Skocz do zawartości

Ranking

  1. spidelli

    spidelli

    Użytkownik


    • Punkty

      23

    • Liczba zawartości

      6 179


  2. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      20

    • Liczba zawartości

      7 669


  3. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      14

    • Liczba zawartości

      1 236


  4. revolta

    revolta

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      718


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 06.02.2025 w Odpowiedzi

  1. Zapomniałem dodać zdjęcie🙃 Pozdrow'er😘
    13 punktów
  2. Bo byłem się karnać po południu.
    11 punktów
  3. Nowa biżuteria: I kapelusik: Giant Rev Elite, niewiele droższy (448 PLN) od beznadziejnego Abusa Macator (399 PLN), który leci do śmieci po półtora sezonu - MIPS trzeszczy, wyłazi z niego jakiś kołek, wyściółka zgniła i nie ma zamiennika do tego modelu. Wadżajant daje zapas:
    10 punktów
  4. 10 punktów
  5. 9 punktów
  6. Bo zawsze się zastanawiam czy to szron, czy kormorany tak...:
    9 punktów
  7. 8 punktów
  8. Bo tą ścieżką jechałem pierwszy raz
    5 punktów
  9. 22 lutego o godz. 11:00 startujemy ze "Zlotem retro MTB". Miejscem spotkania będzie warszawska siedziba mojego serwisu, przy ul. Indiry Gandhi 27. Długo się do tego przygotowaliśmy i wygląda na to, że będzie co oglądać i z kim rozmawiać. Szykujemy również kilka niespodzianek, ale na razie rozmowy są w toku 😉 🫵Agenda: Tego dnia sklep i serwis będziemy mieć tylko dla siebie. Motywem przewodnim będzie MTB sprzed lat, chęć poznania ludzi z podobną pasją, a nawet - jeśli ktoś ma ochotę - uskutecznienie wymian handlowych 🙂 🚵‍♂️Przedstawimy kultowy sprzęt z tamtych czasów, m.in.: - Biria Unplugged, czyli koncept roweru MTB z lat 90 (1 z 17 sztuk na świecie) z takimi częściami jak Paul, EGS, JP Morgan itp. Czyli top of the top - kultowy Giant NRS Team obwieszony kolorowymi gratami, które oglądaliśmy niegdyś w katalogach. Roox, FRM, Tune, hydrauliczne przerzutki Acros A-GE itp. - tytanowy Van Nicholas Tuareg dla fanów weightweenies i bling bling, czyli Extralite, Tune, Chris King Titanium, Yumeya, etc. Oprócz w/w, masa kultowych części. Shockster, AMP, Mountain Cycle San Andreas, szary XTR, itd. Nie zabraknie również prasy z epoki do poczytania. Pokażemy tak interesujące egzemplarze, jak książka Shimano na 100 lecie istnienia firmy czy przedsprzedażowy egzemplarz polskiego pisma w dużym formacie, które nigdy nie trafiło do sprzedaży. Na pewno nie zabraknie kawy☕☕☕, postaramy się o drobne przekąski. Dla chętnych możliwość zakupienia obiadu w sąsiedzkiej restauracji (dobra pizza, makarony). 🍕🍕🍕 Na ścianie wisi duży telewizor, także nie zabraknie retro filmów 🙂 📺📺📺 Uwaga: jeśli chciałbyś/chciałabyć wystawić u nas tego dnia swój rower czy cokolwiek innego jako eksponat - jest taka możliwość. Po prostu napisz wcześniej mail: 📧kontakt@serwisbajka.pl z dopiskiem "Zlot Retro MTB".
    4 punkty
  10. Lasy są dobrem wspólnym, nie prywatną własnością LP. To że zarządzają nie znaczy że to ma być ich prywatny folwark i mogą robić co chcą. A tak niestety robią. Lasów na terenie Polski jest tak dużo że obeszło by się bez niszczenia szlaków, ale zrobienie nowych dróg zrywkowych to koszta, więc wg. LP lepiej niszczyć szlaki mieć gdzieś turystów i innych ludzi, którzy mają prawo do korzystania z lasów. Niszczenie bikeparków jest na to wybitnym dowodem. BTW, w parkach krajobrazowych, obszarach chronionych i innych też tną nie patrząc na nic. Po to żeby zarządzać lasami. A lasy mają pełnić rolę nie tylko gospodarczą, ale też rekreacyjną. Więc do tego zarządzania powinno należeć też dbanie o szlaki, a nie ich niszczenie.
