Skocz do zawartości

Mateusz_Brycki

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    385
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Mateusz_Brycki

Wschodząca gwiazda

Wschodząca gwiazda (8/13)

  • Od roku
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

68

Reputacja

  1. @Rapero7000 i jak wrażenia? Ja od jakiegos czasu uzytkuje treningowo te fabryczne koła rc500, z przełożonym obręczami dt swiss. Dorzuciłem do tego opony tufo. Zestaw, tak treningowo jest OK, jestem bardzo zadowolony. Nie było sensu wydawać więcej
  2. rower nie ma nic wspólnego z tym ze Ci nie idzie i że lądujesz na końcu stawki jakiś lokalnych ogórków. Serio wierzysz nadal ze jak zmienisz fajne 1)opony 2)hamulce 3)amor na jeszcze fajniejszy to będzie Ci lepiej szło? Ni hu hu, dalej będziesz na końcu stawki z innymi randomowymi ludzmi. To Ty, Twoja kondycja i technika jazdy są driverami tego jesteś na końcu stawki gminnego wyścigu rowerowego.
  3. Długość skoku zawieszenia i waga użytkownika nie są ze sobą skorelowane. Jesteś cięższy = pompujesz więcej powietrza do amortyzatora. Na Świeradów to nie potrzeba żadnego amortyzatora. Najlepiej jakbyś potestował różne rodzaje rowerów. Jako przykład podam mojego kolegę, który tak przy okazji wszedł do sklepu Gianta. Wyszedł z rowerem przełajowym(ma kolarzówki, geomertia przełaja mu nie straszna). I jest wniebowzięty, jezdzi nim po mieście, po szutrach, na prostych singlach też był. Odkrywa jazdę w terenie.
  4. na szkolenie techniki jazdy sie zapisz. Takie wyjazdowe, kilkudniowe. To będzie przyjemne z pożytecznym bo poznasz fajnych ludzi, poznasz mega trasy (takie wyjazdowe szkolenia to sa w fajnych miejscach gdzie i tak sie na rowerowe urlopy przyjezdza) nauczysz się tyle ile byś ogarniał samemu latami, a moze nigdy. Np to wygląda bardzo konkretnie: https://mscycling.pl/obozy-kolarskie/
  5. też bym uderzał w decathlon. XC500 jeśli tylko będzie dostępne, powinno być Twoim wyborem. 4 lata na dwóch XC500, mega polecam.
  6. Te spyre trp to są z tego co widze dwustronne hamulce mechaniczne. Nie są wcale tańsze od zacisków hydraulicznych ultegry i to najlepsze co da sie kupić z hamulców mechanicznych. (2) Cannondale Synapse Ultegra DI2 — Cycling | Road bikes — 2nd hand (2dehands.be) mi też sie ten podoba najbardziej
  7. Lżejszy komplet nie znaczy koniecznie że delikatniejszy. Możesz kupić karbonowe koła do do łupania po ślęży, które będą i znacznie mocniejsze i znacznie lżejsze. No ale nie będzie tanio.
  8. Opony to te które masz powinny być OK. Szersze są lepsze. Jak chcesz zmieniać to na pewno nie Race Kingi, bo te jak nazwa wskazuje są dla tych którzy mocno ogarniają Serio, to śliskie i bardzo szybkie opony, gdzie brak przyczepności nadrabiasz techniką. I mają bardzo miękkie ścianki boczne, skoro niepewnie czujesz się z powodu pracy opony, to nie dla Ciebie. Dla Ciebie jezdzenie jeżdżenie, jeżdżenie. Najlepiej z ludzmi którzy bardziej ogarniają. Czego Ci trzeba to treningu. Kilka treningów i jeden maraton to za mało. Ja bym poszukał w tym wiecej funu. Skoro bike atelier to pewnie masz dość blisko do Bielska Białej? Enduro Trails i Twister będą idealne. Dokładnie dla Ciebie. I wlasnie na takiej zabawie bym sie skupił, by sie wjezdzić w rower, nauczyć troche lepiej zjeżdżać, poznać niuanse z cisnieniem, zawieszeniem. Zapomnij o tym crossie i tych "górskich" maratonach, na to by zacząć ogarniać trzeba czasu.
