Skocz do zawartości

Ranking

  1. dfq

    dfq

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      1 089


  2. KrissDeValnor

    KrissDeValnor

    Mod Team


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      7 479


  3. TK3

    TK3

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      150


  4. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      7 687


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 21.11.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. 9 punktów
  2. 9 punktów
  3. 9 punktów
  4. Bo teatr... PS zrobione 3" smartfonem
    8 punktów
  5. Przeglądam archiwa i aż się za głowę złapałem. Od dłuższego czasu miałem wrażenie, że jestem śledzony i oto dowód - drony złapane przypadkowo na zdjęciu. Wyglądają na takie z działu kadr, wysłane w celu sprawdzenia, czy na urlopie na pewno odpoczywam, a nie robię np. remontu mieszkania - jak na prawdziwego Polaka przystało.
    7 punktów
  6. Bo jak morda się cieszy, to musiało być fajnie 😄
    7 punktów
  7. 5 punktów
  8. Zdjęć nie umiem robić, ale wrzucę najnowsze rowerowe dziecko :
    5 punktów
  9. Nadałem mu ksywkę "Shrek". Zdjęcia z jazd wokół komina i z wypadu do Cairngorms, okolice Braemar.
    5 punktów
  10. Jest. Szukasz problemów tam, gdzie ich nie ma.
    3 punkty
  11. Takie jeszcze fotki z wypadu przez Malinowską Skałę i zjazd niebieskim (miodzio!) z Hali Radziechowskiej do Radziechowy. PS. Zaczynałem moją przygodę z MTB od hardtaila na kołach 29". Po przeszło 10 latach jazdy wróciłem do jazdy na takim typie roweru i muszę przyznać, że mam mega przyjemność z jazdy mimo braku amortyzacji 😁 PS2. I przez ten czas otoczenie się mocno zmieniło (głównie elektryczne fulle), więc trochę wyglądam jak retrobiker 🙃
    3 punkty
  12. Cud - wczoraj po 16 zamówiłem części w sklepie w Niemczech, dziś przed obiadem kurier przyniósł paczkę. Fakt, wybrałem szybką dostawę, ale i tak jestem zaskoczony. Przyjechał pasek i zębatki Gates CDX. W poniedziałek zobaczę jak to chodzi.
    2 punkty
  13. brez omejitev (keine Greznen vel Žádné Hranice)
    2 punkty
  14. To nie jes Keine Grenzen tylko Žádné Hranice Bo to jest Keine Grenzen
    2 punkty
  15. "Dawaj z nami. Jeździć nie możesz, ale masz aparat, przydasz się." I tak właśnie zostałem przydasiem.
    2 punkty
  16. ....rozumiem, że nie przeczytałeś całości mojej wypowiedzi i innych? Emonda fajna choć moim zdaniem nie warta tych pieniędzy. Madone fajny, ale....mając ten budżet czyli ok.20k celowałbym w coś nowego. Trek i Giant sypią promkami więc serio idzie sporo wyrwać, podzwoń po sklepach. Masz dwie możliwości. Pierwsza to kupić gotowy i kompletny sprzęt. Mając w garażu TCR'a na ultegrze i Propela to dla Twoich zastosowań polecałbym: https://www.giant-bicycles.com/pl/tcr-advanced-pro-1-di2 Masz tutaj kompletny sprzęt do wyrwania pewnie w okolicach 16k. Świetna rama, dobry pomiar mocy., 7,5kg. Czy ma wady, oczywiście....