Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 11.02.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
7 punktów
-
6 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
Ty, @Sobek82, ale wiesz, że wiertła i bity we wkrętarce można wymieniać? Nie musisz mieć oddzielnego urządzenia do każdej końcówki. 😂3 punkty
-
@Zbyszek.K - Rurzyca... ach. Mam kilka birdwatchingowych wspomnien z wypadów do kumpla. No nie wiem czy takie szczęście. Błocko+koleiny/muldy/grudy+mróz=często niezła, niespodziewana gleba. Ja tam wolę lekko odtajane Bo piękny leśny singielek nad jeziorem wczoraj odkryliśmy.3 punkty
-
Cześć. Kilka postów temu wrzuciłem na forum ten temat. No i po dużych ciężarach udało się to zrobić. Opiszę sytuację gdyby ktoś kiedyś chciał taki upgrade zrobić. 1) Zacznijmy od tego, że prawie nikt nie chciał się nawet dotknąć tematu, dopiero bardzo ogarnięty chłopak (Patryk) z serwisu Eccobike w Łodzi przy ulicy Brzechwy podjął się tej roboty (wielkie gratulacje i podziękowania) 2) Drugi temat to ograniczenia, októrych już pisałem. Konstrukcja ramy wyklucza zamianę przedniego blatu na większy. Zatem w grę wchodziły tylko mniejsze zębatki z tyłu. Teoretycznie jedyną kopmpatybilną z Alfine 11 była 22T (ze względu na zalecano ratio 1,8-2,0). Do tego oczywiście krótszy pasek 122t. Ok. Zakupiłem. Wcześniej kupiłęm również 24T bo akurat ktoś miał nową w rozsądnej cenie. 3. Piasta ALfine 11 di2 - zkupiona w olx , nowa (cena bezkonkurencyjna - chyba wyszło 700 zł z przesyłką - wprawdzie srebrna nie czarna, ale kolorem się nie jeździ ) 4. Teraz doszła sprawa przeplecenia koła , zamontowania zębatek i upgrade oprogramowania dla shimano steeps 6100. No i tutaj zaczęły się schody, ponweaż, z aplikacji bezpośrednio silnik nie kodował na alfine 11(unibike fabrycznie blokuje steepsa na di2 5). Patryk załatwił sprawę po bezpośrednim kontacie z simano Polska i zakodował silnik steeps. Super , mamy to !!! No nie całkiem 5. Kolejne problemy pojawiły się przy montarzu zębatek, paska i silnika sterującego piastą). Okazało się, że zębatka 22T jest tak zbudowana, że obciera o silnik sterujący. Paranoja trochę bo zakupiona była pod alfine więc myślałem, że to wszystko jest kompatibilne. Nic z tych rzeczy. Za przykłąd podam, że zębatka 28T z nexusa w ogóle nie wchodzi do alfine ponieważ nexus ma .... większe mocowanie i taka zębatka ma duży luz na piasię alfine.... (dobre co ?) Jako ciekawostkę podam, że zębatki gates są opisywane jako pasujące do nexusa i do alfine. Zatem zakupiona zębatka nie weszłaby do piasty nexus 5 di2 (może do 8 tak ale nie wiem). W tej sytuacji postanowiliśmy zamontować 24 T i to odwrotnie - czyli napisem do piasty ponieważ od tej strony zęby na zewnątrz wychodziły o jakiś jeden minimetr (Zestaw 42/24 dał ratio 1,75 czyli minimalnie za niski dla Alfine 11 ale uznałem, że jakoś to chyba przeżyję, tym bardziej, że Kross w jednym z rowerów również minimalnie zaniża rekomendowane ratio) Po delikatnym zeszlifowaniu wewnętrznej części obudowy wszystko zagrało idealnie. Koło weszło na styk ,ale tym razem temat udało się załatwić. 