Skocz do zawartości

Ranking

  1. Legion84

    Legion84

    Użytkownik


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      299


  2. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      11 086


  3. Strek

    Strek

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      900


  4. Maciorra

    Maciorra

    Użytkownik


    • Punkty

      6

    • Liczba zawartości

      785


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 25.07.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo rowerowe lato nie trwa wiecznie ...już niebawem Anki, zimne noce i chłodne poranki...
    8 punktów
  2. Gdzieś między Wołowcem a Kozłem
    6 punktów
  3. @Jurek63 15 km, udało się to jakoś skleić i wrócić
    6 punktów
  4. po 12 latach przyszedł czas na rozstanie....
    5 punktów
  5. Bo prom po drugiej stronie, na szczęście kładka była po lewo.
    3 punkty
  6. Prawdziwy z ciebie samiec alfa 🤣. Ale co zrobić skoro obsługa pralki wymaga doktoratu... Specyfików jest od groma, wszystkie przyzwoite. Ważne żeby nie przekraczać 30 stopni i 800 obrotów przy wirowaniu.
    2 punkty
  7. Zrób tak żeby linia była jak najbardziej równoległa do osi roweru na przełożeniach z których najczęściej korzystasz. Jak mieszkasz np. w warszawie to nie ma sensu się spuszczać nad tym jak to wygląda na największej koronce kasety
    2 punkty
  8. Smart Bike Lights z Connect IQ zainstaluj w Edku . Tym pięknie wysterujesz Variatkę.
    2 punkty
  9. "Trzeba się ratować tylnym"... co by nie pisać rower elektryczny to nie motor więc polecam nauczyć się obu hebli a nawet w wielu sytuacjach więcej tyłem. Kupa problemów szybko odpada.
    2 punkty
  10. Bo światłopadanie przez korony drzew.
    2 punkty
  11. 2 punkty
  12. Bo rowery trzy pojechały nad Niagarę, ale jednak Mordor bardziej pasuje
    2 punkty
  13. Używam Perwoll sport i jestem zadowolony. Perwoll sport
    1 punkt
  14. Żona mówi,ze własnie w takim trybie pierze: odziez sportowa 30 stopni i obniżone obroty wirowania. O płynach i proszkach nic nie wiem. Ale prane w wyżej wymieniony sposób służą sporo czasu i nie wygląda aby coś się z nimi działo.
    1 punkt
  15. W minionym tygodniu przejechaliśmy m.in. takie odcinki i: a) zwłaszcza po zachodniej stronie od Węgorzewa na południe jest wiele odcinków piaszczystych z tarką, gdzie cięzko przejechać, że z sakwami w wielu miejscach jest sie skazanym na pchanie (dla mnie to nie problem, o ile są to krótkie odcinki) b) że oznakowanie jest kiepskie i bez nawigacji łatwo sie zgubić ad. A - na tarkę trafiłem chyba tylko na jednym odcinku, po zjeździe z asfaltu za Sztynortem gdzieś tak do wsi Łabapa, natomiast piachów uświadczyłem co kot napłakał (a piachy lubię), ale jak to po deszczach w kilku miejscach było błotniście, ale do przejścia, ad. B - oznakowanie wg mnie, mieszkańca centrum, jest dobre, a nawet bardzo dobre. Jechaliśmy z Garminem Explore, ale i bez niego nie byłoby problemów, znaczniki MPR ustawione bardzo gęsto i czytelnie.
    1 punkt
  16. Jedyny moment kiedy przypadkiem zwróciłem na to cykanie uwagę, był wtedy gdy jak przed jazdą i włożeniem roweru do windy, odruchowo sprawdzałem czy hamulce działają. W czasie jazdy nie ma szans tego poczuć czy usłyszeć, przynajmniej w moim rowerze.
    1 punkt
