Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Nowe oksy - poszedłem w zestaw od Tripout'a - dobry promo kod był Topora (fotochrom plus szybka clear na ciemność), wkrętaki do przeciągania pancerzy - na próbę, alu-kontr-nakrętka ht2 w miejsce zaginionego oryginału, wihajster do resetowania tłoczków - ciągle mi na Ali wyskakiwał, więc... zobaczymy, no i turbo wiatrak z Action'a (dmucha i odkurza - przyda się).

20251119-175247net.jpg

Edytowane przez CoolBreezeOne
  • +1 pomógł 8
Napisano

Cud - wczoraj po 16 zamówiłem części w sklepie w Niemczech, dziś przed obiadem kurier przyniósł paczkę. Fakt, wybrałem szybką dostawę, ale i tak jestem zaskoczony.

Przyjechał pasek i zębatki Gates CDX. W poniedziałek zobaczę jak to chodzi. 

  • +1 pomógł 2
Napisano

 @Wujcio wygląda na to, że to Ty lepiej potrafiłbyś doradzić😉, w czym rzecz:

Znajomy prosił mnie o radę który rower miejski elektryk wybrać (Husqvarna w Centrum Rowerowe), a były 3 warianty: łańcuch z przerzutką, przekładnie Nexus z łańcuchem i Nexus na pasku. Zdecydowanie radziłem Nexus, ale czy pasek, czy łańcuch nie potrafię wskazać. Ty zmieniłeś z łańcucha na pasek, a więc ma to jakieś przewagi, napisz proszę co cię do tego skłoniło? W czym rzecz? 

Napisano

Nie wiem jak mocno masz napięty pasek, ale z własnego i innych doświadczenia radziłbym dla roweru miejskiego słabiej go napiąć niż mocniej 😉. Sam w aplikacji Gatsa nastawiam napięcie na 35 - 40 Hz.

2 godziny temu, Wojcio napisał:

Przedwczoraj zamówione, wczoraj dostarczone, dziś zamontowane. Przeróbka z łańcucha na pasek. 
 

 

IMG_7746 Medium.jpeg

Napisano
9 minut temu, Turysta05 napisał:

 @Wujcio wygląda na to, że to Ty lepiej potrafiłbyś doradzić😉, w czym rzecz:

Znajomy prosił mnie o radę który rower miejski elektryk wybrać (Husqvarna w Centrum Rowerowe), a były 3 warianty: łańcuch z przerzutką, przekładnie Nexus z łańcuchem i Nexus na pasku. Zdecydowanie radziłem Nexus, ale czy pasek, czy łańcuch nie potrafię wskazać. Ty zmieniłeś z łańcucha na pasek, a więc ma to jakieś przewagi, napisz proszę co cię do tego skłoniło? W czym rzecz? 

Jeżdżę "na pasku" od 6 lat i do roweru miejskiego (i podobnych) to najlepsze znane mi rozwiązanie. Przede wszystkim:

1. Bezobsługowy, brak potrzeby jakiegokolwiek smarowania, czyszczenia (sporadycznie jak byłby rower i napęd był w błocie to warto spłukać wodą;) )

2. Bardzo wytrzymały napęd. 20000+ km dla paska to minimum (zależy jeszcze jaki rodzaj napędu CDN, czy CDX)

3. Permanentna czystość napędu, nie brudzi, nie ma nigdzie smaru itd.

Pasek nie jest idealny i nie nadaje się do ścigania bo pochłania trochę więcej watów niż zwykły łańcuch ;), ale do DH wg mnie by się nadawał :D 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...