6. Upgrade roweru objęła również wymiana amortyzatora santour na znakomitego rock shox paragon - inna liga 7. Automatyczna zmiana biegów w alfine 11 di2 nie występuje ,zatem ta funkcja odpadła, ale jest powrót do biegu startowego co jest już dużym ułatwieniem i komfortem (może kiedyś shimano zrobi jakiś upgrade skoro alfine 8 di2 to ma) 8. Jakie wrażenia z jazdy: Kultura pracy Alfine 11di2 a nexus5 di2 to są dwa inne światy. Alfine jest zdecydowanie cichszy, biegi zmieniają się bez charakterystycznych trzasków, a na pewno znacznie płynniej niż w nexus. O kulturze pracy amortyzatora nie ma sensu pisać - inna liga. 9. Jakie wnioski ? Uważam, że warto było to zrobić. Zakres Alfine 11 (409%) jest podobny do tradycyjnego napędu 11-42 na czym mi zależało (żona nie będzie już narzekać na większe górki w Chorwacj ) Jeżeli decydujemy się na taką operację to naprawdę musi to robić ogarnięty serwis (ukłony dla Patryka). Do tego jest straszny bajzel z zębatkami gates. Nie kumam kompletnie dlaczego zębatka 22T i 24T są zbudowanie zupełnie inaczej, o 28T z nexusa nawet nie wspominam (ta jest z jednej strony zupelnie płaska, w 22T i 24T zęby wystają poza element montażowy-stąd te problemy) Nie mam pojęcia gdzie są takie dane na temat zębatek, na stronie gates carbon drive chyba nie zauważyłem). naprawdę poruszałem się po omacku (dlatego jedna zębatka 22T mi została) 10. Przesyłam kilka zdjęć Pozdrawiam2 punkty
-
Pusta szklanka na stole - niedopatrzenie ? Z żółtego i brązowego tandem wyszedł2 punkty
-
@Zbyszek.K Póki co uważam że jest ekstra, z tym że jeśli mam być szczery to ja się dogaduje niemal z każdym siodełkiem rzadko kiedy coś mnie boli czy obciera nawet jeżdżąc w jeansach. Zdecydowałem się na nie z racji wagi, no ale powiedzmy że też spoko wygląda. Jest też dość giętkie, tą tylnią część można palcami wyginać.2 punkty
-
Czemu szukasz detek w sklepie Speca ? Nie taniej popatrzeć np na allegro ? Na pudełkach masz napisane do jakiego przedziału rozmiarów przewidziana jest detka. Pewnie zalezy od producenta. Masz tam tez podany typ wentyla i jego dlugosc Dla przykładu https://www.centrumrowerowe.pl/detka-continental-mtb-29-pd6105/ Dlugosc wentyla najlepiej zmierzyć z natury i dopiero dobrać. Dla mnie krotki wentyl wygląda lepiej. Pamiętaj jednak zeby nie przesadzić bo przy pompowaniu musisz go złapać głowica pompki.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Karbonowych stożków nie kupuje się po to że są praktyczne, lżejsze albo że rower szybciej pojedzie tylko dlatego że są ładne a nabywca ma lepsze samopoczucie bo "przyspieszył" rower2 punkty
-
Kurde, szybciej jeździsz na grawelu niż większość na szosie 😉. Przy takich prędkościach to już chyba trzeba myśleć o 54T na korbie 😄.2 punkty
-
Nowe siedzisko z Ali, po pierwszej jeździe jest obiecująco. Waga niecałe 200g. 🙂2 punkty
-
Masz do wyboru tylko kasety szosowe i MTB. Szosowe nie nadają się do napędów 1x a w MTB masz stopniowanie 10-12-14. Czyli jadę, dajmy na to, 35 km/h, chcę przyspieszyć i żeby zachować tą samą kadencję powinienem zacząć jechać 42 km/h. A co ja Pogi ? Ja tak nie umiem Jak pojawiły się kasety 10-45 i 10-51 sądziłem że w 10-45 zagęszczą twarde przełożenia wzorem np. SRAM-a XPLR. Twarde zostawili a zagęścili miękkie. Być może w MTB ma to sens ale w gravelu czy nawet rowerze turystycznym to jest dramat. Byłem w zeszłym roku w Alpach z kasetą 10-51 i dopóki jechałem pod górę było OK. Ale na płaskim albo nawet lekkich zjazdach to kompletna