    4 punkty
  11. W kartonie jest Giant Contend AR 1; chodziła mi po głowie szosa, może karbon ale skończyło się na aluminiaku, a tydzień wcześniej wpadł Revolt 1. Uznałem, że za cenę karbonu wolę dwa rowery z amelinium, a przy okazji zrobię rewolucję w garażu i lochach. Mariny idą pod nóż, Revolt będzie miał ciężkie życie pod sakwą i może na oponie 52 (bo taką przyjmie), pozbywam się MTB - nie moja bajka, na to co mam w okolicy Revolt wystarczy, po asfalcie będę latał na Contendzie. Z 4 rowerów faktycznie używałem tylko dwóch, reszta stoi i zawadza. Może Cortinę sobie zostawię jako przełajkę, bo to unikatowy rower - rama serii 4 u Marina nie zdarza się często; z ciekawości ważyłem sobie przednie koła: 1) Revolt - opona 38 made by Giant, zamleczona - 1,9 kg; 2) Contend - opona 32 by Giant, zamleczona - 1,6 kg; 3) Cortina - dętka, opona Schalbe X-One 32 - 1,5 kg.
    4 punkty
  12. Korba GRX FC-RX610 40T 165 mm. Miałem nadzieję kupić ją gdzieś u nas ale dostępność zerowa albo za duże pieniądze. W Niemczech powoli się kończą, najbliższe dostawy za kilka tygodni więc postanowiłem nie czekać i przyjechała z Bike24 - z dostawą równiutkie 500 zł. Zdecydowałem się na 165 mm bo zobaczyłem jak Pogačar zasuwa na takiej pod górę. Pomyślałem że jak założę sobie taką samą to też będę tak jeździł.
    4 punkty
  13. Masz jakieś rabaty u dilera Gianta? Jeśli tak, to ja właśnie jestem na etapie zakupu nowego roweru... 😏
    3 punkty
  14. No dobra doszedł ten Offbondage N5Pro, całkiem fajnie to świeci jak za 50 zł.. Natomiast ta wiązka jest dość wąska w porównaniu do Lumintopa. Mocowanie fajne, lampka siedzi stabilnie ale wymaga adapterka pod uchwytem na licznik więc to dodatkowy koszt. Tak to uchwycił mój telefon aczkolwiek aparat trochę przekłamuje, na żywo nie świeci aż tak jasno. W sumie trochę żałuję że nie wziąłem z pilotem bo trochę niewygodnie się przełącza ale kiep z tym. Po kolei Low Beam 125lm, 250lm, 500lm, High Beam 250lm, 500lm, 1000lm.
    3 punkty
  15. Jak na komunię to tylko zemsta chrzestnego!
    3 punkty
  16. Ale są lasy typowo gospodarcze, wręcz plantacje drewna, a są lasy krajobrazowe, turystyczne, itd. Serio nie trzeba prowadzić intensywnej wycinki w parkach krajobrazowych.
    3 punkty
  17. Zima się kończy a ten dopiero ocieplacze kupuje ;)))
    3 punkty
  18. Zamówienie od chińczyka zeszło się z tym z centrumrowerowe: - fotochromy od Oakley -łańcuch Force -śrubki -przyrząd do ustawiania zacisku -pensetka (może będzie przydatna przy serwisie piast) -narzędzie do suportu -laser do ustawiania kierownicy (od dawna chciałem to kupić ale nie w oryginalnej cenie 😂) -czujnik tętna od Magine - nie byłem pewien czy mi to potrzebne. Niby zegarek ma pomiar ale pewnie mało dokładny i nie wyświetla na komputerku. Nie chciałem wydawać 200+ za Polara czy Garmina a ten kosztował 55. Szkoda było nie brać. A niż będzie się sprawował dobrze 😊
    3 punkty
  19. Łańcuch 9/11s Shimano CUES CN-LG500 LINKGLIDE 130og SHIMANO BB-MT501 Suport Hollowtech II Deore 68/73 Kaseta SHIMANO Cues CS-LG4000 Linkglide 10s 11-48 Przerzutka tylna Shimano CUES RD-U6000 SGS (długi) 10/11 rz. Manetka SHIMANO CUES Dźwignia przerzutki SL-U600011RSET 11 rzędowa SHIMANO CUES FC-U6000 MECHANIZM KORBOWY 40T KORBA 170MM 9/10/11RZ. TARCZA HAMULCOWA SHIMANO SM-RT26 160mm 6 Śrub Tarcza hamulcowa Shimano DEORE SM-RT56 180mm 6 Śrub IS Do przerobienia Kands'a Maestro 2k15 na prawilny wózek.
    3 punkty
