Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      4 756


  2. nctrns

    nctrns

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      601


  3. chudzinki

    chudzinki

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      6 721


  4. marcin_ostrów

    marcin_ostrów

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      2 266


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 07.04.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. Gdyby nie dziwna niekompatybilnośc mufy PF92 , suportu Race Face i korby E13 , dzisiaj byłby na gotowo . A tak trzeba poczekac aż nowy suport dojedzie.
    8 punktów
  2. Dzisiaj paczka od chińczyka. Trochę pierdółek jak zapas kleju do gwintów, otulina do pancerzy (z zapasem na przyszłe pomysły), mała grzechotka i klucz do tarcz centerlock, przyrząd do ustawiania bloków (tego przez pomyłkę zamówiłem 2szt 🤦) i najważniejsze w całej paczce: mostek 100mm do testów pozycji i siodełko Ryet full carbon - zobaczymy jak to się będzie sprawdzać.
    6 punktów
  3. Nie, rama 20" (XXL) + maksymalne wysunięcie - taki urok przy 193 cm.
    5 punktów
  4. @afly Bo widzę, że nie tylko ja: Popadało kilka minut, stopiło w niecałą godzinę, a przez kolejne 1,5 wyschło.
    5 punktów
  5. Każda propozycja od każdego będzie podyktowana doświadczeniem i preferencją danej osoby stąd podjęcie decyzji z opini dla ciebie jest strzałem w kolano, dosłownie. Chcesz być zadowolony w 100% z wyboru rodzaju roweru? Koniecznie musisz na "żywo" wsiąść, zobaczyć pozycję na rowerze, obejrzeć też oczami który tobie się podoba (tak istotna też sprawa aby rower się podobał), a potem mając na oku już konkretne 2-3 rodzaje, spróbować się takowymi przejechać. Wtedy będziesz miał gwarant zadowolenia i pewnie wycieczki wejdą ci tak w krew że przygoda potrwa lata, a nie 1 sezon bo posłuchasz zdania kogoś kto ma inne preferencje i doświadczenie. Osobiście podobnie użytkuje rower co ty i używam do tego FULLa z oponami gravelowymi i powiem tak u MNIE jest to opcja 10/10. Nie u profesjonalisty, nie u kogoś tylko u MNIE. Nie doradzam abyś szedł w zaparte w FULLa bo po co i na co? Ten wybór jest podyktowany MOIMI wymaganiami/doświadczeniem, pełno ludzi pośmieje się że nie wykorzystuje go w 50% i marnuje "potencjał", a co mnie takie opinie? Mi pasuje on w 110% i tego się trzymam, wybrałem świadomie. Przekaz jest taki DOŚWIADCZ / PRZETESTUJ na własnej skórze, sam przechodziłem przez to pare tygodni wstecz także się podzieliłem.
    3 punkty
  6. https://www.instagram.com/p/DH3_oQ7OOOo/ https://www.instagram.com/p/DIGf2C5MCdo/ https://www.instagram.com/p/DIHjop3OYHU/ https://www.instagram.com/p/DIHyZacsCqB/ Pozdrow'er😘
    3 punkty
  7. Phi. To, że mam w zapasie cztery nowe nie oznacza, że nie mogę kupić trzech kolejnych. Ale że BOX 126 w takiej cenie... 🤯 Tak poważnie, to zamówię sobie jeden, bo chcę kupić do szosy kasetę 105 11-34 na góry. Teraz mam 11-30, więc łańcuch będzie przykrótki po założeniu większej.
    2 punkty
  8. Ta sugestia wskazuje na to że jesteś chamem, czy tylko mi się wydaje?
    2 punkty
  9. @TheJW już ma zapasy uzupełnione, ale może ktoś jeszcze skorzysta Łańcuch CN-HG8100 12s 126 ogniw + spinka BOX = 88,93pln https://allegro.pl/oferta/lancuch-rowerowy-shimano-deore-xt-cn-m8100-12-rzedowy-126-ogn-box-oryginal-13743529609
    2 punkty
  10. @Alstor ale nikt ci tutaj nie odpowie. To forum rowerowe a nie dla miłośników skuterów elektrycznych bez homologacji stwarzających zagrożenie w przestrzeni publicznej.
    2 punkty
  11. Dzisiejsze warunki były rewelacyjne w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym. Ścieżki BFW pokonywało się wyśmienicie podczas pięknych opadów śniegu. Rower oczywiście od razu na myjnie, ale tyle radości dawno nie miałem - było świetnie!
    2 punkty
