Ranking
- uwzględniając wszystkie działy
-
Wprowadź datę
-
Cały czas
6 Sierpnia 2009 - 23 Października 2025
-
Rok
24 Października 2024 - 23 Października 2025
-
Miesiąc
24 Września 2025 - 23 Października 2025
-
Tydzień
17 Października 2025 - 23 Października 2025
-
Dzisiaj
24 Października 2025 - 23 Października 2025
-
Wprowadź datę
25.07.2024 - 25.07.2024
-
Cały czas
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 25.07.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
16 punktów
-
13 punktów
-
10 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
6 punktów
-
Dla tych, którzy nie zrozumieli mojego wpisu, wyjaśnię. Mamy jako państwo gigantyczne problemy. Skończył się czas rozwoju i dobrobytu. Obce mocarstwo wplata nas w wojnę, a inne grabi nas zielonym ładem. Dług publiczny mamy gigantyczny i odsetki od niego wymuszą kolejne podwyżki podatków. ZUS jest bankrutem. Rekordowo niski przyrost naturalny, a szczyty demograficzne będą iść na emeryturę i do lekarza, co zaowocuje podwyżkami na ZUS, gigantycznymi. A tu nagle użytkownik forum proponuje wydać pierdyliard złotych na jakieś znaki o lampkach rowerowych. Kosmos dla mnie.3 punkty
-
3 punkty
-
Coraz większe fikołki robisz KNKS. Napisałeś wprost, cytuję: Tymczasem bardzo poważne szosy wyścigowe od poważnych producentów spokojnie przyjmą opony ponad 28C. Więc zważywszy na to, nie sposób się z tobą @KNKS zgodzić. Tak czy siak, dyskusja jak zwykle dryfuje w kierunku, który do niczego nie przyda się autorowi tematu. @bartek9524 Osobiście nie wiedząc konkretnie czego chcę wolałbym mieć jednak trochę zapasu w ramie na szersze opony niż 28 mm. Możesz oczywiście zaufać opiniom z internetu, że komuś więcej nie potrzeba, ale z opiniami jest ten problem, że każdy ma swoją3 punkty
-
3 punkty
-
Jeździłem rok na GP5000 32C. Teraz mam GP5000 AS 35C. Dętki latex więc pompowałem codziennie a co za tym idzie miałem mnóstwo okazji bawić się ciśnieniem. Jakieś różnice są w komforcie ale tak naprawdę mają znaczenie przy trasach 100+ km. Znacznie większa różnica jest w budowie opony. Np. AS daje znacznie większy komfort nawet przy tej samej szerokości i ciśnieniu (też miałem okazję porównać bo kolega ma). Zrobisz jak uważasz ale ja przy 15% szutrów nie szedłbym w nic innego jak 35C. Poza tym jest kwestia która nie została tutaj poruszona. Opony szosowe mają delikatne ścianki boczne i łatwo je przeciąć. O ile na twardej nawierzchni typu asfalt możesz uważać żeby nie najechać pod kątem na jakąś nierówność to na szutrze nie masz na to wpływu. Zagrzebany w odrobinie piasku niewielki kamyczek + odrobina niefarta, opona do wymiany i powrót z buta do domu. Mając możliwość włożenia 35C poszerzasz sobie opcje z odpornych szosowych (jak wspomniany AS) do wąskich gravelowych (np. G-One RS Super Race 35, Strada Bianca Pro HTLR 36, Terra Speed TR 35)2 punkty
-