  20. A kto tak twierdzi? Nie wmawiaj nam czegoś czego nie piszemy. Mi pasuje system pracy w lasach na zasadach Słowackich dla przykładu czyli optymalizacja pracy i kosztów przez maszyny w tym kolejki. Niestety u nas Staśki i inne Józki a jest ich sporo muszą gdzieś zarobić a pech chce, że LP zamiast powypierniczać z połowę by szli do innej roboty ich trzyma. I tak sobie skubią co roku. Tu nasramy potem tam a za rok dwa znowu wrócimy. Co do parku krajobrazowego co by nie pisać niski stopień ochrony to a i owszem drzewa są cenne i cenny jest krajobraz. To przecież w tym był szkopuł kiedy miedzy innymi Florkowi z Fakro odmówili tego debilnego projektu w Sądeckim robienia zimą drugich Alp w odniesieniu do narciarstwa. Po drugie każde drzewo u nas powyżej pewnej wysokości jest cenne bo jak go wytniesz to drugie rośnie bardzo wolno. Rozumiesz pewnie niekorzystne warunki na takich wysokościach a opady niestety bywają srogie. Funkcji zatrzymania pewnej czasem nie malej ilości wody w takich ulewach to chyba nie trzeba tłumaczyć. Co do rezerwatu na Lipowskiej to pech chciał, że w maju spadł tam śnieg a wcześniej jak by wjechały tam maszyny to zniszczenia były by przez pół bo było sucho na wiór. No wybacz szczerość ale te debile lali by płytę w deszczu bo to jest ta skala. Mają na to 360 dni w roku a akurat wybrali sobie najgorszy czas. Dobry zarządca a nie partacz widzi co jest, widzi, że to ładny szlak bardzo wysoko czyli frajda dla pieszych i nas na rowerze i tak organizuje robotę przerzucając ludzi by szlak oszczędzić. No ale do tego trzeba nie mieć ludzi w dupsku. Z innej strony by zrozumieć o co nam chodzi bo jednak jesteśmy na rowerowym forum to trza latać po szlakach a Ty zdaje się asfalty tylko. No to jak tu bogaty, najedzony głodnego ma zrozumieć? Te tory mają rozjazd i to solidny.
    2 punkty
  21. Oponki dotarły temat do zamknięcia
    2 punkty
  22. Obsłuży to jedynie przerzutka RD-RX822-SGS. Budowanie "projektu marzeń" na kasecie ZTTO to jak spanie w w hotelu robotniczym podczas gdy godzinę pedałowania dalej jest piękne schronisko na przełęczy. Jeśli iść w mechaniczne 1x12 biegów to bęben microspline i kaseta CS-M8100 lub CS-M9100.
    2 punkty
  23. Od kilkudziesięciu lat trzymam wszystkie swoje rowery w nieogrzewanym garażu gdzie temperatury są takie jak na zewnątrz. Jedyna różnica jest taka że na nie nie pada. Nie zauważyłem żeby to miało jakikolwiek negatywny wpływ na cokolwiek. Zabieram tylko lampki jak temperatury spadają poniżej zera.
    2 punkty
  24. Umyj trochę tą ramę do zdjęć jeśli zamierzasz wysyłać do B-D. Pokaż, że nie ma żadnego śladu po uderzeniu w okolicy tego defektu.
    2 punkty
  25. 2 punkty
  26. Zostały jeszcze 3 szt. za 1865,04zł na allegro. Pozdrow'er😘 https://allegro.pl/oferta/zestaw-ramy-roweru-marin-four-corners-2-700-szary-l-17182978849
    1 punkt
  27. Niestety nie Po prostu niektóre sklepy poschodziły z cenami i tyle Mnie interesuje taka mocno średnia półka, więc doszedłem do wniosku, że nie będę się branzlował doktoryzował, bo co bym nie kupił to będzie powód i do zachwytów i do marudzenia, a taki nie za drogi rower można po prostu szybciej wymienić na kolejny. Mocno nawet rozważałem jakąś tańszą wersję Defy bo był mój rozmiar i zeszli z ceną do czterocyfrowej ale wyszło jak wyszło.
    1 punkt
  28. @Punkxtr wielkie 👏. Rowery zacne..... zresztą to mało powiedziane.
    1 punkt
  29. @Greg1, zgadza się, często używam 38/11 na płaskich chociażby szutrach i to będzie pierwsza koronka 11T w istny sposób normalnie zajechana Z punktu widzenia samych przełożeń pojedzie się szybciej z płyty, przy mega ciasnym stopniowaniu i nie ukatrupiajacych warunkach, takie 52/12 po rozgrzaniu i dopasowaniu nogi byłem w stanie kręcić i tak jechać długo plaskacza. U chińczyka to nie umrze, ostatnio za śmieszna kasę brałem nadal produkowane 3x7 klamki i to jeszcze z wąsami Kaset na stary standard w cenie złomu od zatrzęsienia 26" koła sportowe normalnie nadal robią
