Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 20.11.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
12 punktów
-
12 punktów
-
11 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
Najlepiej pójść na nieoświetlony teren, ustawić rower, odejść na 30-40 metrów i samemu zobaczyć jak się czuje ktoś z naprzeciwka. Lampki bez odcięcia były dobre kilkanaście lat temu jak miały po 50-100 lumenów i świeciły na kilka metrów przed rowerem. Te wszystkie wynalazki powinny wymrzeć śmiercią naturalną bo nikt nie powinien tego kupować. Jedyny sensowny wyjątek jaki widzę to bardzo mocne lampki do szybkiej jazdy offroad w terenie gdzie nikt poza nami się nie porusza. Ale osób które tak jeżdżą jest pewnie niewielki ułamek promila.4 punkty
-
3 punkty
-
Widziałem na YT tego speca Park Tool jak wciskał tloczki taką dedykowaną "breszką". Nawet przez chwilę chciałem ją kupić ale ostatecznie podkradłem żonie drewnianą szpatułkę z kuchni 😎3 punkty
-
Nie wiem czy zwróciłeś uwagę na fakt, że zaraz stuknie trzynaście lat od powstania tego tematu. Hajpem bym tego nie nazwał. I też niekoniecznie widziałem tu kogoś wieszczącego zmierzch ery 26" - po prostu 29" ma lepsze właściwości terenowe i stąd podjarka. Że jest sprzęt jak onegdaj, ale z poprawiony prowadzeniem. Taki kaszlak ale spełniający normę Euro 5, z pięcioma gwiazdkami EuroNCAP itd. Taka euforia. A że to zakątek dla zapaleńców dlatego jesteśmy podkopceni absolutnie nie negując wyboru osób, które 26 używają jako bułkowóz dopracowniczy. Świetnie, że jeżdżą. Sam mam dwa mtb 26" i jednego 29+.3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Zakładając, że przy 173 wzrostu masz w miarę zachowane proporcje długości kończyn, to wg. producenta jesteś idealnie w M-ce. I wg. mnie też. Nie wiem, skąd Martes wziął tę rozmiarówkę. Jak szukasz roweru tego typu, to tu masz 500 zł taniej: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-damski-lapierre-edge-5-7-w-pd30083/?v_Id=175266 z lepszymi hamulcami i prostszym napędem 2x9 zamiast 3x9. No chyba, że jak u większości kobiet nie chodzi o komponenty, a malowanie.2 punkty
-
A gdzie tam, my tu wielbimy stal głównie, o ile nie jedynie, ze względów estetycznych2 punkty
-
Kompletnie nie rozumiem sensu kupowania lampek bez odcięcia. Były czasy kiedy takie lampki kosztowały fortunę i było ich mało. Teraz jest duży wybór za stosunkowo niewielkie pieniądze. Po co się wzajemnie oślepiać i wkurzać ? Czy naprawdę wszystko trzeba regulować ustawą ? No bo skoro nie ma takiej normy jak STVZO to wypalamy oczy bo nam wolno ?2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
https://www.bunnyhop.de/FAHRRAD/MTB/Giant-Trance-1-Hematite.htm?a=article&ProdNr=GIA2201042204&p=6 Jakby co to Trance wrócił w rozmiarze M i L. Sklep sprawnie realizuje zamówienia i bez problemów wysyła do Polski.1 punkt
-
A niby dlaczego? Jak właściciel dbał i serwisował regularnie to nie będzie. Ale jak się nie kupuje używki od dobrego znajomego to zawsze jest kupowanie kota w worku.1 punkt
-
Kupiłem takie koło na tył do swojego retro Treka Jeździ1 punkt
-