Nie chcę tu zabrzmieć jak jakiś szeryf, bo się takim ani trochę nie czuję... Ale koledzy może najpierw potwierdzą albo zdementują, to o co pyta autor tematu... Sam też jestem tego ciekaw. Może ktoś ma jakieś doświadczenia albo swoje zdanie, które dotyczy stricte tego pytania z cytatu powyżej? Proponuję na początek pominąć dywagacje na temat tego czy te dofinansowania i programy faktycznie są, albo jakie będą, a skupić się bardziej na samym grawerowaniu karbonowej ramy oraz jak takie coś może wyglądać i kosztować. Tamto to ewidentnie temat na osobny wątek i to zdecydowanie zbyt obszerny, żeby koledze @PiotrWie w jakikolwiek sposób pomóc w jego prostym zapytaniu.2 punkty
-
No tak, i te wszystkie rowery są w budżecie 5-10 tys tak jak chce autor tematu. Gość chce pierwszy rower, powinien wsadzić maksymalną oponę jaką pomieści i jeździć wygodnie i tak samo szybko a nie udawać zawodowca i spuszczać się nad tym jaki to on nie jest zaisty łykając innych amatorów. Jak Pogacar jeździ na 30c (efektywne 33.3) to nie ma powodu dla którego Ty miałbyś jeździć na węższych, jedynie na szerszych. @bartek9524 Tak naprawdę niczego więcej niż Shimano 105 nie potrzebujesz na szosę, wyżej jest Ultegra która zmienia przełożenia tak samo, tylko jest lżejsza. 300g w tę czy tę stronę nie robi żadnej różnicy. 105 jest uznawane za taki sweet spot, chociaż i Tiagra jest ok. Hydrauliczne hamulce to jest jedyne minimum które musi być. Mechaniczne spowalniają a nie hamują. Grx będzie miało sprzęgło w przerzutce, czyli na wertepach mniej będzie latać łańcuch, ale z minusów - trochę mniej "smooth" wchodzą biegi niż na typowo szosowej grupie. Nawet na 28mm można przejechać po ubitym szutrze, ale im więcej tym bardziej komfortowo. Co do komfortu to dość indywidualna sprawa, jeżeli kupisz odpowiedni rozmiar ramy, to już podkładkami, kątem mostka etc da się ustawić "tak żeby było dobrze". Przy czym liczba podkładek która wchodzi jest skończona, a mostka też nie można skracać w nieskonczoność Obecne szosy endurance mają najczęściej korby 50-34 i kasety 11-34. Link do kalkulatora -> https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=34,50&RZ=11,13,15,17,19,21,23,25,27,30,34&UF=2185&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth Możesz sobie zobaczyć, jakie prędkości będziesz osiągał przy danej kadencji (częstotliwości obrotu korbą). Dla odmiany, gravelowe napędy często wystepują w konfiguracji 46/30 a kaseta 11-36. Oznacza to, ze w korbie masz po 4 zęby mniej - jest łatwiej kręcić, ale tracisz na "top speed". Szosowe grupy używane przez zawodowców mają na przykład 54/40 - czyli w drugą stronę - trudniej podjeżdzać, ale masz z czego dokręcać. Musisz się zastanowić po jakim terenie będziesz jeździł - czyli podłoże + nachylenie terenu. 50-34 i 11-34 pozwoli Ci w zasadzie podjechać prawie wszystko co w Polsce występuje i też powinno wystarczyć. Jeżeli chcesz bardziej "miękki", czyli napęd z większą liczbą "lekkich" przełożen, bierz GRX.2 punkty
-
No to jedziemy... Tarmac SL8 - Turbo RapidAir 700x26C, AeroRoad - GP5000 700x28C + 700x26C. Madone - P Zero 700x28C. Foil - Vittoria Corsa 700x28C + 700x25C. Orca Aero - Vittoria Corsa Pro 700x28C. Szeroko jak cholera. Istny zmierzch "wąskich" opon w kolarstwie szosowym... A tak na serio to jest to jedynie konsekwencja stosowanie "szerokich" stożków (23mm) + konieczności obniżenia ciśnienia pod TLR. Do tego dochodzi parcie producentów na stosowanie zestawów kołowych wykonanych w technologii Hookless. Tyle... Jeśli ktoś zastanawia się nad wstawieniem 32C-35C do roweru szosowego, to najwyraźniej kupił zły rower i powinien bujać się na grawelu.2 punkty
