Skocz do zawartości

Ranking

  1. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      22

    • Liczba zawartości

      11 052


  2. zekker

    zekker

    Użytkownik


    • Punkty

      21

    • Liczba zawartości

      7 953


  3. spidelli

    spidelli

    Użytkownik


    • Punkty

      19

    • Liczba zawartości

      5 929


  4. siemalysy

    siemalysy

    Użytkownik


    • Punkty

      18

    • Liczba zawartości

      2 442


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 05.05.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. 13 punktów
  2. Bo chmury się zbierały, ale tylko postraszyły.
    13 punktów
  3. Zgadnie ktoś gdzie to? Rowerowe foto bo na tripie w góry. Teraz sowa ale 'akcesoria' tam się zmieniają.
    11 punktów
  4. 10 punktów
  5. Bo czasami też widokowo trzeba
    9 punktów
  6. 7 punktów
  7. Bo cyklotrasa przez Pieninsky Narodni Park
    7 punktów
  8. Bo, Achtung ausweiss kontrollen papieren bitte.
    6 punktów
  9. Bo ti statki na tory: Kanał Elbląski, pochylnia Buczyniec.
    6 punktów
  10. Sowia Góra niedaleko Szyszkowa 🤣
    5 punktów
  11. Bo mi chihuahua gryzie rower w kierownicę
    5 punktów
  12. 4 punkty
  13. Bo tam trafiają (na rowerze zastępczym) Ci, którzy uszkodzą rower właściwy przy pomocy samochodu (służbowego) i bramy (Teściowej)..
    4 punkty
  14. Patrzę, jak nieubłaganie nadciąga poniedziałek.
    3 punkty
  15. Dzięki. Bo mają rozmach skór wy, synów matka miała na dziewięć miesięcy zakaz wstępu do lasu. Pozdrow'er 😘
    3 punkty
  16. Współczesny czy nie produkty takie jak Heist czy Pathlite to nisza niszy. To gdzieś stoi koło crossa ale dość daleko. Nie wiem czemu takie bzdury wypisujecie choćby w kontekście wyprawowym a co za tym idzie napędów 1x. Osprzęt, który do niedawna był w topce typowych crossów jak XT zdechł bo tak zdecydował producent. Wszedł Cues a nie żadne grupy z xc. Po kiego grzyba w crossie sztywne osie? Chyba by się nimi jarać dla zasady i tyle. Jak nie widzicie panowie różnicy miedzy topowymi klasycznymi crossami Unibike'a, Cuba, Meridy, ... a najtańszymi z tych samych marek to może trzeba iść do okulisty zamiast doradzać na forum. Nie ogarniam co to za czasy przyszły, że wszystko co nowoczesne ma być na silę pchane tam gdzie zupełnie nie ma zastosowania. A myk myka to byście czasem też do crossa nie wsadzili bo brakuje?
    2 punkty
  17. Pakowanie kasy w rower finansowo nie ma sensu, chyba że to jest ten sprzęt który chcesz i nic innego Cię nie przekonuje. Sam tak robię i potem 1k to jest nic Ale sam piszesz, że tak nie jest, a ten Scott Aspect 950 to generalnie badziewie. Jak kupisz nowe, współczesne MTB to może i w dół po asfalcie będzie wolniejszy. Ale będzie znacznie szybszy i przyjemniejszy w terenie. Jak chcesz szybciej po asfalcie to gravel. Ale będzie gorzej w lesie, będzie twardo i będzie telepać. Da się temu zaradzić ale znacznie taniej kupić MTB. Jak ma być idealnie to potrzebujesz 2 rowery. Albo 3. Ewentualnie 7
    2 punkty
  18. 3x jest dużo przyjemniejszym napędem niż 2x. Tylko musisz zmienić korbę, przerzutkę, manetkę, a może i po drodze łańcuch z kasetą. 1x to wieczny kompromis. Inna opcja to zmiana korby 2x. Shimano wymyśliło sobie Cuesa i jest korba 40/26. Może to zadziała plug&play z tym co masz, a może nie. Na tym z górki będzie szybko, 60 przekroczysz. Ale zaś pod górkę może brakować. I na płaskim brakuje trzeciej, środkowej zębatki. 26 to kołowrotek, a 40 jeśli zadziała w całej rozpiętości kasety to ujdzie ale jak nie, to będziesz ciągle wachlował przodem.
    2 punkty
