Skocz do zawartości

Miner

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    217
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Michał
  • Skąd
    Jarosław / Rzeszów (podkarpackie)

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Miner

Znachor

Znachor (6/13)

  • Reaktywny
  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

41

Reputacja

  1. To musi być jakaś wadliwa opona. Dwa tygodnie miałem to samo z RaceKingami - jednej wcale nie dało się założyć na obręcz, drugą założyłem po godzinie mordowania się, a później nie mogłem zdjąć. Odesłałem to gówno do cyklomanii, a oni odpowiedzieli że no cóż, jedne opony ciaśniej wchodzą, inne luźniej. Ok ja to rozumiem, ale ciaśniej to nie znaczy, że 90kg chłop dwoma rękami nie może założyć opony na obręcz. Zamówiłem gdzie indziej Crossmarki - stawiały "zwyczajny" opór tzn. trochę trzeba było ponaciskać i popieścić, ale w kilka minut dwa koła gotowe...Kiedyś tylko Schwalbe były kaszaną co drugi komplet, teraz widzę że inni poszli w ich ślady
  2. Ja w listopadzie kupiłem Rebę bo tanio było, fabrycznie nowa ale model 2021. Niedawno zabrałem się za serwis zerowy czyli właśnie ten 50h. Gąbeczki nasączone były, uszczelki kurzowe na sucho, w goleniach zero oleju 😕 na dodatek nie zwróciłem uwagi na jedną rzecz...Zrobiłem wszystko tak jak w instrukcji, zalałem oleju do goleni, poskładałem tak jak było, odstawiłem rower na stojak. Za dwa dni olej kapie z obu goleni...Fabrycznie pod śrubami nie było crush washerów...Na szczęście na miejscu w sklepie mieli osobno od całego zestawu serwisowego i odsprzedali...Nie wiem czy ten amortyzator pracuje tak jak trzeba, wydaje mi się że ok ale to mój pierwszy RS, wcześniej tylko Epixony więc najchętniej oddałbym go do kompletnego, profesjonalnego serwisu bo pieron wie co tam jeszcze w środku siedzi 😕
  3. Ja ostatecznie kupiłem XT, model 786 pod 2x. i widzę, że cała prowadnica łańcucha jest krótsza niż w 3x. Byłem ciekawy czy 3x zadziała z korbą 2x, a miałem akurat przedniego SLXa. Nic z tego...on jest dedykowany pod największą tarczę 42z, ja mam 38, jak obniżyłem przerzutkę to zawadzała o widełki, jak uniosłem żeby nie zawadzała to nie przesuwała dobrze łańcucha, zawsze coś szurało, zawsze był lag itp 😕 Jednak przerzutka powinna być dedykowana do ilości rzędów z przodu
  4. Każda piasta Shimano jest cicha Miałem kiedyś Deore z serii 5xx, a potem XT 8000 i ten XT pracował jeszcze ciszej niż 2x tańsze Deore Więc dla fanów ciszy Shimano absolutnie Omijać szerokim łukiem Novatec, DT, Sunringle, Hope i inne tego typu karty telefoniczne przyklejone do tylnych widełek
  5. Dokładnie tak...Przykro mi bo to brzmi brutalnie, ale musisz schudnąć 😕 W tej sytuacji przebudowa roweru pod maksymalną redukcję jego wagi nie zmieni ogólnej sytuacji 😕 Ale jeśli chodzi tylko o rower to w pierwszej kolejności polecam zainwestować w dobre, lekkie koła Na początek nie potrzeba żadnych carbonów ani xtr-ów, sam już się o tym przekonałem
  6. Oki dzięki, myślałem że mnie w konia zrobili
  7. Cześć, kupiłem manetkę przedniej przerzutki ze wskaźnikiem, model SL-M8000. Na pudełku jest napisane 2x/3x, ale nigdzie nie mogę znaleźć przełącznika...Poprzedniej generacje manetek miały od spodu takie pokrętło albo suwaczek, a tu nic...Czy to jest gdzieś w środku i trzeba rozebrać obudowę?
