Skocz do zawartości

Ranking

  1. Eathan

    Eathan

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      1 596


  2. zekker

    zekker

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      8 077


  3. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      1 237


  4. TheJW

    TheJW

    Użytkownik


    • Punkty

      6

    • Liczba zawartości

      6 977


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 06.11.2024 w Odpowiedzi

  1. 6 punktów
  2. 4 punkty
  3. Poszła pierwsza jazda. Poniżej uwagi i spostrzeżenia. W czasie jazdy pracował Garmin 1040 oraz GEOID CC600. Garmin miał podpięty czujnik prędkości na kole oraz pasek do pomiaru tętna na klatce piersiowej. Natomiast GEOID leciał na GPS i tętnie transmitowanym z zegarka Garmin Fenix 6X Pro. Oba urządzenia jechały w trybie nawigowania. Trasa to ~37 km. Tryb mieszany - kawałek po mieście, większość po lasach po ścieżkach, które Katowice oznaczyły i często zgłaszają jako swoje drogi rowerowe (po to by wygrywać w rankingach). Dokładność pomiaru 130 m więcej naliczył GEOID, ale uciekło mi i Garmina odpaliłem jakieś 100m później. średnia prędkość 0,1 km/h różnic, garmin 19,7, geoid 19,6 km/h maksymalna prędkość garmin 39,4, geoid 40,8 temperatura różnica 1 stopnia. GEOID zawyżą o 1 stopień, przewyższenia: garmin 318, geoid 305m Dokładność śladu GPS Czerwony to GEOID. Oba przestrzelone względem faktycznej drogi widocznej na mapie. Czasem Garmin wypada lepiej, czasem GEOID. Wrażenia z nawigowania GEOID zaskakująco szybko załadował kurs. Ruszyła nawigacja po kresce. W mieście pokazuje boczne drogi. W lesie nie pokazuje dróg. Widać kreskę i tyle. Szybko reaguje i wskaźnik przemieszcza się po kresce. Zoomuje trasę w zależności od prędkości i zbliżania się do celu. Przy odrobinie uwagi jedzie się całkiem ok. Przeliczanie trasy jest ciekawe. Na dzień dobry pojechałem na pamięć i poza wyznaczoną trasą. Błyskawicznie reakcja GEOID i info, że przelicza trasę. Przeliczanie odbywa się w oparciu o podłączony telefon i komunikację z nim. Bez telefonu nic nie przeliczy. Z uwagi na to, że GEOID przeliczał a ja kombinowałem z trasą lekko zgłupiał, ale po chwili się ogarnął i znowu widziałem kreskę. Dalej szło gładko. Kolejne zejście z kursu i błyskawiczne przeliczenie trasy. Zadziałało poprawnie i szybko. Podczas nawigowania przy skrętach popisuje i pokazuje komunikaty. Po zakończeniu jazdy pokazuje podsumowanie z najważniejszymi danymi. Bateria Zrobiłem 37 km. Aktywność trwała 1h 52 minuty. Przez cały czas miałem włączone podświetlenie ekranu. W tym czasie zjadło 10% baterii. Jak dla całkiem ok. To pozwala zakładać, że znika 5% na godzinę. Czyli powinno dać się pociągnąć deklarowane 17h jazdy. Ekran podczas aktywności Jechałem głównie po ciemku. Ekran był spoko. Trudno powiedzieć, jak zachowa się w pełnym słońcu. Luźne uwagi po zakończeniu aktywności nie odbyła się automatyczna synchronizacja aktywności z chmurą, musiałem ją odpalić ręcznie w aplikacji. Nie wiem, czy to kwestia ustawienia, ale jeszcze sprawdzę, pola na ekranie oraz ekrany można personalizować. Robi się to z poziomu aplikacji przy podłączonym GEOID. Z poziomu komputerka nie da się nic zmienić, urządzenie ma najnowszy firmware, nie znajduje aktualizacji. I jeszcze. Obsługa jest całkiem intuicyjna. Mnie było nieco trudnie, bo jednak dotykowy ekran w Garminie mocno zmienia sposób korzystania z urządzenia. Aplikacja OneLapFIT jest całkiem wystarczająca. Oczywiście dane można przesłać do Stravy.