- koła 26" V-brake z naklejką "Kands" - opaski do nich - klucz do wolnobiegu - 2 "klucze" do konusów Koła jedne z najtańszych na Allegro; srebrne były tańsze, ale te są całe czarne i wyglądają na szybsze. Jak namaluję napis "Roval" to jeszcze przyspieszą. Uznałem, że nie będę brał droższych na zamykacze, bo mogę sobie przecież przełożyć ośki ze starych, które i tak idą na złom. Narzędzia jednorazowe, najtańsze jakie miał sprzedawca, i takie miały być, bo potrzebuję ich tylko do przekładki tych kół. Pierwotne założenie było takie, że po rozpadnięciu się koła będzie upgrade na kasetę i napęd 1x - miałem już nawet komplet kół w koszyku - ale nie mam czasu czekać na napęd z Ali czy szukać u nas po taniości, więc Gruz zostaje w obecnej konfiguracji.1 punkt
-
1 punkt
-
@Eathan Znam temat, miałem cieknący tłok, kupowałem nowe zaciski. Co do wciskania - dlatego użyłem drewna (w końcu pękło ale nie mówcie żonie). Natomiast sam jestem gadżeciarzem i rozumiem Twoje zainteresowanie 👍1 punkt
-
Widzę,że różnych rzeczy się używa. Ja stosuje ołówek stolarski😆 Ale to urzadzenia wyglada na bardzo dobre.1 punkt
-
Do gravela są bardzo przyzwoite kierownice/kokpity markowane lexon/ryet. Jakościowo co najmniej ten sam poziom co og-evkin.1 punkt
-
1 punkt
-
Te promocje na Ali są straszne... Wjechała sztyca OG-EVKIN Carbon 27.2/400mm. W tym szale promocyjnym udało się kupić za 89 zł. Jakość wykonania bardzo na plus. Końcówka domyślnie pokryta powłoką, którą nie wymaga stosowania pasty do karbonu. Skusiły dobre opinie w sieci o marce OG-EVKIN a zaciekawił ciekawy sposób umocowywania siodła i jego regulacji. Link do oferty: https://pl.aliexpress.com/item/1005005644782952.html?gatewayAdapt=glo2pol1 punkt
-
Cały Garmin. @Eathan Bo masz zbyt nowoczesny sprzęt - e1040 na kabelku 🤣🤣🤣 U mnie na 1030+ (na trenażerze) wszystko bangla. e1040 ostatnio nie sprawdzałem bo sezon rowerowy już zakończyłem i czeka w szafce do wiosny.1 punkt
-
Nie muszę tego robić, bo mam więcej niż jeden rower, ale zdarzało mi się przekładać kasety, opony. Inaczej odczujesz tą zimę w dużym mieście, gdzie masz gdzie jeździć, inaczej na peryferiach gdzie bez opony z bieżnikiem się nie obejdzie. Jak bym umówił się z kimś na szosę, pozostać na oponie gravelowej i stawiać się w roli wiecznie goniącego, drzeć opony przez dziesiątki km po asfalcie, tylko dlatego bo.... no właśnie, lenistwa? @muchor Osobiście szedl bym w oponę 32c, na wynikach ci nie zależy, spadek osiągów będzie niewielki, (jeśli będzie w ogóle). Szersza opona to większa powierzchnia przyczepności, bezpieczniej, to niższe ciśnienie, łatwiej wymienić awaryjnie dętkę, nie musisz się wieszać na pompce by dobić powyżej 6bar. Rowery gravelowe są projektowane pod szerszą oponę, więc opona z szerszym balonem nie będzie miała dużego wpływu na geometrię roweru i jego zachowania.1 punkt
-
Tutaj ma być 28,6 ( bo sterówka 1 1/4) wchodzące do rury bardzo ładne ekspandery i jak jeszcze dodasz to aluminiumowe coś od Marvelo - redukcję sztycy to raz da się złożyć- założyć, ale jak się to wszystko poutlenia i pougnata w porozpychanej klinem starego mostka sterówce widelca to zostanie, i utkwi w niej na na wieki lepiej chyba szukać starych rzadkich klasyków, które w retro ramie wyglądają najlepiej ale krótkich to może nie będzie ... także zawsze to jakaś opcja.1 punkt
-
1 punkt
-
Ze swojej strony też potwierdzę to co pisał Marvelo odnośnie suportu Neco - jest to naprawdę dobry suport, z uszczelnianymi łożyskami (w przeciwieństwie do Shimano). Zakładałem go w Tribanie, co prawda przejechałem tylko jakieś 1000 km z groszami zanim sprzedałem rower ale nie miałem z nim w tym czasie żdnych problemów. Ja wybrałem wersję B920AL, która jest niby lepsza, lepiej uszczelniona czy coś w tym stylu1 punkt
