look285 Napisano 20 Września 2021 Udostępnij Napisano 20 Września 2021 wkg Dlatego właśnie pisze jeszcze wczoraj "za duży rower", dzisiaj super nowoczesna geometria. Rower XC full ma być najszybszy na całej pętli a nie tylko z górki. Z tego względu ma być zrównoważony a nie "wyslackowany" jak się da. Pod górę zawodnik najczęściej zwija się w kulkę, ręce mocno ugięte głowa mocno schodzi na dół, w takiej pozycji czuć jak cholera, że to przednie koło jest za daleko. A z góry to sorry nie chce nikogo obrazić, ale jak ktoś w czasach powszechnie używanych sztych opuszczanych boi sie zjeżdżać na rowerze bez tzw progresywnej geometrii to są tylko dwie możliwości: 1) mało sztywny nurkujacy amor z przodu który zawija się pod ramę 2) brak techniki , co często widać gość jedzie z góry jest uskok lub hopak , zamiast ładnie przytrzymać sobie kierownice i wypuścić tylne koło, to ładuje prosto pod siebie przednie koło O ile jeszcze w hartailach jest ten problem- mamy kat główki np 68 przy 100mm to po zajęciu pozycji już jest prawie 69,5, a na zjeździe, przy lądowaniu robi sie znacznie mniej to przy fullu 100mm skoku takiego efektu nie ma. Następna sprawa reach, jeszcze nigdy w historii nie był tak radykalnie zwiększany. Skoro wydłużyli reach to musieli jakoś zachować efektywna długość rury górnej, żeby w tabelce się zgadzało bo klient będzie sprawdzał. To zwiększyli kat rury podsiodlowej, co za tym idzie pozycja ridera poszła do góry, czyli znów suport trzeba trochę obniżyć. I teraz każdy kto był na bikefittingu sobie myśli no dobra, ale skoro moje siodło poszło do przodu (poprzez zwiekszenie tego kąta podsiodlowego) aby zachować ustalony optymalny kat w nodze musze przesunąć siodło do tylu. I tak oto zwieksza mi sie efektywna długość rury Podsiadłowej, skompensuje sobie to jeszcze krótszym mostkiem, ale kolo przednie zostaje na swoim miejscu i trace ten balans miedzy przednim i tylnym kołem. Zamiast potęgować jeszcze ta marketingowa gadanine warto zastanowić się nad jedna kwestia. Skoro za kolejne 3 lata wyjdą nowe poprawione modele to znaczy ze te fantastyczne dzisiejsze nowości z mnóstwem "progresji" nie są wcale takie fajne, a być może niedopracowane jak to bywało w przeszłości z przejściem 26 na 29. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 20 Września 2021 Udostępnij Napisano 20 Września 2021 @look285 bo to nie tak To nie że za duży czy za mały - pozycja jest zbliżona choć bardziej wyprostowana. Zwiększył się znacząco rozstaw kół, reach (w tym TTH) ale odległośc od siodła do kierowincy nie. Bo skrócił sie mostek. Właśnie mostek a nie tylko kąt podsiodłowej. Kąt podsiodłowej nie zmienił sie przez tabelki tylko z zupełnie innego powodu. Z tego mianowicie, że ze stromym kątem łatwiej sie pdjeżdża. siedzi się mniej nad tylną osią. Szczególnie,że przy tych krowiastych rowerach skrócono znacząco tylny trójkąt żeby były mniej krowiaste. Reach jest dłuższy bo musi być dłuższy przy zjazdach. W połączeniu z płaską główką daje znacznie większą stabilność na stromiźnie. poprzez wywalone do przodu przednie koło. Po prostu wisisz mniej nad przednia osią. Co do obniżenia suportu - nie ma nic wspólnego z kątem podsiodłowej. Od stromego kata nie siedzimy przeciez wyżej. Obniżamy suport by obniżyć srodek cięzkości i zwiekszyć stabilnoścć. Jak to pieknie opisują katalogi - by siedzieć "w" a nie "na" rowerze. Dalej: nikt ne będzie kompensował stromej podsiodłowej przesuwaniem siodełka bo jest ona stroma właśnie dlatego, żeby nie trzeba było przesuwać siodełka do przodu przy podjazdach. Na takich rowerach nie jeździ się po płaskim . Na podjazdach chcemy miec siodełko z przodu a na zjazdach wszystko nam jedno bo stoimy w korbach I oczywiście nikt sie nie obraża - szczególnie, że piszemy o właściwościach roweru a nie o umiejętnościach. PS: jak komus odpowiadasz to wpisując nick pomałpce warto wybrać nick z listy wyboru - wtedy osoba którą wywołujesz dostaje powiadomienie, że ktos jej