    3 punkty
  4. Przygotowanie i wgrywanie trasy z GPX GPX ogarnięty w zewnętrznej aplikacji (w moim przypadku Strava), na smartfonie otwarty plik GPX w aplikacji OneLapFIT, po chwili na urządzeniu jest wgrana trasa do nawigowania, Banalnie proste i szybkie. Z poziomu aplikacji można zmienić nazwę kursu. W samej aplikacji OneLapFIT można również: wyznaczyć trasę podając adres, klikać lokalizację i dodawać do trasy, zaimportować GPX z pamięci telefonu albo chmury (onedrive, google, dropbox), przekształcić aktywność zarejestrowaną wcześniej w trasę do nawigowania, @TheJW no to szybka odpowiedź: mocowanie w standardzie garmina, w zestawie masz take proste mocowanie na gumki. Takie jak daje Garmin. Sprzedają też zestawy, w których masz sztywne mocowanie. Olałem, bo mam garminowe można podpiąć smartwatcha do obsługi tętna. Sprawdziłem na Fenix 6X pro. Udostępniłem tętno z nadgarstka, w GEOID dodałem jako czujnik. PS Przy okazji wykrył lampki Bontragera Flare RT i ION RT.
    3 punkty
  5. Przed chwilą dojechał licznik / nawigacja GEOID CC600. Zakup na Ali => https://pl.aliexpress.com/item/1005007692796879.html?gatewayAdapt=glo2pol Cena jaką zapłaciłem to 155 zł. Zamówiłem 30 października, dotarło dzisiaj, czyli mamy 7 dni. Urządzenie zapowiada się ciekawie. Według nielicznych informacji w sieci jest to kiler w kategorii ceny do możliwości. Dla jasności. Nie mam zamiaru zmieniać Garmina na GEOID. Kupiłem z czystej ciekawości i pewnie dam młodej do rejestracji tras. Zanim to jednak nastąpi mam zamiar potestować i podzielić się z forumowiczami swoimi doświadczeniami. Siłą rzeczy będzie dużo odniesień do Garmina (akurat mam 1040, miałem 830, 820). Specyfikacja ekran 2,4 cala, (ekran nie jest dotykowy), Bluetooth, Ant+, Wi-Fi, waga 74g, język polski w menu, BeiDou, GPS, GLONASS, QZSS, Galileo Integracja ze Strava, TrainingPeaks i aplikacją Deathlon (nie wiem co to takiego), aplikacja OneLapFIT - jest polska wersja językowa - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.onelap.fitness USB C, IPX7, bateria wg. producenta wystarcza na 17-24h, funkcja nawigowania! w zestawie zaczep na kierownicę (prosty na gumkę + kabel USB C do ładowania), Wygląd i jakość wykonania Tutaj jestem w szoku. Wygląda bardzo dobrze. Dużo lepiej niż IGPSport czy Bryton (młoda taniego Rider 15). Obudowa jest mocno plastikowa ale całkiem przyjemna w dotyku. Z tego co podają w sieci można kupić sylikonowy case. Pasuje wersją od Magene C606, który jest kilkukrotnie droższy. Szkło również pasuje do Magene C606. Otwieranie klapki portu ładowania mało wygodne, ale to klasyka. W Garminie 1040 też mnie wkurza. Ekran czytelny w domowych warunkach, kolorowy. Coś jak w smartfonie. Obsługa Trzy przyciski. Używa się tego całkiem sensownie. Nawet jak się zapomni do czego jest dany przycisk to pojawiają się małe podpowiedzi na ekranie. Poza tym przeznaczenia przycisków podobne jak w Garminie. Na górze włącznik / wyłącznik. Po prawej na dole włączenie/wyłączenie/pauzowanie aktywności. Lewy dół zmienia ekrany. Podsumowując złapałem od ręki. W przeciwieństwie do magicznych kombinacji przycisków w Bryton Rider 15. Więcej po pierwszej jeździe. Wybieram się po robocie. Jeżeli macie listę tematów do sprawdzenia to śmiało Na po południe w planie: Nawigowanie po śledzie, Porównanie śladu Garmina 1040 i GEOID CC600, Wgrywanie trasy GPX.