    1 punkt
  30. Reba/SID o skoku 100mm mają 506mm CTA. Ustawiasz SAG 15% i robi się z tego 490mm. FOX Float 34 SC 100mm ma około 5q0mm CTA.
    1 punkt
  31. Jeśli chodzi o rozmiary ram podawane przez producentów typu 54, 56, itp. to podają oni długość rury podsiodłowej a przy obecnych geometriach z często bardzo dużym slopem (czy jak to się tam nazywa) czyli mocno opadającą rurą poziomą ma się to nijak rzeczywistego rozmiaru ramy. Słuchaj @Mihau_ i patrz na efektywną długość rury poziomej. Jeśli chodzi o napęd to są zwolennicy napędów 2-rzędowych i ja nim między innymi jestem i są też zwolennicy napędów jednorzędowych. Generalnie napędy 2-rzędowe są bardziej polecane do "szybszych" zastosowań, asfalty, utwardzone, szybkie szutry itp. a napędy jednorzędowe do zastosowań bardziej "terenowych". Wynika to z budowy kasety i pogodzenia ze sobą odpowiedniej ilości przełożeń twardych i miękkich. Przy napędach 2-rzędowych można wstawić kasetę o mniejszym zakresie, np. 11-34T albo 11-36T i razem z korbą z dwoma blatami, np. 46/30T w GRX czy 50/34T w napędach szosowych, oferuje ten napęd szeroki zakres przy zachowaniu bardzo dobrego stopniowania, to znaczy kolejne zębatki w kasecie zmieniają się co 1, 2 czy maksymalnie 4 zęby i dzięki temu możemy znaleźć odpowiednie dla siebie przełożenie, czyli możemy jechać z odpowiednią dla siebie kadencją. Przy napędach 1-rzędowych producenci musieli iść na pewne kompromisy i aby napęd miał jakąś tam elastyczność, czyli przełożenia zarówno twarde jak i miękkie, skoki w kasecie muszą być większe, np. co 4-6 zębów i w pewnych sytuacjach nie będziemy mogli trafić na odpowiednie dla siebie przełożenie, bo na jednym biegu będzie nam za ciężko a na kolejnym już za lekko i będziemy kręcić jak chomik w kołowrotku. Napedy 1-rzędowe są wybierane, jak napisałem wcześniej, do zastosować bardziej terenowych ponieważ są prostsze w obsłudze, nie trzeba myśleć o zmianie przerzutek z przodu i odpowiednim dostosowaniu tyłu, nie brudzą się i nie zpychają błotem bo ich nie ma a w terenie nie jeździ się aż tak szybko jak na szosie i jest więcej czynników zmiennych wpływających na prędkość i przede wszystkim na jej stałe utrzymanie, więc nie potrzebujemy ciasnego, płynnego stopniowania. I to nie jest tak, że napęd 1-rzędowy będzie szybszy w terenie, to nie ma żadnego znaczenia i przełożenia. Natomiast napęd 2-rzędowy będzie szybszy od 1-rzędowego na twardym bo ma duży blat 46T (lub 50T) a nie 40 czy 42T jak w jednorzędowych i przy założeniu, że masz wystrczająco mocną nogę to po prostu osiągniesz większe prędkości na przełożeniu 46/11 (czy 50/11 w szosach) niż 40(42)/11 w napędach 1-rzędowych. Ja w grawelu mam napęd GRX 2x10 bo w większości jednak jeżdżę po utwardzonych nawierzchniach. Do terenu mam mtb, zresztą tam też mam napęd Deore 2x10 ale tam mógłbym mieć też 1xx bo mtb nie jeżdżę po asfalcie czy innym utwardzonym terenie bo od tego mam grawela i szosę
    1 punkt
  32. Chyba nie ma takiego urządzenia, zwłaszcza ze wytyczanie tras to kwestia bardzo indywidualna. Jedni wolą asfalt, inni szuter a jeszcze inni leśne ścieżki albo miks tego wszystkiego dodatkowo z małym natężeniem ruchu samochodowego - dając takie zadanie jakiemukolwiek licznikowi, nigdy nie wiesz jak Cię pokieruje, bez względu na to jakie tam masz poustawiane preferencje co do trasy. Jak sobie wyznaczysz tak pojedziesz, zlecając to licznikowi nigdy nie wiesz kiedy trafisz na drogę krajową pełną samochodów.
