Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 03.04.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
10 punktów
-
9 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
Bo eSka się wzięła i zakochała w starym dziadku Btw, to były najlepsze rowery ever. Obecne plastiki się chowają. Kto pedałował nim na wodzie, ten wie o co chodzi6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
Starszy się zrobiłem, dostałem laurkę z wkładką, więc... hex-kręciołki od NEO Tools i walizka z gadżetami od ZTTO.4 punkty
-
4 punkty
-
Taśmy odebrane, do tego 25mm do szosowych kół oraz mleko, tym razem Stan's był tańszy niż bliźniak od Schwalbe. Swoją drogą, niedługo ceny szpeju znowu wystrzelą, dziękujemy Ci panie Trump 🤬4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Ja mam dwa przemyślenia. Pierwsze, że autor jest mało doświadczony i najrozsądniej (w mojej opinii przynajmniej) byłoby kupić jakiś rower i pojeździć na oponach, z którymi rower przyjdzie. Po czasie stwierdzi czy takie mu pasują, czy potrzebuje więcej komfortu, czy bieżnik bardziej agresywny, czy delikatny... Kupowanie nowego roweru i zmiana komponentów przed pierwszą jazdąbez świadomej wiedzy czego się oczekuje i co chce się robić jest trochę bezsensowna. Drugie jest podobne jak kolegów wyżej. W przeszłości miałem Terrano Dry 38C i wydawało się całkiem fajnie na początku. Na asfaltach jeździła bardzo przyjemnie i w terenie też miałem wrażenie, że jej nie brakuje. Okazało się jednak, że po zmianie na szersze kapcie (najpierw Thundero 45c potem Power Gravel 47c/40c) jest nie tylko o wiele bardziej komfortowo, ale też dużo pewniej w terenie i w rezultacie szybciej. Nawet na asfalcie obecny komplet zachowuje się lepiej od Vittori.3 punkty
-
Rozciąganie to proponuję po ćwiczeniach, na rozgrzanych mięśniach. To po pierwsze. Po drugie, być może jesteś na prostej drodze do przetrenowania albo kontuzji. To, że przestaniesz kręcić siłowo a dodasz ćwiczenia siłowe, niewiele zmienia, prawda? Jeśli się w żaden sposób nie monitorujesz, to ciężko cokolwiek napisać, poza ogólnikami. Poza tym, sam niewiele o tym wiem. Ale trening nie polega na upalaniu się każdego dnia. Trzeba zacząć od jakiegoś założenia, a potem planu. Rozumiem, że chcesz wrócić na rower i być w formie jak się zrobi ciepło. To znaczy, że nie zaczynasz od ćwiczeń kulturystycznych, siłowych, tylko od rozjeżdżenia. Kręcisz lekko ale długo, stopniowo zwiększając obciążenie w ciągu kilku tygodni. Do tego odpoczynek czyli dni bez ćwiczeń i dni z lżejszymi ćwiczeniami. To wszystko układa się w pewne cykle, np. poniedziałek - wolne, wtorek, środa - trening, czwartek wolne, piątek - niedziela - trening. Potem w kolejnym tygodniu dokładasz nieco więcej kilometrów/czasu, potem robisz tydzień regeneracyjny czyli mniej i lżej, potem znowu dwa tygodnie z progresem obciążenia. I bez kręcenia siłowego, to nie kolarstwo torowe. I odpuść sobie w tym roku, bo taki cykl to się zaczyna w styczniu a nie w marcu. Bez planowania powinieneś trzymać się zasady "zero upalania" i delikatny progres. Tu nic się nie da nadgonić, najwyżej sobie krzywdę zrobisz. Pierwszy rok to rok na rozjeżdżenie, w zasadzie trzeba po prostu jeździć coraz więcej ale bez szaleństw. Bardziej wyrafinowany trening to sobie zostaw na przyszły rok. Kupisz sobie licznik, pas do pomiaru tętna, opłacisz jakiś plan treningowy dla początkujących i będzie dobrze. Droga na skróty nie istnieje - złapiesz infekcję wirusową albo się wypalisz psychicznie i skończą się sny o potędze (o kontuzji nawet nie myślę).3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
MVDP też poleciał po bruku solo 60km/h na corsach pro tl 32...nie znaczy, że ja powinienem2 punkty
-
2 punkty
-
Bo kolejny plac zabaw pod lasem znalazłem. Fajny, taki techniczny. Można dać sobie w kość. Ale linii w kilku miejscach trzeba pilnować. Lekko w lewo/prawo i pożera cię luźny żwir.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
