Skocz do zawartości

Ranking

  1. elkaziorro

    elkaziorro

    Użytkownik


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      1 913


  2. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      10

    • Liczba zawartości

      7 022


  3. Leszek_K

    Leszek_K

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      81


  4. Zbyszek.K

    Zbyszek.K

    Użytkownik


    • Punkty

      7

    • Liczba zawartości

      284


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 05.04.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Motylem jestem Na, na, na, na, motylem jestem Pofrunę, gdzie nie byłem jeszcze Zatrzymaj, bo nie wrócę więcej
    11 punktów
  2. Bo ja też ustrzeliłem kiedyś motylka.
    8 punktów
  3. Bo... piękna ozimina i rozpoczęcie sezonu szosowego. Trenażer odpoczywa.
    7 punktów
  4. Bo został mi przypisany numer, jestem ważny dla równowagi w przyrodzie🫠 Pozdrow'er😘
    6 punktów
  5. 4 punkty
  6. Stojak z kawałka deski i płyty 🫠 Pozdrow'er 😘
    3 punkty
  7. Chłopcy, ja nie chcę Was martwić, ale ten RCZ to mi wygląda na piramidę jaka niedawno się wywaliła w Polsce i dotyczyła sprzętu appla: mac4vip. W skrócie: chłop zbierał zamówienia od ludzi z czasem dostarczenia rzędu kilka tygodni-miesięcy. Ceny były dobre, więc ludzie z coraz większym zaufaniem brali towar. Domyślcie się jaki był tego finał. Oczywiście działalność była legalna, faktury i te sprawy. Długi czas dostawy i atrakcyjna cena to moim zdaniem zalążek piramidki - nazbierać kaski z rynku a potem PUFF.
    2 punkty
  8. Jejku ile herezji na 2 stronach. - ekonomia nie jest dobrym wyznacznikiem składania samemu roweru (teraz, bo jak esker 7 kosztował 10k i go nie było to złożyłem za 5k na używkach) - tak rower samodzielnie składany może być wyjątkowy, pod jeźdźca (np. mój gravel z oponą 50 i szosową ultegrą, bo taki chciałem) - koszty części producent będzie zawsze miał mniejsze niż indywidualna osoba i wyczynem jest poskładać samemu rower taniej niż go sprzedają - używki nie bolą ale trzeba coś tam wiedzieć i mieć skalkulowane, że coś będzie jednak uwalone - żadne hamulce nie są tak dobre jak hydrauliki - ja tam gravelem czasem pocinam na stożkach 60 z oponami GP5000 28 i mi się podoba - nic nie uczy serwisowania roweru jak jego złożenie
    2 punkty
  9. Chiński widelec - ToSeek Kn34. Stan po czterech jazdach: Zacina się, i w ogólności nie polecam. Serwis zerowy był zrobiony i nasmarowany szczerze. Plastikowe tuleje jednak robią swoje. Wyjąłem je i zeszlifowałem, zobaczymy co się będzie dalej działo. EDIT: Swoją drogą, drugi widelec podobnego kalibru który mam też się przetarł, ale przynajmniej nie zacina się. No i oba jeszcze nie mają luzów. Więc pewno sezon przejeździ.
    2 punkty
  10. Bo rower zabiera nas w piękne miejsca🤩
    2 punkty
  11. Bo u mnie z rana zimno, mokro i słońce - aż nie chciało się z roweru schodzić do fotki
    2 punkty
  12. Tutaj masz takie stery. https://smartrowery.pl/stery/82871-stery-acros-zs56-azx-205-15-z-redukcja-na-tapered-6994485627538.html Jeżeli do ramy są dostarczane w komplecie stery to na pewno jest też w nich redukcja górnej miski do wymiaru 1/1,8". Jeżeli chcesz inne stery to szukaj w internatach pod nazwą ZS56/ZS56.
    1 punkt
