Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 21.10.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
15 punktów
-
12 punktów
-
9 punktów
-
9 punktów
-
9 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
3 punkty
-
Poszedłem ostatnio pod prąd, bo już mnie zaczął wkurzać mój Edge 520 Plus i kupiłem nowy i jak dotąd chyba jedyny licznik od Corosa - model Dura. Skłoniła mnie do tego przede wszystkim praca na baterii - licznik ma opcję solarną, która doładowuje urządzenie w trakcie jazdy, pozwalając cieszyć się długimi przelotami bez konieczności ładowania (co w przypadku Edge 520+ nie miało prawa bytu - kilkuletnie urządzenie działa w przedziale 5-7h, w zależności czy ma włączony BT, ile różnych czujników obsługuje w trakcie jazdy itp.). Coros w tej materii wymiata - 8h działania i bateria straciła 10%. Do tego nic mu nie brakuje, duży wyświetlacz, mnogość funkcji konfiguracji, znośna mapa (jeszcze nie spotkałem przypadku żeby nie miał jakiejś ścieżki), świetna opcja synchronizowania nowych tras w trakcie działania aktywności (w Garminie to chyba tylko najnowsze modele to mają, za 2x tyle kasy co ten Coros), nie ma się do czego przyczepić. Parowanie z pomiarem Inpeak, czy tętnem Sigma bez problemów, nawigacja startuje od strzału, żadnego przeliczania, włączasz i jedziesz, jak zmienisz trasę to wyznaczy kolejną do śladu a nie każe zawracać jako jedyna opcja (tak było w Garminie). Ogólnie jak na razie jestem mega zadowolony, fajne urządzenie za dobre pieniądze.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Ja nie wymieniam, jeżdżę cały rok na tych samych oponach. Trzeba technikę ćwiczyć a nie opony zmieniać Jeszcze w sumie zależy gdzie się jeździ ale na Mazowsze nie trzeba zimowych opon zakładać.2 punkty
-
To jak ze wszystkim gravelem da się przejachac trasę mtb , fullem ścigać po asfalcie z szosą ale po co , poprostu jedna mniej przyczepna opona od drugiej czasami potrafi narobić kłopotów . Nawet wchodząc w lekki zakręt przód trzyma , atakujesz a nic nie wyszło wyjeżdża , no ale jak kto lubi , przyzwyczaiłeś się nauczyłeś z tego korzystać i ci pasuje , czemu nie .2 punkty
-
Zmieniałem, obecnie kończę 5 rok na całorocznych (Marathon GT 365) i prawdopodobnie wrócę do zmiany na typowe zimówki. Obecne nie są złe ale po 2-3 sezonach jak lamelki się zetrą, to już tak dobrze na śniegu (ubitym) nie trzymają. Po lodzie dawały radę ale na kolcach jednak pewniej się człowiek czuje i jest zdecydowanie większa kontrola. W góralu ostatnio nie zmieniałem, bo nie było po co. Kendy Klondike (29x2,1) ostatnio się przydały jakoś w 2016-2017, gdzie faktycznie oblodziło w lesie. Ostatnie zimy mam przejeżdżone na WTB Vigilante High Grip i na śniegu trzymają zdecydowanie lepiej niż te Kendy. Tak jak zawsze - dostosować do swoich potrzeb. Jak masz pełną świadomość ryzyka dobijania, większego zużycia ścianek od ugięcia, to można śmiało upuszczać. Czy poniżej zalecanego, to już kwestia twojej wagi i uwagi na nierównościach (nic fajnego wymieniać dętkę na mrozi i wietrze). Zdarzyło mi się na tych Kendach zejść w okolice 1bar (nie wiem na ile pompka przekłamuje), bo dopiero przy takim było stabilne trzymanie na lodzie. Oczywiście każdy korzeń, to był dobry balans, żeby nie dobić. Zalecane wybite na oponach było absurdalne pokroju 3,5 bar - pewnie ktoś się pomylił i zostawił z węższych modeli, obecnie mają poprawione 2,x. Co do modelu, to sprawa na długie dyskusje. W jednych warunkach cienkie crossowe się sprawdzą lepiej, w innych szerokie, a w jeszcze innych bez kolców nie ma co wychodzić z domu. Niestety ale warunki są bardzo zmienne, inna temperatura, wilgotność i śnieg zupełnie inaczej się zachowuje. Z moich doświadczeń im szerzej tym pewniej się jeździ. Na twardym może mniej efektywnie, na świeżym puchu mniej pewnie ale w ogólności jak jest miękko to o wiele stabilniej. Marathony Winter 1,6" najlepiej się sprawdzały na twardych nawierzchniach, ubitym śniegu. Na luźniejszym, cięższym, rozłażącym się były niestabilne. GT 365 2" zdecydowanie lepiej się sprawdzają na luźniejszym, a na twardym nadal przyzwoicie. Także kwestia co się zmieści w rowerze i jaki jest wybór opon w tym rozmiarze. Ja bym chętnie wypróbował te Continentale Top Contact Winter II ale nie ma ich w rozmiarze 28x2". Chętnie bym wypróbował 45nrth Kahva ale 2,25" raczej nie wcisnę lub musiałbym zrezygnować z pełnych błotników, co zimą nie jest sensowne. Także zostają mi 2" zimówki/całoroczne Schwalbe.2 punkty
-
2 punkty
-