odpowiedział - tak jak Ty teraz dostaniesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Września 2021 Udostępnij Napisano 21 Września 2021 11 godzin temu, wojtt80 napisał: Pojezdzisz na 29 i na 26 już nie spojrzysz;) Z brakiem zwrotnosci i zwinnosci na 29 bym nie przesadzal. W sumie to dziwne skąd biorą sie takie opinie. obecnie rowery mają znacznie szersze kierownice, nie każdy ma na tyle mobilności by kręcić nią tak jak krótszą jakie kiedyś były w rowerach 26, długość roweru jest już mniej znaczącym dodatkiem = trzeba sie nauczyć inaczej pokonywać zakręty. Tak jak pokonuje się wolne zakręty na innych jednośladach = jednoślad w dół, Ty niekoniecznie i gazu https://www.youtube.com/watch?v=M9MVY8swO5M&ab_channel=Wolpertinger Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 21 Września 2021 Udostępnij Napisano 21 Września 2021 Kierownicę można spokojnie przyciąć. Nie wyobrażam sobie siebie, wąskiego w barach, z 78 cm rułą 😀. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtt80 Napisano 21 Września 2021 Udostępnij Napisano 21 Września 2021 @Mateusz_Brycki dla mnie 29 jest stabilniejsza i szybsza od 26. Na mniejszym kole bywalo "nerwowo". Kwestia doboru szerokości kierownicy to w zasadzie co kto lubi. Można dopasowac pod siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenzo Napisano 21 Września 2021 Udostępnij Napisano 21 Września 2021 Wracając do przeglądów, rower za powiedzmy 10k, a ktoś pisze "500-1000 rocznie nie tragedia". Ciekawe czy jak podjeżdzacie Passatem albo inną Octavią na przegląd, spodziewacie się zostawić u dealera 5-10k 🤔 😈 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 21 Września 2021 Udostępnij Napisano 21 Września 2021 Fajna logika i porównanie... Czyli wychodzi, że za cały przegląd powinni kasować 50 zł. Idźcie założyć firmę pod tytułem serwis rowerowy to przy takich kwotach ludzie będą walić drzwiami i oknami. Dorobicie się szybko majątku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Września 2021 Udostępnij Napisano 21 Września 2021 Raz, że przegląd jest obowiązkowy by utrzymać gwarancję, dwa że kosztuje ponad 10% ceny zakupu roweru, trzy że "plan serwisowy" gdzie co roku masz się pojawić niezależnie ile jeżdzisz, cztery, że musi być to "autoryzowany serwis Scotta". Absurd. Nawet powyżej wspomnianego passata nie trzeba do aso koniecznie oddawać na przeglądy gwarancyjne, starczy warsztat z dostępem do książki serwisowej (np serwis Bosch) A tu zaawansowana technika rowerowa w Scott i sie nie da "Rower SCOTT jest rowerem zbudowanym z oparciu o najnowsze technologie. Wyposażony jest w najlepsze komponenty znanych producentów. Dlatego Scott udziela pierwszemu nabywcy prze zakupie kompletnie zmontowanego roweru gwarancji na wady materiałowe i błędy w obróbce na okres 5 lat (pod warunkiem zachowania terminów przeglądów) na ramę i zawieszenie oraz na okres 2 lat na widelec (jeśli jest to widelec Scott. W innym przypadku obowiązują postanowienia poszczególnych producentów)" Deore 6100, rockshox judy i shimano mt200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 21 Września 2021 Udostępnij Napisano 21 Września 2021 Aaa to temat tyczy Scotta... Ja mam Dżajanta takiego Passata własnie i w niezależnym serwisie zostawiam też koło tysiaka. Rower rozbierany na części i składany ponownie. Nie mniej cały czas powtarzam, że w pewnych markach płaci nie tylko za napis na ramie. Nie ma przymusu kupowania u nas Scotta. Chyba każdy dokonując zakupu na coś się świadomie decyduje. Dla jednych oczywiście 1 tys to kupa kasy a dla drugiego to 1/10 albo i mniej kosztów w sezonie czyli kwota praktycznie żadna. Dla kogoś kto wydał na rower 60 tys to już też taki przegląd to drobne. Życie jest brutalne niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 21 Września 2021 Udostępnij Napisano 21 Września 2021 Gwarancja na ramę roweru to jak gwarancja na perforację blach w samochodzie. Sprawdźcie sobie lepiej co trzeba spełnić, żeby w takim Passacie czy Octavii utrzymać te 10-12 lat gwarancji i czy faktycznie serwis w "Blacharka i mechanika pojazdowa Zdzich & syn" będzie uznany. 