  13. Masz kilka rowerów, na tym z klamkami Microshifta przejechałeś 75 tys. km, pewnie na tych innych też jeździsz, można wiedzieć kiedy śpisz, jesz, pracujesz?
    1 punkt
  14. Sprzęgło daje się regulować - śrubką po zdjęciu obudowy - może jest za ciasne. Sprzęgło wymaga smarowania - ponoć jest specjalny smar. Sprzęgło jest twoim przyjacielem - trzeba - serwis jest dość łatwy. Nawet widziałem gdzieś instrukcję Shimano, jaka ma być siła oporu, ale nie pamiętam gdzie. Mój kolega co-pilot twierdzi, że: Aby dostosować siłę sprzęgła przerzutki Shimano RD-M5120, należy użyć klucza imbusowego 2 mm. Siła sprzęgła powinna być w zakresie od 3.5 do 5.4 N-m. Aby zwiększyć siłę sprzęgła, delikatnie obróć śrubę regulacyjną sprzęgła zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a aby ją zmniejszyć - obróć przeciwnie12. Pamiętaj, aby dokonywać regulacji ostrożnie i stopniowo, aby nie uszkodzić mechanizmu. Zbyt mocne sprzęgło może utrudniać zmianę biegów, podczas gdy zbyt luźne może nie zapewniać wystarczającej stabilizacji łańcucha. Idealne ustawienie zależy od indywidualnych preferencji i warunków jazdy, więc warto eksperymentować, aby znaleźć optymalne ustawienie dla siebie.
    1 punkt
  15. Problemem jest rowerowa w nazwie. Wyobraź sobie że drogi dla samochodów są budowane z kocich łbów, co 1 km zmienia się ruch z lewostronnego na prawostronny, żeby przejechać przez skrzyżowanie musiałbyś wysiąść z samochodu i nacisnąć przycisk żeby światło zmieniło się na zielone, droga kończyła by się bez ostrzeżenia chodnikiem i dalszy odcinek musiałbyś pokonywać pchając samochód. Urzędnicy muszą zacząć traktować rower jako pełnoprawny środek transportu a nie do niedzielnej rekreacji z rodziną. Dlatego powinno się skończyć z budowaniem czegokolwiek co nie służy szybkiej i sprawnej komunikacji rowerem. Więc gdyby zrobili deptak spacerowy ale nie dezorganizując ruchu rowerowego w miejscach połączenia z brzegami byłoby OK. A tak powstało coś co będzie powodować kolejne konflikty rowerzyści kontra piesi.
    1 punkt
  16. Ciiiii.....wielcy producenci rowerów nie wstawiają chińskiego osprzętu nie dlatego, że jest badziewny tylko z uwagi na spisek wielkich korporacji, sorosa, reptilian i rzymian
    1 punkt
  17. Przyszły te małe wewnętrzne rożki to się podzielę spostrzeżeniami. Kolega @Mentos chyba rozważa zakup, to proszę czytać Po pierwsze, aż dziwne, jak taka mała rzecz potrafi wygody dodać piękna sprawa, rekomenduję każdemu kto nie ma baranka. Zwłaszcza, że tak jak pisałem wyżej, dla wielu z nas mega piękną sprawą jest fakt, że nie trzeba ściągać wszystkiego z kiery zakładając do maleństwo, tylko normalnie nakładamy od góry, bo objemka jest łamana na pół! ❤️ Ciekawostka: z moich krótkich obserwacji wyszło, że albo mam dziwne łapy, albo się koledzy Chińczycy pomylili w oznaczeniu stron na tych rogach, bo kompletnie nie jestem w stanie używać ich zgodnie z oznaczeniem prawa/lewa. Mam teraz odwrócone (lewa z prawej, prawa z lewej) i dopiero jest mega sztos. Z jakiegoś powodu "prawidłowo" ustawiając rogi miałem dziwnie wygięte dłonie i napięcie w nadgarstkach zaczynało się po paru sekundach. Możliwe też, że to wina relatywnie dużych dłoni, bo potrzebuję nieco więcej "mięsa" żeby na nim położyć większą część mięśnia pod kciukiem. Tak czy owak, po odwróceniu układu jest złoto. Także w skrócie, polecam gorąco. Dla mnie żadnych wad, zwłaszcza przy tak śmiesznej cenie. Szkoda łapek na jeżdżenie dłużej w złej pozycji EDIT: Widzę teraz dopiero, że kolega @CoolBreezeOne ma dokładnie tak jak ja, czyli odwrotnie, założone te rogi. Ach chińska precyzja i jakość