  19. 3x jest na wymarciu. Pokutuje w najtańszych gratach i może w jakichś rowerach turystycznych. W rowerach do terenu z tym gorzej, bo z założenia w terenie potrzebne są miękkie biegi. Obecnie z górki powinieneś dać radę wykręcać ponad 50km/h - to już sporo. Oczywiście możesz zmienić rower. Pamiętaj jednak, że rowery górskie x12 mają zwykle ograniczone miejsce na większe tarcze korby (konflikt z ramą, która musi dać miejsce na oponę) i zwykle można dodać 2-4 zęby, czyli niewiele - mała szansa na twardszy napęd i żadna na twardszy napęd prosto ze sklepu. Pomysł przejścia na 3x9 ma pewną rację bytu. Twoja przerzutka ma pojemność 45T. Kaseta 11-36 konsumuje z tego 25T, zostaje 20 na korbę. Trzyrzędowa korba 22-32-42 (jeśli największa zębatka wejdzie w ramę, ale w 3x to łatwiejsze, bo jest ona mocno odsunięta) to zyskasz 6 zębów czyli.... 17% kosztem nowej korby, przedniej przerzutki i manetki. I jak to się uda, to pewnie terenowego roweru o takim napędzie nie znajdziesz, bo to ponad 600% będzie. Nie gwarantuję braku problemów z linią łańcucha, niestety.
    2 punkty
  20. Jechałem w tamtym roku odcinek Świnoujście-Ustka. Z noclegami nie było żadnych problemów mimo że, jechałem na przełomie lipca i sierpnia. Widziałem mnóstwo ogłoszeń o wolnych pokojach i domkach. Nocowałem w gospodarstwach agroturystycznych. Cena noclegu 80-100PLN za noc. Najlepiej szukać noclegu poza większymi miastami i jak napisał @spidelli kilka kilometrów w głębi lądu.
    2 punkty
  21. Gravele trudniej dobrać do niskiej osoby ale są i były takie tematy można poszukać na forum. W mojej opinii ten esker 2.0 w rozmiarze s jest dla Ciebie za duży. A napęd szosowy w terenie też nie pomaga jest za twardy, najlżejszy bieg to 1:1 w terenie na pidjazdach można się zajechać jak się nie ma nogi😆 W dłuższe trasy gdzie teren jest już jako tako wymagający to raczej mtb by się lepiej sprawdził, szersza wygodniejsza opona plus amortyzator i lepsza kontrola nad rowerem wielu na takich jeździ i wg nich się nadają ale zazwyczaj to dość ciężkie rowery, lepszy byłby rower crossowy, dzisiejsze potrafią mieć szerszą oponę i wygodną pozycję. mtb jest wlaśnie pod górki, ma lżejsze przełożenia i geometrie pozwalającą podjeżdzać oczywiście przy dobraniu odpowiedniego. Ciężko chodził nie będzie jeśli bedzie to przyzwoity poziom kół, napędu i opon oraz nie bedzie ważył więcej niż 13 kg
    2 punkty
  22. Bo pistacja pierwsza wymiękła....
    2 punkty
  23. Bo zielono mi, bo najlepszy okres na jazdę się zaczął. 🙃
    2 punkty
  24. Truskawki, szpinak, guma balonowa i wiejska droga na której nikt mi nie pogratulował😉 Pozdrow'er 😘
    2 punkty
  25. Bo gdyby nie te góry to byłoby płasko po horyzont
    2 punkty
  26. Truskawki, ale takie mniejsze. Poziomki czyli.
    2 punkty
  27. Właśnie tak. Niczym to się nie różni od markeciakow po 2k. I tak samo to żadna baza do ew. upgrade'u ze wzgl na standardy z 2. połowy ubiegłego wieku.
    1 punkt
  28. A co takiego fajnego jest w rowerze za, pewnie dobrze powyżej, 4000 zł zbudowanym na podstawowym sprężynowym amortyzatorze, podzespołach Cues i ważącym dobrze ponad 14 kg? Pytam serio? Jakiś czas temu byłby pewnie konkurencyjny, ale teraz? Czym się wyróżnia?
    1 punkt
  29. Na Szlak Orlich Gniazd i jazdę w okolicach Jury krakowsko-częstochowskiej zdecydowanie szedłbym w MTB XC. Tylko faktycznie nie będzie łatwo znaleźć odpowiedni rozmiar, więc bez przymiarki się nie obejdzie.
    1 punkt
  30. @Greg1 decyzja była wspólna robiliśmy szlak orlich gniazd Kraków - Częstochowa i sami nie wiedzieliśmy czego się spodziewać. Na trasie myślę, że 70% podróżujących było na gravelach. Reszta MTB i jakieś 2% właśnie rowery trekkingowe które wiedziałam. Podsumowując bo jestem totalnym amatorem, więc tak jak pisaliście w sklepie można mi wszystko wcisnąć, bo tak też się stało z KROSSEM LEA 5.0 (MTB) bez żadnego ustawienia, jedynie regulacja siodełka. Powinnam rozejrzeć się za MTB lub za rowerem crossowym. Czytałam coś w temacie MTB i z propozycji google wywnioskowałam, że powinnam poszukać MTB XC? I z waszym porad, że powinnam głównie zwrócić uwagę na opony przy zakupie @Miro1970 Dzięki za zaangażowanie Głównie pewnie jeżdżę po asfalcie, ścieżkach rowerowych (do których też muszę dojechać przez miasto) ale zdarzają się sytuację, że chciałabym pojechać przez las, skróty przez pola itp ale ze wzg. na gravela je omijałam. Na tej wycieczce Krk - Częstochowa byłam po prostu zmuszona jechać szlakiem, więc duża część szlaku opierała się na wyjazdach i zjazdach pod górki. Bardzo duża część była po ścieżkach leśnych, szutrowych, kamienistych, luźnych dużych kamieniach, asfalcie który się już kruszył, a nawet piachu. I docelowo chciałabym jeszcze móc jechać na taką wyprawę bo byłam zachwycona ale właśnie z innym rowerem, więc można powiedzieć że trzeba się spodziewać każdej nawierzchni na przyszłość
