma wyjątkami nie mają żadnego sensu obecnie przy tym rozrzucie umiejętności. To już trzeba się wspomagać konkretnym odcinkiem czasem u kogoś innego, szukać fotek a najlepiej mieć to gdzieś bo kamery strasznie zniekształcają rzeczywistość.2 punkty
-
i postanowiłeś pomóc wypowiadając sie w trybie : 💩 wiem - ale sie wypowiem2 punkty
-
"Czego Wam brakuje" Cycków. Musi być dużo. Daj cycki na główną, będzie git.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Lepiej porównaj długość nowego amora do starego (albo raczej sztywnego widelca)... Koło pewnie jeszcze 26" ? No i prosta główka ramy.1 punkt
-
Nie kojarzę żeby korby Deore 3x były puste w środku. Strzelam że autor zastosował skrót myślowy, mając na myśli korbę z zintegrowaną osią. @bart50 w zasadzie to jeżeli będzie to zrobione równo, to nie widzę powodu dlaczego to by nie miało działać.1 punkt
-
1 punkt
-
@Turysta05 Jeżeli przy spokojnej jeździe (a tak chyba jeździsz ?) wykorzystujesz 80 -100 mm skoku, to masz pewnie tzw. bujaka - kanapowca (za niskie ciśnienie) Jaki masz SAG - 30 -40% ? Mam kilka amortyzatorów, które przy SAG'u +/-20%, raczej nie przekraczają 70 -80% skoku, i uważam to za poprawne (łatwy teren, styl jazdy momentami nieco agresywny, sporadyczne zeskoki 20 -40 cm). U Ciebie procentowo może nie ma wielkiej różnicy (ugięcie podczas pracy/nominalny skok), tyle że trzeba brać poprawkę na to czym i jak jeździsz (Twój rower to zdradza).1 punkt
-
Full drogi w utrzymaniu jest w nim co robic. Full trail jest fajny tylko na trasy minimum down country. Na lzejszych trasach cross country hardtail jest o niebo lepszy. A full trail na asfalcie to juz tragedia. Mam 3 rowery: hardtail, full trail, gravel asfalt. Na trasach cross country full jest znacznie wolniejszy od hardtail. Waga, opony, obrecze. Kupisz fulla i na pierwszym pelnym serwisie powiedza 1k+ Radon ma teraz fajne wyprzedaze hardtail i full1 punkt
-
Na pewno Ghost ma lepszy napęd i system zawieszenia w ramie. W sumie to przeważa na jego korzyść. Ważny jest bieżnik. Są szerokie opony z takim bieżnikiem, gdzie dobrze się toczą po asfalcie i w terenie dają radę, np. Continental Race King czy Shwalbe Smart Sam.1 punkt
-
W paragonie masz pewnie 63mm skoku i w zasrosowaniach trekingowych sobie radzi. Jesli zamierzasz uterenowić ten rower to przy masie 99kg 30mm golenie w widelcu o skoku 100mm mogą być pewnym ograniczeniem (wiotkość, głównie skrętna, chociaż raczej reszta roweru będzie skutecznie studziła chęć jeżdżenia w terenie)..1 punkt
-
1 punkt
-
Jeżdżę z plecakiem Evoc FR Trail, który ma ochronę pleców, na górskie trasy oraz na narty. Taka ochrona może okazać się bardzo przydatnym “dodatkiem”…1 punkt
-
Plecaki z wbudowanym ochraniaczem pleców, mniej więcej tyle kosztują. Taki ochraniacz to jedyna kosmiczna właściwość.1 punkt
-
1 punkt
-
@KrissDeValnor pyta: Wykorzystałeś chociaż z 50 mm skoku ? Duuużo więcej, już wyjaśniam, amortyzator oznaczony jest jako Nanlio X7 PRO 140/120 co oznacza: 140 mm to przesuw konstrukcyjny (sprężyna bez powietrza), 120 mm to przewidywane ugięcie przy maksymalnym obciążeniu, niektóre amortyzatory pozwalają to regulować tokenami, Ja oceniam, że normalnie😉 wykorzystuję 80-100mm, czasami "dobijam" więcej bo zdradliwych dziur nie brakuje😂. Tak sobie napompowałem i wyregulowałem, bo nie lubię jak telepie na korzeniach, kamieniach... A Ty @KrissDeValnor jak sobie wyregulowałeś amorek? Możesz go polecić kolegom?1 punkt
-
Tutaj taniej, nie musisz dokładać: https://www.greenbike.pl/rower-gorski-ghost-kato-fs-essential-licznik-gratis-p-9964.html W tej cenie full to raczej taniej się kupić nie da, osprzęt w miarę sensowny i mykmyk w komplecie.1 punkt
-
@Turysta05 Wykorzystałeś chociaż z 50 mm skoku ? Wydaje mi się, że sam opisywałeś swoją jazdę jako spokojne turlanie, a 140 mm amor powinien służyć do czegoś innego - przynajmniej w teorii...1 punkt
-
