Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 05.05.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
13 punktów
-
13 punktów
-
11 punktów
-
10 punktów
-
9 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Współczesny czy nie produkty takie jak Heist czy Pathlite to nisza niszy. To gdzieś stoi koło crossa ale dość daleko. Nie wiem czemu takie bzdury wypisujecie choćby w kontekście wyprawowym a co za tym idzie napędów 1x. Osprzęt, który do niedawna był w topce typowych crossów jak XT zdechł bo tak zdecydował producent. Wszedł Cues a nie żadne grupy z xc. Po kiego grzyba w crossie sztywne osie? Chyba by się nimi jarać dla zasady i tyle. Jak nie widzicie panowie różnicy miedzy topowymi klasycznymi crossami Unibike'a, Cuba, Meridy, ... a najtańszymi z tych samych marek to może trzeba iść do okulisty zamiast doradzać na forum. Nie ogarniam co to za czasy przyszły, że wszystko co nowoczesne ma być na silę pchane tam gdzie zupełnie nie ma zastosowania. A myk myka to byście czasem też do crossa nie wsadzili bo brakuje?2 punkty
-
Pakowanie kasy w rower finansowo nie ma sensu, chyba że to jest ten sprzęt który chcesz i nic innego Cię nie przekonuje. Sam tak robię i potem 1k to jest nic Ale sam piszesz, że tak nie jest, a ten Scott Aspect 950 to generalnie badziewie. Jak kupisz nowe, współczesne MTB to może i w dół po asfalcie będzie wolniejszy. Ale będzie znacznie szybszy i przyjemniejszy w terenie. Jak chcesz szybciej po asfalcie to gravel. Ale będzie gorzej w lesie, będzie twardo i będzie telepać. Da się temu zaradzić ale znacznie taniej kupić MTB. Jak ma być idealnie to potrzebujesz 2 rowery. Albo 3. Ewentualnie 72 punkty
-
3x jest dużo przyjemniejszym napędem niż 2x. Tylko musisz zmienić korbę, przerzutkę, manetkę, a może i po drodze łańcuch z kasetą. 1x to wieczny kompromis. Inna opcja to zmiana korby 2x. Shimano wymyśliło sobie Cuesa i jest korba 40/26. Może to zadziała plug&play z tym co masz, a może nie. Na tym z górki będzie szybko, 60 przekroczysz. Ale zaś pod górkę może brakować. I na płaskim brakuje trzeciej, środkowej zębatki. 26 to kołowrotek, a 40 jeśli zadziała w całej rozpiętości kasety to ujdzie ale jak nie, to będziesz ciągle wachlował przodem.2 punkty
-
3x jest na wymarciu. Pokutuje w najtańszych gratach i może w jakichś rowerach turystycznych. W rowerach do terenu z tym gorzej, bo z założenia w terenie potrzebne są miękkie biegi. Obecnie z górki powinieneś dać radę wykręcać ponad 50km/h - to już sporo. Oczywiście możesz zmienić rower. Pamiętaj jednak, że rowery górskie x12 mają zwykle ograniczone miejsce na większe tarcze korby (konflikt z ramą, która musi dać miejsce na oponę) i zwykle można dodać 2-4 zęby, czyli niewiele - mała szansa na twardszy napęd i żadna na twardszy napęd prosto ze sklepu. Pomysł przejścia na 3x9 ma pewną rację bytu. Twoja przerzutka ma pojemność 45T. Kaseta 11-36 konsumuje z tego 25T, zostaje 20 na korbę. Trzyrzędowa korba 22-32-42 (jeśli największa zębatka wejdzie w ramę, ale w 3x to łatwiejsze, bo jest ona mocno odsunięta) to zyskasz 6 zębów czyli.... 17% kosztem nowej korby, przedniej przerzutki i manetki. I jak to się uda, to pewnie terenowego roweru o takim napędzie nie znajdziesz, bo to ponad 600% będzie. Nie gwarantuję braku problemów z linią łańcucha, niestety.2 punkty
-