  17. Skoro na asfalt to potrzebujesz opon szybkich a nie cienkich. Pirelli ma ciekawe opony - PIRELLI P Zero Race TLR SpeedCore - występują nawet w szerokości 40C. I w coś takiego bym celował. Nie baw się w żadne napędy 1x poniżej 12 biegów. Albo będziesz miał małą rozpiętość albo tragiczne stopniowanie. O ile przy MTB stopniowanie nie ma wielkiego znaczenia to przy jeździe po asfalcie potrafi zepsuć całą przyjemność z jazdy.
    1 punkt
  18. @Martinus_vm sprostowanie - ja nie przejechałem MPR. Objechałem Mazury ale po trasie wcześniej wyrysowanej samemu w brouterze, a i to nie zawsze bo nie było opcji np. wjechać na poligon w Orzyszu, a brouter mnie nie ostrzegł, mnie też się kulki nie zderzyły. Trasa była więc trochę improwizowana, np. czasami po prostu nadganialiśmy asfaltem, jak byliśmy w niedoczasie. Fragmenty MPR zaliczyłem sporadycznie (może kilkadziesiąt kilometrów maksymalnie zupełnie losowo) więc moja opinia jest niemiarodajna, ja akurat jak trafiałem na piaszczyste odcinki z problematyczną przejezdnością to akurat było poza MPR. Ja zrobiłem trasę na oponach 40 mm, żona - 38. Na piaskach szerokość opony chyba niewiele by zmieniła, po prostu trzeba było prowadzić. Rower obciążony sakwami jednak bardzo "pływał" w kopnym piachu. Dlatego potem musieliśmy gonić asfaltem Czasami trafiał się dziurawy asfalt albo kocie łby, myślę że dacie radę na takich oponach ale szersze pewnie byłyby lepsze. Mnie trochę te dziury męczą, to się kumuluje przez parę dni, zmieniłem rower na taki, do którego weszły mi balony 2" My zawsze ruszamy z jakimś planem, z listą potencjalnych noclegów ale nie trzymamy się tego ściśle - noclegi zawsze wydzwaniamy z trasy mając już jakąś część dystansu w nogach, a więc z prawdopodobieństwem, że dotrzemy tam, gdzie nocleg zaklepaliśmy. Myślę, że to dobra opcja - 100% planu albo 100% spontanu to nie moja melodia Powodzenia!
    1 punkt
  19. Jezeli chodzi o bicie rekordow predkosci, to lepsze sa przenizszenia
    1 punkt
  20. @trezegez Moim zdaniem Twój początkowy wybór, tj. Trek FX jest całkiem dobrym wyborem. Szukałem od jakiegoś czasu dla żony analogicznego roweru i zdecydowaliśmy się na zakup Trek FX3 Gen 4. Bardzo fajny rower, spełnia dwa podstowowe w moim przypadku kryteria: lekki (11,5kg), napęd 1x10, nieco bardziej wyprostowana pozycja na rowerze. Jeżeli pasuje Ci napęd 1x10, to w mojej ocenie jeszcze lepszym wyborem byłby Trek FX 3 Disc 2023, który co prawda ma nieco gorzej wizualnie poprowadzone linki (ale łatwiejsze w serwisie) ale dodatkowo jest prawie 1kg lżejszy od Gen4. Do tego w obydwu modelach masz karbonowy widelec, który nawet coś tam tłumi nierówności, korbę na zewn. łożyskach, sporo mocowań (na stopkę, błotniki, torba pod ramę, 2xkoszyk na bidon). Jedynym minusem jak na rower w tej cenie jest brak sztywnych osi przód/tył. Z przodu co prawda jest coś ala sztywna oś ale tył na szybkozłączkę. Sam cały czas użytkuję jako jeden z rowerów Lazaro Elitary v3 (jeżeli dobrze pamiętam) i jak przejechałem się w sklepie FX 3ką, to różnica była spora: jakbym przesiadł się z Wołgi do Mazdy Mx3 Polecany wyżej Cube Nulane również był brany pod uwagę ale miał nieco mniej przłożeń w tej konfiguracji, na którą ja patrzyłem (1x9) i ma ciut bardziej agresywną geometrię. Brałem jeszcze pod uwagę Canyon Roadlite 7 https://www.canyon.com/pl-pl/rower-hybrydowy/rowery-miejskie/roadlite/roadlite-al-cf/roadlite-7/3874.html?dwvar_3874_pv_rahmenfarbe=BK ale jest jednak troszkę droższy a poza tym żonie nie odpowiadały dostępne kolory A kolor u kobiety jest jak wiadomo najważniejszy...
    1 punkt