średnie opony do zmiany (ok.500zł), koła hookless i tylko pod tubeless. Od 3 lat używam slr1 bezproblemowo, ale nie każdemu leży tubeless i ograniczony wybór opon. Tubeless fajny jak często jeździsz. Możesz też iść budżetowo i kupić: https://www.giant-bicycles.com/pl/tcr-advanced-1-pc Różnica- alu koła, widelec karbonowy standardowy, a nie z wesji SL jak w wersji pro, brak pomiaru mocy. Do wyrwania za ok.11-12k, za resztę kupujesz koła karbonowe 2-5k w zależności od preferencji, dobre opony 500zł, pomiar mocy inpeaka na lewe ramie 1500zł i schodzisz poniżej 8kg. Możesz też wejść w nieco stonowaną geo, ale rower też szybki: https://www.giant-bicycles.com/pl/defy-advanced-0-2026 Tutaj brak pomiaru mocy, ale jak wyżej, dokupić można. A dlaczego Defy...no bo to inna konstrukcja niż Twój. Usportowili go trochę. Analogicznie możesz postąpić z Trekiem Madone. Albo kupujesz gotowca, albo tańszą wersję na alu kołach i dokupujesz koła karbonowe, opony, pomiar mocy we własnym zakresie. Z doświadczenia pierdy w stylu kiera aero, karbonowe siodła oczywiście zbijają wagę, ale nic nie wnoszą do prędkości itp. Oczywiście nie spodziewaj się kosmicznego wzrostu średnich prędkości. W garażu u mnie alu contend ar, tcr, propel. Na płaskim między contendem ar, a tcr różnica w średniej na dobrych kołach i oponach to 1-2kmh, w pagórkowatym terenie i górzystym przewaga tcr'a znaczna. Propel ogrywa wszystkie dwa na płaskim, w sprintach, zaciągach na ustawkach, atakach na hopki itp. Mowa oczywiście tutaj o amatorskich zabawach w wieku 40+ i amatorskich ścigach. Ogólnie stojąc przed takim wyborem i z takim budżetem rozważałbym między tcr'em, madone i willierem triestina filante ( z recenzji i obadania tematu wychodzi, że będzie najmniej komfortowy z nich wszystkich- nie jeździłem, nie testowałem, ale grzeje się na ten rower). Te rowery dadzą Tobie realną różnicę w odczuciach w stosunku do rowerów, które masz. Jak liczysz na poprawę średniej rzędy 5kmh to się zawiedziesz bo nawet jakby wsadzić lekkie koła i szybkie opony do Twojego Defiego to też źle nie będzie. Tzn. stając w korby i cisnąć mocniej różnica między starym Defym, a nowym Tcr mocno odczuwalna. Jeden jedzie , drugi leci....proste.
    1 punkt
  17. Ja miałem 35c i mi wystarczały
    1 punkt
  18. Zastanawiam się gdzie na rowerze mógłbym zmieścić kilkanaście chińskich uchwytów na latarki....
    1 punkt
  19. To moim zdaniem masz prawo prowadzić hulajnogę po lewej stronie, gdyż jesteś pieszym:) Ale tak wprost nigdzie tego w PORD nie znalazłem, więc jeśli masz sprawę w sądzie to daj znać jak wynik:)
    1 punkt
  20. Fox Mainframe MIPS rozmiar L 188 PLN Amazon FOXMainframe link
    1 punkt
  21. Ja tam wiem jedno, jak wsiadziesz na dobry rower, do szybkiej jazdy, kompletny, w sensie sztywna rama, dobre kola...no to serio czuc zaj#$% rożnice. Więc jeśli popatrzeć na tak rower klasy madone, vs jakieś defy...to Madonka bez pedałowania powinna byc szybsza. Mam takie 2 rowery u siebie, jeden endurak, drugi wyscigowka. Podobne koła - 47mm ffwd oraz od DT na piastach tej samej klasy..oba na ultegrze, oba z kierownicami tej samej szerokosci, wagowo dzieli je z 0.5kg..no i jeden ma taką lekkość w nabieraniu prędkości...że zawsze jak go dosiadam to myślę sobie- o kurła ogień.
    1 punkt