Cześć wszystkim! Postanowiłem założyć wątek, w którym będę opisywał postępy w renowacji Rometu Mistral, który należał do mojego ojca. Chciałbym zakończyć projekt na wiosnę, więc czasu mam sporo. Prace będę prowadzić u rodziców w garażu, głównie przy okazji odwiedzin, więc tempo nie będzie zawrotne, ale na spokojnie wszystko ogarnę. Sam rower jest w dość dobrym stanie, ale ma kilka miejsc z powierzchniową korozją, które będę chciał dokładnie oczyścić i zabezpieczyć. Zacząłem w weekend od demontażu, który poszedł całkiem sprawnie – praktycznie wszystko mam już rozebrane. Rama i widelec są prawie gotowe do piaskowania i malowania. Mam jednak problem z widelcem – nie jestem pewien, czy ring i osłonka ze zdjęcia można (i warto) demontować przed piaskowaniem. Próbowałem pukać młotkiem, ale bałem się, że elementy odkształcą się. Może ktoś z Was miał już do czynienia z tym modelem i wie, jak to wygląda? Dodatkowo chciałbym zdemontować mechanizm, który obraca pedał i jest połączony z korbą. Czy to w ogóle możliwe w tym typie pedałów, czy raczej nie ma sensu się z tym bawić? Z góry dzięki za wszelkie rady i wskazówki!1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Siatki z zakupami - drogowi zabójcy. Zakazać!!! Z mojego punktu widzenia, a przejechałem po szosach rowerem ponad 100 000 km, ścieżki rowerowe to największy wróg rowerzysty. Są tylko niepotrzebną komplikacją, tworzą dodatkowe punkty przecięcia ruchu roweru z ruchem samochodów, a ich szerokość w żadnym razie nie pozwala na bezpieczną, komfortową i szybką jazdę rowerem. Z kierowcami naprawdę da się żyć, trzeba tylko mieć oczy i uszy na swoim miejscu i okazywać odrobinę wyrozumiałości.1 punkt
-
1 punkt
-
Przepracowany smar utrudnia pracę mechanizmu wybierającego biegi, stąd jego leniwa praca. Potrzebny jest serwis, sprężyny nie trzeba wymieniać.1 punkt
-
Jakoś nie mam z tym problemu 😀. Trzeba tylko o tym pamiętać. Tył się ogarnie, ale przynajmniej z hamowaniem nie ma problemu...1 punkt
-
https://allegro.pl/oferta/zebatka-ovalna-direct-mount-deckas-34t-offset-6mm-sram-eagle-xx1-x01-gx-146195830981 punkt
-
Zainspirowany tym Servo Kingiem (u nas niedostępny na popularnym portalu), kupiłem Zokoe XS 14 Pro - 3", Android 9, 3 GB Ram, 64 GB pamięci, bateria 2600 mAh (według AccuBattery - niestety zdrowie 74% i pojemność aktualna 1911 mAh, co niewiele się różni od opisu sprzedawcy, czyli 2000 mAh). Chciałem zaoszczędzić na przesyłce z GB - 5 dych, i przy okazji na czasie, więc wziąłem z Polski powystawowy (z przesyłką 190 zł - w praktyce 39 zł taniej niż z GB). Od 5 do 100% ładował się 3:18, a po ponad 5 g. używania z włączoną Stravą i kilkoma zdjęciami (na chwilę wszedłem w mapy Google Go), bateria zeszła z 90 do 55% (8 -10 stopni, ale podczas jazdy był w kieszeni). Nie wiem, czy to kwestia modułu GPS, ale miejscami wariował i rysował szlaczki w miejscu, gdzie np. robiłem zdjęcia i kilka, kilkanaście kroków (na prostej ulicy walnął ślad pijanego węża). Jako ciekawostka : nie wiem dlaczego mam język niemiecki w apce Stravy , no i podobno działa tylko w T-mobile. PS kiepska widoczność w przebłyskach zza chmur1 punkt
-
1 punkt
-
Na temat doboru łańcuchów napisano sążniste artykuły, np. taki: https://roweroweporady.pl/jak-dobrac-dlugosc-lancucha-rowerowego/ , ale najprościej praktycznie: łańcuch skrócić na tyle aby na najmniejszej zębatce wózek przerzutki cofnął się nie więcej niż na foto, wtedy z reguły na pozostałych przełożeniach też będzie dobrze👌1 punkt
-
Wielkość kasety jest związana z modelem przerzutki. Jak masz Apex 10s medium to 32 zęby to max. Jak nie można zmienić z tyłu, to można z przodu - córka na wyjazd gravelem na Glacensis wrzuciła tarczę 32t na korbę zamiast 42T i było super (z kasetą 11-42). Nie musisz tak ekstremalnie - może 36 starczy - jak masz korbę z direct mount to proste. Tylko łańcuch trzeba skrócić.1 punkt
-
Dzien dobry Miło mi powitać szanowne grono! Jestem Adam, latam Romet Boreas po Przedgórzu Izerskim i Kaczawskim, oraz innym pofalowanym, w okół komina, od zamku do zamku i tak dalej, bez spiny, dla funu1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Niekoniecznie, jak dobra cena to jak najbardziej kupić. Wielu chce pomacać choćby rower przed zakupem, zobaczyć najzwyklej w świecie jak wygląda. Przymierzyć ciuch, kask, okulary, buty czy dobrze to wszystko leży , z tym właśnie mam największy problem a wierz mi że wolałbym nawet nieco wydać więcej niż szukać i tracić czas po internetach i odsyłać bo jednak nie pasuje.1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