  8. To może ja coś dodam ze swoich doświadczeń z ostatnich 12 lat z napędami MTB 3x8 , 3x9 , 3x10 , 2x10 i 1x12... Jeżeli chodzi o przesiadkę z 3x8 na 3x9 to jakiegoś specjalnego szału nie zauważyłem, jedno i drugie było spoko do wszystkiego, hardtail 26". Później był hardtail 27,5" 3x10. Podobała mi się precyzyjna praca, miałem wtedy grupę Deore z korbą 24-32-42 i kasetą 11-36. Jeździłem tak kilka lat do momentu zajechania napędu, zakładałem że wtedy pomyślę co dalej. Zacząłem zauważać, że bardzo rzadko korzystam z przodu z koronki 24T, używając z nią kilku największych koronek z tyłu dostawałem przełożenia, na których w zasadzie nie byłem w stanie normalnie jechać bo albo było zbyt lekko albo teren był tak stromy, że już i tak trzeba było pchać. Podobnie rzadko korzystałem z 42x11 na końcu kasety. Najczęściej poruszałem się ze środkowej tarczy po prawie całej kasecie i z największej na asfaltach bo moje rowery służą mi do wszystkiego. W zeszłym roku przy okazji remontu napędu postanowiłem porządnie sobie to wszystko przeliczyć i dobrać optymalny napęd dla siebie. Koniec końców padło na starszą korbę deore FC-M610 28x38 i kasetę 11-36. Zostałem przy 10rz bo bardzo lubię pracę i kolorystykę manetek XT z tamtych lat, nie chciałem ich zmieniać na nowsze Udało mi się kupić na ebayu nową przerzutkę przednią FD-M786, tylny XT ze sprzęgłem bez problemu na alledrogo. W moim odczuciu jest to najlepszy napęd jaki do tej pory miałem. Jeżeli chodzi o asfalty i codzienną jazdę transportową z punktu A do B to praktycznie nie schodzę z 38 i łańcuchem latam prawie po całej kasecie, może bez 2 największych koronek. Z kolei podjazdy lub ogólny teren to 28 z przodu i łańcuch w zasadzie też po całej kasecie. Niektóre biegi są zbliżone do innej kombinacji z tarczy 38, ale dla mnie to jest plus. Plus w takim sensie, że przełożenia 28x[...] wystarczają mi na wszystkie terenowe prędkości więc w zasadzie chwilowo korzystam z trybu 1x10. Z kolei na asfaltach rzadko używam mniejszej tarczy, 38 z przodu ogarnia szeroki zakres kasety więc jest to takie drugie 1x10 tylko w trybie turbo Dodatkowo bardzo fajnym zabiegiem, który sobie chwalę jest redukcja z 38 na 28 z przodu co bardzo upłynnia zbliżanie się do podjazdu. Miałem okazję jeździć na 1x12 znajomego przez jakiś czas i drażniły mnie dwie rzeczy. Jazgot łańcucha przy dużych skosach i fakt, że im większa koronka z tyłu tym dłużej przerzutka "zbiera się" z przerzucaniem łańcucha. Wiele razy miałem okazje bez większego wysiłku wyprzedzać na asfaltach jednorzędowców, którzy już kręcili jak chomiczek w kołowrotku, a ja całkiem luźno uzyskiwałem większe prędkości od nich. Generalnie bawi mnie widok tych ludzi, zwłaszcza z tarczami 30 lub 32, którzy okrutnie mielą żeby jechać Co mogę doradzić autorowi tematu i innym, którzy mają taki dylemat: 1. Napędy 1x to napędy wywodzące się ze sportowej jazdy, które marketing na siłę upycha do niższych modeli rowerów rekreacyjnych bo sportowcy na takich jeżdżą więc są fajne...Owszem, to są bardzo dobre napędy do ścigania się w terenie bo brak przedniej przerzutki upraszcza sprawę. Ale pamiętajcie o jednej rzeczy - profesjonalni zawodnicy mają ze sobą ludzi i sprzęt, dobierają korbę i stopniowanie kasety za każdym razem inaczej w zależności od specyfiki trasy maratonu. Mają te biegi, które będą im najbardziej potrzebne, innych się pozbywają. To jest wyspecjalizowany i sportowy sprzęt, który dla zwykłego rowerzysty będzie problematyczny bo mimo wszystko wybór przełożeń jest zawężony. To, że sportowiec ściga się na takim rowerze w górskich lasach nie oznacza, że ten rower będzie dobry dla Zygmunta z Suwałk... 