Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 14.02.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
Od kiedy pamiętam ludzie zawsze marudzili jak wygląda nowy XTR. Wygląda to tak: Premiera: fuuj, brzydkie Dostepność: schodzi jak bułeczki Wycofanie z rynku: po co zmieniać? Po 5 latach: KLASYK! Stare XTR to było, teraz to nic ni ma.7 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Tak. W okolicach 5 kafli wymieniam zespół koronek 10-12 i walę kilosy dalej . Na kasetach XT 8100 ( one się nie rozsypują ) jestem stanie zrobić ponad 20 kmm. Też taka sama procedura - po 5kkm wymiana 10-12 , po 10 kkm wymiana wszystkich pojedynczych . Trzon zostaje. U mnie najwięcej dostaje w pupę pierwsza połowa zakresu kasety z naciskiem na najmniejsze trybiki. I to jest właśnie piękne w kasetach Shimano w porównaniu do Srama , że można je odbudowywać tanim kosztem .3 punkty
-
Mnie natomiast interesuje "umocnienia wykonane przez wolontariuszy"......jakie umocnienia, czego. Mi to wyglądało na celowe blokowanie ścieżki gałęziami. Nie znam się na ochronie lasów ale czy ktoś wie co to mogło być jeśli nie celowe blokowanie ścieżki? Może warto było na wjeździe w teren ściśle chroniony dać wyraźny znak zakazu wjazdu rowerem zamiast gałęzie wrzucić.2 punkty
-
Z zębatką 30T na korbie to powodzenia w jeździe asfaltami po prostej. Taka zębatka to tylko w teren się nadaje. Ja siedzę wciąż na 2x bo potrzebuję 36T na dojazdy i mam takie podjazdy że 26/42 muszę mieć.2 punkty
-
@spidelliZmienić rower na cos lżejszego, co szybciej jeździ, lepiej się wspina i poprawnie zjeżdża. XC?2 punkty
-
Jak zobaczyłem te korby to myślałem że to temat "[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych" i ktoś robi sobie przypał podróbami Shimano. Przerzutka imo wygląda ok.2 punkty
-
2 punkty
-
Był strach ale obyło się. https://www.instagram.com/p/DGB2C9ZOOrt/ Warunki są niezbyt sprzyjające 🫠 Stery wywaliłem bo wybicie bieżni w oryginalnym widelcu to koszmar🙃 Dałem ZS44 od Chińczyka na maszynkach. Cues siedzi aż miło Widelec z Peak'a wciąż żyw🥰 Doskoo'nale Maestro jak się patrzy 🫶 Pozdrow'er😘2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Kaseta 11-46 mnie nie interesuje. Zakres odpowiadający mojemu 3x8 (42/32/22, 11-30) zapewniłaby dopiero kaseta 10-52 (z blatem 38 z byłoby prawie identycznie), a taka ile kosztuje (i ile waży)? No i taka kaseta wymaga już innej piasty (bębenek), przerzutka tylna też musi być znacznie większa i cięższa, by to ogarnąć. Skompletuj mi taki zestaw, podaj cenę (i to bez szukania u Chińczyka, a normalne ceny w Polsce) i wagę całości to wtedy pogadamy. Jak na razie napęd 1x nie jest dla mnie żadną atrakcyjną alternatywą. Ludziom wpojono, że napędy 3x są be, że są za głupi by ogarnąć kombinację dwóch zębatek, że się trudno czyści i inne bzdury.1 punkt
-
Już je mam Przody są do kupienia za +/- 800 , więc bez przeplatania i tak wychodzi super.1 punkt
-
Co Ty mówisz? 2x to najlepszy napęd pod słońcem, nie ma hardkorowych przekosów, na duże podjazdy lecisz na małym blacie, na prostej masz z czego dokręcić z dużego blatu, zakresu starcza na wszystko.1 punkt
-
Sporo osób z forum jeździ cały sezon na dworze, więc jaki jeden?1 punkt
-
Przynajmniej jeden porządny @KNKS Kurcze, praktycznie codziennie gdzieś jestem i nikogo nie ma , natomiast widzę na stravie jak te kolarze cisną A co do warunków, w tamtym roku było gorzej Lód dłużej trzymał1 punkt
-
Kampinos jak stał tak stoi, i grzybiarze, psiarze, cykliści zawsze gdzieś tam są, czasem jakaś łajza może się zapędzi za daleko . Rowerzystów generalnie jest mniej niż kiedyś, gdy popularne były koła 26 cali. W lecie gałęzie potrafią zarastać na singlach. Strażnik leśny robi co ku każą, to karze bo może, ale ktoś jest mocno zakorbiony na rowerzystów chyba w dyrekcji KPN, nie mam niestety facebuka. Kiedy podałem kiedyś "strażnikowi" Kapexasu rejestrację jednego z quadów tnących przez środek puszczy tylko wzruszył ramionami. Wcześniej z policjantami palili pety w lesie. Łączniki nie po szlaku to górski odcinek Szczebel, Mały Szczebel, i kilka innych ścieżek górą zamiast dołem.... Tuż przy Łomiankach może też jakieś juniorskie wyskoki robili, ale tam nigdy nie byłem. Nie bardzo pamiętam celowe wbijanie się w jakieś mateczniki raczej unikanie piaszczystych dwukołowych duktów wąskimi singlami. Na szczeblu jeden przejazd Krossa więcej zerwał ściółki niż kilka lat rowerów ... to obserwowałem z 7 lat temu. A Quady w biały dzień niedzielnymi między turystami z 10, pełnym gazem tuman kurzu i strażników nie ma.1 punkt