    1 punkt
  31. Dlatego zdjęcie wyżej stoi na 2,25 🙃
    1 punkt
  32. Kwestia jak szybko potrafią się przyciemniać i rozjaśniać. Jak są kiepskie i wolno, to wlatujesz w las i przez dłuższą chwilę masz zbyt ciemno, wyjedziesz na pole i tak samo przez dłuższą chwilę jest za jasno. Potrafią nierówno się przyciemnić, np. stoi się na światłach i słońce jest częściowo zasłonięte przez daszek kasku lub świeci tylko w jedno oko, potem jak się ruszy to widać ten ciemniejszy ślad. W trasie przeważnie nie ma tego problemu, bo jednak światło równiej się rozkłada ale i tak potrafi zrobić się pionowy gradient (widać jak się pokiwa głową, jest dosyć płynny). W zależności od czułości, kasku, kierunku jazdy względem słońca, mogą mieć problemy z pełnym przyciemnieniem i jasna droga może nadal razić. Zimą, na mrozie bywa problem z rozjaśnieniem, jak w ciągu dnia, na śniegu złapią kolor, to po zachodzie słońca niechętnie odpuszczają. Doświadczenia na podstawie okularów robionych u optyków: - Acclimates (nie pamiętam modelu, robione w 2014 więc pewnie i tak już poszli do przodu) - dawały radę ale super nie było - Transitions gen 8 - całkiem ok - Transitions gen S - jeszcze szybsze ale nie wiem jeszcze jak zimą, obecna była za słaba Dla mnie są w zasadzie prawie jednym rozwiązaniem, bo robię okulary z korekcją, a do dodatkowej wkładki nie mam przekonania.
    1 punkt
  33. Nie każdy zawodnik może być trenerem, nie każdy trener był zawodnikiem Spotkałem w życiu nie jedną osobę która waliła pierdyliardy km, gdzie stówy, czy nawet 2 nie były niczym dziwnym na tym czym mieli pod ręką. Sztrucle o masie kowadła na bele czym , byle się dało cisnąć i nikt nie wgłębial się w technikalia. Póki było dobrze, noga kręcila, było dobrze. Normalnym ludziom , póki coś się nie zaczyna sypać, a da się tym co mają robić to co chcą, to nie wchodzą w szczegóły. Niuanse zaczynają się gdy zużywa się sprzęt, czy zdrowie , chce się lepiej i lżej, ale wiedzy na ten temat brak , bo po co było wnikać jak się dało i było dobrze. Jedna moja koleżanka w robocie ciśnie stówy , czy nawet 150 na ciężkim crossie z amorem i koszykiem, przewaliła km, a na rowerach się nie zna. Innemu gościowi w robocie który wali rocznie minimum 10 koła( i te stówy to tam jest normą ), przerabiałem ostatnio trekkinga Superiora i to po przeprowadzeniu konkretnego wywiadu , by gościowi zrobić sprzęcicho optymalnie pod to co wyczynia. Takich ludzi co jeżdżą , a się nie znają jest dużo. Zresztą, wystarczy nieraz wybrać się na trening , ustawkę i zacząć z co poniektórymi gadać, a się okaże, że niektórzy nawet nie wiedzą czy mają dętki , bo wszystko robi im mechanik , czy zanoszą gdzieś do serwisu. Ich interesi tylko jeżdżenie ( w gazie) Najlepiej ugryźć to na żywo i udać się z tematem gdzieś do dużego centrum rowerowego ,pogadać z obslugą co są w stanie pod dane wymagania zaproponować. Usiąść na różne modele, popróbować, wypożyczyć( np w Decathlonie)
    1 punkt
  34. Tak. A powyżej 45 km/h to motocykl.
    1 punkt
  35. Szkoda tylko, że PKP Intercity w nocnych pociągach dalekobieżnych na turystycznych kierunkach daje po jednym czy maksymalnie po dwa wagony z miejscami do leżenia i sypialnymi. Na miesiąc przed wszystkie bilety już wyprzedane
    1 punkt
  36. 1 punkt
  37. Bo zobowiązany wrzucić zdjęcie z truskawkami w tle, te na zdjęciu są zdradzieckie bo niemieckie 🫠🙃 Pozdrow'er😘
    1 punkt
  38. Piękna, wiosenna, świeżutka zieleń... (Musicie mi uwierzyć na słowo.)
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...