    2 punkty
  6. Według opisu pasuje do Magene 506 i do Geoid CC600. https://a.aliexpress.com/_EQZBl4v
    2 punkty
  7. @sznibz całym szacunkiem, ale głupoty to Ty wypisujesz broniąc swoich tez. Wiadomo nie od dziś że im więcej pojazdów tym statystycznie więcej wypadków, więc poleganie na liczbach i porównywanie ilości wypadków samochodowych do tych z udziałem rowerów zwyczajnie nie ma sensu. Mógłbyś porównywać gdyby obu typów pojazdów było w ruchu drogowym tyle samo.
    2 punkty
  8. Widać jesteś miłośnikiem taniego szmelcu od chińczyka i próbujesz tym zainteresować na siłę jakąś szerszą społeczność. Zamiast przyjąć to starasz się dyskredytować argumenty znaczniej bardziej obeznanych w temacie użytkowników, którzy w przeciwieństwie do ciebie mieli jakiś szerszy kontakt z tymi i zupełnie innymi produkatmi. Bardzo chcesz to kupić to kup i nie oczekuj, że ktoś podejmie za ciebie tą decyzję czy wręcz jej przyklaśnie.
    2 punkty
  9. Jeśli przez pojęcie "rowerzyści" rozumiemy szeroko pojętych śniadych dostawców jedzenia na elektrycznych pojazdach przypominających rowery, to musze się zgodzić, że "rowerzyści" to naprawdę święte krowy. 🙄
    2 punkty
  10. Dotarł właśnie GEOID CC600. Prosta nawigacja + licznik GPS. @TheJW zamawiałeś?
    2 punkty
  11. I ja zamierzam dołączyć do użytkowników ciuchów marki RION. Czy zadowolonych? To czas pokaże. Lepiej jednak zapłacić za niewygodne spodenki 120 niż 450zł. Siroko się ceni, ale praktycznie zawsze mają promocje, jak EKOI. Może nie na wszystko, ale można coś ustrzelić, nawet ciuchy z serii SRX w naprawdę dobrej cenie. No i ciągle działa patent z podwójnym rabatem...
    2 punkty
  12. @Przecietny @przemeg @chudzinki @spidelli nie wiem czy tylko 204, czy tylko mój egzemplarz, bo używałem tylko 1, ale nie polecam tych Uvexów. Szkła porysowały się przy pierwszym kontakcie z podłożem i co najważniejsze zauszniki, a w zasadzie ich żelowe wykończenia rozpadły, czy też pokruszyły po 2 sezonach (jakieś 5000 km użytkowania). Tu to pokazuję..
    1 punkt
  13. @Dokumosa w sieci podają, że pasuje kondon dla Magene C506. Na ali jest tego sporo. Cena na poziomie kilkunastu złotych
    1 punkt
  14. Serio nadal nie ogarniasz? Pisz co chcesz czy inni jeszcze gorzej o samochodach ale to właśnie one są komunikacyjną podstawą podstaw. Rower to jakaś pchła, którą można palcem ubić. Tak poza tym więcej dramatyzmu, ryzyka, obaw wszelakiej maści wiąże się z samochodami a raczej konsekwencjami wypadków. Z innej strony istotą tych dwóch panów co to się na nich powołujesz jest nie tylko bycie szują ale ta radocha ze sprzedaży policji czy SM. No i nie każdy ma tak smutne życie i klawe zarazem by choćby łazić koło Święta Zmarłych i wnerwiać ludzi Gdzie tu widzisz taką opcję w przypadku rowerów czy pieszych? Jak widzę jeden już prawie pobił się z policją... kolejny też jest powoli zlewany...
    1 punkt
  15. To dobre... No i udało się😀😂🤣, ja się zainteresowałem 😉 A tak na poważnie, przecież kolega @Bubbels wyraźnie zatytułował temat i określił o czym rozmawiamy, to skoro to "tak szczypie..." to po co tutaj @Dokumosa wchodzisz i hejty piszesz? Załóż swój temat i powodzenia... @Dokumosa idź do swojej piaskownicy👉..... @Bubbels ja z Suntourem skończyłem (co zrobiłem wystarczy), teraz kupię "jakieś cóś" za 3 stówy i zabawa od nowa🤗. Już jest nas trzech i będzie nożna pogadać o testach na wesoło...😂
