Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 04.07.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
10 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
@marcesco ponad 100 gramów. W niedzielę o 16:00 na moim hanale na YT pojawi się dłuższy film na jej temat:2 punkty
-
2 punkty
-
Na żywo to jest bardzo ładny rower. Kierownica ma szerokość 760 mm, wymaga albo skrócenia albo przyzwyczajenia. Po pierwszej jeździe większym problemem było zbyt małe gięcie i za lekki wzniosu kierownicy. Dziewczyna ma 160 cm i moim zdaniem ta XS jest nawet ciut za krótka. Natomiast miejsca na krocze nad rama jest na styk. Zobaczymy jak po dłuższym czasie.2 punkty
-
Zrobię w weekend podobną fotkę, ale w Embolden jest dużo ciaśniej w miejscu koszyka... Daje radę z taką kierą? Ja już mojej dwa razy skracałem 🙂.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Ok, troche potestowalem lepiej Brytona i mozliwe ze uwierzylem marketingowej sciemie. Dodatkowe minusy wyszukiwanie trasy do POI potrzeba telefonu, wyszukuje sie przez nawigacje glosowo, badz klika i tyczy w aplikacji Bryton Active. trasa wytyczona w POI jest troche stala nie ma rekalkulacji w czasie rzeczywistym jak na mapach google, mimo skrotu reroute dalej kieruje nas na poczatek trasy dopiero po chwili od wjechaniu na trase rozpoznaje moment w ktorym jestesmy ale to jest troche tak ze kierujemy sie po trasie ktora jest wytyczona, chociaz potem juz pokazuje strzalki ktore sa troche slabej jakosci jesli chodzi o grafike ale dystans pokazuje i sygnalizuje alarmem, jakosc strzalek na pewno nie jak na mapach google. rerouting wymaga odpalonej aktywnosci oraz bycia w ruchu i sparowanego telefonu gdyz przeliczanie odbywa sie przez reroute w czasie rzeczywistym i sa dwie opcje albo do poczatku trasy albo do najblizszego punktu, dziala to dynamicznie gdy sie minie zalecana trase wtedy robi rekalkulacje ale trzeba wiedziec troche jak jechac bo jest lekko opozniony i na pewno nie tak szybko jak w mapach google-a. Tyczy bez uwzglednienia nawierzchni, sa dwa tryby tyczenia albo MTB albo szosa, MTB tyczy po mniej uczesczanych sciezkach czy bocznych uliczkach w miescie a Szosa prowadzona jest glownymi drogami. Dodatkowo komoot jesli ma sie wykupiony bezplatny region jako miasto to niestety aplikacja go nie widzi i przy syncu zglasza ze region nie jest dostepny. Wiec trzeba wykupic albo region albo caly swiat zeby ten sync byl poprawny. Mozna tez udostepnic plik gpx z komoota wybierajac aplikacje do otworzenia bryton active. sa takie niuanse niestety ktore troche daja niesmak jesli dotad jezdzilo sie z telefonem i mialo sie to wszystko od razu na wyciagniecie reki. w kazdym razie na plus czujnik swiatla i climbPro w swobodnej jezdzie tylko trzeba dobrze skalibrowac wysokosc bo gdy sie tego nie zrobi rozpoznaje gorke na plaskiej drodze duzo brakuje niestety i szkoda jesli nie rozwina wiekszej ilosci funkcji czy customizacji bo to byloby zdecydowanie na plus, budzetowo wystarczy bo mozna sobie te niedoskonalosci jakos rekompensowac aplikacjami stron trzecich. za 1000zl sie oplacalo za 1500-1600 juz nie takie jest moje zdanie. A czy pchanie sie w explore 2 czyli 3 letni sprzet za porownywalna sume to z mojego punktu widzenia chyba sie nie oplaca, chyba ze czekac na explore 3 ktory jest opozniony jak seria 550 i 850… aha wewnetrznej pamieci jest 32GB bo po podepnieciu do Bryton Update Tool pokazalo mi 28.3GB chyba wiec na pewno nie jest to 16GB. Aktualizacje do map sa wiec nie jak w igpsport. mam nadzieje ze komus to co napisalem pomoze1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Ta wygląda bardzo podobnie jak oryginał (i producent ten sam - Roto Italy): Osłona łańcucha Roto trekking regulowana // 48-50T - 5057295734313 - 16976555067 - Allegro Możliwe, że będzie pasować bez konieczności wymiany blachy mocowania.1 punkt
-
Problem z elektrykami w tej cenie i tego typu podejściu na może nieco trudniejszy szlak jest taki, że pawie wszystko jest nieco na wyrost. Tylko nie ma za bardzo innego wyboru bo cokolwiek nie na wyrost to są paści na które szkoda kasy. Tutaj cena jest więcej niż atrakcyjna a że ma tyle skoku to co z tego. Nie biją w górach z tego powodu ani palcem nie wytykają.1 punkt
-