  22. No jest to bardzo daleko idąca analogia, w rowerze promień skrętu regulujesz kierownicą i pochyleniem ciała. Kiedyś kupiłem komórkowe narty gigantowe, 185cm, promień skrętu 30m, nie stałem się od tego konkurencyjny wśród amatorskich narciarzy na tyczkach Nie będę komentował zmiennego promieniu skrętu, bo to forum rowerowe. Tak czy inaczej, jeżeli chcesz kupić nowy rower, zmotywuje Cię to do jazdy etc. to wypada wspierać w tejże decyzji. A odnośnie rowerów to Emonda nie jest tyle warta za pięcioletni rower zapewne mocno użytkowany. Madone bywają za granicą w tak dobrych cenach, że celowałbym w nowy, chyba że sprzedający jest skłonny do dużej negocjacji. Z rowerem może być też coś nie tak, wisi na pewno kilka miesięcy na olx.
    1 punkt
  23. Jak zwykle odpowiedź brzmi to zależy: -pomiar mocy- dobry rower z pomiarem mocy to wydatek grubo ponad 20k (biorąc ofertę Gianta) tak więc czasami lepiej kupić osobno pomiar mocy bo wychodzi to taniej ,a do amatorskiej jazdy wystarcza pomiar z lewego ramienia (inpeak), ale to tylko moje zdanie. -rower-uznajmy, że patrzymy na ramy dobrych producentów czyli Trek, Spec, Giant, Orbea, Merida itp. Te ramy spełniają swoje założenia konstrukcyjne, czyli rama na góry będzie dobrze podjeżdżać, świetnie zjeżdżać, na płaskim będzie poprawnie (Emonda, Tcr- choć ten drugi bardziej uniwersalny). Taki rower ma być lekki, zwinny i w miarę komfortowy. Zjazdy na takiej Emondzie, czy Tcr to bajka bo te rowery idealnie się słuchają i dobrze kleją na zjazdach w zakrętach. Aero da Tobie lepsze odczucia na płaskim , ze stratą w górach- im mniej pod nogą tym zyski z takiego roweru/ramy mniejsze. Wreszcie endurance- ta kategoria jest mega szeroka, dlatego spytałem o tego Defiego- bo jeśli jest to model z 2024 to jest on bardzo dobrze dopracowany pod kątem geometrii, czyli nieznacznie dłuższa baza kół w stosunku do tcr'a, nieznacznie dłuższe tylne widły co wpływa na jego stabilność , wygodę bez znacznych strat na podjazdach czy płaskim, na zjazdach na lubisz zaszaleć to taka emonda, czy tcr będą lepsze. -koła i opony....to rzecz od której warto zacząć. Podstawa to opony, to najtańszy sposób poprawienia osiągów. Conti gp5000, vittoria corsa pro, maxxis highroad do tego lekkie koła alu lub karbonowe i robi się różnica, szczególnie w górach na podjazdach i zjazdach. Na płaskim szybka opona też ma znaczenie, koła oczywiście też- tutaj pomaga stożek pow.40mm w górę. Zatem wszystko kwestią tego czego oczekujesz, jakie trasy lubisz i gdzie najczęściej jeździsz. Pisałeś w pierwszym poście, że: Zatem podstawą będzie tutaj lekka responsywna rama jak emonda, tcr, scultura oraz wspomniane wyżej dobre opony + koła karbonowe (stożek 35-40mm). Patrz też na potencjalną wartość przy odsprzedaży. Taka Emonda za chwilę będzie już starym rowerem z wartością tylko dla fanów marki i tyle.
    1 punkt
  24. Ja mam te i też z czystym sumieniem mogę polecić - używam już kilka sezonów i oprócz powycieranej farby nic się z nimi nie dzieje (chociaż jak ja kupowałem były znacznie tańsze): https://pl.aliexpress.com/item/1005004426423420.html?gatewayAdapt=glo2pol
    1 punkt
