Skocz do zawartości

some1

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 569
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana some1 w dniu 7 Sierpnia 2020

Użytkownicy przyznają some1 punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Michał
  • Skąd
    Mazowsze

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika some1

Mentor

Mentor (11/13)

  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

730

Reputacja

  1. No właśnie nie może, a dokładnie nie może dyktować pośrednikom (niezależnym podmiotom) jak i za ile mają sprzedawać, ani wymuszać jakichś sztucznych blokad regionalnych. Gdyby to wszystko były ich własne salony i sieć dystrybucji, to inna sprawa. Oczywiście inni producenci też tak robią po cichu, ale widać na Meridę mieli solidne dowody, to i dowalili karę, by innych też trochę postraszyć.
  2. Nie ma też obowiązku szarpać się na sensor Garmina, wystarczy Magene S3 za kilkadziesiąt PLN z allegro bądź aliexpress. Plus zapas baterii CR2032, bo Magene zjadają baterie dużo szybciej od sensorów Garmina i trzeba wymieniać co kilka miesięcy. Chyba nie mają trybu pełnego uśpienia.
  3. O ile się orientuję przy drobnych i dobrze udokumentowanych usterkach Canyon często nie wymaga wysyłki roweru, tylko zwraca za lokalny serwis, ewentualnie wysyła część do wymiany. Ale sam z tego nie korzystałem, czytałem tylko. Karton w którym przychodzi rower warto zachować jeśli ktoś ma miejsce, ale też w razie czego dostać zastępczy karton w sklepie rowerowym nie trudno, a niektórzy nawet mają w ofercie pakowanie i wysyłkę roweru.
  4. @KNKS ale Ty też źle mnie zrozumiałeś, albo zasugerowałeś się dziwną polemiką, którą prowadzą koledzy od Sienkiewicza. Która moja teza jest nie do obrony, że Grail jest dłuższy i prawdopodobnie mniej zwrotny, co pisałem już na samym początku, czy że pozostałe elementy geometrii tego roweru (kąty, wysokość, a przede wszystkim pozycja na rowerze) są nadal typowe dla szosy? Chyba oczywiste, że piszę w porównaniu do szos road+, endurace, turystycznych czy jak je tam zwą, a nie RC bądź TT. Bo zaraz ktoś z torówką UCI wyskoczy jako wzorcem roweru A czy ktoś tutaj faktycznie przejechał się rowerami o których mowa w tym wątku i je porównał (Endurace, Grail, może Domane)? Oczywiście w odpowiednim rozmiarze. Bo czytam kwieciste epitety i mocne stwierdzenia jakie to gigantyczne różnice będą pomiędzy nimi, a jedyne na czym każdy opiera swoje opinie to właśnie tabelki i materiały marketingowe. Tylko interpretacja tych tabelek inna... @itr a to ciekawe doświadczenie sam się nad tym zastanawiałem jak to jest. Z jednej strony ludzie potrafią się wykłócać o 2cm różnicy mostka czy rozstawu kół, że to niby całkiem zmienia przeznaczenie roweru. Z drugiej strony przecież pomiędzy tym samym modelem roweru w różnych rozmiarach różnica jest kilkukrotnie większa. Oczywiście te rowery mogą mieć przez to nieco inny charakter i inaczej się prowadzić. Ale w takim razie który rower prowadzi się jak "prawdziwa" szosa, ten którym jeździ kobieta 150 cm, czy ten którym jeździ dwumetrowy facet? Wszyscy przecież potem jadą w grupie obok siebie, ścigają się, manewrują i jakoś żyją a rowery całkiem inne, chociaż takie same