    1 punkt
  33. Zmierzyłeś przekrok, wyszło 78-79, koniec tematu. Nic nie liczysz, nic nie mnożysz, nic nie dzielisz, mamy 2025 a nie 1980 gdzie każda taka była taka sama. Przy twoim wzroście i przekroku potrzebujesz roweru z efektywną długością rury poziomej w okolicy 535-540 (no chyba, że progresywna geometria jak np. aktualny kross esker to wtedy będzie trochę więcej). To długość rury poziomej jest wyznacznikiem rozmiaru szosy/gravela. Wartość przekroku jest potrzebna żeby ustalić czy nie masz dziwnych proporcji ciała i czy się na ramie nie będziesz klejnotami zawieszał
    1 punkt
  34. Jak celem jest nauka to kup gruza z 3x8 za 200zł i go wyremontuj za kolejne 200zł. Mniej boli wyrezana łańcuchem dziura w prawej dolnej rurce łańcuchowej w aluminiowym gruzie niż w wymarzonym carbonie, a takie rzeczy będą się działy jeśli będziesz się uczył regulować napęd. Podobnie mniej boli wtedy wyrwana przerzutka i szprychy, bo się ustawiło za blisko śrubę zderzakową.
    1 punkt
  35. Mam 34 z tyłu. Zauważyłem że za rzadko jeżdżę na dużym blacie po prostu. Udało mi się dorwać 46 z ultegry za 100 więc uznałem że to dobry moment to protestować
    1 punkt
  36. Ale to szlaki są na terenach zarządzanych przez lasy państwowe a nie odwrotnie. A może za chwilę park krajobrazowy, park narodowy, obszar chronionego krajobrazu albo natura 2000. A może najlepiej żeby nic w tym kraju nie robić, drewna nie pozyskiwać, dróg nie budować, domów nie stawiać bo praktycznie wszędzie jest coś blisko? BTW nie wchodzę z wami w głębszą dyskusję, kolejny raz ten sam temat a wy dalej nie wiecie po co w ogóle istnieje taka instytucja jak lasy państwowe.
    1 punkt
  37. Problem ten frapuje ludzkość nie od dziś....
    1 punkt
  38. Już bez jaj żeby aluminiowa rura miała pękać w taki sposób😁 Co nie zmienia faktu, że dopóki "sezon" się na dobre nie zaczął trzeba to odsyłać na reklamację i niech ogarniają
    1 punkt
  39. Już miałem zapytać : co Ty taki wybredny ? Widzę jednak, że jesteś tego świadomy, więc nie pytam Ja niby nie akceptuję niektórych kolorów (biały kolor ramy absolutnie nie wchodzi w grę, czerwonego nie lubię), a jeżdżę jakimś takim rubinowo -buraczanym, który w dobrym świetle przypomina mi dziadowskie okleiny perkusji Polmuz Powiedzmy, że przymykam oko i w półmroku nie widać - dobrze, że nie różowy Może trochę za dużo jaśniejszych przebić - takim, to już chyba tylko po nocy Wczoraj terenowo - miejskie 55 km, czyli od POW na Żerań (wzdłuż Wisły z absolutnie minimalną ilością DDR), a potem powrót drugim -lewym brzegiem, bez zbytniego kombinowania, żeby za dużo km nie nabić, bo z planowanych +/-40 km jeszcze by się 70 zrobiło PS z całym szacunkiem do marki Polmuz, która się reaktywowała, i mam nadzieję ma się dobrze
    1 punkt
  40. Dobry pomysł, chodzą mi po głowie porządne markowe torksy, bo już tego marketowego ównolitu obrabiającego śruby mam dość; na pewno się ucieszy z takiego kompletu 👍
    1 punkt
  41. Panowie, amator chce sobie rower kupić, a Wy mu wykład robicie o kadencji. Poradźcie lepiej co ma jeszcze do wyboru w tych granicach finansowych, bo jestem na 100% pewny, że ma w przysłowiowej d.. tą kadencję 😉
    1 punkt
  42. A to oni sami jako policja nie widzą w tym patologii i żyły złota w postaci niezliczonej ilości potencjalnie wlepianych mandatów? Muszą mieć ciśnienie z góry, ze społeczeństwa, czy cholera wie skąd jeszcze?
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...