Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 18.10.2024 w Odpowiedzi
-
11 punktów
-
11 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
Nie części rowerowe, ale części garderoby rowerowej. Bluza Quest Pneumatic Spodnie Quest Roveta Rękawiczki Endura Hummvee Icon Lite Bluza Endura Xtract Roubaix Rzeczy Endury po przymierzeniu od razu wylądowały w kopercie zwrotnej. Takiej tandety dawno nie miałem w rękach. Made in China na metkach i jakość adekwatna. Jakieś to krzywo pozszywane, niedopasowane, bluza wisi jak szmata mimo zamówienia mniejszego rozmiaru, w rękawiczkach każdy palec uszyty inaczej... I przed chwilą w Decathlonie odebrałem zamówienie z aplikacji, bo w niej teraz fajne rabaty z kodem APPDAYS: Rękawiczki Rockrider MTB Race Grip - bo już kiedyś przymierzałem i fajnie mi leżały, ale stosunek cena-jakość nie zachęcał. Z rabatem, poniżej stówki, jeszcze do przełknięcia. Czapeczka/ocieplacz pod kask Van Rysel 500 - mniejsza i cieńsza niż myślałem, ale w gruncie rzeczy taka też mi się przyda. Komin Van Rysel 500 Merynos - taki dostałem, chociaż zamówiłem Roadr 100 za ok. 17 zł. Cholernie gruby, ale jak dali lepszy (i droższy! ), to się kłócił nie będę.6 punktów
-
6 punktów
-
4 punkty
-
Kontrowersyjny outlet dostarcza ponownie, tym razem z małym dreszczykiem emocji. Sledząc dostawę na polecanym słuszenie przez @marcin_ostrów Parcelapp, parę dni temu zauważyłem niepokojącą notkę. Dzisiaj towar dotarł. Pudełko ewidentnie zastępcze posklejana tak sobie, gdyby była jakaś w drobnica w zamówieniu to duża szansa żeby jej nie było. Zawartość na szczęście bez uszczerbku. XM1700 tarcza 6 śrub, bębenek xd. Wentyle w komplecie. Był dość duży rzut tego modelu, dotarły już na olx (nie moje jakby co :)).3 punkty
-
Giant Revive, a.k.a Elektryczna Poziomka. Aczkolwiek iskra nie podaje, dlatego wylądował u mnie ☺️ Dawno nie miałem takiej frajdy z przejażdżki. Kiedyś jechałem na poziomce, trójkołowej poziomce, również na Cannondale’u Bent podobnej konstrukcji. Ale tutaj sprzęt płynie, fakt, że po promenadzie ale ten komfort… Jednak coś czuję że grawelowa kiera wpadnie w jakimś momencie dla hecy, docelowo raczej jakiś altbar albo cornerbar. Masywny bagaj na froncie. Trzycalowe gumy się zmieszczą z zapasem. Jak fajnie, że zaraz zima 🤡3 punkty
-
No w internecie to wszystko jest be, wejdź sobie na dowolną grupę motoryzacyjną to żadnego auta nie kupisz. Koledzy mają i nie narzekają, zawodnicy amatorzy jeżdżą, zawodowcy śmigają, rama znana i lubiana, firma ma 100 lat historii i własne fabryki, ale w internecie... W necie to jak poczytasz Eskera nie kupisz, ale pół polski gravelowej na tym jeździ i cieszy miche.3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
Mam dwie pary rękawiczek Shimano - jedne wodoodporne (takie są naprawdę), drugie z Infinium. Jednych używam 4 lata, drugie mam od dwóch. Wiadomo że w okresie zimowym mniej jeżdżę ale te 3000-4000 km przejeżdżam. Zero problemów. Biostern ma na Shimano dobre ceny więc moim zdaniem warto zapłacić odrobinę więcej.2 punkty
-