2. Napędy 3x to konstrukcja pamiętająca dawne czasy biegów 6- i 7-rzędowych z tyłu, zbyt dużo jest zabawy z przerzucaniem łańcucha z przodu. A im więcej biegów na kasecie tym więcej zdublowań lub konfiguracji bliskich zdublowaniu, które nie mają większego sensu. Ja postawiłem na napęd 2x10, jak ktoś chce to może być 2x11. Dlaczego? Jest prostszy, nie ma takich bezsensownych zdublowań jak 3x i oferuje dużo przydatnych przełożeń w rowerze użytkowanym 50/50 w terenie i na asfaltach, dla zwykłego amatora, dla codziennej frajdy. 1x był dla mnie zbyt ograniczający i ubogi, w terenie było ok, ale na twardych drogach brakowało mi szybkich biegów i komfortu spokojniejszego pedałowania. Gdybym miał kilka rowerów i do jazdy w terenie miałbym oddzielny rower to byłoby tam 1x i full suspension. Ale ponieważ jestem zwykłym rowerzystą amatorem i chcę dobrego hardtaila do tańca i do różańca to zostaję przy 2x I tutaj zgodzę się z poprzednikami co do jednej kwestii - nachalne pakowanie 1x wszędzie i ograniczanie dostępności ram, kształt rurek uniemożliwiający montaż przerzutki, brak prowadzenia do linki. Jest racja w tym, że napędy 2x czy 3x nie umarły śmiercią naturalną w ramach postępu, a zostały wykluczone przez ślepy marketing. Niedawno kupiłem RS Rebę i denerwuje mnie ta ich manetka blokady bo nie mam gdzie jej zamontować żeby było ok, a widać że jest przewidziana w miejsce przedniej manetki przerzutki...To trochę jak z silnikami 1.0 turbo w samochodach - nie ma co się chwalić, że klienci takie kupują skoro nie daje im się innego wyboru...Gdzie te czasy, gdy można było kupić Fiata Punto 1.9 JTD 130KM...
  9. Skok Pewnie masz zalecane 100 mm, ale jak weźmiesz 120 to też będzie ok, a będzie lepiej pracował
  10. Sprzedane, temat do zamknięcia
  11. Sprzedane, temat do zamknięcia
  12. Witam, Rower to MTB hardtail użytkowany pół na pół miasto/asfalty + leśne trasy na spokojnie, bez skakania, wyłącznie na sucho. Do tej pory jeździłem na oponach Continental Race King 27,5"x2.0 i w zasadzie nie mam żadnych uwag, gdybym kupował drugi raz to wybrałbym je ponownie bo jest spoko Ale ponieważ składam od nowa 29era i kupuję nowe oponki - pomyślałem o gravelowych Terra Trailach. I tu moje pytanie do kolegów - czy wybierając Terra Traila powiedzmy 29x40 (bo widziałem 35, 40, 45) odczuję jakąś różnicę w stosunku do Race Kinga 29x2.0" (nie wiem ile to użytkowej szerokości w mm)? W sensie - czy zyskam taką oponą na asfaltach, ale stracę w terenie czy może wyjdzie na to samo? No i czy rower MTB nie będzie wyglądał głupio z takimi oponami? Nie wiem jak one wyglądają w realu, ale widziałem już wynalazki MTB + jakieś semi slicki o szerokości o-ringa i wygląda to jak karykatura Nowa obręcz będzie miała szerokość wewnętrzną 22,5 mm, zewnętrzną 27 mm
  13. Jeszcze nowsza cena: 550 zł
  14. Jakby co to mam do sprzedania fajnego Epixona 120 mm, z kasą sie można dogadać
  15. Właśnie widziałem, że można odwrotnie i wtedy by była z prawej strony tylko będzie zawadzała o klamkę hamulca, chyba że bym przesunął mocniej do środka ale to wygląda głupio🤪 Pewnie będzie z lewej strony tylko obrócona w kierunku siodełka tak, że dźwigienki będą pracowały góra/dół zamiast przód/tył
×
×
  • Dodaj nową pozycję...