Skocz do zawartości

some1

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 611
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana some1 w dniu 7 Sierpnia 2020

Użytkownicy przyznają some1 punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Michał
  • Skąd
    Mazowsze

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika some1

Weteran

Weteran (12/13)

  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

749

Reputacja

  1. Manetka xt działa mi z przerzutką sram gx 12s. Być może są tam jakieś groszowe różnice w naciągu linki ale mogę u siebie wyregulować przerzutkę tak, żeby wszystkie biegi działały bezproblemowo. Ale ja zmieniłem samą manetkę mając cały napęd Srama. Czy zmieniałbym przerzutkę mając napęd shimano? Raczej nie.
  2. Takiego jeszcze nie wynaleziono, chyba że z motorkiem Szybciej będzie albo tu, albo tu. No, gravel/cx teoretycznie może być szybszy, jeśli ten leśny teren mało wymagający a Ty masz już kondycję, żeby jeździć szybko i pozycją na rowerze nadrabiać brak amortyzacji.
  3. To są nietypowe opony Gianta, do których nie włożysz dętki, ani nie naprawisz ich łatką, bo to taka hybryda tubeless i dętki. Możesz je naprawić knotem do opon tubeless, jak na trzecim filmiku poniżej. Jeśli uszkodzenie jest za duże, trzeba kupić nową oponę, albo taką samą ERT albo zwykłą oponę + dętka. Serwis Gianta powinien sobie poradzić. Koła kupować nie trzeba https://www.giant-bicycles.com/pl/showcase/ert
  4. Może on i nowy nieużywany, ale to poprzedni model, ten z dwupłatową kierownicą.
  5. Jak masz droppera to o mocowaniu do sztycy możesz zapomnieć, nie zmieści się. Ogólnie to niestabilne i mało praktyczne.
  6. https://www.on-lynecomponents.com/collections/the-holy-rail/products/holy-rail-dual-cage-kit Tylko może poszukaj jakiegoś sklepu z wysyłką z Europy.
  7. Jeśli hamulce obręczowe to pewnie 28mm. Najlepiej samemu popatrzeć ile jest miejsca wokół opony przy widelcu, przerzutce i tylnych widełkach.
  8. Dodatkowo kupując rower ze zintegrowanym kokpitem (kiera + mostek w jednym) trzeba też trzymać kciuki, żeby dobrze trafić z rozmiarem i pozycją na rowerze. Bo w razie czego zamiast mostka za 200 PLN trzeba zmieniać cały kokpit za 1500 + przekładka wszystkiego.
  9. No nie da rady, tylko na grzyby i do parku Pozycja rowerzysty na Grizlu jest taka jak na szosie Endurance Canyona w tym samym rozmiarze. Właściwie to na Grizlu jesteś ciut bardziej wyciągnięty i możesz, jeśli zechcesz, niżej zejść z kokpitem. Więc to nie jest wcale taki emerycki turystyk jak niektórzy mogą myśleć widząc marketingowe fotki z rowerem biwakującym w jakiejś dziczy. Jesteś blisko granicy dwóch rozmiarów więc jest duża szansa że do obu się dopasujesz, choć może to wymagać zmiany mostka albo sztycy. Ale to są już rzeczy do których sam dojdziesz jak trochę pojeździsz i przez internet nikt tych dylematów nie rozwiąże. Ogólna "mądrość" jest taka, że w takiej sytuacji mniejszy rozmiar będzie bardziej sportowy (i lżejszy) a większy rozmiar będzie stabilniejszy i może trochę wygodniejszy, o ile nie okaże się za długi.
  10. Normalnie wypada rozmiar L, chyba że chcesz bardziej na sportowo to M, rower będzie krótszy, kierownica niżej. Ja mam 189-190 i jeżdżę na L z odwróconym mostkiem.
  11. Gwarancja to świadczenie dobrowolne, sprzedawca określa warunki jak chce.
  12. Korba GRX 2x11 jest taka sama jak w 1x11. Wystarczy zmienić przednie zębatki na tarczę NW i odkręcić przednią przerzutkę. Sam tak zrobiłem, po sprzedaży zdemontowanych części wyszedłem na plus Z drugiej strony jakbym od razu wziął rower w konfiguracji 1x11 to bym jeszcze więcej zaoszczędził. Ale tylna przerzutka 2x11 ma krótszy wózek niż 1x i raczej będzie miała problem z kulturalną obsługą kaset o większej rozpiętości.
  13. Przy takich gabarytach to na czym byś nie jechał, będziesz miał większe opory toczenia i aerodynamiczne niż mniejszy kolega. Przyspieszenie też gorsze o ile nie nadrabiasz większą siłą. Właściwie jesteś blisko maksymalnej wagi dopuszczalnej przez producentów rowerów szosowych, przynajmniej niektórych.
  14. Tak jest, przed pandemią o tej porze roku też było ciężko kupić upatrzony rower. Tak już niestety ten rynek funkcjonuje, sklepy nie mają dużych zapasów na miejscu, dystrybutorzy przeważnie też nie. Na fajniejsze albo co bardziej wypasione modele trzeba czasem się zapisywać z dużym wyprzedzeniem. Najlepiej po prostu pojeździć po okolicznych sklepach i poszukać alternatyw w dobrej cenie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...