-
@chrismel nie chcę specjalnie rozpoczynać tu dyskusji ani o zasadności programu, ani o pewnych określeniach „wytrychach” w jego opisie, bo to szybko rozpali tu jakąś gównoburzę, ale musisz mieć świadomość, że w Polsce - kraju, gdzie bez echa i cienia refleksji przechodzą np. programy dofinansowania piekielnie drogich samochodów elektrycznych dla najbogatszej części społeczeństwa, w ogóle uruchomienie jakiegokolwiek programu rowerowego zakrawa na cud. Jeszcze do niedawna organizacje promujące transport rowerowy i mikromobilność na każde pytanie do władz o plany rozszerzenia systemów dofinansowania o rowery właśnie były zbywane ze zdziwieniem, bo przecież rower to zabawka dla „pedalarzy”. A w odpowiedzi na Twoje pytania… masz oczywiście słuszność, tylko musisz mieć świadomość, że zwiększenie udziału ruchu rowerowego w codziennym transporcie na niewielkie odległości tylko w oparciu o bodźce dla zwykłych rowerów i promowanie tychże właśnie ,jest bardzo powolne a i tak po wielu latach wzrostu natrafia na pułap wysycenia, gdzie nawet głęboko zakorzeniona kultura rowerowa nie pomaga. Po prostu ilość mas gotowych korzystać z roweru na codzień jest skończona. Zarówno praktyka jak i sensowne badania z różnych krajów europejskich pokazują dobitnie, jak chcesz przesadzić więcej ludzi na rowery, musisz przejść na promowanie rowerów ze wspomaganiem. Jest cała rzesza ludzi, za nic w świecie nie wsiada na zwykłe rowery (bo mają za daleko, nie chcą się zmęczyć, spocić przed pracą itp.). Za to daje się ich namówić na przesiadkę na rower wspomagany. W Europie większość znanych mi programów wsparcia dotyczy właśnie elektryków, często wyspecjalizowanych (cargo). Tam, gdzie dotuje się także zwykłe rowery, jest to albo zaszłość powiedziałbym historyczna (sprzed boomu elektryki) jak brytyjskie cycle2work, albo wsparcie nie dotyczy samego zakupu, ale używania rowerów (belgijskie programy dopłat za dojazd do pracy rowerem). A co do mętnego nazewnictwa i opisów w programie… Wiesz, że to najprawdopodobniej są pieniądze powiązane z ogólnymi celami polskiego KPO. Jak chcesz uruchamiać program ze środków, gdzie założenia są pisane przez wielkie „Z”, to do Twojego mini-programiku przepisujesz jak najwięcej tych górnolotnych określeń. Trochę jak ten wójt, który bardzo by chciał wyremontować drogę gminną dla wielbicieli gruzu TDI, ale na samą drogę pieniędzy nie znajdzie, więc pisze wniosek o dofinansowanie „modernizacji sieci transportowej w gminie z uwzględnieniem potrzeb pieszych i rowerzystów” i później masz owszem równy asfalt ale także przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerów w szczerym polu…2 punkty
-