    1 punkt
  18. Maszyna jest w użyciu od lutego
    1 punkt
  19. Szosę za 1,5k a i owszem tylko to będą rowery już raczej 10-cio letnie ( jak nie lepiej), hybrydy alu-carb i niekiedy nawet na sensownych kołach, ale to co w nich będzie nie halo to max opona 700x28. Możesz sobie założyć Contact speeda od Conti którym pojedziesz spokojnie po szutrze, tylko pytanie , czy w to wchodzisz? Mam taką szosę porobioną właśnie do lasu i działa. Ewentualnie zostaje jeszcze jakiś modowany alu Trybs 100 używka, gdzie lać wchodzi już taki 35 jak nie 38. Co bym jeszcze zrobił? Skoro nie wiesz jaka dokładnie rama to wybrałbym się do sensownego fittera który posadzi Cie na kilka rowerów i jasno powie o co k'man. ( jakie ramy, jakie geo, jakie ustawienia)
    1 punkt
  20. Jest coś takiego jak SRAM Automatix - dwubiegową piasta automatyczna z hamulcem. Jak ręce nie dadzą rady z biegami, to tani górski rower (bo i tak hamulce ani napęd nie będą użyte), koło przeplecione na tę piastę. Łańcuch jednorzędowy dobrany długością z ewentualnym użyciem półogniwa. Piastę trudno kupić, ale się da: https://www.olx.pl/d/oferta/tylna-piasta-sram-automatix-2-biegi-hamulec-CID767-IDZsjUL.html, potrzebna korba jak do BMXa albo miejskiego (jednorzędowa). Jak kupisz taki rower to od razu masz dobrą korbę: httphttps://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-dzieciecy-rockrider-st-500-26-cali/_/R-p-327187?mc=8600059&c=Pomarańczowy Może być potrzeba dobrania tylnej zębatki. Uwaga - trzeba kupić też obręcz - rower ma 32 otwory a piasta 36 - czyli złożyć całe koło. Cały koszt to: Rower 1300 Piasta 414 Obręcz 100 PLN https://www.centrumrowerowe.pl/obrecz-alexrims-ace18-pd10222/ Szprychy (musi dobrać serwis) 70 PLN Zaplecenie koła 50-100 PLN Łańcuch jednorzędowy i półogniwo - ok 50 PLN Dla elegancji nowe gripy na kierownicę - 30-50 PLN (potrzebne jak się zdejmie zmianę biegów). Może być potrzebna korba z mniejszą tarczą albo większa zębatka do piasty, ale niekoniecznie - więc koszt to jakieś 2000PLN za nowy rower z hamulcem torpedo i automatyczną zmianą biegów (dwa biegi). Alternatywa to piasta 7 biegów z hamulcem, ale wtedy zmiana jest manetką. W całym tym projekcie jest ryzyko związane z naciągiem łańcucha - może być tak, że jak się trochę wyciągnie, to regulacja musi być przez odjęcie ogniwa, albo zmianę na półogniwo. To ważne dla bezpieczeństwa, aby łańcuch nie przeskoczył przy hamowaniu.
    1 punkt
  21. @Wojcio Jak bym już miał kupować jakiś inny widelec to na pewno za więcej niz 600 zł, bo nie wiem czy w tak niskiej cenie znalazłbym coś z takim skokiem. Wczoraj go rozebrałem i szczerze nie wygląda to zaciekawie, góra lag jest matowa, natomiast dół trochę szorstki.
    1 punkt
  22. Spójrz na ceny... To jest kosmos... Skłaniałbym się ku pomysłowi @ArtGD - realne w kosztach no i można zmieniać biegi na postoju gdyby coś nie wyszło.
    1 punkt
