Skocz do zawartości

Ranking

  1. Strek

    Strek

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      894


  2. spidelli

    spidelli

    Użytkownik


    • Punkty

      7

    • Liczba zawartości

      5 852


  3. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      7

    • Liczba zawartości

      4 714


  4. siemalysy

    siemalysy

    Użytkownik


    • Punkty

      6

    • Liczba zawartości

      2 429


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 08.06.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo sezon na zwiedzanie rozkręcił się na dobre..
    8 punktów
  2. 6 punktów
  3. Wekendowa wyprawa z żoną - Pociągiem do Tczewa, rowerami do Krynicy Morskiej, nocleg i następnego dnia do Gdańska na pociąg - 140km w dwa dni, zwiedzanie muzeum 2WŚ, dobre jedzenie, piękne widoki. Trasa cudowna, deszcze - znikome, problemów - żadnych. Szczęśliwi. Pozdrowienia dla pana na czerwonym Cannondale, za którym jechaliśmy kawałek pod wiatr do Gdańska - to był najszybszy kawałek
    4 punkty
  4. Bo sielski widoczek, ale pogoda płata figle, jednak jakoś się udaje w weekend pojeździć...
    4 punkty
  5. Podstawą przy zakupie używanego fulla jest stan techniczny wszystkich elementów zawieszenia, to determinuje czy sprzęt jest warty uwagi
    2 punkty
  6. Przy okazji uporządkowałem sobie kokpit bo ktoś w sklepie pokrzyżował linki i przewody. Nowa owijka kameleon:
    2 punkty
  7. Bo spełnione rowerowe marzenie, czyli Szlak Orlich Gniazd 🚴‍♂️🏰
    2 punkty
  8. Jako, że sznurkowe szprychy Berd wciąż dla wielu osób są niewiadomą, razem z Kolegami z Dandy Horse postanowiliśmy zrobić porównanie sztywności kół. Sprawa jest ciekawsza jeśli weźmiemy pod uwagę sprzęt użyty do porównania. Z jednej strony wziąłem najlżejsze koła MTB na świecie, czyli Extralite CarboCamber 330+ ważące 896 gramów komplet na obręczach o szerokości wewn. 30 mm. Ten właśnie zestaw został zbudowany w oparciu o tekstylne szprychy Berd w ilości 28 sztuk per koło. Z kolei Panowie z Dandy Horse użyli do porównania nalżejszego koła, które mają w swojej ofercie do MTB - model XC 30 (komplet jest o ponad 400 gramów cięższy). Zostało zaplecione na szprychach Sapim Race z cieniowaniem 2.0-1.8-2.0 mm. Użyliśmy trzech obciążników: 2 kg, 3,7 kg oraz 12 kg aby sprawdzić które koło o ile się odkształci. Wyniki były niezwykle ciekawe, ponieważ w ujęciu - nazwijmy je - statycznym (obciążenie 2 i 3,7 kg), koło Extralite jest sztywniejsze o blisko 20%. Oddaje to typowe zachowanie się roweru i ridera podczas jazdy. Z kolei w ujęciu "statycznym" - kiedy obciążyliśmy oba koła odważnikiem 12 kg okazało się, iż wskazówka miernika (w przypadku szprych Berd) nie może się ustabilizować. Tj. dało się to osiągnąć dopiero po bardzo długim czasie. W takim wydaniu, koło jest mniej sztywne od Dandy Horse o 12,3%. Oznacza to, iż szprychy Berd łatwo się wyciągają (potwierdzam) i należy często kontrolować ich napięcie aby utrzymać właściwą sztywność kół. To tyle w skrócie, poniżej film: Od siebie dodam, że wielokrotnie jeździłem, widziałem i budowałem koła poniżej 1 kg/komplet na stalowych szprychach. Każde z nich było zauważalnie wiotkie. Gdy jadę na Extralite, które ważą mniej niż paczka cukru - braku sztywności nie jest dane mi odczuć w XC. Oczywiście szprychy mają także wiele swoich wad - cenę, sposób budowy, konieczność częstego kontrolowania stanu napięcia, kiepski tusz używany fabrycznie do barwienia. Ale o tym wszystkim nagram drugi film, w którym opowiem o technikaliach budowy kół na sznurkowych szprychach. Obiecuję, że będzie niemniej ciekawie.