Bo z jednego jest niezadowolony....czyli jakby robił 60km to mógłby sobie kupić szosę, a jak robi te 20-30km to musi zostać przy crossie. Jest kasa, jest zajawka to się kupuje. Oczywiście można robić rzeźby o których wspomina @kaido2 tylko po co wywarzać otwarte drzwi. Nie każdy ma czas, chęci, zajawkę itp. Ogólnie (w nawiązaniu do innych wpisów) rady w stylu zacznij kręcić więcej , noga sama się zrobi są dla mnie z d...y. Nie każdy chce, każdy ma inne podejście. Znam takich co kręcą na szosach po 30km bo na więcej nie mają czasu, chęci...ale mają z tego frajdę. A o to w tym chodzi.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Czego oczekujesz? Pierwsze też słyszę by rowerem bez amortyzatora nie dało się jeździć po mieście. Z Twojego opisu jedyne co wynika to ze masz 16 tys. Piszesz że jakiś rower nie wytrzymał, nie piszesz jaki, nie piszesz czego nie wytrzymał. Nie wytrzymał jazdy po mieście do pracy czy nie wytrzymał zjazdów i skoków do schodach, barierkach I innych możliwych przeszkodach? Do tego piszesz, że będziesz nim jeździł 50 km/h, jechałeś kiedyś tyle rowerem? Przecież ten temat to jakiś żart. Takim jeździ jeden youtuber, pewnie się nada i pojedzie szybciej niż 50 km/h: https://evpoland.pl/modele/surron-light-bee-x/2 punkty
-
Według tego zdania niewygodna pozycja na krótkim dystansie robi się wygodna na długim Absurd...2 punkty
-
Mam tą czapeczkę od dwóch czy trzech lat i jest super - ja za bardzo nie lubię zbyt grubych czapek bo się za bardzo w nich zapacam a w tej śmigałem praktycznie całe zimy, jedynie chyba ze dwa razy ubrałem coś cieplejszego - raz na mtb jak było chyba z minus pięć stopni czy nawet mniej a raz na grawelu jak było koło zera czy minus jeden ale bardzo zimny, przeszywający wiatr1 punkt
-
Wziąłem, bo od dawna mnie ta marka ciekawiła, a w sklepach online opinie na wręcz rewelacyjne. Ciuchy były w dobrej cenie, a potrzebowałem na już, więc spróbowałem. Wychodzi na to, że te opinie są od niedzielnych rowerzystów, którzy po prostu chcą mieć coś markowego. Quest zostaje, temperatury mają trochę skoczyć w przyszłym tygodniu, więc na razie jest w czym jeździć. W miejsce Endury wskoczy rasowa chińszczyzna RION z Ali lub chińszczyzna w masce Zorro - Siroko.1 punkt
-
Mam Shimano ME5 w rozmiarze 43 i teraz zimowe MW7, też rozmiar 43. Te drugie mają troszkę więcej miejsca, więc jeśli nie masz gdzie przymierzyć to sugerowałbym taki sam rozmiar wziąć.1 punkt
-
Moim zdaniem właśnie doszedłeś do momentu że chcesz wypróbować baranka. Więc kupuj jak masz możliwość tylko pamiętaj dużo i regularnie jeździć. Ja bym kupił gravela z dwoma blatami ( potencjalnie w miejscr Crossa). To pozwoli explorować różne opcje. Szersze opony bardziej gravel. Wąskie szosowe na próbę. I zobaczysz co dalej.1 punkt
-
https://www.sjscycles.co.uk/derailleurs-front/shimano-grx-fdrx400-10-speed-double-front-derailleur-down-pull-brazeon/?geoc=PL Tu też piszą że w razie czego SM-AD91.1 punkt
-
1 punkt
-
Orbea + Trójmiasto = Cycling Planet. Będzie Pan zadowolony z długofalowego efektu współpracy.1 punkt
-
"Łapanie luzów" w rowerze typu FS XC to naturalna kolej rzeczy. Nie do uniknięcia jeśli użytkujesz rower zgodnie z przeznaczeniem. Decydując się na taką konstrukcję trzeba się z tym liczyć.Czy Orbea jest w tym temacie wyjątkiem ? Nie, nie jest.1 punkt
-