😄 Dwa, że serwis zawieszenia za tysiaka nie ma związku z gwarancją na ramę. Na zawieszenie u Scotta jak i innych i tak jest tylko 2 lata. Zresztą rower full suspension za 10000 PLN to mimo galopującego wzrostu cen nadal zabawka dla entuzjasty, a nie ekonomiczny środek transportu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 21 Września 2021 Udostępnij Napisano 21 Września 2021 4 godziny temu, Tyfon79 napisał: Fajna logika i porównanie... Czyli wychodzi, że za cały przegląd powinni kasować 50 zł. Moim zdaniem 50 zł to sporo za przegląd gwarancyjny. Na ile takich przeglądów wystarczy stempelek ? Przecież to się prawie nie zużywa ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Września 2021 Udostępnij Napisano 22 Września 2021 @Tyfon79 oczywiście szanuje jak najbardziej mechaników rowerowych i innych specjalistów w swojej dziedzinie, tym niemniej nie lubię być do czegoś zmuszany. Serwis roweru nie wymaga ani jakiś zaawansowanych narzędzi diagnostycznych ani podnośnika kolumnowego ani się nie uwale smarem tak że pasta bhp nie pomoże. Sam serwisuje (może poza ustawieniem napięcia szprych bo nie mam miernika napięcia - ale widze teraz ze kosztuje to niewiele wiec chyba kupię) bo to przyjemne i stosunkowo przystępne. Skoro są marki, które jak najbardziej na to pozwalają, to jest to dla mnie mega istotną kwestią przy zakupie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mareq_BB Napisano 22 Września 2021 Udostępnij Napisano 22 Września 2021 A w Decathlonie masz 1 darmowy przegląd gwarancyjny. Musisz go zrobić jeśli chcesz mieć dożywotnią gwarancję na ramę alu. Bez tego masz tylko standardową gwarancję. Może rowery nie mają na ramie napisu, którym błyśniesz na osiedlu ale za to mają dobrze skalkulowaną cenę. Jak się kupuje marki premium to przegląd nie może być tani, bo to odbiera ten poziom premium. Znajomy kupił sobie Audi i na przeglądzie gwarancyjnym bez mrugnięcia zostawił 14 tys. zł. Jakby kupił Fabię to z automatu oczekiwałby kilku stówek . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 22 Września 2021 Udostępnij Napisano 22 Września 2021 Przeglądy 0 to są w większości sklepów za 0 lub symboliczną opłatą. Serwis zawieszenia podstawowy to też nie jest koszt 1000 zł....a bliżej 200 zł (wymiana płukanek i smarowanie uszczelek) 1000 kosztuje pełne zrobienie zawieszenia z uszczelkami i olejem. Co ile lat go wykonujecie??? Na pewno nie co roku. Nie ma co straszyć ludzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 22 Września 2021 Udostępnij Napisano 22 Września 2021 7 godzin temu, wkg napisał: Moim zdaniem 50 zł to sporo za przegląd gwarancyjny. Na ile takich przeglądów wystarczy stempelek ? Przecież to się prawie nie zużywa ... Na wcześniejszych stronach było info o ponad tysiaku za całościowy przegląd Scotta w ich salonach i do tego się odnoszę. Nie róbmy sobie znowu żartów, że tyle kosztuje przegląd stempelkowy bo tam ktoś podawał ponad stówkę. Natomiast czy jest w Scott zdzierstwo to trzeba by zapytać ludzi jak wygląda potem kwestia obsługi klienta jak coś się stanie. Bo jednak mam wrażenie, że w sporej części marek gdzie jest dowolność i nazwijmy to "bylejakość" a nie to "premium" to funkcjonuje przerobione "obsługa jest do bramy a potem się nie znamy". Strzeli hak to się męcz człowieku samodzielnie bo my nie mamy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 22 Września 2021 Udostępnij Napisano 22 Września 2021 2 godziny temu, Mareq_BB napisał: A w Decathlonie masz 1 darmowy przegląd gwarancyjny. Musisz go zrobić jeśli chcesz mieć dożywotnią gwarancję na ramę alu. Tak, do pół roku możesz go zrobić, ale kupując na kartę stałego klienta nie musisz robić, a gwarancja dożywotnia obowiązuje. No chyba, że w ciągu kilku miesięcy się to zmieniło 😀. