Skocz do zawartości

Ranking

  1. zekker

    zekker

    Użytkownik


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      8 063


  2. elkaziorro

    elkaziorro

    Użytkownik


    • Punkty

      10

    • Liczba zawartości

      2 042


  3. marcesco

    marcesco

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      1 131


  4. wr81

    wr81

    Użytkownik


    • Punkty

      7

    • Liczba zawartości

      848


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 01.10.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo góral na singlach się nie zmieści:
    10 punktów
  2. Koniec spamowania bezsennością.
    8 punktów
  3. Newmen Streem Climbing, zważone na 1220 g wraz z wentylkami od Majfrenda.
    5 punktów
  4. 4 punkty
  5. Przeciętny rowerzysta przy kasie obecnie raczej wędruje w stronę sekcji z e-bikami i sunie potem dostojnie po bulwarze prezentując prestiż złotej powłoki swojego Foxa 38 Factory...
    4 punkty
  6. Mostek to mostek, dopóki nie ma w nim żadnego systemu amortyzacji to można za tę część zapłacić max 200 złotych. IMO rozważanie w ogóle zapłacenia 7 stów za mostek oznacza jakiś błąd w ewolucji 😁
    4 punkty
  7. Bo pierwszy dzień października pozytywnie zaskoczył.
    3 punkty
  8. dyskusja o stopniowaniu kaset za 3...2...
    2 punkty
  9. Rozumiem, że jazda po śniegu, którego u nas jest najwięcej w maju ma być wyznacznikiem zakupu fata zamiast typowego szutrowca... No jak to któryś rower w szopie to tak a tak to chyba coś tu się srogo nie klei.
    2 punkty
  10. Bo w oczekiwaniu na zimę ☃️
    2 punkty
  11. @Tyfon79 Nie doczytałeś, ale to nie jest usprawiedliwienie Autor pytał o fat'a, więc dostał na ten temat odpowiedzi - proste, nie ? Kaza i Sobek zostali jednak w końcu oficjalnie odpicowani na "Specyficznych Użytkowników" - tego się trzymajmy, i za to Grawele są po prostu przereklamowane - prędzej sobie elektryka kupię, serio.
    1 punkt
  12. Sztywne widelce z axle to crown 490mm jak najbardziej istnieją. Istnieją też na pewno takie z 500 i 510mm. To po prostu widelce do współczesnych MTB 29 stosowane zamiennie za amortyzatory 100-110mm itp - rzeczywiście rzadko występują w gotowych rowerach z katalogu. Zasadne z kolei byłoby pytanie o standard osi - czy tam jest boost MTB (15x110)?
    1 punkt
  13. Powitoł Lakieru do paznokci nie ruszyło więc laku fabrycznego też nie powinno Patyczek do uszu i punktowo pykpykpyk. Inna inszość, że przed rdzą też tak średnio zabezpieczy. edyta - to ciekawe: https://youtu.be/UkvtA5A8-bo
    1 punkt
  14. Jeszcze lżejsze i jeszcze szersze niż DT: https://www.bike-discount.de/en/newmen-evolution-sl-x.r.25-29-rim?number=20130749&__delivery=30&__currency=1&gad_source=1&gad_campaignid=2043254636&gbraid=0AAAAADnpmkDlvAc2wyA0sMndoYP9Ok0fZ&gclid=Cj0KCQjwovPGBhDxARIsAFhgkwT_6sFmXXRuIXrlLs4BHz_Te1I-lEZ3PIaqhoi3cMMgZDP3cbbwe5AaAlnxEALw_wcB A co do kółek to jestem od teraz posiadaczem najcichszych kół w okolicy. Po tekście, że newmeny są ciche poszedłem do piwnicy, zerwałem kasetę z bębenkiem, wyczyściłem, posmarowałem obficie Sram Butter i wygląda na to, że piasta zazębia doskonale a jest cichuteńka. Zobaczymy jak się sprawdzi w boju i czy cisza jest fajna. Bo chyba zaczęła się jakaś moda na ciche piasty, coraz więcej ludzi o tym wspomina. Trzeba podążać za trendami.
    1 punkt
  15. Nic mnie tak szczerze nie ucieszyło jak fakt, że za chwilę nie będzie można trzymać psów na łańcuchach. Jak nie trawię czepialstwa nadmiernego i pod..nia tak jak to przejdzie wielu będzie miało ze mną ciężkie przeżycia
