Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 09.03.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
"Jeśli nie musisz biec, to idź, Jeśli nie musisz iść, to stój, Jeśli nie musisz stać, to usiądź, Jeśli nie musisz siedzieć, to się połóż A jeśli już leżysz, to najlepiej jest spać." - Arnold "Orbea" Schwarzenegger19 punktów
-
18 punktów
-
17 punktów
-
17 punktów
-
15 punktów
-
15 punktów
-
14 punktów
-
12 punktów
-
12 punktów
-
11 punktów
-
10 punktów
-
Jako bikefiter z wieloletnim doświadczeniem już teraz mogę stwierdzić że ten rower który budujesz będzie za duży dla kota 🫠😉5 punktów
-
Do full XTka brakowało tylko nowej choinki na tylne koło. Teraz tylko poskładać wszystko w całość i będzie "bo mogę" 😝4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Buduję aktualnie jeden z najlżejszych na świecie rowerów do XC Downcountry. Trochę tych dziwnych terminów ostatnio ukuto więc dla tych, którzy nie kojarzą - to w pełni zawieszony sprzęt o skoku 120 mm przeznaczony do odrobinę (ale naprawdę odrobinę) cięższych zastosowań terenowych niż klasyczne XC. Właściciel sprzętu jest bardzo lekki, stąd mogliśmy poszaleć. Jednym z ciekawych elementów, są koła ważące 899 gramów (komplet). Posiadają carbonowe obręcze o szerokości wewnętrznej 30 mm, piasty w syst. Boost oraz tekstylne szprychy Berd (czyli wykonane ze sznurka). Jednak granica szaleństwa istnieje także dla posiadacza roweru, stąd zrezygnowaliśmy z ociupinkę lżejszych, ale nietrwałych łożysk ceramicznych. W MTB moim zdaniem szkoda na nie pieniędzy, stąd mamy cięższe, w pełni nierdzewne odpowiedniki Heavy Duty. Najciekawszym - jak myślę - elementem są tu szprychy ze sznurka. Pomysł może komuś wydawać się dziwny czy niedorzeczny, ale tylko na pierwszy rzut oka. Nie jest to oczywiście zwykły sznurek, tylko polietylen UHMWPE, który - przy pewnych założeniach - potrafi trzykrotnie przewyższyć wytrzymałością stal. Materiał dla dociekliwych: https://ingenioer.au.dk/en/current/news/view/artikel/new-research-identifies-the-strengths-and-weaknesses-of-super-material Oczywiście w rowerach mamy do czynienia np. z kevlarem (choćby w oponach zamiast stalowego drutu), istniały także linki przerzutkowe i hamulcowe wykonane z Zylonu. Jest to meteriał przypominający tekstylia czy kevlar właśnie. Sam ich używałem i potwierdzam - działały. Oczywiście sprawny marketing to jedno, a krajowy testodrom - drugie 😉 Po pewnym czasie postaram się o update. Planuję także nagranie filmu opowiadającego jak budować koła na tekstylnych szprychach, aczkolwiek muszę znaleźć wolny slot czasowy... Poniżej nagranie, w którym opowiadam o ultralekkich kołach Extralite, porównuję wagowo szprychy tekstylne ze stalowymi oraz tytanowymi, a także wspominam o kilku innych aspektach zw. z tak niską masą zestawu:2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Drzewo sandałowe kojarzy każdy. Na zdjęciu jest natomiast niezwykle rzadko spotykane drzewo trekkowe. Rosną na nim buty do trekkingu górskiego, te lepsze modele. I teraz już wiecie dlaczego te buty są drogie - takie drzewa to unikaty na skalę światową, w dodatku zbiory są raz do roku, a jak widać - samych owoców też nie ma za wiele.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Defy aluxx wygląda na taki, co to troszkę pojeżdżone i się znudził. Zainteresował bym się. Tylko pochodź do niego jeśli masz co najmniej 180cm.1 punkt