Czegoś nie rozumiem: Celem programu jest uniknięcie niskiej emisji poprzez dofinansowanie inwestycji polegających na obniżeniu zużycia paliw emisyjnych w transporcie, rozwoju dobrych praktyk transportowych oraz zdrowego trybu życia wśród uczestników ruchu poprzez wsparcie zakupu rowerów elektrycznych i wózków elektrycznych. Dlaczego w takim razie nie będą dofinansowane rowery tradycyjne. Przecież nie trzeba ich ładować więc emisja będzie jeszcze niższa. Dodatkowo tryb życia jeszcze zdrowszy bo trzeba włożyć więcej wysiłku w pedałowanie.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Bo tędy też nie przejadę: Dla osób z Trójmiasta, praktycznie cały obszar w okolicach Gołębiewa (https://mapa-turystyczna.pl/#54.44648/18.49898/17) w stronę Wielkiego Kacka jest nieprzejezdny. Asfalt w stronę Wielkiej gwiazdy też zawalony (patrz obecne zdjęcie). Nie wiem jak szybko będą porządkować, ale przypuszczam, że zajmie to ładnych kilka tygodni jak nie miesięcy.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Tu masz przyzwoicie wyposażony rower Sensa Sztywne osie, standard boost Napęd 1 rzędowy posiada zazwyczaj podobny zakres przełożeń jak napęd 2 rzędowy - kwestia przyzwyczajenia Albo Radon - marka oferująca rowery w dobrej relacji ceny do wyposażenia1 punkt
-
@tobo @bobo8848 W Polszy za 400zł idzie jeszcze trafić całe, używane koła na piastach Deore LX i obręczach Araya, czy Mavic, czy podobnie... Jak są zadbane to są niezniszczalne i trafiają się w super stanie. Ceny różne, ale jak dobrze trafisz to jeszcze na serwis, przeplecenie i nowe szprychy zostanie. Przez kilka lat przeszło mi kilka takich kompletów przez ręce i nie mogłem narzekać. Łatwiej utopić kasę w nowym sprzęcie, który robiony pod v-brake, często jest mizerny. O Koozerach słyszałem dobre opinie, ale jak to cenowo wyjdzie za takie piasty, plus cała reszta i zaplot tej całej reszty, to nie wiem.1 punkt
-
Tak, ciśnienie dobierasz biorąc pod uwagę kilka parametrów, np. wagę, szerokość opony, teren po którym jedziesz. Podlinkuję dwa kalkulatory, do sprawdzenia: https://axs.sram.com/guides/tire/pressure https://silca.cc/pages/pro-tire-pressure-calculator Im mniejsze ciśnienie, tym opona bardziej potrafi się odkształcać, a za tym idzie amortyzacja. Tylko nie schodź za nisko I pamiętaj, że lepiej jest mieć oponę średniej klasy, ale dobrze dobrane ciśnienie, niż super oponę ale totalnie nie trafionym ciśnieniem. A najlepiej dobrze wybrać jedno i drugie.1 punkt
-
@chrismel, to nie wiedziałeś z marszu , że oponę pompuje się pod optimum swoje ( waga, nawierzchnia, warunki), a nie na maxa, bo tak jest podane z boku na oponie? A przecież producenci często umieszczają zakres ciśnień chociażby w stosunku do wagi, co nie oznacza, ze dalej pewnych rzeczy się nie koryguje. Dlatego napisałem że: Zresztą pod takie ciśnienie spotkałem tylko szytki i IRC-e których modelu już nie pamiętam, ale na szybko wyjęte z szafy IRC-e Triathlon Duro 700x20 mają maxa 8,2 bara. To tak żeby obalić, 700x19 musi być 12 bar. Nie musi, jak cała reszta O peletonie zawodowym już kiedyś pisałem dlaczego taki sprzęt, natomiast to nie jest żaden opór, że wąsko. Przy moich prędkościach aerodynamika jednak działa i wiem jakie mam czasy na odcinkach, ( w tym zjazdach) na enduransie i oponach 700x28 ( GP4000S), a jakie na agresywnej szosie RC ( gdzie liżesz asfalt) na 700x23( Michelin Hi-Lite) . Nawet nie ma co porównywać, nawet, pod względem komfortu Naprawde polecam kiedyś taką zamiane, wrażenia i doświadczenie bezcenne Gadasz, wystarczy wyczuć sprzęt jak się zachowuje, fakt, że trzeba mieć przy tym trochę doświadczenia, ale nie trzeba do tego jakiś specjalnych umiejętności.1 punkt