-
"Baby Camel" znaczy, że ta wełna to z małego wielbłąda czy z...małego wielbłąda? 😆1 punkt
-
I taka powinna być cena katalogowa tego roweru, z którego ktoś chyba spadł ustalając ją na 21k. Już pomijając sam wygląd ramy, prowadzenie kabli jak w najtańszych RR, to SLX z kasetą Deore, widelec Performansie (mogli dać w sumie Rhythm 🙃) i aluminiowe obręcze 25mm to plucie w twarz potencjalnemu klientowi. Nawet opony dali w wersji Performance i na tarczach przycięli... Najtańsze aluminiowe "rurki" dopełniają obrazu rozpaczy. Niech zdychają, zasłużyli.1 punkt
-
Dobrze, że o tym nie wiedziałem, bo nie przeżyłbym tylu pięknych chwil w terenie na moim stalowym Bianchi 26", także podczas kilkudziesięciu maratonów mtb w ciągu ostatnich 15 lat, jak mam ten rower. Dlatego na koła 26" zakładam najgrubsze opony, jakie mi się mieszczą. Różnica w trakcji na podjazdach pomiędzy np. oponą Fast Fred 2,25" (realnie 48 mm, wybitne chudziny jak na ten nominalny rozmiar, ale też bardzo lekkie, około 470 g) a Racing Ralph 2,4" (realnie 56 mm, wersja Evo około 570 g) jest ogromna. Amortyzacja również jest dużo lepsza. Gdy pierwszy wyścig jechałem na tych 2,4 z tyłu miałem wrażenie, że złapałem kapcia, a ciśnienie miałem wciąż około 1.8 bara (sprawdziłem na mecie). Duży balon ratuje stare górale i pozwala im jeszcze trochę pożyć.1 punkt
-
Wygląda na to, że u Ciebie jest ten najgrubszy standard rury sterowej widelca (1 1/4"), w który wchodzą właśnie mostki o grubości rurki 28,6 mm. Widywałem kiedyś takie mostki na allegro (chyba firmy Procraft), ale raczej były z tych bardzo długich (120-140 mm, a może i 150 mm). Z krótkim będzie trudno. Przejściówek z tego standardu na a-head nie widziałem. Ja bym zastosował przejściówkę z 25,4 na 28,6 mm, a w rurę sterową widelca wpuścił redukcję do sztycy z 25,4 (wewnętrzna średnica) na 28,6 mm (zewnętrzna). Ergotec redukcja sztycy podsiodłowej 25.4mm z 28,6 - 63839001 - 13127764043 - Allegro.pl Powyżej przykładowa, może znajdziesz taniej, najlepiej jak najdłuższa, choć te 80 mm powinno wystarczyć. Oczywiście podczas montażu musisz tak ustawić, by klin nie znalazł się poniżej dolnej krawędzi redukcji. Zadziała.1 punkt
-
To skoro nie jest to tam napisane, to miejmy to za sobą: koło 26" jest beznadziejne wszędzie, gdzie kończy się utwardzona droga. Ba! nawet na szutrach ssie korbę1 punkt
-
Da się. Jechałem z kolegą prawie całe Green Velo naraz, ponad 1000 km. On jechał właśnie Krossem Levelem (sprzed kilku lat, ale nie sądzę żeby geometria jakoś strasznie się zmieniła) z sakwami i świetnie sobie radził. MTB to nie jest rower zoptymalizowany pod wycieczki sakwowe. Ale jeżeli nie jest jakoś skrajnie skonfigurowany pod jazdę w terenie, i jeżeli nie oczekujesz prędkości porównywalnych z gravelami czy szosami, to na takie luźne wycieczki też będzie ok. Przejedziesz i raczej się nie zamęczysz.1 punkt
-
Ja przekładałem wielokrotnie i nieraz się zdarza, że to robię, bo do kilku rowerów mam kilka par kół z różnymi oponami. Jak się wszystko poustawia tip top, to sama przekładka to są sekundy.1 punkt
-
1 punkt
-