Wszystko co nie wykorzystasz w rowerze można ustawić żeby nie przeszkadzało. Nic lepszego w tej cenie nie ma gdziekolwiek.1 punkt
-
Pique wygląda ładnie i proporcjonalnie moim zdaniem. Nie powiedziałbym ze zdjęcia że to jest XS na pewno. Kolor (jak wiemy z tego i pokrewnych wątków) oczywiście kwestia gustu:) Co do kiery to jak pisałem standard w giancie, Talon rozmiar S (27.5) syna miał 780mm...1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Poszalałem na Te.... A co tam, bagażnik do sztycy i ze wspornikami, gumki mocujące bagaż, lusterko, uchwyty na telefon na kierownicę1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Osobiście uważam że nawet https://www.bike-discount.de/de/radon-jealous-al-6.0-1 jest lepszy od tego EXPL 540, a przy tym ok 100 zł. tańszy.1 punkt
-
Tylko weź pod uwagę, że są różne komplety wystawione - bez obejm/z obejmami, bez klocków/z klockami, z adapterami/bez adapterów. Te co podlinkowałeś nie mają w zestawie obejm do przymocowania do kierownicy. Tutaj masz wersję z obejmami --> https://www.olx.pl/d/oferta/nowe-sram-code-r-hamulce-hydrauliczne-4-tloczkowe-200cm-komplet-fv-23-CID767-ID16epOG.html Ja posiadam takie SRAM Code R w swoim rowerze i jestem zadowolony z ich pracy... tylko, że preferuję modulację SRAM czy Magury niż zerojedynkowe działanie Shimano.1 punkt
-
1 punkt
-
Do gruza: - tarcze hamulcowe Shimano - klocki hamulcowe Jagwire Do roweru żony: - siodełko WTB1 punkt
-
1 punkt
-
1. Przykład tego tubeless ready w przypadku roweru EXPL 540. Taśmy w obu kołach zostały tak naklejone. Litr mleka tam wlejesz i się i tak nie uszczelni. Ani przód, ani tył. O odkręcającej się przedniej osi po zakupie i przeglądzie w sklepie i dziesięciu innych problemach nie będę wspominał. Syf, kiła, mogiła. 2. Są dramatyczne. Oba zaciski wymagają korekty raz na miesiąc. W pozostałych rowerach ani razu nie musiałem poprawiać zacisków od dawien dawna. Leniwy tłoczek, jak nie po jednej to po drugiej stronie. Nie pomaga ich mycie, smarowanie olejem. Do tego klamki. Moje dziecko ma 15 lat. Udało mu się ręką zgiąć tę podłą blaszkę z której są wygniecione klameczki. 3. Oczywiście, że pierwsze co to zrobiłem serwis amortyzatora. Slick Kick na uszczelki i Motorex w gąbki. Pomijam masę dziedzica, nawet jak ja wskoczę na ten rower to uważam go za kawałek drewna. To jest po prostu rower o odrobinę lepszych komponentach, bo niby AIR i niby Shimano tu i tam, ale to nadal jest poziom rowerów makrokeszowych. Poprawny, ale skoro autor rozważa dołożenie i wskazuje konkretny model - to nie ma się tu nad czym zastanawiać. Radon jest o niebo lepszym wyborem. Gdyby chciał ucywilizować i poprawić Rockridera EXPL 540 to by musiał wydać o wiele, wiele więcej niż wynosi różnica między tymi dwoma modelami.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Ja mam Thule składany z hakiem fix4bike i jest sztos. po złożeniu spokojnie mieści się w bagażniku. Żeby rowery się nie ocierały, montujesz przerzutkami na zewnątrz i obniżasz siodła (wygodnie gdy masz droppery). Zawsze warto też wyposażyć się w gęstą gąbkę czy jakiś filc żeby włożyć w miejscach, gdzie jest ryzyko kontaktu i przetarcia. Rowery pracują - chwieją się w czasie jazdy.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Nie miałem miejsca w plecaku, ale jak będę tam kolejnym razem i na niego trafię, to go zabiorę. --- Do gruza: - przerzutka 12s - kaseta - łańcuch - tarcza korby - bębenek xD1 punkt
-
czytam komentarze powyżej i zastanawiam się, który rower w budżecie do 3500 zł nie będzie miał bolączek wskazanych powyżej ;). 1. Kwestii poprawności złożenia rowerów nie komentuję, za mało rowerów z Decathlonu miałem w rękach. Ostatnio kupując nawet rowery Kubikes, byly one dalekie od ideału po wyjęciu z kartonu w porównaniu z Woom. 2. Nie zgodzę się z dramatycznymi hamulcami, ponieważ działaniem są podobne do Shimano MT-200 - tutaj pytanie czy nie ma innego problemu z nimi? 3. Niestety, ale nawet powietrzny amortyzator, bez serwisu "zero" nie będzie działał prawidłowo pod osobą o masie poniżej 50kg. Ten amortyzator nie widział praktycznie w środku smaru (na uszczelkach). Druga sprawa nie jest on w wersji dla "dzieci", więc rowerzysta z masą tylko od 50kg w górę. 4. Mogę zgodzić