. ??? przecież napisałem, że ja testowałem przez cały sezon🤔? Napompowałem dokładnie pod swoją wagę... .. stosuję się dokładnie do zaleceń producenta... .. i cieszę się jazdą w grupie znajomych po naszych "leśnych wertepach"😂, a to ciekawe i często wymagające trasy. https://www.forumrowerowe.org/topic/272905-amortyzator-jak-to-jest-z-tym-serwisowaniem/?do=findComment&comment=2521753 A jak Ty @KrissDeValnor wyobrażasz sobie testowanie sprzętu rowerowego??1 punkt
-
Trzeba dodać, że tytułowe amorki mają golenie 30 mm średnicy, czyli ze wskazaniem raczej dla lżejszych osób, zwłaszcza przy w miarę ambitnej jeździe. @Turysta05 No offence, ale czy tego "chińczyka" ktoś porządnie przetestował w terenie ? Mam podejrzenie graniczące z pewnością, że jednak nie1 punkt
-
@marvelo OK, dobrej zabawy, feelingu i wiosłowania biegami. Dla każdego co lubi. ABS służy do utrzymania możliwości manewrowania podczas gwałtownego hamowania i zapobiega wpadnięciu w poślizg jeżeli jedno z kół ma mniejszą przyczepność niż inne - na przykład gdy hamujesz na piasku czy częściowo na poboczu. ESP "tylko" potrafi zmierzyć siły i odpowiednio przyhamować pojedyncze koła - faktycznie żadna magia i każdy głupi tak potrafi, masz rację xD Nie jeżdżę na zderzaku, ale akurat zagapiłem się, a była mgła. Radar widzi czego oczy nie widzą. Feeling to ja lubię mieć na rowerze. Auto ma płynąć bezszelestnie i bezstresowo. Ja nie próbuję zmienić twoich poglądów, ale chociaż postaraj się o obiektywizm w wypowiedziach.1 punkt
-
Nie wiem, czy nie mieszasz Kwik Toggle z ABS+, w którym olej jest od powietrza oddzielony. Ma też regulowane LSC za pomocą wajchy a HSC przez zmianę shimstacka (dla chętnych i zdolnych:) MC od Rockshoxa to prosty otworkowy tłumik z zaletami i wadami tego rozwiązania. Działa w miarę i do spokojnej jazdy zazwyczaj wystarczy, ale szału nie robi. @Turysta05 Ludzie robią kalibrację ślizgów w topowych widelcach za grube tysiące, więc w Suntourze z niższej półki to nie szokuje:)1 punkt
-
@Dokumosa Chyba w tym sensie, że oba mają regulowane tłumienie kompresji, bo konstrukcyjnie to jednak różne zwierzaki. @BiriaBiria Na Aionie nie jeździłem, z Duroluxa byłem bardzo zadowolony, Suntoura bym nie skreślał. Wersja Evo zdaje się na już olejowe smarowanie?1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Przeglądam archiwa i aż się za głowę złapałem. Od dłuższego czasu miałem wrażenie, że jestem śledzony i oto dowód - drony złapane przypadkowo na zdjęciu. Wyglądają na takie z działu kadr, wysłane w celu sprawdzenia, czy na urlopie na pewno odpoczywam, a nie robię np. remontu mieszkania - jak na prawdziwego Polaka przystało.1 punkt
-
1 punkt
-
To nie jes Keine Grenzen tylko Žádné Hranice Bo to jest Keine Grenzen1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Szkoda że w swej mądrości nie dowiedziałeś się że do AXS jest już "nowe firmware" które niweluje do zera początkowe niedociągnięcia 😉. ...po którym następuje "duży przegląd" który już potrafi zdublować ten z SID'a. Zarówno kwota jak i częstotliwością. Wiem cos o tym, bo od lat jeżdżę na Fox. @thetere Co zrobić. Musisz z tym żyć, bo współczesny HT, przeznaczony do ścigania, musi mieć płaski kąt główki i do tego 120mm skoku. Po co ? A po to, żeby chociaż próbować trzymać koło za współczesnymi XC FS, które to obecnie stanowią 90% stawki, nawet na wyścigach o Puchar Sołtysa wsi Orczuchy. A jeśli jeszcze nie zauważyłeś, to oba przedstawione rowery, przynajmniej w założeniu, służą do ścigania. A stopień trudności wyścigów uległ, w ostatnich latach, znaczącej zmianie preferując rowery o określonej geometrii. Na ryby/grzyby/schadzki możesz jeździć czymkolwiek, ale wyścigowy HT to właśnie rower taki jak Procaliber. Nawet nadwaga tej konstrukcji nie jest przeszkodą, bo i tak jest o jakieś 1,5kg niższa niż porównywalny FS. Poza tym ma na wyposażeniu przyciężkawy dropper. Postępu nie zatrzymasz, nawet jeśli obwiesisz przestarzałą, "kwadratową" ramę gadżetami z logo XTR pochodzących z poprzedniej generacji. Świat już zapomniał o kabelkach 🤣 i nawet złote lagi Kashimy tego nie uratują.1 punkt