  5. @KNKS to nie jest dyskusja o szosach RC i o nich się nie wypowiadam. Chyba, że komuś do takiego jeżdżenia polecasz wyścigową szosę: Jakie Twoim zdaniem są kluczowe właściwości ramy przy takim zastosowaniu roweru?
  6. Heh, przypomniało mi się dlaczego coraz rzadziej piszę cokolwiek na forum. Wyrwaliście jedno zdanie z kontekstu, kompletnie ignorując to co pisałem wcześniej, wałkujemy to trzecią stronę i coraz większy offtop się robi. O długości roweru i jego prowadzeniu pisałem już na początku. Nie ma potrzeby tego powtarzać: https://www.forumrowerowe.org/topic/262358-endurance-vs-gravel-kt%C3%B3ry-rower-wybra%C4%87/?do=findComment&comment=2407840 (tam oczywiście miałem na myśli Domane a nie Madone, ale minął czas edycji). Nigdzie nie neguję tego, że Grail jest dłuższy od typowej szosy, więc też i parametry ramy związane z długością będzie miał inne. Ba, od początku o tym piszę. Nie zmienia to faktu, że to nadal gravel o geometrii mocno zbliżonej do roweru szosowego. Nie jest tak wyciągnięty w górę, jak np Merida Silex, ani tak wypłaszony jak Scott Addict Grv. Wysokość (stack), waga, kąty, pozycja na rowerze są podobne jak na szosie, a nawet bardziej agresywne niż na niektórych endurance, choć nie tak jak w przełajach i modelach race. Więc tak, w tym kontekście jest to rower który spokojnie można stawiać obok szosy. Domane daję po prostu jako przykład roweru, który jest już jedną nogą gravelem, gdzieś pomiędzy Endurace a Grailem. Choć nadal reklamowany jako super szoska. I nie, krótszy reach nie powoduje, że te rowery dzieli "przepaść". Jest to konsekwencja tego, że Trek inaczej rozwiązał potrzebę zwiększenia rozstawu kół, bardziej pochylając przedni widelec i zwiększając mu offset. Tylko że to też są rzeczy mające wpływ na prowadzenie roweru, nie zawsze pozytywny. Rożnicę w reachu dla użytkownika maskuje inny kokpit gotowego roweru. Przy okazji, Canyon dla swoich rowerów podaje Reach+, oraz Stack+, które właśnie uwzględniają parametry kokpitu całego framesetu. Polecam sobie porównać te wartości dla ich graveli i rowerów szosowych, są bardzo podobne. A jeśli nadal myślicie, że te różnice w rowerach o których piszemy są gigantyczne i w jakiś sposób określają jasno co jest gravelem a co rowerem szosowym, co jedzie po asfalcie a co nie, to przypominam, że jeszcze kilka lat temu jako gravel były sprzedawane rowery takie jak: https://www.scott.pl/produkt/823/5021/Rower-Speedster-Gravel-30. Albo: ttps://www.trekbikes.com/us/en_US/bikes/road-bikes/performance-road-bikes/domane/domane-sl/domane-sl-5-gravel-disc/p/22408/ Dziś bardziej wyciągnięte rowery, o dłuższych ramach, z większym prześwitem na oponę są sprzedawane Wam jako szosy. Ciekawe jak to będzie wyglądać za kilka lat. Patrząc w którą stronę idą trendy w budowie rowerów, niektórzy chyba będą musieli zrewidować swoje definicje graveli i to, jaka geometria jest "szosowa".