    1 punkt
  16. Ja mam takie same spostrzeżenia. Tylko że zaraz dostaniesz tu odpowiedź że przedstaw na to albo badania albo stój i rób film.
    1 punkt
  17. . taktyczna kropka ...i od razu dwa pytania: - mocowanie garminowskie? - można podpiąć smartwatch do obsługi tętna?
    1 punkt
  18. Nie, bliżej Mikołajek będę coś myślał, ja mam swojego E840. Potestuj i daj znać, czy to coś warte, a jak nie, to pewnie BSC200 wpadnie.
    1 punkt
  19. Korka nie było, więc raczej nawierzchnia xD
    1 punkt
  20. @michalr75 Ykywbike też jest całkiem spoko. Kupiłem koszulki - są mega spoko. Intensywnie używałem pół sezonu. pranie po każdym użyciu i nadal wyglądają jak nowe. Rozmiarówka wg. tego co podają.
    1 punkt
  21. Dajo na OLce. Ja wziąłem 65mm, mają wewnętrznie 58mm, ważą 790g dla 26” i 850g dla 29”.
    1 punkt
  22. @spidelli, poczytałem i wszystko jasne, niestety... Mam https://uvex.com.pl/uvex/okulary-rowerowe-uvex-sportstyle-802-v-53-0-872-2601/ i one, jak dla mnie, parują 🙂. A dokładniej zachowują się identycznie jak najtańsze decathlonowskie, które popryskam "antyfogiem". Zatem jeżeli te Honneywelly będą mi dobrze leżeć to zostaję przy nich, bo moje dotychczasowe przeźroczyste już są bardzo porysowane.
    1 punkt
  23. Wystarczy jakikolwiek remont kamienicy, albo budowa nowego bloku - cały chodnik zajęty, jezdni nie zwężamy bo Św. Przepustowość, "przejście drugą stroną ulicy", do przejścia trzeba się cofać, ale i tak nikomu nie chce się przechodzić i wracać nawet na nielegalu - ludzie idą jezdnią i mają w dupie. Ojjj to naprawdę mało widziałeś. Co do zasady się zgadzam, ale uważam też, że powinniśmy iść do przodu, a nie stać w miejscu, lub co gorsza - cofać się. Infrastruktura dla rowerów jest często robiona na odwal się, żeby tylko dostać jakieś dofinansowanie, albo żeby nie można było powiedzieć że władze nic nie robią. I w związku z tym poruszaniem się w standardach cywilizacyjnych do przodu, ja naprawdę nie rozumiem jak można robić w 2024 roku drogi rowerowe z kostki fazowanej, CPRy o szerokości mniejszej niż minima w rozporządzeniach, urywanie DDR co kilkaset metrów i/lub przerzuty na drugą stronę jezdni, robienie pumptrucków (święte zjazdy indywidualne) itp itd. Jak by kierowcom GDDKiA i regiony robiły takie kwiatki, to może byście wtedy zrozumieli.
    1 punkt
  24. Ja już tu kilka razy wypowiadałem się na ten temat. Osobiście potępiam coś takiego, że ktoś twierdzi że infrastruktura rowerowa mi się nie podoba, to będzie sobie jechał np ulicą czyli korzystał z infrastruktury zaprojektowanej dla ruchu samochodowego. Bądźmy uczciwi, infrastruktura nigdzie nie jest idealna. Ale jakoś nigdy nie jest tak, że np pieszym nie podoba się infrastruktura dla pieszych i wychodzą sobie na jezdnię. Kierowcy nie jeżdżą chodnikiem ani DDR-em bo jest kiepska infrastruktura dla samochodów i korki, a na DDR nie ma korka. Rowerzyści tez powinni korzystać z infrastruktury rowerowej jeżeli taka jest, lepsza czy gorsza, jak gorsza do jedź ostrożniej/wolniej. Tak robią w większości kierowcy samochodów, piesi. Oczywiście wyskoki zdarzają się w każdej z tych grup, sam ostatnio spotkałem rodzinkę gdzie tatuś skoczył na mniej z ryjem, że im przeszkadzam iść po pasie rowerowym (obok pasa rowerowego był chodnik dla pieszych), bo „im też się należy” tylko zapomniał że nie należy im się miejsce na pasie dla rowerów, a na chodniku. Ale obiektywnie patrząc, najczęściej to rowerzyści uważają, że nie muszą korzystać z pasów rowerowych, bo jak im sie nie podoba to można sobie jeździć chodnikiem albo ulicą.
