Skocz do zawartości

some1

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    978
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana some1 w dniu 7 Sierpnia 2020

Użytkownicy przyznają some1 punkty reputacji!

Reputacja

422 Doskonała

O some1

  • Tytuł
    Stały bywalec

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Michał
  • Skąd
    Mazowsze

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Romety Boreas i Aspre mają ramy jak rower przełajowy czy nawet szosowy. Górna rura nic nie opada, główka jest nisko a rozmiar ramy "54" faktycznie oznacza że ma rurę podsiodłową długości 54 cm. Więc ramę też trzeba dobierać według "klasycznych" reguł dla szosy. Dla porównania Triban gravel z Decathlonu w tym samym rozmiarze będzie miał 4 cm krótszą rurę podsiodłową, a więc odpowiednio więcej miejsca na klejnoty jednocześnie mając kierownicę wyżej o 15mm plus podkładki pod mostkiem (sądząc po zdjęciach obu rowerów, Triban ma więcej). Ogólnie w gravelach jest wolna amerykanka zarówno
  2. 100 mm to mają fulle XC. Dokładne przeciwieństwo wygodnego roweru z rekreacyjną pozycją. Od 120 mm zaczynają się w miarę normalne traile, a i tutaj sporo modeli ma nadal geny XC. Przy takich wymaganiach nawet enduro się nada. 6 km do pracy to na wszystkim można jeździć. Inna sprawa, że jeśli rower będzie ciorany dzień w dzień, słońce czy śnieg, to już teraz lepiej zacząć odkładać solidną sumę na serwis.
  3. https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-all-mountain-am-100s-29/_/R-p-309661?mc=8586941 https://www.1enduro.pl/rowery-enduro-trail-do-8000-zl-2020/ ze wskazaniem na Marina. A co z tych rowerów jest dostępne na chwilę obecną, to zupełnie inna sprawa.
  4. 10 mm różnicy to mniej niż 0.5 procenta. Inaczej mówiąc, na dystansie 100 km błąd będzie rzędu kilkuset metrów. Różnica pomijalna. To również mniej niż 2 mm różnicy w grubości opony. Konstrukcja bieżnika, zużycie gumy czy normalne ugięcie pod obciążeniem robią większą różnice. Ustaw po prostu to co zmierzyłeś, najlepiej siedząc na rowerze. Tarcie nie ma tu nic do rzeczy, licznik nie mierzy nic związanego z siłą. 2) może i jest niewielkie opóźnienie, nie zwracam na to uwagi.
  5. 12x142 to sztywna oś bez boosta, a Cannondale ma boosta bez sztywnej osi. Wszystko nie tak. Piasta do wymiany, prościej pewnie kupić nowe koło.
  6. some1

    [2022] Nowy Scott Spark

    Jeśli nie masz myk-myka, to jest prostsze rozwiązanie niż 20 tysięcy na nowy rower. Na zdjęciu pierwsze próby w pozycji, która się nie sprawdziła. Obecnie mocuję wyżej tak, że opiera się o siodełko, ale nie mam foto. https://www.sbike.pl/uchwyt-koszyka-na-bidon-sks-o_1695.html
  7. Z tych trzech najlepszy jest Giant. Jedynie amortyzator to nowy model firmowany przez Gianta i mało znany. Merida też ok. Scott i Trek wypadają podobnie ale słabiej niż powyższe. Gorszy napęd, rama bez sztywnej osi.
  8. Jak się ostatnio wybrałem do Warszawy fullem w SPD, bo drugi rower, którym normalnie jeżdżę po mieście stał popsuty, to najbardziej brakowało mi nie gładkich opon ani platformowych pedałów, tylko właśnie lusterka. Jedna z tych rzeczy, które człowiek docenia dopiero, jak zacznie regularnie używać.
  9. To pierwsze to podróba zwykłego Cateye, które można normalnie kupić za ułamek tej ceny. https://www.centrumrowerowe.pl/lusterko-cateye-bm-45-pd1860/ Widziałem kilka pochwalnych opinii. Oryginalnego cateye, nie podróby za 3x tyle.
  10. No i z crossa zrobił się trail na oponach 2.3.... rozstrzał na wszystkie strony. Budżet na rower na co dzień jest wręcz za duży. Cross za 4 - 4,5 tys. to już jest na wypasie (choćby Phanatic 70 żeby daleko nie szukać). Droższe to zbędna większości biżuteria. Z kolei w przypadku MTB rowery powyżej 5 tysięcy to przeważnie już specjalizowane konstrukcje XC nastawione na sportową jazdę, albo cięższe terenówki do zabawy w lesie. Po bułki oczywiście też takim da się pojechać jak się człowiek uprze. Przy tak ogólnych wymaganiach ("rower do wszystkiego") każda konstrukcja teoretycznie się n
  11. some1

    [2022] Nowy Scott Spark

    W sumie widzę jedną zaletę zabudowanego dampera, wreszcie Scott ma miejsce na drugi bidon.
  12. Pół ogniwa na całym łańcuchu to nieco mniej niż 0.5% wyciągnięcia. Choć jeśli mierzone na oko, to może być różnie
  13. Jedynie kosztem hamulców, napędu i kół. Markhora na 30mm goleniach to nie wiem, czy bym tak polecał dla 110kg jeźdźca.
  14. some1

    [2022] Nowy Scott Spark

    Orientacyjne ceny w Euro wszystkich modeli można znaleźć tutaj: https://www.bikeradar.com/news/2022-scott-spark-rc-spark-900/
  15. Nie porównuj długości ramy roweru z prostą kierownicą z rowerami z barankiem. Baranek wymaga krótszej ramy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...