  23. Tak jak pisałem "retro" w idealnym stanie Traper koło 24 albo damka Turing 2 z PRL koło 26... czasami ludzie mają w garażu piwnicy z przebiegiem 150 km i toną pajęczyn w szprychach... opony i dętki trzeba kupić nowe, można dać uniwersalne opony marathon, mechanik powinien sprawdzić czy koła proste, i zrobić inspekcję wszystkich wianków, torpeda bo stary Towot może przestał być środkiem smarującym , warto zostawić stary łańcuch tylko oczyścić.i na nowo nasmarować ... stalowe, szerokie obręcze- koła tych rowerów pozwalają mieć niskie ciśnienie bez ryzyka szybkiego kapcia i dlatego jako tako używało się ich w PRL na wszystkich działkach lesie i piasku z oponą 1.75 ( dość wąską)... w zasadzie dla chłopca 140cm każda damka z torpedo może być dość dobra, ale za ciężkie albo radzieckie z krótką korbą czy siodłem mega sprężynowym mogą być utrapieniem. klasyczne czarny plastyk siodło składakowe polskie PRL z pudełkiem na klucze może być wygodniejszcze niż skórzane siodło z retro "ukrainy" na oko bardzo ładne.
    1 punkt
  24. @marvelo daj sobie ku.. siana z tymi geniuszami z " jutuba". Totalnie ręce opadają. Naukowe testy w oparciu o pomiar tętna 🤣 i w dodatku gość posrany na asfaltowym zjeździe w spd........dziękuję nie mam więcej pytań. Wiem ,że żyjemy w demokracji ale idź się lepiej udzielać w tematach covidowych czy muzycznych a nie denerwuj z rana ludzi 🤮 Zresztą nazwę rzeczy po imieniu ....jesteś takim uciążliwym wrzodem na pupie......mistrzu youtuba.
    1 punkt
  25. Serwisowy stabilizator kierwonicy XLC TO-X06 - jedyne 14.90PLN na allegro + zaciski na imbus również XLC. Uchwyt na kierownicę podejrzenie tani, tańszy niż na aliexpress ale jestem zadowolony. Spełnia swoją funkcję, jest oblany dość miękkim, poddającym się pod paznokciem tworzywem,aczkolwiek jego warstwa nie jest zbyt gruba. Nie wiem w czym droższe alternatywy (Park) byłyby lepsze, może trochę inny kształt, grubsza miękka osłona.. Dodatkowo króki raport z frontu RCZ Bikeshop: po 3 dostarczonych zamówieniach pierwsze anulowane... Po prawie 2 miesiącach zamówienie z sugerowanym czasem 30 working days zostało anulowane. Dla potomności - tak wygląda anulowanie i ogólnie komunkacja z RCZ - czyste maile żadnych grafik, linków - to domena phishingu/hackerów. Po podaniu Ibanu odpowiedz następnego dni: Tak że czekam na pojawienie się euro na koncie. Punkty (1000loyalty points=10EUR) za straty moralne pojawiły się na koncie w sklepie. Z pozytywów RCZ zamówienie z drobnicą sprzed ponad 2 miesięcy zmieniło status na complete więc w przyszłym tygodniu kolejna relacja dostawy i (mam nadzieję) montaż sida bo powinny dojść 2 alternatywne manetki (oneloc/twistloc).
    1 punkt
  26. Bo czary mary hokus-pokus, będziecie mieli moc w korbach
    1 punkt
  27. No i doszły... 😅 Jak otworzyłem paczkę to się zastanowiłem, na cholerę mi w ogóle połowa z tych rzeczy 🤣 no ale już nie chce mi się bawić w odsyłanie. - prasa do łożysk - lampka Enfitnix Cubelite III - młotek montażowy z wymiennymi końcówkami z gumy/tworzywa - kółka przerzutki ZTTO - "rainbow" lub "oil slick" jak kto woli - końcówki linek x40 - kolory jak wyżej - dłubako-chwytaki o różnych kształtach końcówek - przyrząd do trzymania łańcucha po zdjęciu koła - miał być głównie do transportu, a okazał się bezużyteczny w przypadku ramy z hakiem UDH - taśma Tubeless 29mm x 10m - plastikowe końcówki pancerzy biegowych x50 - korki kierownicy x2 kpl - alu końcówki pancerzy biegowych x30 i hamulcowych x10 Z rodzimego rynku zwanego Allegro: - plandeka 2x3m do przewożenia roweru w aucie - szczypce do pierścieni Segera, zestaw 4 szt. - wąska szczotka druciana do czyszczenia napędu - głowica pompki - przed chwilą w Auchan za 9,99zł wyczaiłem, to wziąłem, bo zapomniałem na Ali zamówić ;)