-
Z tym, że rower z 1x będzie zawsze lżejszy niż x 3x to by trzeba dokładnie policzyć, bo to nie jest takie oczywiste ale nie chce mi się szukać po necie. Odpada przerzutka i manetka więc wygląda lżej. Ale to że zębatki na kasecie mogą być większe niż w ogóle były w korbie to już nie widać. Do tego fizycznie 3x9 ma 12 zębatek, ale w takim 1x12 jest ich przecież 13. I to akurat te duże. Oczywiście przy 1x9 czy 1x10 to już musi być trochę lżej.1 punkt
-
3x jest najlepszym napędem jaki był, bo ma największy zakres. Jak już chcesz go psuć to pomyśl nad 1x, bo z kolei 2x jest najgorszym. Tam po prostu brakuje środka i ciągle trzeba majdać przodem. To jeszcze ma sens w górzystym terenie i sam się muszę z takim napędem męczyć, ale na bardziej płaskim 1x byłby lepszym rozwiązaniem. Szczególnie w rowerze typu Rambler, który demonem prędkości nie będzie.1 punkt
-
@KNKS, na razie i tak siedzisz na trenażerze , więc dopiero na wiosnę. A prawda jest taka, że mam małą przeprowadzkę z gratami i wszystko zawaliłem kartonami. Opony używki, ale Ty masz sprawdzić , czy się na nich nie wywalisz1 punkt
-
1 punkt
-
no ok, rozumiem, dlatego piszę że napęd to mega indywidualna kwestia, np. stosując zębatkę 30T wiem po co ją stosuję i kto będzie jeździł, jak jeździ, jaką ma formę itd, nie ma problemu dać za jakiś czas 32T. A jeżeli chodzi o autora i jazdę po mieście to proponuje upraszczać napęd i stosować 1x... i można tak dobrać napęd, że zaspokoi oczekiwania, chyba, że naprawdę mamy mega skrajności w co wątpię (w mieście???) to można rozważyć 2x.1 punkt
-
W takiej sytuacji zmieniłbym tylko korbę na 1x z tarczą narrow wide np na 32, lub 34 w zależności jakie to są wzniesienia i jak wygląda sytuacja z wjechaniem na nie z przełożenia 1:11 punkt
-
Oddaj dziada do lombardu i zainwestuj w coś co potrafi tez podjeżdżać 😎, Przecież i tak, lada chwila, pęknie w nim rama 😅.1 punkt
-
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/okolice/warszawa-zniszczyl-umocnienia-w-kampinoskim-parku-narodowym-nie-powstrzymal-go-teren-ochrony-scislej-st8304836 W Puszczy nagonka na rowerzystów, bo patrzą na ręce podczas wycinek i niszczenia lasu przez zarządców... Lata pojawiania się Moto, Quadów, psów , i palenia petów zero reakcji a teraz od jakiegoś czasu złem są rowery... Nie wiem gdzie był ten rowerzysta, może rzeczywiście w jakimś zaułku ścisłym, ale łączniki singlowe w kilku miejscach też podobno są na celowniku. A z betonu układają całe autostrady dla aut leśnych w miejscach gdzie się ciężko było domyślić że ktoś ciężarowe auta wpuści.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Znam 3 ludzi, którzy mi organoleptycznie udowodnili, że da się na tym daleko i całkiem szybko. To, że mieli znacznie więcej mocy w nogach ode mnie będę uparcie ignorował Jakbym dwa razy nie widział wyniku 200+ w jeden dzień to też bym nie uwierzył1 punkt
-
Zrodził się w mej głowie plan zbudowania nowego roweru od podstaw, więc wystawiam na sprzedaż mojego obecnego rumaka. Szczegóły roweru można zobaczyć w moim forumowym garażu w ogłoszeniu które linkuję na końcu. Frameset jest fabrycznie nowy, wymieniony przez Giant Polska w ramach dożywotniej gwarancji. Pozostałe komponenty są używane, całkowicie sprawne, w bardzo dobrym stanie. Przed złożeniem wszystko zostało...rozłożone i przeserwisowane jak należy. Rower gotowy do sezonu, jednak żeby wykorzystać jego potencjał i czerpać prawdziwą frajdę z jazdy, przydałoby się wymienić koła - te fabryczne to straszna padaka... Cena wyjściowa 7500 zł ze względu na fabrycznie nowy frameset, do negocjacji, tym większej im większy dorobek na forum. Link do ogłoszenia OLX: https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-giant-tcr-advanced-nowa-rama-karbon-shimano-105-r7000-CID767-ID14rhov.html1 punkt