Jeszcze co do Oiza (2023+), to największe problemy dotyczą ram aluminiowych. Tam się dzieją różne rzeczy, pękają śruby, wypadają łożyska z gniazd itp., Orbea chyba o tym wie. W OMR i OMX dotychczas największym i chyba jedynym powtarzającym się problemem było niszczenie przewodów przez pierścień redukcyjny sterów. Producent ten element poprawił, więc od dłuższego czasu powinny już wychodzić z poprawioną wersją. Starą można było samodzielnie spiłować, chociaż niektórzy pisali, że Orbea/dystrybutorzy dostarczają tę część za darmo. Dodatkowo dołożyli dodatkową rurkę chroniącą przewód blokady dampera. Ciebie interesują modele na AXS za 20-25k więc z automatu założyłem, że mówimy wyłącznie o karbonowej ramie. Co mogę powiedzieć o Oizie negatywnego, to że jest niewdzięczny w serwisie. Jeśli nie będziesz robił tego sam, to Cię to nie dotyczy.1 punkt
-
@Leszek_K, rower cały, to nie była wywrotka, raczej przeciążenie.1 punkt
-
Chrześniak jeździ na jakimś rowerze? Skąd wiecie, że grawel będzie dla niego odpowiedni? Jeśli jeździ to gdzie? Jaki napęd preferuje, 2xx czy 1xx? Z napędem 2xx: Romet Aspre 2, Kellys Soot 50, Kross Esker 6.0, Giant Revolt 1, Romet Boreas 2 GRX (jest też wersja z napędem 1x11 SRAM APEX). Napęd 1xx: Kross Esker 7.0 (karbonowa rama), Romet NYK, Cube Nuroad EX, Kross Esker 5.0. Pewnie są też inne, tym bardziej, że zaczynają się jakieś wyprzedaże na koniec roku1 punkt
-
Pewnie miało być "endurance/cx/gravel". W innym wątku pisałeś, że chcesz coś szybszego od crossa i że masz też mtb więc nie ma sensu kupowanie grawela, który mieści jakieś nie wiadomo jakie szerokie opony bo w terenie będziesz jeździł mtb. Jak już Ci pisałem w tym drugim wątku na Twoim miejscu kupiłbym szosę road+ z szybkimi oponami 35c i napędem szosowym, np. Tiagra (żeby tylna przerzutka nie "latała" na wybojach można ją wymienić na GRX). Opony 45c są dla tych co jeżdżą grawelem w terenie. Na asfalt to trochę overkill. Ake wracając do pytania, niezbędne minimum w takim rowerze to: - hamulce hydrauliczne - napęd minimum 2x10 lub 2x11 (napęd 2xx jest lepszy jak chcesz jeździć szybciej). Dobrze, żeby napęd był cały z jednej grupy, razem z korbą, producenci często oszczędzają na tym elemencie i wsadzają jakieś tańsze korby - karbonowy widelec - sztywne osie nie są must have w rowerach typu szosa czy grawel ale stają się już standardem i lepiej mieć niż nie - korba w standardzie ht2 - rama karbonowa nie jest must have - tubless nie jest must have, ja jeżdżę we wszystkich swoich rowerach na dętkach, przez ostatnich kilka lat złapałem dwa kapcie, dwa "snejki" więc teoretycznie na mleku bym ich nie miał. Są już rowery grawelowe za niewiele ponad 5 tys. zł, które to wszystko mają, np. Romet Aspre 2 czy Kellys Soot 50. W podobnej cenie można też znaleźć coś z rowerów road+, np. Giant Contend AR2, trochę ponad 6k zł Canyon Endurance AL 6.0 Disc czy Trek Domane AL 4 Disc.1 punkt
-
Jak mają być bardzo ciepłe to chyba cieplejszych od tych nie ma => https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/odzież-rowerowa/buty-rowerowe/buty-mtb/rowerowe-buty-zimowe-bontrager-omw/p/24152/1 punkt
-
1 punkt
-
@spidelli, bo wtedy mi akurat aparat złapał ostrość, jak prędkość spadła do zera1 punkt
-
1 punkt
-