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 22 Września 2021 Udostępnij Napisano 22 Września 2021 Darmowy pierwszy przegląd gwarancyjny po zakupie roweru to i w Scott miałem. Nie mieszajcie serwisu gwarancyjnego z pełnym serwisem zawieszenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaloryfer Napisano 23 Września 2021 Udostępnij Napisano 23 Września 2021 Jeżeli dobrze wyczytałem to Scott daje gwarancje na 5 lat jeśli robione sa coroczne przeglądy a jeśli nie to wtedy "tylko" 3 letnia gwarancja (ramy oczywiście): "5-letnia gwarancja na ramę będzie przyznana jedynie w przypadku dokonywania raz na rok obsługi serwisowej zgodnej z wymogami, dokonanej i poświadczonej przez autoryzowanego dealera SCOTT. Autoryzowany dealer SCOTT potwierdza przegląd serwisowy swoją pieczątką, podpisem i datą. W przypadku nie dokonywania corocznych przeglądów serwisowych, gwarancja będzie zredukowana do 3-ech lat." Np. Cube daje 3 letnią gwarancję i to tylko w przypadku dokonywania corocznych przeglądów. 3. Termin gwarancji na rowery CUBE rozpoczyna swój bieg od daty zakupu i wynosi: a. 1 rok na powłokę lakierniczą; b. 2 lata na komponenty i części w rowerze oraz elementy tylnego zawieszenia roweru w rowerach CUBE typu Full Suspension oraz na ramy Frizz, Hanzz, Two15; c. 3 lata na ramy karbonowe, ramy aluminiowo-karbonowe oraz sztywne widelce; d. 6 lat na inne niż wymienione w lit. c. powyżej ramy roweru. 4. Gwarancja obejmuje swoim zasięgiem terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. 5. Warunkiem ważności Gwarancji jest posiadanie dowodu zakupu roweru oraz oryginalnej prawidłowo wypełnionej Karty Gwarancyjnej. 6. Wszelkie zauważone nieprawidłowości w funkcjonowaniu roweru, w zakresie objętym niniejszą gwarancją, należy zgłaszać niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni od wystąpienia wady, w miejscu zakupu roweru, a w przypadku zakupu roweru w sklepie internetowym, w punkcie wskazanym przez sprzedawcę. Klient traci uprawnienia z niniejszej gwarancji, jeżeli nie zgłosi reklamacji w ww. terminie. Kompletny i czysty rower wraz z dowodem zakupu oraz oryginałem Karty Gwarancyjnej należy dostarczyć do sklepu na własny koszt. Procedura reklamacyjna zostanie wstrzymana do czasu dostarczenia kompletnego roweru oraz wymaganych dokumentów. W przypadku dostarczenia brudnego roweru Gwarant ma prawo odmówić przyjęcia roweru do naprawy lub obciążyć reklamującego kosztami czyszczenia. 7. Z zachowaniem uprawnień gwarancyjnych wiąże się wykonywanie odpłatnych przeglądów okresowych w autoryzowanym serwisie wskazanym przez dystrybutora lub sprzedawcę marki Cube (adresy autoryzowanych serwisów znajdują się na stronach www.cube.eu oraz www.cube.pl). Użytkownik roweru zobowiązany jest do wykonania pierwszego przeglądu okresowego po przejechaniu 100-200km lub ok. 10-20 godz. jazdy. Jak jest z Canyonem, który daje 6 letnią gwarancję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 11 Października 2021 Udostępnij Napisano 11 Października 2021 Canyon nie ma swojej sieci serwisów, więc żadnych przeglądów okresowych nie wymaga Oczywiście te 6 lat jest tylko na części Canyon i tylko dla 1 właściciela. Mają też dość przejrzyste zasady "crash replacement" https://www.canyon.com/pl-pl/customer-service/help-center/crash-replacement.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukaaaaaa Napisano 13 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2021 Po tpk to ja jeżdżę na Giant stance 29, jak dla mnie jest super a przesiadłem się z 12 letniego Krossa 26 " . Fajnie bo plecy mniej odczuwają korzenie i inne wertepy skoki itp. Bierz fulla ale skok 130 wystarczy w zupelnosci, a ja roweru nie oszczędzam:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PGT Napisano 3 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2021 Podczas organizacji warto również pamiętać zapewnieniu pucharów i trofeów sportowych https://tryumf.com/pl/puchary/category-177629632 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.