  12. Bo tak było 2 dni temu, a dziś zimno i śnieg
    2 punkty
  13. 2 punkty
  14. Trochę dałeś się zwieść marketingowi - to pewnie przez tę przejściową depresję 🙂. Litelok X1 nie ma takiego samego poziomu zabezpieczenia jak ten Master Lock 8279 - to znaczy niby ma, ale nie ma... 🙂 Już tłumaczę - Sold Secure ma wiele kategorii, w których umieszcza zabezpieczenia. Z założenia cześć kategorii na dzień dobry jest bardziej wymagająca niż inne mimo tej samej klasy (silver, gold, diamond). I tak kategoria Powered Cycle Diamond (znana tez jako Motorcycle Diamond) jest dużo, dużo bardziej wymagająca niż Pedal Cycle Diamond (znana także jako Bicycle Diamond). Przy czym w ramach kategorii Pedal Cycle Diamond mogą być zarówno zabezpieczenia dobre, spełniające minimum tej klasy, jak i bardzo dobre, a także wybitne (o wiele, wiele wykraczające poza wymogi tej klasy). Po prostu jest to najwyższa kategoria dla zabezpieczeń rowerowych i nawet jak jakieś zabezpieczenie wyraźnie przewyższa inne z tej kategorii, to i tak zostanie sklasyfikowane jako Pedal Cycle Diamond , bo po prostu wyżej się nie da. Jak chcesz zobaczyć, które zabezpieczenia są wybitne, to musisz sprawdzić, czy są jednocześnie klasyfikowane np. w ramach kategorii Powered Cycle Diamond . I tak w u-lockach masz 53 zapięcia w kategorii Pedal Cycle Diamond (w tym tak rózne jak Twój Master Lock 8279, zabezpieczenia z szeklą o grubości 13 mm, 14 mm, 16 mm, czy w końcu monstrum z szeklą 18 mm - czyli Kryptonite NY Fahgettaboudit Mini. Są też ostatnie hity Loteloki X1 i X3, Hiploki D1000 i DX1000, czy najnowsze Abusy i Kryptonite'y. Czyli jest tam wszystko od u-locków dobrych, przez doskonałe po wybitne... https://soldsecure.com/approved-product-search?standard_grades=6&keyword=&product_types=166 Jak chcesz zobaczyć, co się z tej masy wyraźnie wyróżnia na plus, musisz zmienić kategorię na Powered Cycle Diamond https://soldsecure.com/approved-product-search?standard_grades=2&keyword=&product_types=166 I tu niespodzianka... bo okazuje się, że tylko 7 u-locków (właśnie te najnowsze, hybrydowe z powłokami ceramicznymi czy jakimiś tam...) znalazło się jednocześnie w tej wyższej kategorii. Więc Twój Master Lock teoretycznie ma tę sama kategorię, co Litelok X1, ale nie ma tego samego poziomu zabezpieczeń, bo Litelok jest jednocześnie w Powered Cycle Diamond, a Master lock już nie. Teraz już po herbacie, bo u-locka kupiłeś, a mając listę 57 u-locków z Pedal Cycle Diamond mogłeś wybrać coś innego - Master Lock w tej kategorii wcale się tak nie wyróżnia, a inny mógłby być albo większy, albo lżejszy... Technika zapinania jest niemal tak samo ważna jak jakieś klasy u-locków. Generalnie sposób pokazany przez @nctrns jest "złotym standardem", choć wymaga w miarę długiego u-locka. Mniejsze u-locki mogą zadziałać w rowerami o cieńszych rurkach, węższych oponach. Jak się nie da złapać ramy z wykorzystaniem rury podsiodłowej, bo u-lock jest za mały, to można próbować łapać tylko za widełki tylnego trójkąta (chain staye lub seat staye) - i to nawet jeśli będzie to oznaczało zapięcie wyłącznie ramy (a już nie tylnego koła). Metoda pokazana przez @nctrns została wymyślona do zastosowania wyłącznie z jednym u-lockiem i była doskonałym sposobem na zabezpieczenie tym jednym u-lockiem dwóch rzeczy: ramy i tylnego koła. Ty masz jeszcze linkę, więc jeśli masz wybierać, to lepiej dobrze złapać ramę u-lockiem (nawet bez zahaczenia o tylne koło) a koła dodatkowo spiąć linką, niż bawić się w zabezpieczenie całości tylko linką z wykorzystaniem u-locka jako dużej kłódki. Wbij dzieciakom do głowy, że jak nie ma sposoby na zapięcie ramy (nie kół, tylko właśnie ramy) u-lockiem, to się szuka innego miejsca, ustawienia roweru, czy stojaka/nieruchomego obiektu do przypięcia roweru. Taki przykład - niestety popularne choć beznadziejne stojaki, gdzie tylko wsadzasz koło (tzw. wyrwikółka) czasem pozwalają zapiąć ramę, jak rower postawisz tyłem i u-locka przełożysz przez chain staya. Dopiero jak dzieciak ma zapiętą ramę u-lockiem, to może sobie motać linkę przez koła. Na koniec przykład ilustracyjny - u-lock jest raczej mniejszy niż u @nctrns, a jednak obejmuje ramę (przez widełki tylnego trójkąta) oraz tylne koło, a linka dodatkowo zabezpiecza koło przednie:
    1 punkt
  15. Przy takiej wadze fox 34 może być dosyć wiotki, generalnie RS na lagach 35 są sztywniejsze od foxów 36, przynajmniej liryk, którego posiadam na chargerze 2.1. Natomiast ten nowszy model na chargerze 3 nie miał zbyt dobrych recenzji, więc ciężko mi coś powiedzieć o nim, ale jeśli chodzi o jakość działania RS tak jak wspomniałem tego starszego jest świetna, a przy dość sporej wadze, o której pisałeś sztywność może już mieć znaczenie.
    1 punkt
  16. @Roballinho Mam w głowie płytkę magnesową i je po prostu przyciągam 🫠😉 Pozdrow'er😘
    1 punkt
  17. Skontaktuj się z b-d, niektóre Niemieckie sklepy proszą o wykonanie serwisu lokalnie i zwracają za niego pieniądze na podstawie faktury. Jednak w tym przypadku wydaje mi się to stratą czasu, gdyż tak jak pisałem - ten problem w Z2 występuje od dawna i serwis nie pomaga, albo pomaga na chwilę - póki smar trzyma wszystko w kupie. Ciekawe jest to, że mimo świadomości występowania problemu, Fox nadal te widelce produkuje i wypuszcza na rynek. Widocznie produkcja jest tak tania, że mimo wszystko im się to opłaca i w cenę wliczony jest już serwis bądź wymiana gwarancyjna.
    1 punkt
  18. A jak chcesz ją kleić skoro sprawdzałeś 3 razy i nigdzie nic nie widać? Sprawdzałeś dętkę w wiadrze z wodą? Albo się nauczysz jak samemu sprawdzić czy nie ma dziury, albo za każdym razem jak "coś" się stanie będziesz się zastanawiał i kupował nową. Mi kiedyś nowa poszła po 500 metrach. Też 3 razy sprawdzałem i jednak nie sprawdziłem dokładnie. Dopiero w domu się okazało, że był mikroskopijny kolec ze szkła. Mam 2-3 zapasowe. Jak złapię kapcia zmieniałem dętkę, a jak mi się wszystkie skończyły to je łatam. Tubka z klejem na ogół po miesiącu czy dwóch sama wysycha, więc szkoda mi marnować jedną na jedno koło.
    1 punkt
  19. Ewentualnie wymyśliłem jeszcze inną koncepcję. Można wyszukać jak najmniej agresywny full MTB z linii damskiej, kupić rozmiar większy niż wynika z Twoich wymiarów, przesunąć maksymalnie do przodu siodełko, zmienić mostek na regulowany by podnieść kierownicę i w ten sposób uzyskać pozycję moderate zamiast sport. Bo myślę że pisząc o powodach zdrowotnych masz na myśli pozycję na rowerze. A jeśli się jednak zdecydujesz na tego Gianta to licz się z tym że raczej w starych standardach znajdziesz głównie części kiepskiej jakości. A amortyzatorów kup kilka na zapas - to raczej leżaki magazynowe niż aktualna produkcja.
    1 punkt
  20. To że bateria po naładowaniu wskaże właściwe napięcie, nic nie mówi o jej faktycznym stanie. Jakby się chciało mieć pewność, że bateria jest dobra, to należałoby wykonać pomiar pojemności. Albo chociaż sprawdzić napięcie na poszczególnych pakietach ogniw.
    1 punkt
  21. Mi się udało kupić tylko jeden, nie można było więcej i od razu okazja zniknęła. Dziękuję!
    1 punkt
  22. No to jak jesteśmy przy zoo-humorze
    1 punkt
  23. Nowy poniedziałek, nowe cyfry Bliitz - 6191 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 5982 km (mtb, szosa + trenażer) [2403 km outdoor] michalr75 - 3050 km (Terenówka, Mieszczuch (vintage MTB) provayder - 2227km (szosa, MTB) dfq - 1828 km (MTB, gravel, trenażer) Przeciętny- 1800 km (mtb, grv) smw44199 - 1680km (cross) Jacekddd - 1415 km (velomobil - rower poziomy) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 1337 km thorcik - 1268 km (MTB) Zbyszek.k - 1221 km. (trenażer + gravel) revolta 1122 km ( MTB) CoolBreezeOne - 1082 km (MTB) Grochu86-988km (gravel, szosa) Lextalionis - 853 km (gravel) SpinOff - 839 km (gravel, trenażer) JWO - 724 km (MTB) Electronite - 696km (szosa) Sansei6 - 666 km (MTB) szczupak56 - 622km (cross 569, mtb 53) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) spidelli - 461 km (szosa: 333 gravel: 96, MTB: 32, trenażer: 1244 - nie liczę do dystansu) Joker86 - 225 km ( gravel) NeefMe - 183 (MTB) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB)