-
Te sznurki to nic nowego, w łucznictwie od dawana używa się do budowy cięciw z tworzyw o bardzo małej rozciągliwości i bardzo dużej wytrzymałości na przeciążenia idące w dziesiątki kilogramów siły. Podobnie w wędkarstwie można spotkać te same włókna używane w plecionkach nawiniętych na kołowrotek. Dziwię się że już dawno nikt na to nie wpadł żeby użyć sznurki zamiast stalowych szprych.1 punkt
-
Plusów nie zaobserwowano. Tyle, że aż nie chce mi się wymieniać. https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-tiagra-pd33690/?v_Id=2275051 punkt
-
1 punkt
-
Nie widziałem. Na Ali w opisie są podane kompatybilne modele, tym się trzeba sugerować. Niemniej wątpię żeby w tym przypadku tłoczek był trefny. W przypadku awarii tłoczka mamy obfite pocenie się klamki w okolicy gdzie popychacz wchodzi do korpusu, kiedy pada uszczelka na tłoczku, albo niepłynne działanie dźwigni, aż do całkowitego zablokowania, kiedy oryginalny plastikowy tłoczek spuchnie.1 punkt
-
Te tłoczki są do starszych serii. Sam ostatnio wymieniałem u siebie w klamkach m8000. Do m8100 nie będą pasować.1 punkt
-
https://pl.aliexpress.com/item/1005005176596069.html?spm=a2g0o.productlist.main.3.7d5eYn7QYn7QaM&algo_pvid=01822d3f-1003-4228-923b-242b33315750&algo_exp_id=01822d3f-1003-4228-923b-242b33315750-1&pdp_ext_f={"order"%3A"4"%2C"eval"%3A"1"}&pdp_npi=4%40dis!PLN!11.09!11.09!!!2.79!2.79!%40211b6c1717414627603016110eeabe!12000031980046546!sea!PL!117948336!X&curPageLogUid=QPsEiSDafpuk&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A Coś takiego.1 punkt
-
1 punkt
-
Też nie mam, bo cały czas zbieram na coś lepszego niż z marketu, a to już okolice 1k zł. Ale mam takie coś z Liroy'a https://www.leroymerlin.pl/produkty/obcinak-do-rur-miedzianych-3-28-mm-dexter-45673915.html Ciąłem tym nawet stalową sterówkę, jednak kółko tnące na niej poległo i się wzięło wyszczerbiło. Odkąd wymieniłem je na inne, lepszej jakosci, wszystkie sterówki tym obcinam. Do kompletu jeszcze mam gradownik https://www.leroymerlin.pl/produkty/gradownik-do-rur-3-40-mm-xm20160407062-dexter-45674580.html Też sobie radzi.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Moja ulubiona część życia. No może zaraz po, no wiecie czym. Ale to też można w hamaku.1 punkt
-
Jeżeli nie ścigasz się w klubie na licencji to według mnie nie ma sensu pchania się w takie buty. Buty o których wspominasz są świetne do założenia na zawody i później czekają na kolejne Szkoda męczyć stopę, szczególnie w MTB gdzie podparcie na bloku jest minimalne i blok również ma swój luz (góra dół). W szosie trochę inaczej to wygląda. Dawniej też miałem fazę na twardą podeszwę i oplatające wiązanie które nie da stopie ruchu na milimetr aby nie tracić zbędnych watów....do czasu Po pierwsze cierpiały stopy, gdyż jeździłem więcej i dłużej niż trwają zawody a o chodzeniu nie wspomnę - dramat. Po drugie przypadkiem pożyczyłem pedały z pomiarem mocy i przejechałem w dwóch różnych parach, efekt? U mnie bez znaczenia Dodatkowo wybierając wygodne (ale też solidne) buty śmiem twierdzić że generuję lepszą moc po takiej 5 czy 6 godzinie gdyż moje stopy nie są umęczone.1 punkt
-
1 punkt
-
Bierz nowy https://www.bike-discount.de/en/radon-render-al-7.0-625 https://www.bike-discount.de/en/radon-render-al-7.0-625-11 punkt
-