-
Panowie ja się staram tylko podzielić spostrzeżeniami, a nie narzucać. Na tych kabanosomaratonach szosówka zostaje szosówką, na twardym, wąskim kole, a możesz bezpiecznie przejechać las Kabacki Bielański wszystkie szutrowe łączniki do Góry Kalwarii czy Czerska albo po wale do Nowego Dworu. takie opony na dobrym asfalcie zamulają "inaczej" niż klasyczne ziemne opony grawelowe. Subiektywnie - mniej. Jeśli ktoś lubi wąskie opony, może mieć wciąż szosową, wąską zimową oponę i fajne błotniczki sks z chlapaczami na gumkach zamiast szerszych grawelowych. Można pić, kakao, late, kolę czy wino - każdemu wg potrzeb, po prostu opisałem te opony, może ktoś chce spróbować. Opona 23 czy 25 nigdy nie da trakcji w lesie typu MTB czy ambitny, gruby grawel , a mokry korzeñ czy szyna po skosie nas może cisnąć w grunt... jednak można z opisywanej wąskiej opony dostać wycisnąć więcej, tracąc na oporach toczenia czy wadze. Fat miałem baranek 46 venturę z oponami 3/2,8 cala... to działa tak jak każdy baranek , pomaga ciąć mordewindowo w wietrzne dni. Przy prędkości zero kręcenie 3 calową oponą w miejscu ( np robiąc stójkę na czerwonym świetle ) jest jak darcie Kubotem po asfalcie1 punkt
-
1 punkt
-
@Greg1, @kaido2, @zekker, @nctrns, @SpinOff, wiecie, że po asfalcie różnej prominencji się jeździ. Jedni więcej, jedni mniej. Jadni lubią, inni nie lubią. Ale czasami trzeba. Opisany przeze mnie "wk...w" wynikał z zastanej sytuacji danego dnia. Tak jak wspomniałem, wielokrotnie tamtędy latam, różnie bywa, ale tamtej niedzieli... normalne przegięcie palmy było. O wiele za dużo tego było, żeby o tym nie wspomnieć.1 punkt
-
@zaniewskik Całkiem fajnie. Okazało się, że bez tego miałem całkiem przyzwoicie ustawioną kierownicę, ale teraz poprawiłem tak, że jest idealnie. Odwaracając to w stronę 'ogona' dało się też łatwo wyregulować siodełko więc uważam, że bardzo dobrze wydane 35zł Jedyny minus jest taki, że jeżeli na kierownicy zamontowany jest komputerek, dzwonek czy inne pierdołki to trzeba to najpierw zdjąć, żeby laserek złapać na kierownicy.1 punkt
-
1 punkt
-
Jest takie rozwiązanie z pogranicza druciarstwa https://pl.aliexpress.com/item/32900727858.html Podnosi niestety przód o blisko 20mm.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Zamówienie od chińczyka zeszło się z tym z centrumrowerowe: - fotochromy od Oakley -łańcuch Force -śrubki -przyrząd do ustawiania zacisku -pensetka (może będzie przydatna przy serwisie piast) -narzędzie do suportu -laser do ustawiania kierownicy (od dawna chciałem to kupić ale nie w oryginalnej cenie 😂) -czujnik tętna od Magine - nie byłem pewien czy mi to potrzebne. Niby zegarek ma pomiar ale pewnie mało dokładny i nie wyświetla na komputerku. Nie chciałem wydawać 200+ za Polara czy Garmina a ten kosztował 55. Szkoda było nie brać. A niż będzie się sprawował dobrze 😊1 punkt
-
1. To właśnie odwrotnie, do roweru z sztywnymi osiami założysz tylko koła na sztywną oś, więc nie wiem gdzie tu szerszy wybór. W przypadku QR można stosować koła w obu systemach. 2. To z tym poprawianiem zacisku po ściągnięciu kół pod QR to jakiś mit. Na kilka rowerów w mojej rodzinie, nigdy tego nie robię. 3. Sztywna oś, co jakiś czas trzeba czyścić ten element mocowania inaczej po okresie użytkowania pojawia się trzeszczenie.1 punkt
-
A leśniczy to organ nadzoru budowlanego czy co? A niby jak się ma odbywać zgłoszenie budowy budynku na jakie nie jest wymagane pozwolenie? Bo zgłoszenia zostały zakwestionowane i te budynki nie powstaną? Jak się chce to się leje, prywatna działka. 😁😁😁 Aha, nie ma działki tylko niedawno kupił😁 To w końcu jest jego własnością czy nie? No to słabo, wypadałoby to zgłosić do odpowiednich organów bo ogrodzenie placu budowy jest w tym kraju wymagane przez prawo, ma mieć co najmniej 1,5m wysokości. Na prywatnej działce, do której dojazd jest zapewniony drogą gruntową. Ani park narodowy, ani rezerwat, prywatna działka tak jak ta na której sam zapewne mieszkasz.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00