  7. @Chociemir A ja sugeruję spojrzeć na obrazek: https://99spokes.com/en-EU/compare?bikes=canyon-grail-7-2023;*z.MD|w.700,trek-domane-al-4-disc-2023;*z.56cm|w.700,canyon-endurace-7-2023 Jeśli nadal upierasz się, że czerwony i zielony rower to na 100% szosa i od różowego roweru dzieli je "przepaść", to cóż, współczuję i wycofuję się z dalszej dyskusji. Jeśli myślisz, że 2 cm dłuższa górna rura w Grailu robi gigantyczną różnicę w pozycji na rowerze, proponuję zastanowić się dlaczego Grail ma też 2 cm krótszy mostek. I przypomnieć sobie czy rower trzymasz za rurę sterową, czy za kierownicę. Na pytanie który rower będzie wydawał się zwrotniejszy nie ma prostej odpowiedzi, Grail ma krótszy mostek i bardziej stromą główkę ramy, Domane ma większe wyprzedzenie widelca. Endurace jest po prostu krótszy od obydwu. Ot i magia marketingu Gravel/Road+, jak sprzedać ludziom podobne rowery w innym opakowaniu i niech jeszcze uwierzą, że Road+ jeździ dużo lepiej po asfalcie. EOT
  8. Nigdzie nie twierdziłem, że ramy tych rowerów są identyczne. Byłoby to co najmniej dziwne... Twierdzę, że są to wszystko są podobne rowery, o bardzo zbliżonej pozycji jeźdźca, którą osiągnięto na nieco inne sposoby. Ale z punktu widzenia normalnego użytkownika bez wyczynowych zapędów, dyskusję serio można sprowadzić do ceny, wyglądu i tego jaka opona się zmieści. Wyskoczyłeś porównując reach. Cóż, reach bardzo niewiele mówi o rowerze szosowym/gravelowym, za to najczęściej właśnie wprowadza w błąd ludzi, którzy nie bardzo wiedzą o co chodzi. Ale nie bardzo widzę sens dalszej dyskusji na ten temat, to nie wątek o Domance. Polecam popatrzeć na schemat roweru i zastanowić się co daje zmiana reach oraz z jakich innych parametrów ramy wynika @mlody_skorpion Kompromis, który troszkę już może spowalniać na asfalcie, a w terenie nie zapewni za dużo komfortu. Ale nie ma technicznych przeciwskazań. Są tacy, którym to wystarcza. Na dużo śmigania po lesie to nie licz, chyba, że myślisz o równych ścieżkach bez dziur i korzeni. Typowa wartość dla turystycznej szosy bez wielkich sportowych aspiracji. Jest ok.
  9. Grail ALU nie ma dwupłata. Zwykły rower, tylko rura sterowa 1 1/4", ale to wszystkie Canyony tak mają. Doprawdy? No to popatrzmy. Canyon Endurace vs. Grail vs. Domane AL5: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-szosowe-wyczynowe/domane/domane-al/domane-al-5-disc/p/33086/?colorCode=grey_black Rozmiar dla człowieka 185-190 cm, takim jeżdżę i mniej więcej wiem co te cyfry oznaczają: L'ka u Cayona, 58 u Treka. Specjalnie wybrałem mniejszego Treka, bo sugerowane rozmiary na stronie Treka są nieco na wyrost: Baza kół: Endurace 1006 mm Domane 1022 mm Grail 1047 mm Długość tylnych widełek: Endurace 415 mm Domane 425 mm Grail 430 mm Kąt główki ramy: Endurace 73 Grail 72.5 Domane 72.0 Kąt podsiodłowy: Endurace 73.5 Grail 73.5 Domane 73.0 ETT + mostek: Domane 567 + 100 = 667 mm Endurace 568 + 110 = 678 mm Grail 591 + 90 = 681 mm Stack: Grail 605 mm Endurace 611 mm Domane 611 mm Stack / Reach: Grail 1.47 Endurace 1.57 Domane 1.60 Szerokość kierownicy: Grail 44 cm Endurace 44 cm Domane 44 cm No i gdzie ta zupełnie inna geometria? Grail jest dłuższy, o czym pisałem wcześniej, ale Domane go dogania. Pozycja na Grailu jest taka sama jak na Endurace z dokładnością do kilku mm, a wręcz na Grailu masz bardziej pochyloną. Przynajmniej jeśli chodzi o samą ramę, możliwe że są różnice w ilości fabrycznych podkładek i profilu kierownicy. Domane to największa kanapa z tych trzech, ale za to najdroższa, więc musi być najszybsza, przecież na stronie Treka napisali że to "rower szosowy wyczynowy"