  9. 1. nie jedziłem na tych oponach, ale widać, że mają dość gęsty bieżnik więc pewnie trochę je nosiło na szutrach, na takiej luźnej nawierzchni. Należy sie do tego przezwyczaić , albo założyć oponę z trochę agresywniejszym bieżnikiem, przynajmniej na przód 2. Ciśnienie to kwestia indywidualna. Generalnie dopóki opona sie nie składa w zakrętach tak że chce ją z rantów ściągnąć, to jest OK. 3. Zawieszenie powinno być OK gdy ustawione zgodnie z tabelą. Lepiej by było w górnym zakresie gdy masz trudny technicznie teren, który wymaga szybszej jazdy. Gdy się wleczesz to może być barddziej miękko. Rebound nie powinien być zbyt mocny bo kierownica będzie bić po rękach. Żaden sprzedawca nie ustawi Ci tak jak potrzebujesz bo nie ma szklanej kuli, skąd ma wiedzieć jak jezdzisz i gdzie. PS, I mnie sie czasem zdarzało zapomnieć i zjechać coś na zablokowanym amortyzatorze, tak działa się w zmęczeniu. 4. To pewnie kwestia wjeżdżenia się w rower, bardzo możliwe ze po crossie masz złe nawyki jazdy na zbyt niskiej kadencji i mocy Ci brakuje. Wypracowanie poprawnej, szybszej, to miesiące treningów. A to ze generujesz więcej mocy na stojąco to zrozumiałe, lepsza pozycja, szeroka kierownica i masz jak sie o nią zaprzeć. Jak kupujesz szose, to kup też porządny trenżer i przepracuj zimę. Trenażer, zwift, bardzo dobrze uczy kadencji, to szybka droga do kondycji i kadencji 5. To nie kwestia roweru, tylko najpewniej mindsetu, braku zaufania do siebie i zamiast zjezdzać przeszkadzasz sobie, hamujesz i robisz różnie inne dziwne rzeczy które skutkują tym, że jest trudniej. Dobrze by było znalezc Ci kogos kto zjezdza lepiej od Ciebie by za nim zjezdzać, robić to samo co on i tak sie uczyć Ps. skoro na "górskim" maratonie jest 90% szutrów, to brzmi to jak jakiś bike atelier, brrr Ale co kto lubi
  10. Mam kolegę który przestawił się z siłki, kulturystyki na rower. Stosunkowo szybko (po miesiącach regularnych treningów) miał już dobrą nogę, ale wynikało to z tego że poważnie podchodził do tematu a regularne sumienne treningi na siłowni zamienił na... regularne, sumienne treningi kolarskie. Życia nie oszukasz. Ponadto, rower do wszystkiego alw głównie teren to taki na którym ciężko się trenuje bo ciężko o powtarzalność treningów czy o trzymanie się planu treningu
  11. Te dwie tezy się wykluczają. Tzn ze z kondycją nie będzie problemu i że ostatni rower to komunijny.
  12. decathlon namieszał w rozmiarówkach. MTB jest zaniżone, a szosa trochę zawyżona.
  13. Pojedź do jakiegoś bike parku gdzie można wypożyczyć rower, wypożycz ze 2 i będziesz wiedział na czym stoisz. I sam się przekonasz jak co podjeżdża.
  14. Maniek, KOMy na głównych trasach na Srebrnej Górze należą do kolarza na mtb o skoku 100mm z przodu. 130mm starczy na zgrubsza wszystko a 170 to będzie na dwumetrowe dropy. To Ty będziesz najsłabszym elementem tutaj. Poszukaj czegoś tak z 130mm skoku, jeszcze dasz radę w miarę sprawnie na tym pedałować.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...