porażka. Przejechałem na tym około 2000 km bo nie miałem wyjścia ale nie chciałbym tego powtarzać. Dla mnie prawie ideałem jest nowa kaseta od SRAM-a XPLR 13s: 10-11-12-13-15-17-19-21-24-28-32-38-46 a mistrzostwo stopniowania to Campagnolo Ekar GT 10-44: 10-11-12-13-14-16-18-21-24-28-33-38-44. W napędach 12s wystarczyłoby wyrzucić 10-kę i mamy rozpiętość na poziomie 400% z przyjemnym stopniowaniem. Nie wiem dlaczego Shimano tak olewa zwolenników napędów 1x. Dla porównania jeszcze Rotor 12s 11-46: 11-12-13-15-17-19-22-25-29-34-39-46 i Classiefied 11-40 też 12s: 11, 12, 13, 14, 15, 17, 19, 22, 25, 29, 34, 40.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
W szumgum jest kilka złotych mniej niż 300 Niestety Ortlieb tani nie jest, wszystkie torby na i pod ramę mam od dużo tańszego Topeaka ale bagażniki i sakwy od Ortlieba. Z ciekawostek w zeszłym roku urwałem ucho od sakwy, takie do troczenia rzeczy na zewnątrz, chciałem kurtkę mieć pod ręką czyli na sakwie i za mocno ściągnąłem. Po powrocie do domu napisałem o tym do sklepu i zapytali czy dam radę sobie sam wymienić czy chcę odsyłać sakwę, powiedziałem, że sam i za kilka dni miałem zapasowe ucho za free w paczkomacie (wymiana to odkręcenie jednej śrubki).1 punkt
-
Zobacz jaka masz szerokość opony i dobierz taka detke której zakres obejmuje posiadana przez ciebie oponę1 punkt
-
W sramulcu masz tak zaprogramowany tryb zmiany , że przerzutka czeka na optymany moment aby dokonoć akcji i dla tego te denerwujące lagi. Panowie wyluzujcie , poczekamy na debiut i wtedy zobaczymy jak to w realu się prezentuje. Foto może przekłamywać.1 punkt
-
1 punkt
-
Jeszcze chyba nie spotkałem nikogo, kto by miał pedały giant..1 punkt
-
"'Tis but a scratch" Moje karbony wyglądają gorzej, ale to tylko wierzchnia warstwa chyba z góry skazana na taki los, więc nie zwracam już na to uwagi.1 punkt
-
Z przodu zmierz sobie nie tylko szerokość, czyli prześwit z boku między oponą a widełkami, ale też ilość miejsca nad oponą do zwieńczenia widelca (czy jak to tam się nazywa). Jeśli jest miejsce po bokach i na górze to wejdzie1 punkt
-
Oczywiście że się da. To odróżnia mężczyzn od chłopców. I wbrew pozorom nie chodzi o twardość obrotu, tylko o zredukowanie przekosów łańcucha. Podobnie jak w "czasówkach". Powiedział gość dla którego absolutnym high endem była wymiana mechanicznych tarczówek na hydrauliczne... Napisz do Shimano, może następnym razem, wprowadzając najwyższe grupy osprzętu, będą chcieli skorzystać z twoich bogatych doświadczeń. W końcu całe zawodnicze życie startujesz operujesz na osprzęcie XTR/DuraAce. Jeszcze raz. XTR to grupa zawodnicza. A zawodników niewiele (💩) obchodzi jak toto wygląda. Ma działać, mało ważyć i nie zapychać się błotem. A to że jakiś Czesiek spod Kłobucka założy sobie XTR i napisze na facebook'owym forum że to brzydko wygląda, to wpłynie tylko na to, że większość malkontentów od Deore M6100 będzie ukontentowana 😉. Bo skoro brzydkie, to po co przepłacać. Tak jest proszę kolegi, ale żeby to zrozumieć to trzeba wyjść z grawelowej bańki i przestać operować założeniami, że skoro ja nie daje rady, to nikt nie daje.1 punkt
-
@GryQ Kup dętki TPU i tyle. Jak będzie coś, czemu mleko nie zaradzi, to zakładasz dętkę i resztą będziesz się martwił domu.1 punkt
-