Jechałem w tamtym roku odcinek Świnoujście-Ustka. Z noclegami nie było żadnych problemów mimo że, jechałem na przełomie lipca i sierpnia. Widziałem mnóstwo ogłoszeń o wolnych pokojach i domkach. Nocowałem w gospodarstwach agroturystycznych. Cena noclegu 80-100PLN za noc. Najlepiej szukać noclegu poza większymi miastami i jak napisał @spidelli kilka kilometrów w głębi lądu.2 punkty
-
Gravele trudniej dobrać do niskiej osoby ale są i były takie tematy można poszukać na forum. W mojej opinii ten esker 2.0 w rozmiarze s jest dla Ciebie za duży. A napęd szosowy w terenie też nie pomaga jest za twardy, najlżejszy bieg to 1:1 w terenie na pidjazdach można się zajechać jak się nie ma nogi😆 W dłuższe trasy gdzie teren jest już jako tako wymagający to raczej mtb by się lepiej sprawdził, szersza wygodniejsza opona plus amortyzator i lepsza kontrola nad rowerem wielu na takich jeździ i wg nich się nadają ale zazwyczaj to dość ciężkie rowery, lepszy byłby rower crossowy, dzisiejsze potrafią mieć szerszą oponę i wygodną pozycję. mtb jest wlaśnie pod górki, ma lżejsze przełożenia i geometrie pozwalającą podjeżdzać oczywiście przy dobraniu odpowiedniego. Ciężko chodził nie będzie jeśli bedzie to przyzwoity poziom kół, napędu i opon oraz nie bedzie ważył więcej niż 13 kg2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
no to widzisz, przy mojej propozycji wymieniłbyś na taką samą korbę jaką masz. W zasadzie plug and play. Ta korba jest dość tania i nie nazwałbym tego pakowaniem kasy w ten rower. A jak wolisz nowy to się rozglądać, bo czemu nie. Jakbyś wymienił tylko korbe to najtwardsze przełożenie będziesz miał ~4,18 w nowym rowerze z napedem 1x12 i korbą 34 -3,4 a teraz masz ~3,27 aha jeszcze przerzutke byś musiał wymienić bo ta Twoja to max 36 zębów wg producenta przyjmuje1 punkt
-
Ja od dłuuugiego czasu tylko BRUNOX TOP-KETT, a o olejach mamy tutaj powieść 🤣.1 punkt
-
Wadą przerabiania gravela na szosę jest to że po tym procesie nie masz gravela. Btw ta Sensa ma 2 zdjęcia na CR: na jednym ma pełne wewnętrzne prowadzenie linek a na drugim nie. Te dwa modele Sensy (ten na CR i EVO na SR) różnią sie tylko OEMowymi kołami i oponami? (wagą bym się za bardzo nie sugerował na na CR to ich własny pomiar a na SR jest od producenta AKA fikcyjna)1 punkt
-
A z drugiej strony to gratuluję znajomych, którzy zabrali Cię na grawelu na zjazdy po kamieniach. Chyba Cię mocno nie lubią 😁. Grawel nie jest w teren mimo tego co starają się wmówić sprzedawcy i inni influencerzy w internetach. Tak jak wspomniał ktoś powyżej, rower mtb na szybkich oponach takich jak Continental Race King będzie idealny do opisywanych zastosowań1 punkt
-
Albo rura sterowa zjechana Idzie to bez takiej blokady zrobić, tylko jest z tym więcej roboty. Analogicznie jak przy kontrowaniu łożyska w piaście, trzeba miskę przytrzymać przy kontrowaniu, żeby się nie dokręciła mocniej. Koło można przytrzymać nogami.1 punkt
-
1 punkt
-
Z palcami na kierownicy to nie był dobry pomysł - lepiej tak nie rób. Najlepiej by było pójść i się przejechać, więc jeśli jeszcze nie byłaś, to możesz się wybrać do sklepów Centrum Rowerowe i Decathlon, gdzie można przetestować rowery (w Decu można wypożyczyć za opłatą na dłużej).1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Czy za bardzo wyprostowana pozycja jak ktoś tam napisał "jak na kiblu" nie będzie miała negatywnego wpływu na kręgosłup ? Zawsze mi się wydawało, że wtedy cały ciężar siada na siodle, a kręgosłup łapie wszystkie dziury i nierówności. Ja w tej cenie myślę o czymś takim: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-r-raymon-hardray-8-0-pd36335/1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00