    1 punkt
  16. Jeżeli w domu 20*C to za mało, obniż do 19*C 🤣
    1 punkt
  17. Do piast Fade? https://www.bike-discount.de/en/newmen-pawl-set-for-fade-mtb-hubs oznaczone jako New więc może rzeczywiście nie było dostępności..
    1 punkt
  18. Ale tu nie ma żadnej filozofii - zupełnie inaczej układa się i zachowuje opona na szerszej obręczy. Ja kompletnie nie widzę u siebie opony choćby 2.25 na obręczy 22 mm. Ale na szutry czemu nie 🙂.
    1 punkt
  19. @szajbna Po pierwsze to długie dystanse to nie tylko 1000km, a kolega pytał raczej ogólnie, choć widzę że doświadczenie już jakieś ma, więc nie jest kompletnie zielony w temacie. Po drugie, to ja akurat zapłaciłem frycowe nie dlatego że mnie teren zabił, bo doskonale wiedziałem jaki jest, natomiast przestrzeliłem w innych tematach około długodystansowych, jak nadmiar towaru pod siodłem czy nieumiejętność odpowiedniego odżywiania się na trasie. Wyciągnąłem z tego wnioski i następne imprezy poszły zdecydowanie lepiej, wiec uważam że nie ma uniwersalnego scenariusza dla każdego jak takie dystanse jechać i jak się przygotować. Dla każdego to jest mocno indywidualne. Jeden musi wziąć ze sobą tonę żarcia, inny ciężarówkę żeli a jeszcze inny jedzie na samym cukrze i maltodekstrynie I takie rzeczy trzeba zbadać przede wszystkim, bo od tego zależy czy organizm wytrzyma wysiłek. Warto też jeździć w różnych warunkach pogodowych i przyzwyczajać się do tego ze czasami może być z tym kiepsko. Ta wspomniana pierwsza Krwawa to 70% w mniej bądź bardziej padającym deszczu, wszystko uwalane błotem, piachem, napęd terkoczący jak traktor, ciuchy cały czas mokre - trzeba się na to uodpornić bo głowa często będzie mówić że taka jazda jest bez sensu Więc trzeba trenować głowę. Odporność naprzeciwności podczas takiej jazdy plus odżywianie to chyba najważniejsze tematy do ogarnięcia.
    1 punkt
  20. Najwyraźniej kupione. W newsletterze wiadomego outletu ostatnio rzucają trochę Sun i Reynoldsa... Np. takie https://hayesbicycle.com/products/duroc-30-pro-29 <200EUR z wysyłką Dźwięk piast Super Bubba do włąsnej oceny..
    1 punkt
  21. 1 punkt
  22. @Przecietny Ja mam takie doświadczenia ze wcale nie trzeba ani badać terenu przed takimi zawodami ani robić rekonesansów, wystarczy jeździć na codzień w zróżnicowanym terenie i nic Cię później specjalnie nie zaskoczy. Ważne żeby nie unikać trudniejszego terenu, korzeni, piachu, kolein, ścianek o sporym nachyleniu, trzeba po prostu przyzwyczaić ciało i przede wszystkim głowę do tego że czasem będzie trudniejszy odcinek, pozbyć się strachu przed technicznymi fragmentami, a reszta przyjdzie sama. Pierwszy dłuższy dystans jaki jechałem to była Krwawa Pętla, 250 km szlaku, w większości pieszego, dookoła Warszawy. Zapłaciłem duże frycowe, czas był bardzo kiepski, zmęczenie srogie, ale zebrane doświadczenie nie do przecenienia. Na codzień nie robię interwałów, nie haruje jak wół na treningach i się nie niszczę, jeżdżę żwawo ale nie w opór i na dzień dzisiejszy 200km longiem na rowerze MTB w 9 godzin jestem w stanie zrobić bez jakiegoś specjalnego umordowania, w zróżnicowanym terenie. @szajbna Coś jest zabawnego w tym co napisałem?
    1 punkt
  23. Jeżeli jakaś zapadka w tej piaście pęknie to jest ona nie do kupienia jako osobna część. Dobra informacja jest taka że jak już się to stanie to odezwij się do mnie, a ja takie zapadki znajdę u siebie.