M jest za 2600 https://www.liquid-life.de/products/cube-ams-one11-c-68x-pro-liquidred-n-carbon-2023?variant=475798132165651 punkt
-
Ech, miałem już nic nie pisać, bo to nie ma sensu nawet jak ktoś leci z moim cytatem i i dalej nic nie ogarnia..., ale @sky87 mnie w sumie wyręczył... Kolega od Surronów jakoś nie zauważył, że po pierwsze do jazdy na swoim terenie, to sobie można dobierać komponenty w sumie dowolnie - nawet bez sensu... a jakby tym "motocyklem terenowym" (jak to nazywa dystrybutor, żeby czasem nie przyznać, że sprzedaje pojazdy do wyłącznie do wygłupów na własnym podwórku) pojawić się w gronie normalnego moto sportu, to by te "rowerowe" komponenty budziły pobłażliwe uśmiechy. A po drugie tam, gdzie ten Surron ma jednak homologację drogową - to uwag!!! werbel!!! jest motorowerem! - za całym motorowerowym bagażem... Czyli komponenty muszą mieć i mają homologację (i deklarację ich producentów co do dopuszczalnego zastosowania) właśnie motorowerową. O amortyzatorach się nie wypowiem, bo świat rowerów z amortyzacją jest mi odległy, a nie chcę się doktoryzować z oferty na potrzeby jakiegoś durnego posta na forum, ale w temacie tych hamulców, to wypowiedzieć się mogę... Więc @lis50 tak, tam są (a przynajmniej być powinny na etapie ubiegania się homologację) czterotłoczkowe Magury, tylko, że to nie są dowolne Magury, ale jeden jedyny model, który Magura pozycjonuje jako przeznaczony do S-Pedelecs - czyli motorowerów po naszemu... Jak już weźmiesz tego Surrona odblokujesz (swoją drogą to zabawne, że pewien typ ludzi zawsze patrzy na świat na swój pokręcony sposób - ma e-bike'a to go odblokuje na motorower, ma motorower to go odblokuje na motocykl) i hamulce zawiodą, to zgadnij, gdzie Magura będzie miała Twoje żale...? Podejrzewam, że z tymi amortyzatorami będzie podobnie... Wszak ten azjatycki wynalazek (przynajmniej teoretycznie na potrzeby homologacji) to nie pierwszy S-Pedelec na rynku, choć przyznaję, że raczej normalni producenci nie wsadzają do S-Pedeleców silników 6kW zdławionych do 2kW i nie chwalą się, że to zdławienie da się wyłączyć, tak samo jak ograniczenie prędkości do 45 km/godz. No i wreszcie, to o czym pisze sky87, nie rozumiem, dlaczego tak się tu fiksujemy na wadze. Trzeba było uważać na fizyce w podstawówce, to by było jasne, że problemem jest prędkość... bo rośnie wykładniczo a nie jak masa liniowo. Na dzień dobry mogę wymienić kilka rowerów (nie motorowerów, nie chińskich ulepów elektrycznych), które ważą po 50-70 kg, i które razem z kierującym zasuwając te 25 km/godz. (oczywiście dzięki legalnemu wspomaganiu 250W) mają niższą energię kinetyczną niż ten Surron z kierującym, zasuwający po odblokowaniu 72 km/godz. Jak kolego lis50 nie pamiętasz, jak policzyć, to podpowiem, że będzie ponad siedem razy mniej... Tego Surrona będzie więc ponad 7 razy trudniej zatrzymać niz gościa wiozącego zakupy mega klocowatym rowerem towarowym na granicy wspomagania... Tam nawet motorowerowe Magury mogą klęknąć... Nawet jeśli mają rzeczywisty limit skutecznego działania wyższy niż to, na co je homologowano...1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Tym to się nie chwal....wg gwarancji powinieneś zgłosić zaraz po zauważeniu. A co do suportu to raczej nie ma to znaczenia.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00