@marekdam1 Gratulacje!, Dobrze, że ktoś na forum ma teraz w swoich rękach realnego i namacalnego X1. Będzie kogo pytać o wrażenia z użytkowania... A tak przy okazji w jednej recenzji autor zwrócił uwagę na tę zaślepkę zamka, ale inaczej niż Ty, nie pochwalił tego rozwiązania. Sam pomysł przesłonięcia zamka mu się podoba, ale nie w tej formie, zarzucając jej: źródło https://thebestbikelock.com/best-u-lock/litelok-x1-review/ Zobaczysz w użytkowaniu, jakie będzie Twoje zdanie za jakiś czas...1 punkt
-
1 punkt
-
Właśnie kupiłem krossa esker 1.0 L. Jest świetny, jest lekki 11-12 kg, przerzuca łańcuch sprawnie, może hamulce mechaniczne ale dają radę. Jestem zadowolony. Dziękuję za pomoc!!😀1 punkt
-
1 punkt
-
My z żoną zaczynaliśmy (nie licząc ganiania w koło podwórka) od sakwiarstwa na rowerach typu ATB (czyli badziewnych pseudogóralach). Po kilku sezonach doszliśmy do tego, że stres na szosie (wtedy nie było w Polsce takich autostrad - ruch ciężarowy był na zwykłych szosach) nie jest niestety miły i podoba nam się bardziej w terenie. Kierowcy - froteryści - z zamiłowaniem mijali nas o włos. Zmiana rowerów na bardziej górskie i dalej w Beskidy... I tak szło rok za rokiem. W Warszawie były rowery miejskie, ale nie dla przyjemności. Asfalt to zło. Kolejne MTB, dalej fulle. Ale w ubiegłym roku kupiliśmy Mariny DSX i nowe otwarcie - trasy, ścieżkami, szutrami oraz drogami dla rowerów, ewentualnie puste, wiejskie asfalty. Powiły się dłuższe dystanse (do 120km), nowe kierunki. Inny rodzaj przyjemności. W lecie planujemy i góry i Suwalszczyznę i R10 nad morzem. Jak widać na zdjęciach - ładnie może być niezależnie od szerokości opony. O dziwo - nie mogę znaleźć żadnych zdjęć z asfaltem... Czyli lęk pozostał.1 punkt
-
Żeby przerzutki gorzej działały, proste.1 punkt
-
Dokładnie tak jak @zekker napisał. To wina map i " niedoskonalne" opisanych " kresek ".1 punkt
-
Dużo osób czuje, że jedzie po żwirze na węższych oponach szybciej, problem polega na czuciu vs realnych wynikach. Sam się na to złapałem.1 punkt
-
1 punkt
-
Nie wiem, ale tyle wytrzymał ostatni łańcuch tego typu z Ali. Jazda w większości po płaskim Mazowszu. Ja mam taką zasadę że jeżdżę póki nie zacznie przeskakiwać - był wyciągnięty ponad miarę ale nie skakał więc jeździłem. Wymieniałem jednak ostatnio kasetę wiec siłą rzeczy i łańcuch poszedł do wymiany.1 punkt
-
A to SUV-y nie są do miasta? O cholera, muszę sąsiadce powiedzieć 🤣1 punkt
-
205 euro (859,90 zł) za przerzutkę klasy GX to kompletne nieporozumienie.1 punkt
-
1 punkt
-
Casting na dodatkowy wieszak i stojak.. Na pierwszy rzut przymiarka wieszaków.. powiem szczerze że Maclean MC-498 w cenie 1/3 regularnej ceny RTR Kranked Twist (obecnie 222 w promocji na amazonie) prezentuje się całkiem nieźle. Blacha nawet minimalnie grubsza od RTR. Dodatkowo składa się w pionie tak że nieużywany nie odstaje od ściany bez przekręcania. RTR będzie na pewno sztywniejszy z racji większej szerokości ramienia i jego skręcenia na sztywno. Pytanie czy jest to wymagane dla roweru nie będącego 25kg e-bikiem.. Ma również płynnie w pewnym zakresie regulowaną długość ramienia.1 punkt
-
Aluminium jest bardziej plastyczne niż stal z prostej przyczyny - ma niższą granicę plastyczności. Zwróć uwagę jak łatwo jest o wgniota w aluminiowej ramie. Z tym, że aluminium szybciej pęknie niż stal bo ma niższą granicę wytrzymałości. Możliwość trwałego, plastycznego odkształcenia definiuje różnica między granicą plastyczności a granicą wytrzymałości. W amortyzatorze o którym piszesz dolne golenie nie są ze stali, a z stopu odlewniczego z przeważającą zawartością magnezu. Pokrętło sklejone epoksydem prędzej czy później się urwie, bo https://www.woronko-kleje.pl/sg_obrazki_/00002999_zalac_001.pdf wytrzymałośc na ścianie jest nikczemnie mała. Musiałbyś to najpierw zakołkować a potem dopiero skleić. Natomiast jednego nie rozumiem - skoro RS to takie gówno to po co go kupiłeś ? Twoje czyny są w kompletnej sprzeczności z poglądami :-D1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00