    1 punkt
  25. 30 lat temu to nie było infrastruktury Owszem odcinków z tyłka jest znacznie mniej, ale samochody zajeżdżające drogę to niestety nadal norma (głównie zielone strzałki, czy inne skręty). W głównej mierze media, te tradycyjne, jak i społecznościowe. Nic się tak nie sprzedaje jak konflikt i sensacja, więc materiały powstają żeby grać na emocjach, a nie przekazywać dobre praktyki, łagodzić konflikt, podnosić kulturę na drodze. Wystarczy spojrzeć czym temat został rozpoczęty. Nie jakimiś własnymi obserwacjami i przemyśleniami, tylko zarzutką materiału z YT.
    1 punkt
  26. A mi się wydaje ze to Ty jesteś właśnie taką świętą krową samochodową parkującą gdzie popadnie i uważającą że się należy. I zgodnie z tym co sam napisałeś: "powiedzenie wśród danej grupy społecznej negatywnej opinii na ich temat (która jest czymś poparta, przykładem etc.) wywołuje burzę i odwet na wszystkie strony nie czyni z nich świętych krów z urażoną dumą? " przeczytanie kilku słów prawdy o własnym postępowaniu uraziło Twoją dumę i stąd zamiast sensownych wpisów od razu atak w moją stronę. Jakbyś dokładnie przeczytał temat to byś wiedział że nie tylko "nadaję" na kierowców, że przyznałem że tzw. "święte krowy" występują w każdej grupie społecznej, ale niestety, wśród kierowców jest ich najwięcej i wśród tej grupy takie postępowanie jest powszechnie tolerowane. Takie są fakty i twoja urażona duma tego nie zmieni.
    1 punkt
  27. Moja córka jest ekspertką od mody rowerowej. Skonsultowałem się z nią i na hopy skłania się ku kaskom DH i to nie z odpinaną szczęką. Sama ma Bella 3R Mips, który jednak zastąpiła kupionym za własną kasę Otoconem POC, co świadczy o niedocenianiu odpinanej szczęki kupionej wcześniej przez praktycznego tatę. Odpinanie, zapinanie, a hopy stygną. Jej konikiem jest jednak enduro i w tym Pocu twardo podjeżdża, ale też skacze w bikeparku, bo kasku DH nie ma (ma jeszcze gravelowy i orzeszek na rolki). W kasku z odpinaną szczęką to odpinanie było grane tylko na epickich podjazdach w upał. Dlatego ja bym brał Enduro, chyba że hopy są klasy Rampage (sam mam full face enduro, ale jestem z czasów, gdy kaski nie istniały). Musi pasować, i musi być na głowie, więc zdanie syna też ważne.
    1 punkt
  28. Mam ff enduro i dh i przy takim zastosowaniu brałbym lżejszy... kaski enduro, zwłaszcza markowe spokojnie wystarcza na dirt czy pumptracki. Brałbym z mips lub podobnym systemem. Najważniejsze, ale to chyba oczywiste - kask musi pasować, Bell są specyficzne, mi osobiście pasują ale mam kilku znajomych co nie mogą w nich jeździć.
    1 punkt
  29. 1 punkt
  30. Jeśli podskakujesz na siodełku przy wysokiej kadencji to znaczy że kadencja jest zbyt wysoka w stosunku do obciążenia, czyli za mały opór pod pedałami. A jaka to jest ta wysoka kadencja u Ciebie? Stosowanie wysokich kadencji przy małym obciążeniu jest bez sensu. To tylko niepotrzebne trwonienie energii i zwiększanie kosztów mechanicznych pedałowania.
    1 punkt
