Skocz do zawartości

walterr

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    22
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Waldek
  • Skąd
    Beskid Makowski

Ostatnie wizyty

123 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika walterr

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Jesli to kogoś zaciekawi, to wczoraj moj Giant przeszedl test bojowymi, a przy okazji hamulce mechanicznie Tektro c550. Typowa jazda zimowa, czyli snieg, woda, piach, sól, syf... Czyszczenie wymagało użycia letniej wody i tak też sie stało. Podczas jazdy w ekstremalnie mokrych warunkach hamulce działały prawidłowo. Jednak po umyciu musiały zostać pewne elementy nasmarowane, bo zaczęły wydawać dźwieki. Nie bylo to pracochłonne, nie wiem jak by zachowałyby sie tloczki hydrauliczne, ale u mnie zgrzypiała taka mała prowadniczka tłoczka, wiec przypuszczam iż w hydraulice było by podobnie. Ogolnie Tektro c550 muszę zapisać na plus, miałem w deszczu i śniegu hamulec, nie jak w przypadku hamulców szczekowych. Mysle ze dobra mechanika nie jest zła, oczywiście hydraulika bedzie lepsza.
  2. Każdy ma trochę racji. na pewno hydraulika to najlepsze rozwiazanie, ale jest droższa w zakupie i droższa w serwisie w przypadku awarii. Co mnie zaskoczyło wiedząc tegorczny wielki tour, kiedy zawodnik na zjeździe wyleciał z drogi, jak później przyznał nie miał hamulców, serwisant stwierdził zagotowanie płynu czy oleju... Nawet nie wiedziałem że tak można? Cóż na pewno hydraulika lekko działa i mocno hamuje, ale dbać o nią też trzeba. Ja osobiscie kupiłem Giant Contend AR3 sa tam mechaniki Tektro c550 dwa tloczki, nie jezdzilem do tej pory na tarczach, ale uwazam że dobre mechaniki działają całkiem spoko. Mówili mi że mechaniki ciężki pracują, ze tylko spowalniają nie hamują. Uważam że nie do końca ma to podniesienie w prawdziwe. Te co mamy rewelacyjnie sie regulują, działają równo a po regulacji skok klamki zmniejszył sie o połowę co w efekcie dało mocniejszych hamulec bez użycia dużej siły. Nie sa to hydrauliki, ale od zwykłych hamulców v-brake, to jest duży przeskok na plus.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...