  21. Moje mt501 też klikają. Podejrzewam że ten typ tak ma, bo poza tym działają dobrze. Z tymże to jest raczej delikatnie i cichutkie klikanie, a nie coś takiego jak na filmie wyżej.
    1 punkt
  22. W mroźną zimę na normalnym oleju Shimano nie tym nowym LV mógłbyś coś odczuć ale pod warunkiem ,że latasz na bogato i jesteś na tyle obyty z heblami żeby wychwycić każdą anomalię. W innych warunkach nic nie poczujesz . To tak jakbyś zmienił łożyska na ceramiki w kółkach wózka przerzutki . Efekt placebo.
    1 punkt
  23. W czasach kiedy ścigałem się w mtb/xc/maratonach na kołach 26cali mieliśmy obręcze o wewnętrznej 15mm...średnie były wysokie, wyniki się robiło, balony były konkretne przy szerokości 2,1 lub 2,25. W swoim gravelu (de facto road+) ori koła miałem o wewnętrznej 17c, obecnie 18c bo sobie z szosy ściągnąłem, na to opony 35c (realnie 36,5). Jeździ szybko, w terenie oki. Tak więc bez przesady da się jeździć na szerokich oponach i wąskich jak na te czasu obręczach (bo kiedyś tylko takie były). To nie szosa aero gdzie po płaskim tniesz ponad 40kmh albo na zjazdach tniesz zakręty ponad 40kmh, a na prostej pow.70kmh wtedy czuć, że taki balon pływa. Co do motywacji Kellysa...absolutna większość kupuje koła od chinola, tajwańca, kiedyś jeszcze od Polaka (Saiko, Dt Swiss z Obornik), a tam dużo korzystniej cenowo wychodzą wąskie obręcze 17,18c. Dla użytkownika taniego roweru do 5k nie ma to znaczenia, dla użytkownika który kupuje rower za 10-15 tysi też nie bo wie, że producent daje koła po to żeby rower miał na czym stać w sklepie więc i tak kupi sobie lepsze. Każdy szczęśliwy...klient ma powód do upgradu, producent rowerów zarabia więcej dając kiepskie koła ( a w zasadzie często dzięki zastosowaniu kiepskich kół może odpowiednio zmieścić się z budżetem tak aby być konkurencyjnym na rynku). Taki Giant w 2018 dawał do road+ obręcze z wewn. 17mm plus opona 32c. Od tego roku dają obręcze z wewn.22 do opon 32c. Reasumując....cena/koszty.
    1 punkt
  24. Bez sensu brać napęd 3x w takim rowerze i to jeszcze do miasta poza tym 3x8, korba na kwadrat, no nic ciekawego już bym wolał sobie takiego tribana ogarnąć i wymienić hamulce za 200 złotych https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-triban-rc120-flatbar-z-hamulcami-tarczowymi/_/R-p-311239
    1 punkt
  25. Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć w butach, które nam się nie podobają A tak na poważnie, nie wiem jak w shimano bo nigdy nie miałem ale mi osobiście bardzo się podoba i tego szukam, jak podeszwa w butach SPD jest sztywna i twarda. Niestety w tanich nie jest bo sztywną i twardą podeszwę uzyskuje stosując karbon i cena rośnie.
    1 punkt
  26. Obiektywnie to tylko masa większa niż np. giant. Jest też temat napędu 3x ale to już osobiste preferencje - ja bym takiego nie chciał jeśli nie planowałbym kilkudniowych wypadów z sakwami po górach
    1 punkt
  27. Mam to samo podejrzenie Najważniejsza w rowerze jest tylna przerzutka. Całą resztę możesz włożyć znalezioną na śmietniku. Klient wejdzie do salonu, rzuci tylko fachowym okiem na ten jeden element i od razu stwierdzi że skoro z tyłu jest Shimano to rower ma dobry osprzęt R500db mają szer. wewn. 22 mm. Jak chcesz przepleść koła to brałbym coś o szer. wewn. około 25 mm. DT ma takie w ofercie. Możesz też rozważyć zakup karbonu od chińczyka, np. CSC, za około 1600 pln masz ratchet i stożki. Szybszy nie będziesz ale ładnie wyglądają i cykają a to przecież najważniejsze.