  31. Ja bym się tą zainteresował: Kurtka zimowa na rower szosowy Triban RC100 VAN RYSEL | Decathlon Kilka lat temu kupiłem coś podobnego - kurtka + spodnie z wkładką (jeszcze pod marką B-TWIN). Spodni rzadko używam, bo nie lubię wkładek ale generalnie są ok, są obcisłe ale mają zamki w nogawkach. Materiał jest taki rozciągliwy, mnie kojarz się z jakimiś piankami do pływania, nie wiem czemu Moja kurtka jest spoko, nie wiem czy jest hydrofobowa, przed wiatrem chroni jako tako, ostatnio troszkę zmarzłem - może za cienko pod spodem, może coś lekkiego na wierzch? Za to ma fajny patent, bo wpięty na 2 guziki komin - można go wypiąć całkiem albo puścić luzem po plecach jak nie jest potrzebny albo użyć zgodnie z przeznaczeniem. Dzięki guzikom zawsze jest na miejscu, nie trzeba go szukać. Z przodu 1 kieszeń, raczej na drobiazgi chyba że ktoś ma mały telefon. Z tyłu 3 kieszenie + 4 zapinana. Wzdłuż kręgosłupa jakiś panel do odprowadzania ciepła - wstawka z innego materiału. Mam to z 4 czy 5 lat i ciągle używam, dobry zakup, niegospodarnością byłoby kupować coś nowego Ta z linku nieco ją przypomina, dlatego obmacałbym ją w Deklu.
    1 punkt
  32. Qrcze, skąd ja to znam ? (wakacje 2017) . Piękne tereny @kazafaza 👍 a w realu :
    1 punkt
  33. Oj tam, całkiem świeży ten rower 🤪 Bo kręciłem się wczoraj po podwórku @kazafazay
    1 punkt
  34. Ten wideł waży i kosztuje tylko co rockshox paragon gold. Paragona obniżyć można do 50mm skoku i na jedno wyjdzie.
    1 punkt
  35. Mam shokz open run pro mini i do jazdy zawsze zakładam okulary i nie kolidują ze sobą w żaden sposób.
    1 punkt
  36. Jeszcze tylko święta, pizgawica, chlapa, smog i będzie wiosna.
    1 punkt
  37. Bo zara będą 2st.C i zjazdy w krótkich spodenkach
    1 punkt
  38. 1 punkt
  39. No i zwykle najczęstszym wyłączeniem odpowiedzialności producenta jest użytkowanie niezgodnych lub niedopuszczonych przez producenta innych elementów jak sztyca, suport, stery itp. A jeśli rama była sprzedana razem z resztą roweru to zapewne jest zapis o nieautoryzowanych przez producenta modyfikacjach (wymiana każdego istotnego elementu roweru).
    1 punkt
  40. Obejrzałem tylko początek, bo brak nerwów żeby taka debilną nagonkę oglądać. Gość trafił na buraka na rowerze i dumnie oświadczył że jest uprzedzony do rowerzystów. Wszystkich. I| jeszcze innych ludzi tym pożal się Boże filmidłem szczuje. Takim powinno się zakazać dostępu do internetu.
    1 punkt
  41. Ja z hamulcami Shimano nigdy nie miałem żadnych problemów, nawet przy kilkunastostopniowych mrozach. Specjalistą w tym temacie nie jestem, wypowiedź oparłem na informacjach z sieci, chociaż mnie "na chłopski rozum" wydaje się, że mniejsza średnia=większe ciśnienie. No ale tak jak mówię, jestem tylko użytkownikiem i umiem to serwisować, kwestie inżynieryjne i projektowe zostawiam japończykom. Swoją drogą to jest mocno dwu-, a nawet trójznaczne... 😁
    1 punkt
  42. Przewody BH59 i BH90 różnią się jedynie średnicą wewnętrzną, co powinno dawać nieco lepszą moc hamowania w przypadku tego drugiego. Co za tym idzie, inne są też inserty. Jeśli jednak chodzi o średnice zewnętrzne i oliwki, to nie różnią się one niczym, więc spokojnie możesz wymienić sam zacisk lub klamkę.
    1 punkt
  43. Które przymiary robią to poprawnie ? Ten który mam do domowego użytku jest wystarczający, a na pewno lepszy od zwykłego zapadkowego.
    1 punkt
  44. Ten miernik nie pokazuje wyciągnięcia łańcucha. Na rynku są tylko 3 przymiay, które robią to poprawnie.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...