Jak wkładka może poszerzyć buta? Wkładki to dopiero pierwszy krok to butów ekstra... wiadomo, że mogą pomóc... Ale stopa odbita na plaży w piasku nie pasuje do obrysu większości butów biegaczom wymyślili buty zwierzęce, sa zwolennicy są przeciwnicy... w kolarstwie coś tez dorzeźbią w sferze komfortu i transferu mocy... już liczy się mm kwadratowe transferu bloku na pedał, a na konstrukcję podeszwy buta - jeszcze nie zaczęli kalkulować1 punkt
-
@itr customowe wkładki już są, można zrobić sobie na wzór stopy i na pewno jest to super opcja , szczególnie jak ktoś ma problemy z dobraniem butów1 punkt
-
Szerokość stopy nie zależy od filigranowości, szczupły też może mieć szeroką. Buty Shimano to w ogóle czasami nadają się do "płokołatuły" W sporcie w którym ergonomia ma znaczenie .... od lat wykrój podeszwy ma się ni jak z anatomią. Obrysuj stopę -porównaj z wkładką... jeśli pasuje oznacza, że jesteś manekinem Przez przebijanie się przez uklepaną wkładkę żeberek wewnątrznych szarego shimano straciłem po 2 tygodniach non stop w siodle - czucie w 3 środkowych palcach ...na pół roku. W Japonia mają zwyczaj bandażowania stóp bo wąskie są sęksi, to może taki fetysz że po rowerze bardziej sęksi ? mniam mniam mniam stopa gejszy ouał aua aua! Shimano Gejsza Szouuz Shimano znam ze stopienia najbardziej, ale inne firmy też nie lepsze. Pewnie za jakiś czas w rowerówce pojawią się ekstra anatomiczne modele butów dopasowane do zeskanowanych 3D stóp klienta, i będą salony stopa fiterskie - butowlane Kolejny trend po bike fitingu, grawelach i trenażerach wirtualnych.... poczekajcie - zobaczycie.1 punkt
-
To proste. Buty najwyższych serii są dla pro zawodników. Pro zawodnicy są filigranowi. Ja się mieszczę w Shimano SH-XC502 wide na styk, w wyższe modele już słabo.1 punkt
-
Karbonowe części łatwiej naprawić niż metalowe i jest to pewniejsze.1 punkt
-
Łatwo mówić dorzuć kilka stówek i kup lepszy, tak można w nieskończoność. Znam taki przypadek: gość sie naogladał i napalił na jezdzenie rowerami i chwała mu za to. Nabył gdzieś "coś" i jeździł. To "coś" po kilku tysiącach km padło kompletnie więc zaczął się rozgladać za rowerami. Kompletny laik więc internet, sklepy rowerowe i znajomi. Najpierw przeznaczył 3000 zł po czym okazało się,że jest lepszy za nieco wiecej 3400 zł, ktoś mu powiedział,ze jak dołozy kilka stów to kupi z nowszym standardem. Ogladał i słuchał dalej i wyszło,ze ten rower to kiepski pomysł, bo jednak trzeba mieć 5000zł. Znów to samo jak dołozy troche to bedzie lepszy osprzet, było już 5500, później sie okazało,ze jednak karbon 7000zł a do tego koła plus opony bo taki nie pojedzie wyszło ponad 10000zł. Koleś się wkurzył i stwierdził,ze pier....li te rowery, że on chciał jeździć a nie doktoryzować się z rowerów,że nie chce wymieniać po zakupie i ,że w ogóle branże porąbało. Zrezygnował i nie jeździ, tamten wyrzucił. Kupiłby na początku ten za 3000 i by jeździł do dziś a to całe okołorowerowe tematy go tylko zniecheciły. Pieniadz w jego przypadku nie był problemem, sciga się samochodami na torach więc stwierdził,że za tyle to ma komplet lekkich felg do auta. Chodzi mi o to,że czasem po prostu warto kupić co się podoba i się nadaje żeby nie stracić zajawki. Z czasem człowiek się dowie czego potrzebuje dokładnie - jeżdząc. Jak się naprawdę wkręci i uzna,ze jego drugie życie to rower, na pewno posiądzie wiedze przy której w przyszłości zrobi użytek.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00