    1 punkt
  28. Jeśli masz czterotłoczkowe XT i klocki nie są tłuste to inne hamulce raczej nie dadzą mocy razy dwa, tylko dadzą mniejszą różnicę i innę charakterystykę. Dlaczego nie sram i nie magura? Akurat Maven i Gustav to górna półka. Tarcza 220 daje przyrost 10% a nowe klocki mogą zrobić rewolucję jak stare się przypadkiem zatłuściły.
    1 punkt
  29. -na jakiej wersji było jeżdżone? -jaka dokładnie wersja do zakupu? Dodatkowo znaczenie poza typowo dopasowania rozmiaru pod wzrost znaczenie może mieć rodzaj sylwetki/elastyczność ciała i ustawienie mocowania siodełka, długość mostka. Niekiedy przy zmianie na inny typ roweru/ gdzie wymuszona jest inna sylwetka można "dopasować się" do nowej pozycji po przejechaniu kilkunastu godzin.
    1 punkt
  30. -błotniki można dopasować praktycznie do każdego typu roweru, nawet jeśli rama nie ma przewidzianych dedykowanych mocować; Do proponowanych rowerów: Unibike Crossfire Unibike Viper(tutaj napęd 3x); -na obu rowerach pozycja na pewno będzie komfortowa, a trzeba wziąć pod uwagę, że są to rowery dosyć ciężka ~15,4kg jak na "crossy"(przy świadomym wyborze np. trekking to i 18kg nie jest problemem). Polygon Heist X7 -napęd 1x można fajnie użytkować na co dzień, ale nie można być leniwym przy użyciu manetki tylnej przerzutki; Giant Roam 3 -osprzęt będzie już trochę odstawał; Giant Roam 2 -osprzętowo jest już trochę lepiej; Cube Nature Pro lub z osprzętem -do sprawdzenia jako alternatywa; Riverside 920 -kupuje się też "oczami", musi się spodobać to już osobiste preferencje; I jeszcze jakieś alternatywy: Merida crossway 300 Tabou Flow 6.0 KELLYS PHANATIC 90 Warto też pomyśleć, żeby na "start" po zakupie roweru zainwestować w jakieś porządne chwyty.
    1 punkt
  31. Taaaa... A Mercedes to tylko kremowy... Weź pod uwagę, że nie każdy lubi kolor mydelniczki z PRL... @lukaso_g Wygląda OK. Jeździć, obserwować. Jeśli będą Ci drętwieć dłonie, to mostek krótszy o 10mm.
    1 punkt
  32. Ma, bo dobrej klasy plecak kosztuje 300-500 złotych, a zestaw dobrych toreb ze 2000. Znacznie mniej czasu trwa pakowanie takiego plecaka i bardziej komfortowo z niego się korzysta niż z wielu toreb, ma miejsce na bukłak. A i mimo że zazwyczaj nie są takie plecaki zbyt lekkie, to i tak są zazwyczaj lżejsze niż zestaw toreb. Lepiej się także plecak sprawdza w terenie. A już np. kamizelka biegowa to cudowne rowiązanie: mikro-waga, nie czujesz jej i jest super-praktyczna.
    1 punkt
  33. Na liście korb? Wybierz cokolwiek i sobie przesuń.
    1 punkt
  34. 1 punkt
  35. Bo szutru było mało ale jak był to fajny.
    1 punkt
  36. Bo z lasu w pola ar Pozdrow'er😘
    1 punkt
  37. Moja była strasznie skrzeczała - raczej nie było to uszkodzenie mechaniczne a psychiczne.
    1 punkt
  38. Bo takie lato, że muszę zajrzeć do piast, suportu i zacisków
    1 punkt
  39. 1 punkt
  40. 1 punkt
  41. Jaki widzę ,że z przeciwka ktoś jedzie a na radarze mam w tym momencie info o zbliżającym się pojeździe to celowo zajmuję środek pasa. Dzięki temu nikt mnie na trzeciego nie bierze. Jak jest pusto a tylko ruch z tyłu to ładnie daje do kraja. Wiem ilu za mną śmiga i przez ten czas podwyższam koncentrację. Ale najlepsze w Variatce jest to ,że radar steruje światłem. A tej kwestii bezpieczeństwa na drodze chyba nikt nie będzie podważał. Ja nie używam powiadomień dźwiękowych , wystarczy pasek na ekranie.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...