  10. Tak jak inni piszą od początku. Chcesz jeździć po szosie, kupuj szosę. Chcesz regularnie zjeżdżać z asfaltu, kup Graila. Nie wiesz czego chcesz, kup Graila i komplet szosowych opon, przetestujesz jedno i drugie. Grail to nadal rower o geometrii typowej dla rowerów szosowych, podobny u Treka nazywa się Domane i jest sprzedawany jako super-nowoczesny road+ Grizl jest dla tych, co na start chcą szerokie terenowe opony plus obręcze, sakwiarskie mocowania, albo w wersji karbonowej chcą normalną kierownicę a nie ten dziwny wynalazek z Graila SL. Ale Ty celujesz w alu, więc ostatnie Ciebie nie dotyczy.
  11. Jak puści muzykę na pełny regulator, to kask też zakłada, dla bezpieczeństwa.
  12. Ech, ta mityczna geometria, wystarczy że producent tu doda centymetr, tam odejmie, i już rower nie pojedzie po asfalcie więcej niż 25 km/h albo przewróci się na pierwszym korzeniu w lesie... czy jednak nie? Gravele ewoluowały z rowerów endurance i nie ma jasnej granicy między jednym a drugim. Owszem, są ekstremalne przypadki, rowery o geometrii taboretu, albo wyścigowe gravele aero, ale jeśli skupimy się na tych rowerach Canyona, to tam serio główna różnica w geometrii to miejsce na opony. Co wymusza +4cm rozstawu kół i w konsekwencji wydłuża całą ramę. Ba jeśli chodzi o pozycję jeźdźca (stack, reach, ETT), to okazuje się, że ich szosa jest nawet kilka milimetrów bardziej "turystyczna" od gravela. Kierownice są tej samej szerokości, flary rowery Canyona nie mają albo mają symboliczną. Szoska będzie trochę bardziej zwrotna? Pewnie tak. Czy to ma znaczenie dla kogoś kto będzie sobie rekreacyjnie jeździł dla przyjemności? Pewnie nie. Inny przykład Trek Madone. Sprzedawany jako "lekki, aerodynamiczny rower szosowy", a geometrię ma bardziej jak Canyon Grail niż Endurace. Opony zmieści do 40mm. Wspomniany Marin za to sprzedaje rowery podobne do Canyona Endurace już jako gravele. Dlatego ja bym Endurace'a kupił tylko gdybym wiedział z góry, jak będzie używany i nastawiał się tylko na jazdę po asfalcie. Grail to prawie to samo ale potencjał do jazdy w terenie większy.
  13. Oj, uważaj, bo zaraz okaże się, że duży prześwit to najnowsze osiągnięcie ałero i wszyscy będą chcieli tak wyglądać
  14. Przy takich dylematach bezpieczniej wybrać gravela. Do gravela założysz cieńsze opony i będzie z niego enduranceowa szosa. Sam jeżdżę na Grizlu z oponami 38mm ale jak zechcę, włożę nawet 50mm albo konkretne błotniki. W drugą stronę szosy tak nie przerobisz. Nawet jeśli hipotetycznie złapiesz zajawkę na asfalt, slicki, ustawki i ściganie, to szosa endurance szybko przestanie cieszyć i zaczniesz wzdychać do bardziej sportowych modeli.
  15. Mam mieszane uczucia w tej kwestii. Z jednej strony nie podoba mi się oczywiście sposób wprowadzania zmian i niejednoznaczność przepisów, którą obecnie to wytworzyło. Z drugiej strony przypomina mi się sytuacja o której niedawno czytałem i zastanawiałem się wtedy jaką szansę jako kierowca mam na reakcję, gdy łepek jadąc na rowerze/hulajnodze na pełnej bombie wpada na przejazd nic nie zwalniając, bo "on przecież ma pierwszeństwo". Filmik z wypadku trochę daje do myślenia: https://tvn24.pl/pomorze/stargard-samochod-potracil-dwoch-chlopcow-jadacych-hulajnoga-nastolatkowie-w-szpitalu-nagranie-5769336
×
×
  • Dodaj nową pozycję...