-
Hmmm, wrażenia wymagają dłuższego tłumaczenia. Po pierwsze rower mi się zaiście podoba i to najważniejsza jego cecha - wchodzę do garażu, patrzę na niego i od razu żałuję, że nigdzie na nim nie jadę, bo akurat robię coś innego, a jeśli wchodzę do garażu, bo jadę na rower, to jak na niego spojrzę to utwierdzam się w przekonaniu, że to dobra decyzja Moje wrażenia niestety potrafię jedynie odnieść do poprzedniego MTB, bo innych doświadczeń nie mam. 1. Rower jest sztywny, najmniejszy ruch kierownicą powoduje zmianę kierunku jazdy, nazwałbym to responsywnością. Początkowo trochę to przeszkadzało, teraz to lubię. 2. Rower nie ma amora, co po pierwszej jeździe czułem w nadgarstkach, po prostu trzeba przestawić umysł i inaczej trzymać kierownicę - więcej amortyzować rękami. Teraz, po 1100 km nie czuję potrzeby wracania do amortyzatora. 3. Rower jest masywny, nie boję się wjechać w cokolwiek, a od kiedy przeszedłem na wosk - nie boję się też piasku (żart). 4. Deore XT działa wybornie, uwielbiam zmieniać biegi, a od kiedy odkryłem zrzucanie biegów zarówno ruchem manetki w przód jak i w tył, to jeszcze bardziej mi się podoba, hyhy. 5. Tarcze 180 - super, z przodu wrzuciłem klocki metaliczne, ale szczerze mówiąc tylnemu hamulcowi też wiele nie brakuje, w każdym razie blokuje koło bez problemu, więc nie wiem, co jeszcze mógłbym osiągnąć. Abstrakcyjnie nie lubiłem hydraulików w rowerze i mam, co chciałem. Trzeba mocniej cisnąć klamkę, ale skuteczność jest ok. 6. Rower jest szybszy, z przodu 46 daje radę, a moja noga jeszcze też daje radę. Najmniejszą zębatkę wymieniłem z 26z na 24z i dobrze mi z tym, mimo to na Szlaku Wokół Tatr i tak trafiałem na podjazdy, gdzie wykorzystywałem maksimum moich możliwości, krótkich bo krótkich, ale było naprawdę ostro. Na 26z chyba bym musiał pchać. 7. Ładowanie z piasty działa zaiście i na stronie Decathlona pisali bzdury, że trzeba jechać 21 km/h, bo do tego momentu działają tylko lampki, u mnie ładowanie telefonu działa od ok. 8 km/h, ale działa albo lampka, albo ładowarka. Paradoksalnie taka pierdoła jak prądnica w piaście to też mały plusik, nie myślę, czy naładowałem lampki, czy mi wystarczy prądu, po prostu wsiadam i jadę. 8. Obręcze kół sztywne, zerowe bicie po wielu dziurach i krawężnikach z 2 sakwami. Minusy (półżartem): 1. Rower jest nowy, lakier jest idealny, to wada, bo będzie teraz tylko gorzej i to przeze mnie, pierwsze obcierki od linki zabezpieczającej pod sklepem na główce ramy już są. 2. Grube rurki bagażników są super, bo są mega sztywne, ale gołe haki sakw je rysują, a nic nie wejdzie między hak a rurkę, wejdzie co najwyżej 1-2 warstwy taśmy, które zaraz zostają zdarte, przydałaby się jakaś taśma kevlarowa czy coś, nie mam pojęcia jak to usprawnić. 3. Niestety nie wchodzi mi butelka 1,5litra pod rurą skośną, bo jest krótsza odległość między nią a przednim kołem, jest to o tyle kłopotliwe, że miałem szybko dostępną butelkę w mocowaniu Topeak Modula, brakuje mi tego bardzo, bo wyjęcie butelki z sakwy to nie to samo - JEŚLI KTOŚ MA JAKIŚ POMYSŁ NA MOCOWANIE BUTELKI 1,5L NA ZEWNĄTRZ SAKWY TO OZŁOCĘ!!! Pierwszym pomysłem było mocowania na górze rury poziomej, ale przy zsiadaniu ubijam sobie jajka o butelkę i jest niesympatycznie 4. Przeczytałem w komentarzach na stronie Decathlonu, że były nieprawidłowo założone taśmy na obręczach kół i faktycznie, nie przyłożył się ktoś do montażu, ale nic złego to nie powodowało, wymieniłem je. Reasumując nie żałuję decyzji, drugi raz zrobiłbym to samo, a po obniżce ceny o tysiąc złotych w następnym dniu roboczym od mojego zakupu - zrobiłbym to zwłaszcza. Fajnie jest mieć rower kupiony świadomie i się z niego cieszyć. Aktualny konfig w zał.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