-
Dokłądnie ja też z tym także w aucie nie mam problemu, co ja jakaś ćma jestem by się w światło gapić, patrzę na jezdnię/pobocze i nie mam z tym problemu, wolę tak niż tych nietoperzy co w ogóle bez świateł jeżdżą, i tu zgadzam się częściowo z @niebieskiczerwony, że ludzie to już naprawdę chyba już nie mają na co jojczyć i szukają problemów na siłę.1 punkt
-
@some1 - niekoniecznie się nie przyda. Autor waha się pomiędzy gravelem a szosą. Alternatywą może być szosa do której można włożyć np. Conti GP5000 AS 35C. Mam te opony od 3-ch miesięcy, zrobiłem na nich około 3000 km nie unikając odcinków szutrowych i nic się nie dzieje. Nie polecimy 30-40 km/h po szutrze bo nie wystarczy przyczepności ale też nie będziemy musieli za każdym razem analizować trasy w kommot-cie pod kątem nawierzchni tylko jedziemy gdzie nas oczy poniosą. Oczywiście z ograniczeniem że po piachu czy błocie nie przejedziemy. Ale odcinki szutrowe i leśne ścieżki pokonujemy bez stresu.1 punkt
-
Droga wolna . Ruszaj jełopie . A jak wrócisz to opowiesz jak ci się postrzeganie zmieniło .1 punkt
-
Regulacja powinna być dosyć prosta, bo z tego co widzę są śruby ustawiające pozycję koła, więc można na spokojnie dobrać napięcie łańcucha. Trudność, to zrobić to równa po obu stronach, żeby koło było ustawione równolegle do ramy.1 punkt
-
GP5000 32mm, sam na takich jezdze. Im grupsza opona, tym mniej 'lysych' modeli. Na 32mm czy 28mm amator sobie tez poradzi.1 punkt
-
Raczej najmniej najgorszą, rose. Ten pierwszy scott to w ogóle dramat. Czy jesteś pewien, że chcesz kupować używany sprzęt nie mając żadnej wiedzy w temacie? Części do szosy są stosunkowo drogie Ogólnie wziąłbym nową sensę ale dorzucił do modelu na tiagrze https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-tiagra-2024/1 punkt
-
Brunox'a używa się do przecierania goleni szmatką lub papierowym ręcznikiem, a nie spryskiwania bezpośrednio...1 punkt
-
Na razie ustawiliśmy mostek sporo niżej, prawdopodobnie na zero będzie najwygodniej. Poczekam do przeglądu "0" (wymagany do gwarancji), który mam za darmo i wymienię fabryczny "amortyzator" na sztywniaka. Accent 29 ma długość od osi do bieżni 45cm, do tego wysokość miski sterów 4444t 1,3 cm i będzie idealnie bez zmiany geometrii (amortyzator ma ~472 minus lekkie ugięcie daje ok. 46,5cm).1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Właśnie jeden oglądałem w sklepie pod warszawą i był jasny szary jakby. Byłem na urlopie i we wrocławiu zamówiłem rower za 5k wlasnie, Jak pojechalem do sklepu to własnie patrze jakiś dziwny. Na fakturze i w ksiażce jest jako szaro granatowy. Facet w sklepie mówił że jasne szare mieli GEN1, a GEN2 jest taka. Nie wiem, nie wnikałem już, wziąłem i nie marudziłem. Jest taki ciemny szary w sumie. Co do korby- ja sprzedałem bo mi sie nie podobała, a i na 1x wszedłem. Fotka za sklepu. @Zuchu Mi nie obsłużyła 11-51, ale 42t powinna, trzecia koronka w tej kasecie to 39, i miała już problem ta przerzutka.1 punkt
-
1 punkt
-
Zacznij jeździć z koleżanką to się od żony nie opędzisz 🤣 Ale nie wiem czy to tańsze rozwiązanie 😎1 punkt