    1 punkt
  9. Rower górski MTB ATTABO ALPE 1.0 19" Lekki Aluminium Shimano Altus Suntour - 5904823880199 - 15861362442 - Allegro Jeden z niewielu obecnie rowerów z szerokim zakresem przełożeń i na hamulcach V-brake (lżejsze i prostsze w obsłudze), założyć tylko dobre opony i lekkie dętki tpu (na co spokojnie 500 zł wystarczy) i można śmigać. Przy obecnej cenie 999 zł sam bym go kupił zamiast Madani Cabrero, jedynie geometria w Attabo jest trochę bardziej rekreacyjna (krótsza górna rura i wyższa główka ramy), ale niektórym może to bardziej odpowiadać.
    1 punkt
  10. Całkiem sensowny osprzęt jak na tą półkę cenową, z MTB masz https://madani-sports.eu/pl/81-rower-cabrero oraz https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-lapierre-edge-2-9-rst-pd42213/ w tym budżecie. Jeśli chodzi o crossowe to do rozważenia Riverside 500 z napędem 1rz, tylko hamulce mechaniczne. Ale w razie czego to jest tani upgrade do MT200. (~200 zł)
    1 punkt
  11. Ogólnie najlepiej patrzeć na system zatrzaskowy w takich torbach. To przede wszystkim absolutnie się nie majta w czasie jazdy, no i też faktycznie można po zakupie dodatkowego montażu łatwo i szybko przerzucać te torby na inne rowery.
    1 punkt
  12. Max 30.000 przed nią. Na ludzkie - to ledwo używane jest.
    1 punkt
  13. Skoro do gravela to się wypowiem. Przerobiłem już dziesiątki toreb i żadna nie wytrzymała u mnie więcej niż sezon. Nawet jak były praktyczne i wygodne to padał zamek albo pękał materiał. Było tak to czasu aż kupiłem: Ortlieb Saddle Bag => https://www.centrumrowerowe.pl/torba-podsiodlowa-ortlieb-saddle-bag-two-micro-pd24096/ Mała wersja bez zamka. Zapinana na wygodne gumki. Idealnie szczelna. Totalnie brak problemów. Błoto i piach nie robi wrażenia. Można regulować wielkość przez mniejsze/większe zwinięcie torby. U mnie w wersji mini mieści: łyżki, łatki, multitoola, pompkę co2, parę rękawiczek nitrylowych, hak, dętkę TPU. Pewnie coś jeszcze się tam znajdzie. Mocowanie super wygodne i stabilne. I teraz najciekawsze. Do kompletu używam drugiej torby Ortlieb => https://www.centrumrowerowe.pl/torba-podsiodlowa-ortlieb-saddle-bag-two-pd24094/ w wersji 4,1 litra. Mocuje się w tym samym zaczepie. Filozofia podobna. U mnie wygląda to tak, że jak jadę na cały dzień to tę małą torbę wrzucam do tej dużej bez przepakowywania. Dopakowuje o ciuchy, etc. Zapinamy w ten sam zaczep i jadę. Obie torby perfekcyjnie wykonane, totalnie wodoodporne. Wiele razy myłem je myjką na stacji po błotnych tripach. Do tego w obu jest zaczep więc można jednym zestawem ogarnąć dwa rowery. Jak będzie trzeba więcej to zaczep pod siodło można dokupić oddzielnie do 3, 4 i kolejnych rowerów. Aktualnie zestaw, o którym mowa powyżej wytrzymał u mnie 4 sezony i katuję go dalej.
    1 punkt
  14. 20er ze wspomnianą korbą Goldix, prócz tego widelec wymieniłem na sztywny pod tarczę, dzieciak ma 135 cm wzrostu. Pozdrow'er 😘 PS. Ja się nie bawiłem w przeróbkę 1x8, zostawiłem 1x6.
    1 punkt