    1 punkt
  28. Bo bobry....po lewej mają tam swój świat
    1 punkt
  29. 1 punkt
  30. Ta rdza, to tylko powierzochwny efekt działania klimatu środziemnomorskiego. Poza tym, technicznie wszystko ok.
    1 punkt
  31. Jak napisałem tak zrobiłem. Skrócenie przewodu przedniego hamulca po wymianie Nexa na Paragona. Efekt: zaczynam się krytycznie przyglądać stojakowi z Juli. Zabiera dużo miejsca (4 nogi), pochylanie roweru z zaciskową blokadą z pokrętłem jest takie sobie i blokada kierownicy też niezbyt poręczna. Na razie zaadresowałem tylko tę ostatnią kwestię i zamówiłem na allegro za 14.90PLN Serwisowy stabilizator kierownicy XLC TO-X06 - w popularnej formie wygiętego pręta.
    1 punkt
  32. Bo szybki wybór złej linii = 1. dzwon w drzewko, 2. dzwon w pomnik przyrody
    1 punkt
  33. w górę 53/11 w dół 30/28 na kole 26" opona 2". Kombinacja mnie i tych przełożeń pozwala mi kręcić w tej konfiguracji do przynajmniej 65 (z lekkiej górki). No i to jest typowa reakcja. Jedziesz a dzieci krzyczą: - ej ty patrz co ot jest?- Ludzie stają żeby sobie popatrzyć, najgorzej że są kierowcy co blokują ruch bo filmują albo stają żeby się napatrzyć i swoim pasażerom dać szansę gapić się do woli. Otwierają szyby i coś tam wołają. Są i tacy co potrafią zawrócić na drodze, wyprzedzić, wyjechać naprzeciw, wysiąść, ustawić się, żeby mieć najlepsze ujęcie. Słowem cyrk. Jak jadę w miejscu gdzie jestem regularnie to jest spoko ale w nowym muszę się pilnować bo nie wiadomo co komu wpadnie do głowy. To jest rower, spełnia wszystkie opisane przepisami parametry. Jest napędzany wyłącznie siłą mięśni. Zresztą jest masa trajek typu kmx w tym dla dzieci i nikt nie twierdzi, że to nie są rowery. Rower to nie tylko klasyczne rowery typu UCI. Żałuję, że się wcześniej nie zdecydowałem. 46lat na klasycznych rowerach w tym 38lat na szosie i 16lat mtb nie licząc turystyków itp. Jeśli jesteś młody i masz perspektywę na ściganie/kolarstwo zarobkowe zawodowe to rower poziomy nie jest dla ciebie ale jeśli sobie jeździć bo lubisz no to jest więcej rowerów niż w sumie jeden typ. Teraz jeżdżę velo a z synem mtb. Nie mam żadnego silnika i nie będę miał raczej. To jest ten problem, który już miałem parę razy. Jadę sobie jest trochę z góry, za mną jedzie policja a ja mam ponad 70km/h. Panowie niebiescy włączają koguta. Zjeżdżamy do kontroli. Pierwsze pytanie czy to ma napęd. Jeśli mam to nie wytłumaczę się jakim cudem jadę z byle górki tak szybko a po płaskim ponad 50km/h. Napęd byłby do velo genialny ale nie może być bo mamy przepisy zaporowe na rozwój alternatywnych środków transportu. Jeszcze mi kondycji starcza żeby kręcić. Mam trzy koła więc stopka nie potrzebna. Niektórzy mówią, że to wanna, but itp. Ostatnio kupiłem do roweru specjalnie power bank pod nawigację. Właśnie dziś zrobiłem 207km 6h40min i przydał się bo sporo było skrętów. Pusty waży 31kg i ma pełną amortyzację więc to jest full. Jak ktoś jeździ takim rowerem to może sobie dopowiedzieć jak