    1 punkt
  24. W warunkach laboratoryjnych pewnie tak, na drodze nie. Za krótki element, za grube ścianki. W takim 100mm mostku jak odejmiesz obejmy węzły które je trzymają itd to ile zostanie "rurki" która miałaby potencjalnie pracować? 1cm?
    1 punkt
  25. No tak, skoro TY nie widziałeś to sensu nie ma 🤣
    1 punkt
  26. Ogólnie, to nie opłaca się bulić za odchudzanie, tylko od razu szukać czegoś lżejszego - tyle, że tu nie było takiego pytania autora. No i za 3 k nie kupisz nowego i lekkiego karbonu.
    1 punkt
  27. Ciche piast robi NEWMEN (Fade). Musi być odpowiednia akustyka by coś bardziej usłyszeć. Mam taką w MTB i dopiero po dwóch miesiącach zauważyłem, że mi nie cyka. Jak się smar ułożył, to dopiero coś zaczęło cicho cykać. Generalnie jedna z najcichszych jakie miałem. Przekulane ponad 16 tys i raz robiony serwis (czyszczenie + smarowanie), zero problemów.
    1 punkt
  28. No co ty, żonie żałujesz ?
    1 punkt
  29. Nikt Ci nie odpowie. Spadnie temperatura i okaże się, że smar robi się zbyt gęsty, sprężynki nie będą miały siły zazębiać zapadek i skończy się rumakowanie. Albo będziesz miał niepełne zazębienie, tzn nie każda zapadka się wstrzeli i zmielisz wolnobieg. Testy, czas, różne warunki - i odpowiesz sobie sam :).
    1 punkt
  30. A co szkodzi spróbować? Każdy ma inaczej, inny teren inne przypadki. Przecież w każdej oponie nawet zalanej mlekiem trzeba się finalnie pozbyć "ciała obcego". Widać gdzie jest przebicie i tak samo będzie widać na dętce. Mam obecnie w dwóch kołach wlane Trezado i choćby ostatnio znowu mi się sprawdziło. Oczywiście drobne dziurki czy dość spory kolec, pineski, .... Przy większych i tak jest kibel wszędzie. Jedna sprawa musi być pompka pod ręką i najważniejsze jak się zlokalizuje problem dmuchać na beton i mleko ma być kilka minut tam gdzie jest przebicie.
    1 punkt
  31. Szutrówki w LP nie mogą być wyłożone ostrym tłuczniem to co to za lokalizacja i ile tego musi być by rezygnować z gravela na rzecz czegoś takiego jak fat? Szczerze nie mam w pamięci kiedy ostatnio kogoś na tym dziwadle widziałem więc radzę przemyśleć temat zamiast słuchać dość specyficznych użytkowników. Ten by chciał, drugi ma niby plusy w drugich kołach, trzeci ma pińcet rowerów a czwarty robi grubasem 5km, ...
    1 punkt
  32. Skąd ten dylemat? No jacha, że lepszy! Podobnie, jak powszechnie wiadomo, że czerwone samochody najszybsze, a internetowy dr Zięba leczy raka zagrzybioną wodą. Trzeba tylko ze zrozumieniem przeczytać opis techniczny, mnie przekonuje "aerodynamiczny kształt", to dopiero jest przypał prędkości na górskiej ścieżce (deklarowane przeznaczenie - MTB), oczywiście pod górę! Spodziewam się, że następnym wyzwaniem technologicznym będzie konstrukcja z księżycowego regolitu, a w końcu absolutny top - z kryptonitu!
    1 punkt
  33. @bogus wrócił https://www.bike-discount.de/de/seido-bpc-29-carbon-disc-boost-tapered-gabel-mit-oese?number=20162600
    1 punkt
  34. Kupiłem szkielet fata chyba dwa lata temu i jak był śnieg to zapomniałem nim wyjechać. Też mam 29x3” jak @RafalxM i również uważam to za najlepszy kompromis między fatem a góralem. Ba, jeżdżąc na „krosiarskich 2,4” mam wrażenie jazdy grawelem 🤡 Pomijając fakt, że taki sprzęt można przeinaczyć w 29x2,6” z błotnikami oraz nie ma tam dziwnych tzn. fatowych standardów piast, suportów, widelców itepe… p.s.: nie bądź taki delikatny, przesiadka może i będzie bolesna ale tylko chwilowo, zawsze można wrócić na karbą grawą Di2+ w innym rejonie albo chomikować na trenażerze.