  15. Moje wrażenia co do Watts Lube'a Umyłem dokładnie cały napęd (łańcuch, blat, kaseta, kółka przerzutki), osuszyłem. Watts Lube'a naniosłem praktycznie na drugi dzień po myciu, na każde ogniwo z dwóch stron ale nie zbierając nadmiaru szmatką. . Dałem mu czasu żeby wysechł czy tam odparował, takie dwie godzinki. Na łancuchu została taka rózowa powłoka, coś w podobie wosku (taka zaschnięta struktura). Zrobiłem prawie 150 km w suchych warunkach, z czego sto km po samym lesie - wszystko suche warunki. Pierwsze 50 km napędu praktycznie nie słychać, ciszej jak na olwice którą wcześniej używałem. Kolejne km, już troszkę daje o sobie znać, że łańcuch jest zanieczyszczony ale bez tragedii. Nie łapie tak brudu jak oliwki, to na plus. Teraz umyłem rower (na myjni, strumieniem z lancy potraktowałem łańcuch). Teraz czekam aż wyschnie i znowu nim posmaruję. Jak dla mnie to jest bardzo dobry specyfik. Ciężko go porównać z czymś innym, bo nie jest to ani oliwka ani wosk. Jak dla mnie ok, zostanę przy nim chyba na dłużej. Wydaje mi się że mogę śmiało polecić.
    1 punkt
  16. Osprzętowo Attabo jest lepszy. Na plus hydrauliczne hamulce, dobre opony i sprawdzony napęd tylko 3x8 - co kto lubi. W Riverside powinna być lepsza obsługa gwarancyjna. A co lepsze dla Ciebie to już Ty musisz ocenić 🙂.
    1 punkt
  17. Kross Evado 2.0 link - w porównaniu to wcześniejszych propozycji wypada słabiej w tej cenie(m.in. napęd 3x7 wolnobieg, hamulce V-brake). Jeśli rower w górnym budżecie, to są to dobre propozycje - warto nawet dołożyć "stówkę" do Riverside 500: ATTABO SANO 3.0 link Riverside 500 link (w zależności od preferencji "wadą/zaletą" można uznać napęd 1x) Alternatywą na spokojną jazdę po mieście, prostszy rower, na zobaczyć "z czym to się je"(pozycje i ogólnie jazda na rowerze tego typu),: Riverside 120 link
    1 punkt
  18. Profile Design mostek UCM (Universal Computer Mount). Założony, przetestowany. Mała, prosta rzecz a działa i cieszy. Dołożyłem jeszcze na niego lampkę Flare od Bontragera i wreszcie mam czysto na kierownicy. Kupowałem tutaj: https://www.centrumrowerowe.pl/mostek-do-lemondki-profile-design-universal-computer-mount-aerobridge-pd9452/?v_Id=76276 Jedna uwaga. W opisach w różnych sklepach są dwie wartości rozstawu 70-100 i 70 -120. Poprawnie jest 70-100 od środka do środka.
    1 punkt
  19. Z linkowanych tylko Riverside. Popatrz na https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-aero-v1-męski-2024_pid=467 i https://sportano.pl/p/670172/rower-crossowy-meski-attabo-sano-3-0-28-szary
    1 punkt
  20. 1 punkt
  21. Bo w lesie dawno mnie nie było
    1 punkt
  22. Zupełnie nie rozumiem, dlaczego to złe cyklisty nie chcą jeździć naszymi narodowymi DDRami!
    1 punkt
  23. Mocno jestem wnerwiony patałachami, którzy robią "top" rasę rowerową z milionowego miasta i brakuje kilku km by nie było problemow. Tym bardziej, że jest wał na Wiśle. Temat dotyczy brakującego odcinka WTR przed Grabiami pod Krk gdzie ostatnio zginęła bardzo doświadczona młoda kobitka. Okoliczności są dyskusyjne bo miedzy innymi jechała z bratem i coś się nie klei opowieść ale tak czy inaczej poziom wzajemnego wnerwienia zwłaszcza na tej długiej prostej jest już tak duży, że coś z tym zrobić trzeba. Ja w ubiegłym roku też o włos bym nie był zmieciony przez gnoja co pruł tam grubo ponad setę i od tego czasu wolę podjechać autem niż ryzykować życie. Jeszcze większymi patałachami są ci co nie potrafią fizycznie czy technicznie choćby fotoradarem utęperować towarzystwo na 4 kółkach. Fota z wypadku i ile trzeba grzać by ciało wysportowanej kobiety tak zdemolowało przód... jeszcze chwila i wpadła by do środka;
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...