  25. A ten Giant Defy to który model, z którego roku? Z jednej strony to całe aero to trochę ściema jeśli chodzi same ramy...podstawa to szybkie i lekkie opony i koła. Tutaj najwięcej się ugra, dalej ciuchy w tym kask, pozycja na rowerze. Ale... ....mam porównanie między Giantem Tcr, a Giantem Propelem. Porównanie dokładnie na tych samych kołach i oponach. No i wychodzi, że Propel jest po prostu szybszy na płaskim. Łatwiej utrzymuje się prędkości pow.35kmh, dużo łatwiej jedzie się w grupie przy ponad 40kmh, każde depnięcie to odczuwalnie szybsze przyrosty prędkości....ale jest nieco cięższy i mniej komfortowy na przodzie. Na pagórki jeszcze oki, na góry lepszy tcr....tak więc coś w tym aero jednak jest. Jeśli chodzi o Madonkę to testowałem ją raz na dłuższej trasie, ale też innych kołach i oponach. Z całą pewnościa wygodniejszy niż Propel, ale też chyba nie jest to takie aero jak Propel , Reacto. Ale też rower fajny na góry (miałem kiedyś Emondę i nowy Madone też sobie w górach radzi dobrze.). Wszystko zależy jakie moce generujesz, piszesz że nie masz pomiaru więc może warto zainwestować nawet w podstawowy pomiar Inpeaka. Akurat Tcr i nowy Madone to dość komfortowe rowery w stosunku do wspomnianego Speca....jeśli te rowery są dla kogoś za sztywne i mało wygodne to chyba czas na pracę nad własnym ciałem. I nie....nie będzie niżej, czy dalej. Rowery są różne, mają czasami skrajnie inne geometrie nawet w obrębie jednego typu i zastosowanie (scott vs cube vs giant). Pozycja zarówno na rowerze endurance jak i racingowym musi być dopasowana do potrzeb ridera.
    1 punkt
  26. https://pl.aliexpress.com/item/1005006777001145.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.168.6d8f1c24Usd3u1&gatewayAdapt=glo2pol Takie. Nie są to może jakieś wybitne konstrukcje, ale na spróbowanie za 90pln jak znalazł. Teraz jak już wiem, że układ platforma/zatrzask się sprawdza, to mogę rozejrzeć się za czymś docelowym. I tu znowu pytanie . Widziałem, że polecacie Cranki Mallety, ale to trochę za duży budżet jak dla mnie. Co jeszcze jest w grze?
    1 punkt
  27. Cała ta piasta jest dostępna na aliexpress za 62zł. W polskich sklepach po około 180zł, na bike-discount 100zł + 25zł przesyłka. Jeśli obręcz i zaplot są bez zarzutu to kupić piastę-dawcę i przełożyć całe wnętrzności piasty. Korpus jest w praktyce niezniszczalny. Wciąż nie rozumiem co się "rozsypało". Bębenek ma luzy? Oś jest pogięta i się nie kręci? Kulki z łożysk wypadły? Korpus jest w zasadzie niezniszczalny, więc najbardziej zasadną drogą naprawy moim zdaniem będzie przełożenie kompletu wnętrzności piasty. Oryginalne łożyska do niej są po 13zł na allegro. To naprawdę jest łatwa w serwisie piasta.
    1 punkt
  28. Współczesne samochody klasy B są wielkości kompaktów sprzed dwóch, trzech dekad, więc określenie "micro" jest nadużyciem. Nawet jeśli Sandero 2 nie wypada szczególnie dobrze w crash testach w swojej klasie, to i tak zapewnia większe bezpieczeństwo bierne niż klasyfikowany jako kompakt Peugeot 306 (a pewnie i odpowiedniki marek niemieckich czy japońskich z tamtych lat). Niestety, przez grube słupki i małe szyby, widoczność z wnętrza Sandero jest przez to dużo gorsza niż w 306-ce, a to przekłada się na mniejsze bezpieczeństwo czynne. To jest ogólny trend i Sandero wcale nie jest tu wyjątkiem. Im nowsze auto tym jest gorzej. Klasa premium radzi sobie z tym trochę lepiej, bo poprzez zastosowanie droższej stali o wysokiej wytrzymałości mogą dawać trochę mniej blachy na słupki i drzwi, ale nikt nie zaprzeczy, że z wnętrza starych aut było widać więcej, co dawało zupełni inny komfort jazdy, zwłaszcza w gęstym ruchu miejskim, podczas manewrów na parkingu czy jazdy po serpentynach.
    1 punkt