No ale właśnie o to chodzi w tym rowerze, że wzdycha do starych konstrukcji wprowadzając nieco świeżości pod kątem geometrii i rozmiaru koła Dlaczego zaraz muszą go wszyscy rozumieć? Czemu nie może po prostu powstać i tkwić w swojej niszy bez konieczności szufladkowania? Sobie zrobił i ma, jednemu się spodoba, innemu nie. Nie sądzę żeby ten rower powstawał z myślą o zwojowaniu mainstreamu. Jak ktoś chce szczegóły, to tu są szczegóły1 punkt
-
z tego. że nie ma i w zasadzie nie było takich na rynku, plus ten jest ze stodoły od Takiego Del Guru krótkie majtki długa broda, Rycerza Rowerów nadętych na niby byle jakie ...nie pytaj wielbiciela Trabanta czemu nie wielbi Tesli.1 punkt
-
Daj spokój @bastard83, to troll albo przygłup, co kilka postów pisze to samo. Dostał już milion propozycji, ale dalej swoje...1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Te tanie suporty Neco (z miskami stalowymi) są zupełnie w porządku. Miałem kilka u siebie, zakładałem znajomym, spokojnie wytrzyma przynajmniej kilka tysięcy kilometrów, a jak nie będziesz mył wodą pod ciśnieniem i taplał się w głębokich kałużach to więcej. To element eksploatacyjny, a przy cenie 20-30 zł (bo za tyle można kupić te Neco) to można je wymieniać nawet co sezon. Suporty zabija głównie woda z zanieczyszczeniami i korozja. Można wpakować więcej smaru w łożyska przed założeniem, ale z prawej strony trzeba by najpierw zbić miskę mocującą. W lewym łożysku po prostu wyciągasz gumowaną blaszkę uszczelniającą. Jeśli chodzi o mostek to można też zastosować taką przejściówkę i do tego dowolny mostek a-head. Adapter Zoom Q-85A Alu 28.6/25.4mm czarny - ZOOM 28.6-25.4 mm - 13956850295 - Allegro.pl1 punkt
-
Pęknięcia zacisków QR (czy samoistne wypadnięcie koła) oczywiście mogą się zdarzyć. Najczęściej przyczyną jest błąd użytkownika, lub wada produktu. Przykład u mnie z 2009 roku, kiedy kupiłem nowe na rynku, tytanowe zaciski Soul Kozak. Wszystko było jak to u mnie złożone jak należy. Na jednym z podjazdów, kiedy ścigałem się z kolegą - zacisk pękł od wewnątrz przy nakrętce, przez co zarysowałem ramę, urwałem przerzutkę XTR i coś tam jeszcze było do wyrzucenia. A na koniec wywaliłem kupę kasy na powrót taksówką do domu. Producent oczywiście najpierw się wypierał, ale finalnie dostałem zwrot kasy. Zdjęcia jak poniżej:1 punkt
-
Masz pecha... Grzebanie się w przeszłości przynosi wiele zaskakujących odkryć - to, co kiedyś było masowe, dziś okazuje się trudne do zdobycia... Możesz poszukać suportu Tange Seiki LN-3922. Jest całkiem porządny (nie z tych najbardziej tandetnych za ok 30 zł). Powinien kosztować do 100 zł. Tylko ostrzegam, że większość ofert, które znajdziesz, będą dot. niestety wersji 68 mm. Pod mufę 73 mm masz np tu: https://www.sjscycles.co.uk/bottom-brackets/tange-seiki-ln3922-73-mm-jis-english-square-taper-bottom-bracket-115-mm/?geoc=PL tylko koszt wysyłki będzie chyba przekraczał koszt suportu... Możesz też pójść drogą konwersji - IRD oferuje suporty JIS m.in. z osią 115 mm w kilku wersjach "jakościowych" np. za 50-60 EUR i za 100 EUR. To są suporty 68 mm, ale ten sam IRD oferuje podkładki dystansowe do zastosowania z suportami 68 mm w mufie 73 mm oraz - co ciekawe - miski do konwersji tych suportów standard włoski lub coś tak rzadkiego jak standard francuski. Zresztą nie tylko Ty masz problem - https://www.retrobike.co.uk/threads/tange-ln-3922-bb-in-bsa-73-113-5-a-thing.480201/ Opisane rozwiązanie jest dostępne w holenderskim sklepie justpedal.1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00