    1 punkt
  24. Boreas - lepszy osprzęt SRAM Apex 1x11, lepsze hydrauliczne hamulce, lepsze sztywne osie, bardziej sportowa geometria Cube - gorszy osprzęt Microshift SWORD 1x10, gorsze mechaniczne hamulce tarczowe, gorsze osie QR, bardziej zrelaksowana geometria
    1 punkt
  25. 1 punkt
  26. Bo nie pozwolili się wykąpać
    1 punkt
  27. Nie podpowiem konkretnego modelu ale szukałbym jakiegoś semi-slicka czyli środkiem gładka albo niewielki bieżnik, na boku bieżnikowana, poglądowo: Nie wiem, jaki ma być ten las/piach, dlatego taka "bardziej szosowa" propozycja.... W lesie można zawsze zejść z ciśnienia, chociaż w praktyce nikt się chyba nie bawi upuszczając powietrza w lesie i dobijając przy powrocie na asfalt. Mnie się faktycznie lepiej zaczęło jeździć jak mniej nabijam do opony - rower mi mniej skacze na dziurach a średnia prędkość wcale dramatycznie nie spada, bo nie zwalniam aż tak bardzo na dziurawych odcinkach. Edyta:
    1 punkt
  28. Zakupowy tydzień Bo poprzedni umar a zima jeszcze tydzień czy 2, będzie Bo starsza wyrosła z poprzedniego i chce jeździć Bo buty są świetne, bo była promocja, bo stare są mocno doświadczone
    1 punkt
  29. "Trenażery" powinni odchudzić swoje wyniki o dystans zrobiony w domu. Czemu nie założyć wątku "trenażer" i się porównywać, zamiast wplatać setki lub tysiące km do porównania z ludźmi, którzy to faktycznie przejechali na zewnątrz?
    1 punkt
  30. Od razu skonwertowany: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-elektryczny-winora-e-flitzer-pd34004/?v_Id=193385
    1 punkt
  31. Bo eSka się wzięła i zakochała w starym dziadku Btw, to były najlepsze rowery ever. Obecne plastiki się chowają. Kto pedałował nim na wodzie, ten wie o co chodzi
    1 punkt
  32. No to wiele nie brakuje. Te chińczyki pewnie dałyby radę. Tak sądząc po zdjęciach to może jakieś Shimano by się dopasowało np. Alivio BR-T4000 (sądząc po zdjęciu) są na styk ale trzeba by było po sklepach biegać i sprawdzać jakąś linijką. Jak nie, to zostaje rzeźba i piłowanie.
    1 punkt
  33. A ta śruba mocująca adapter po dokręceniu jest na równo z powierzchnią adaptera czy wystaje ponad nią?
    1 punkt
  34. Chodzi o to, że fasolka do przykręcenia klocka jest bliżej widelca (odsadzona) ? Majfriendy robią dźwignię z obrabianego maszynowo aluminium i żeby zrobić tak jak ten srebrny musieliby wziąć grubszy kawałek aluminium i go sfrezować. Wyszło by drożej. Ten srebrny jest odlewany, więc nie ma z tym problemu. Z punktu widzenia pracy szczęki chyba (nie testowałem) nie ma większego znaczenia. Klocek będzie dotykał obręczy o te kilka milimetrów bardziej z przodu. Oś rowka do mocowania klocka biegnie nie przez plastikową tulejkę ze sprężyną a przez aluminiową część dźwigni z otworem do nasunięcia na piwot. To raczej nie powinno mieć większego wpływu na działanie hamulca. Oczywiście pod warunkiem , że grubość czarnego krążka + złotej dźwigni nie jest większa niż "czarne+srebrne" czyli długość piwota.
    1 punkt
  35. W Polsce raczej tak. Ale w Stanach, Australii, Kanadzie it'd. to wcale niemała nisza. Choć to głównie raczej mniej ekstremalne odmiany MTB. Ram jest multum, wiele bezproblemowo można kupić w sklepach internetowych w UE. Tu kopalnia wiedzy, inspiracji, często fascynujących: https://bikepacking.com/
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...