Obecnie za 27 500 zł można kupić przecenionego Epica Word Cup Expert: https://www.specialized.com/pl/pl/epic-world-cup-expert/p/206075?color=336698-2060751 punkt
-
1 punkt
-
@ahaja neopreny na buty to kiepskie , doraźne rozwiązanie. Nikt kto jeździł w jednym i drugim nie wyraża się pozytywnie o tych " kondonikach" . Lepiej dołożyć i mieć oddychające , wodoodporne i ciepłe buty niż neopren pod którym wszystko się kisi.1 punkt
-
Nie lubię mieć brązowego paska na tyłku. Wolę już mieć 100 g plastiku w postaci błotnika na sztycy niż pół kilo błota na sobie. Ten tylny przy dobrej pogodzie zdejmuję, ale przedni ("płetwa" na ramie) mam na stałe, bo tu chodzi też o bezpieczeństwo, by nie dostać w twarz kamieniem czy bryłą błota wyrzuconą przez przednie koło. Zwłaszcza w stalowych ramach z wąską rurką ukośną ma to znaczenie, bo sama rama wiele nie zatrzyma. A warunki na Kresowych w Krasnymstawie były bardzo błotne, szczególnie w 2022 roku. Tamten film jest z 2021 roku, ale od strony Widniówki na skraju lasu też było mnóstwo błota, chociaż podczas samego wyścigu nie padało. Z korb trzyrzędowych używam (lub używałem) kombinacji 42/34/24, 42/34/22, 42/32/22, 44/32/22. W średnio trudnym terenie, na kole 26" najbardziej płynnie jeździło mi się na 42/34/24. W crossie (ale takim nie tylko na szosę, ale także na całkiem spore górki, jak np. w Bieszczadach) całkiem dobrze sprawdza się 44/32/22. Cross/Trekking wyłącznie do turystyki szosowej mógłby mieć dla mnie 48/36/26, zwłaszcza gdy z tyłu byłaby szeroka kaseta 9-10rz.1 punkt
-
Pan Mirek chyba nas czyta na mój chłopski rozum skok między większością blatów w korbie 2x jest podobny jak w korbie 3x, które używam bez problemu1 punkt
-
Czasem sobie oglądam filmy z wyścigów, gdzie kamera mnie uchwyciła i porównuję swoją technikę jazdy i kadencję do innych zawodników. I dochodzę do wniosku, że sam fakt używania przeze mnie całkowicie sztywnego, archaicznego roweru z napędem jeszcze 3x7 (42/32/22, 11-28) w niczym nie zdradza, żeby tu były jakieś problemy z płynnością kadencji czy pokonywaniem przeszkód. Oczywiście daleko mi z techniką jazdy do "wymiataczy" na fullach (zwłaszcza na zjazdach) ale ani nie ugniatam kapuchy, ani nie siedzę na rowerze jak kłoda. Nie twierdzę, że nie chciałbym spróbować napędu 1x, ale aby mnie zadowolił musiałby to być już napęd z zębatką 10-ką na kasecie, a i tak na zjazdach asfaltem by mi brakowało. No i jak patrzę, że kasetę 7-kę GH41 (11,13,15,18,21,24,28) można kupić znów za 40 zł, to odechciewa mi się zmian i na 3x7 też mogę się amatorsko pościgać. Ten od 7:00 do 7:40 to ja:1 punkt
-
To teraz popatrz na czym ludzie się ścigają (w większości amatorzy, o pro nie wspominając)... Zakresy i rozpiętości przełożeń to jedno, a możliwości i sposób jazdy przeciętnego Kowalskiego to inna kwestia - większość ma sporą tendencję do tzw. zamulania/ugniatania kapuchy, czyli jazdy z niską kadencją, a potem mają problem, że rower jest "za wolny", gdzie nawet napęd 1 x z blatem 32 jest wystarczająco szybki, tylko trzeba nim odpowiednio zakręcić. 2 x może być lepszy dla osób ze słabszą nogą, albo w jakiś wyjątkowo wymagający teren - w pozostałych przypadkach to zbędna komplikacja.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00