to pracuje nawet przy amortyzowanym zawieszeniu. Dam radę unieść i przesunąć ale noszenie to nie jest to do czego ten rower zaprojektowano. Kolarkę nosiłem jedną ręką. To było miłe ale poza tym w porównaniu do velo kolarka w długich trasach zawsze jakoś męczyła. Tutaj po 5 godzinach trochę się powiercę na półleżącym fotelu z matą ventisit i jadę dalej. Pod ręką mam saszetki z jedzeniem i power bank. Duży kamel wisi na podparciu fotela. W sumie mogę jechać z muzyką bo jestem całkiem zamknięty. A właśnie niedawno dokupiłem te saszetki do roweru żeby mieć wszystko pod ręką. Kiedyś, jak byłem dzieckiem, moim marzeniem była szoska jako najszybszy rower. Nie wiedziałem, że to nie prawda i dobrze się bawiłem na tych rowerach. Czego to człowiek nie zrobi w nieświadomości... dziś 2024 najszybszy seryjny rower to POB, niestety jest absurdalnie drogi i łatwo go sobie uszkodzić. Dlatego próbuję Questa. Żeby było jasne ja tu niczego nie promuję ani do niczego nie namawiam. Przedstawiam tylko moją perspektywę. Każdy niech jeździ tym co uważa za najlepsze dla siebie. Wszystkim tego życzę.
    1 punkt
  34. Spokojnie. To naprawę rower. Trzy koła, dwa przednie skrętne, tylne napędowe, żadnych motorów elektrycznych tylko siła mięśni. Foto: Pod górę wszystko mnie wyprzedza, rower waży pusty 31kg, każde z kół ma amortyzację (to jest full), bardzo wygodny ale kosztem. Po płaskim, jak znajdę w okolicy, tempówka to ok 50km/h. Przykład takiej trasy ze sporą ilością górek: Oscylacje wyników z GPS biorą się stąd, że co prawda owiewka jest z epoksydu szklanego ale daszek (hart roof top) jest węglowy a to zaburza sygnał gps. Jeśli dokupię dodatkową antenę gps to zgłoszę w "co kupiłeś" 😉 A właśnie hrt to też niedawno dokupiłem. Po wielu latach w większości szosa i mtb postanowiłem spróbować czegoś nowego.
    1 punkt
  35. Wydaje się, że nie ma głupich pytań ale tu zaczynają się głupie odpowiedzi. Jeszcze chwila i będzie dywagacja nad przydatnością kilkuletniego roweru do użycia. A może pęknie zaraz rama albo opona wybuchnie. Ot problemy dzisiejszego świata rowerowego
    1 punkt
  36. Co Wy żrecie za pigułki? Ja też chcę. Nikt nie zabrania kręcić do tyłu, ale napęd jest zaprojektowany tak, aby kręcić do przodu. To, że w niektórych rowerach akurat nie ma takiego objawu, nie oznacza, że u autora wątku występuje jakaś anomalia. Nie jest niczym dziwnym, że łańcuch nie trafia idealnie w zębatkę podczas kręcenia do tyłu ponieważ nie jest naprowadzany przez przerzutkę. A jest to zauważalne na skrajnych biegach, bo nawet przy napędach 3x łańcuch nie jest idealnie w linii, a tu mowa o 1x, więc przekos jest ekstremalnie duży. @hje żadna regulacja tu niczego nie zmieni. Jeżeli taki problem występuje podczas kręcenia do przodu to jak najbardziej coś jest nie tak. Zaczynając od prostowania haka i regulacji przerzutki, przez reklamację łańcucha lub / i kasety, bo zdarzały się wadliwe partie niektórych modeli kaset, przy czym problem bywał na 2 albo 3 zębatce od dołu. Wracając do głównego wątku, to widywałem tak ekstremalne przypadki, że kręcąc do tyłu łańcuch zmieniał położenie o kilka zębatek i wszystko jest w normie, więc tutaj trzeba się cieszyć, że jest tylko jakieś cykanie. P.S. Zapnij sprzęgło w przerzutce
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...