  29. Podziękował pięknie, najlepsza promka na 630S jak przeglądam Pepperka 😁
    1 punkt
  30. To normalne przecież że na cięższym przełożeniu korba "chodzi" ciężej. Jak rozkręcisz koło, jak babeczka na tym filmiku, to po puszczeniu korby kręci się ona jeszcze chwilę siłą rozpędu, ale zaraz jest hamowana przez wolnobieg. To jak długo będzie się kręcić zależy oczywiście od przełożenia, im cięższe tym krócej. To jak najbardziej prawidłowe działanie napędu.
    1 punkt
  31. @Tabalan Za 504 zł. obecnie (pamiętaj o zmianie waluty na usd) https://www.pepper.pl/promocje/igpsport-igs630s-komputer-rowerowy-gps-z-mapami-offline-ekran-28-kolorowy-45-h-pracy-podwojna-czestotliwosc-gnss-13721-usd-1160210 Z monetami podobno można kupić za ok 470 zł.
    1 punkt
  32. @Eathan mi jak pokazało to powiedziałem żonie ,że będzie miała prokuratora za uwiedzenie nieletniego 🤣 Potem coś poprawili w algorytmach i zostałem starym dziadem.
    1 punkt
  33. 1 punkt
  34. 1 punkt
  35. Nowe oksy - poszedłem w zestaw od Tripout'a - dobry promo kod był Topora (fotochrom plus szybka clear na ciemność), wkrętaki do przeciągania pancerzy - na próbę, alu-kontr-nakrętka ht2 w miejsce zaginionego oryginału, wihajster do resetowania tłoczków - ciągle mi na Ali wyskakiwał, więc... zobaczymy, no i turbo wiatrak z Action'a (dmucha i odkurza - przyda się).
    1 punkt
  36. @chudzinki Dwa Convoy'e na jednej kierownicy ? Jeden nie daje rady ? 😁
    1 punkt
  37. Przecież to nic innego jak lokowanie produktu. Lampki złe, latarki dobre - pisze modder latarek. Latarki są spoko na... spacer. Miałem dwa wypasione na max Convoye S2, Refa i takiego z optyką 20x60 i po tekstach o odcinaniu i kontroli światła tylko się uśmiechnąłem. O bredniach z odprowadzaniem ciepła też. Miałem już kilka lampek typowo rowerowych i są znakomite zarówno pod względem działania, jak i obsługi. Latarki to trzeba było stosować w czasach, kiedy lampki nie oferowały pracy na li-ion i nie miały "skomplikowanej" elektroniki. Współczesne lampki typowo rowerowe nie mają praktycznie wad. I sugeruję porównywać jabłka do jabłek i gruszki do gruszek. Lampka za 70pln do latarki za 70pln a jak mowa o latarce za 300pln to odnosić ją do możliwości lampek za 300pln. Parę lat jeździłem na Gaciron V9D1800, obecnie mam też Magicshine Ray 2600B i kategorycznie nie ma szans abym rozważał powrót do latarek.
    1 punkt
  38. Odkopuję własny wątek Kupiłem w końcu chińskie pedały na próbę i to jest, dla mnie, totalny "gejmczendżer". Strona z pinami jest na tyle szeroka, że moje Forraye trzymają się bardzo dobrze (kiedy potrzebuję z jakiegoś powodu jechać na tej stronie), bloki nie ślizgają się po platformie, a jazda na stronie wpinanej to powrót do korzeni ;). Jednak w miękkich butach trochę się męczyłem. Buty stricte pod mtb lepiej mi leżą. Podsumowując. Jeśli ktoś miał podobne dylematy, ma skitrane buty mtb na chacie, to za 85pln warto wg mnie spróbować i się przekonać samemu.
    1 punkt
  39. 1 punkt
  40. GT doczekał się w końcu konkretnej trasy w górach i zebrał trochę błota 😁 Postój na Hali Redykalnej i dalej w kierunku Rysianki. Zjazd niebieskim z Trzech Kopców na przełęcz Bory Orawskie.
    1 punkt
  41. Raz na kwartał trza coś wrzucić w temacie 😜
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...