    1 punkt
  35. Czemu stalowego? Normalny jest z alu, a z carbonu też znajdziesz, choć nie było ich dużo i będą drogie. Na pewno była taka wersja Canyon Dude i Trek Farley. Znam trzech takich co mi udowodnili, że da się jeździć dłuższe trasy. To tylko kwestia kondycji. Opon też. Jakaś Kenda Juggernaut to kotwica, ale takie Schwalbe Jumbo Jim jako tako jadą. Czy przesiadka będzie bolesna to zależy czego oczekujesz. Fat nie przyśpiesza i sam się nie toczy. Przestajesz pedałować to od razu hamujesz. Ale za to jest banan na gębie z racji jazdy czołgiem. Ja już się z 5 lat zastanawiam czy sobie nie kupić
    1 punkt
  36. Otóż to. Mam podobne podejście. Raz na rok ściągam mleko (stans) strzykawką przez wentyl i wlewam nowe. Poza tym dolewam ze dwa razy na sezon. Jak nie ma poważniejszej awarii to nie zdejmuje gum aż do wymiany. Daj znać, bo to ciekawa koncepcja.
    1 punkt
  37. Ta gęsta zawiesina to nie mgła, nie dajcie się zwieść. To dwutlenek węgla wydalany przez krowy wiejskie, mleczne, pasione na podgórskich łąkach. Jak się mocno zaciągnąć, to można wyczuć w ustach posmak budyniu mlecznego.
    1 punkt
  38. Bo spotkać dziś krowę to jak udać się do innego wymiaru.😉 Pozdrow'er😘
    1 punkt
  39. Bo trochę inaczej pamiętałem tę trasę...
    1 punkt
  40. Czapka z membraną słabo się sprawdza bo głowa się bardzo poci. Jeżeli już to membrana musiałaby być tylko z przodu. Duży wybór czapek merino o różnych grubościach ma Buff. Można dopasować na każde warunki (Ligh, Mid, Heavy). Merino jest chyba najlepszym wyjściem bo nawet jak się ubierzemy za ciepło i lekko przepocimy nie ma efektu wychładzania.
    1 punkt
  41. Jak mi za zimno w rowerowej czapce to zakładam taką do biegania z decathlonu (+y mogę w niej jeszcze trochę uszy zakryć, jarzeniowa żółta). https://www.decathlon.pl/p/czapka-do-biegania-kiprun-warm-ocieplana/_/R-p-157212
    1 punkt
  42. Długości korby nie da się zastąpić ustawieniem bloków i grubością wkładki, bo stopa nie zmienia swojej orientacji podczas obrotu korbą, tylko cały czas jest ustawiona podeszwą do dołu. Wpłynie to jedynie na wysokość siodełka. Ja różnicę między korbą 175mm, a 170mm czuję od razu. Krótsza korba jest fajna na szosę, bo można się mocno pochylić bez uderzania udami w klatkę piersiową. Z kolei w terenie, dłuższa korba przydaje się przy pokonywaniu trudniejszych odcinków.
    1 punkt
  43. GT doczekał się w końcu konkretnej trasy w górach i zebrał trochę błota 😁 Postój na Hali Redykalnej i dalej w kierunku Rysianki. Zjazd niebieskim z Trzech Kopców na przełęcz Bory Orawskie.
    1 punkt
  44. Teraz butelki plastikowe robią z przytwierdzonymi zakrętkami i zamiast bidonu używam 1,5l butelki wody która "siedzi" w rozgiętym drucianym aluminiowym koszyku😉 Warunek musi być choć trochę gazowana, wtedy siedzi ładnie sztywno.
    1 punkt
  45. Każde podniesienie prędkości to zwiększenie wysiłku i nie ważne czy się bawi rozmiarem koła czy przełożeniami. Jeżeli ma być szybciej ale przy podobnym wysiłku, to trzeba przede wszystkim zmniejszyć opory. Tutaj wchodzą lepsze opony, piasty, zadbany łańcuch i inne kręcące się części. Druga składowa to opory powietrza, trzeba by zmienić pozycję jazdy na bardziej opływową, co niekoniecznie będzie wygodne. Alternatywa, to podniesienie swojej sprawności, trening, tak żeby szybsza jazda mniej męczyła.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...