ze stwierdzeniem, że zębatka 30T może być niewystarczająca przy kasecie 11T. Z drugiej strony nie znam ramy MTB, gdzie można wsadzić większą zębatkę jak 38T, a przeważnie kończy się to na 34/36T - tego typu ramy nie są w tym budżecie, czy się mylę? Rower MTB w budżecie do 3500zł jest sporym kompromisem, RADON wychodzi już dużo drożej (ok. 4200 zł + 40% do EXPL 540), gdzie budżet w okolicy 4500 zł otwiera zupełnie nowe rowery. Nie znamy kondycji przyszłego użytkownika, jednak nie widzę wady w zębatce 30T dla amatora. W moim osobistym przypadku 30T sparowane jest z kasetą 10-51 (12sp) i praktycznie jeżdżę na przełożeniach 12-51T wykorzystując rower tylko w terenie (autor: głownie lekkie wycieczki w górach). W budżecie do 4500zł warto podrzucić coś z "rodzimego" rynku jak Polygon RWR Xtrada 8.1 punkt
-
Przede wszystkim do jazdy rekreacyjnej potrzeba większej zębatki z przodu. 30, 32 nadaje się wyłącznie do jazdy tylko po górach. Wyjedziesz na drogę, trafi się spadek typu 1% albo wiatr w plecy i w moment skończą się przełożenia. 36 to absolutnie minimum. Najlepiej jakby była możliwość montażu zębatki do 42T włącznie. Wtedy bez problemu dobierzesz sobie stopniowanie ale potrzebujesz napędu 12s i kasety 10-51. Można też założyć mniejszą zębatkę z przodu i kasetę 9-45 ale znów potrzebujesz 12s żeby nie wymieniać wszystkiego od razu.1 punkt
-
Mam w domu Expl 540, dzieciakowi kupiłem i... ja tego roweru niw lubię, Na każdym kroku wychodzi jego decathlonowatość. Zmonotowany na sztukę, dramatyczne hamulce, amortyzator xfusion o pracy drewnianego kołka. No i 10 rzędowy napęd. Nie, dziękuję. Jak masz szmal, to ten Radon będzie o niebo lepszym rowerem. Bo; hamulce, amortyzator, koła, opony.1 punkt
-
1 punkt
-
Wiele lat temu ludzkość wymyśliła coś takiego jak rogi, które zwłaszcza na prostej kierownicy są idealnym uzupełnieniem, a kosztują tyle co nic.1 punkt
-
Pierwsza Wisła 1200 - prosta kierownica, trekking Pierwsze MPP( wyścig szosowy) - prosta kierownica, trekking Wisła extreme - prosta kiera, trekking Wschód 2021 - prosta kiera , trekking Mowa o dystansach 1000+ Przyjeżdżałem jak nie w pierwszej 20-tce to w najgorszym przypadku w połowie stawki, więc jakie nie nadaje Green velo ludzie po 200 km dziennie jeżdża na trekkingach, mtb-kach i mieszczuchach z prostymi kierami obładowani sakwami, więc jakie nie nadaje. Bo żeby jeździć długie dystanse to trzeba jeździć długie dystanse, zmianą roweru nie przeskoczysz tego co trzeba przecierpieć i wyjeździć. Organizm do pewnych rzeczy musi się niestety przyzwyczaić Nie takim sprzętem ludzie pokonują dystansy ultra1 punkt
-
A niby dlaczego? Nie mieszajmy geometrii roweru z pozycją na rowerze, która zależy wyłącznie od tego, gdzie znajduje się siodło i kierownica, a te w każdym rowerze da się regulować w szerokim zakresie, wymieniając ewentualnie wspornik siodła (różny offset) i mostek (długość i wznios), usuwając podkładki, zmieniając kierownicę, dokładając rogi. Takie parametry ramy jak reach i stack mogą co najwyżej ograniczać tą możliwość i wpływają na prowadzenie roweru, ale dla samej pozycji nie ma żadnego znaczenia, jaki udział w odległości kierownicy od siodła ma reach, a jaki długość mostka. Podobnie jest z wysokością. Nie widzę powodu, dla którego np. ta Sensa nie miałaby się nadawać do długich tras. Wystarczy obniżyć i oddalić kierownicę.1 punkt
-
Nie znam rynku, ale coś w tym stylu https://www.centrumrowerowe.pl/rower-elektryczny-r-raymon-fullray-150e-10-0-pd30056/ jest aż nadto Twoich potrzeb. Napęd Tektro w tym Gas + korba 38T - co kto lubi. Dla mnie przekomicznie wyglądają ludzie na elektrycznych endurakach panoszący się po szutrówkach i sprowadzający po delikatnych szlakach. Sorry, tak już mam 🙂.0 punktów
-
No i ja dopisuję się niestety do tej listy. 20 czerwca gleba na równym asfalcie przy łagodnym zwykłym zjeździe. Osa, dekoncentracja, sam nie wiem za bardzo, co się stało... Chyba z 25 lat bez upadku, mimo jeżdżenia w zimie it'd. A tu piękna pogoda, prosta droga - no i karetka, 9 żeber złamanych z tyłu plus potłuczenia klatki piersiowej i trochę barku. Wczoraj się wywlokłem ze szpitala. Nie będzie rekordu dystansu w tym sezonie...0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00