Skocz do zawartości

dargenn

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    72
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Białystok

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika dargenn

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Od roku
  • Collaborator
  • Od miesiąca
  • Reaktywny
  • Dedicated Rzadka

Ostatnio zdobyte

14

Reputacja

  1. Jeżdżę Trekiem X-Caliber 8, ktorego kupiłem nawet ciut drożej bo za 4700. Też przyoszczędziłem na tym że tylna oś jest QR bo nie musiałem dokupować adaptera do ciągnięcia przyczepki. Finalnie i tak to zrobiłem, bo średnio mi się ciąga przyczepkę MTB więc ciągam szosą ze sztywnymi osiami. Z roweru jestem bardzo zadowolony, na trasy (nawet maratony XC na podlasiu) które jeżdzę jest w zupełności wystarczający, chociaż sprzętowo to pewnie merida wychodzi korzystniej (cena/jakość). Kup to co Ci się bardziej podoba wizualnie, i tak będziesz Pan zadowolony. A co do mleka - bardzo polecam, miałem już zamleczone opony odbierając rower, jeżdzę na ciśnieniu rzędu 1.4 bara i jest super, akurat na teren.
  2. Szosa aluminium (Giant Contend AR1), włożone opony 38mm więc i po szutrach bez problemu jedzie. Ale i tak staram się jeździć po dobrych drogach z uwagi na kręgosłup młodego (15 miesięcy). Większość drogi to był asfalt, ścieżki rowerowe, a woziłem go MTB na oponach 2.35" co raczej mi się nie spina Więc na MTB poszły SPD i oczyszczenie z wszystkich zbędnych bajerów - będzie pod maratony MTB, a w szosie EH500 - na treningi SPD, na jazdy z bobo strona z platformą.
  3. https://www.decathlon.pl/p/adapter-do-osi-sztywnej-m12-do-zamocowania-przyczepki-gwint-1-5-x-172-mm/_/R-p-203445?mc=8618363 Adapter do sztywnej osi, za 90zł a nie oryginał z thule za 300+, coby zamontować przyczepkę rowerową do szosy. Trochę wystaje od strony napędu, ale wydaje się pasować.
  4. Przejedź się w luźnych ubraniach na jakąś górkę, następnie z niej zjedź z szosowymi prędkościami i daj znać jak wrażenia.
  5. Delikatny offtopic - jaka jest różnica w jeździe roweru z ramą obniżoną a "normalną", jeżeli cała reszta roweru jest taka sama? Dlaczego ktoś miałby wybrać podwyższoną ramę zamiast obniżonej?
  6. dargenn

    [Gravel] Gravel czy Szosa

    Jestem podobnym przypadkiem, w większości jeżdzę po szosie, trochę szutrów. Kupiłem Gianta Contenda AR 1 (szosa road+) i zaaplikowałem opony 38c Gravelkingi. Nie czuję znacznego spadku prędkości na asfalcie, a bardzo przyjemnie się jeździ po szutrach. W żaden większy teren się nie zapuszczam - po to mam MTB, a na teren po którym jeżdzę taki setup sprawdza się świetnie. Opony zalane mlekiem, dość niskie ciśnienie - komfiort jest wystarczający Zawsze możesz kupić gravela i mieć większy prześwit na opony, ale więcej niz takie 38mm i tak na ubite szutry nie potrzeba. Mam napęd 50/34 + 11-34 i jeszcze mi niczego nie brakowało, ani z góry ani z dołu.
  7. @player123 Nie wiem na ile wskazanie mocy jest prawdziwe, ale jezeli Ty z 1,5h lub wiecej jazdy masz srednia 294W, to to na pewno nie jest przeciętny zjadacz chleba. Ktoś zaczynający od zera średniej 30km/h na szosie nie zrobi - przykład mój, wybitny nie jestem, ale tragiczny też. W ostatnim sezonie w zależności od warunków, tras, średnie oscylowały w granicach 27-29km/h. Może to ja jestem słaby, ale na pewno nie zgodzę się ze stwierdzeniem
  8. Cześć, jeżdzę Giantem Contend AR 1 (czy to ma znaczenie dla grubości kierownicy?) - typowy road+, w większości szosa, czasami zjeżdżam na szutry. Chciałbym mieć opcję innego ułożenia rąk, a i zimą może bym lemondkę przekładał na trenażer, bo tam też czasami chętnie pozycję bym zmienił. Widzę straszny rozrzut cenowy - na co zwracać uwagę? Jakie są najczęściej kupowane/polecane modele? Budżet mam nieograniczony, w granicach rozsądku - jeżeli za 100g wagi mniej miałbym dopłacać np. 500zł to oczywiście to nie ma sensu i tego nie zrobię, ale jeżeli powód byłby sensowny - to why not.
  9. M520 w porywach to po 120zł można wyrwać, nic więcej jeśli chodzi o mtb nie trzeba.
  10. A czemu nie chcesz jeździć na trenażerze we wpinanych? Świateł nie ma, pieszych puszczać nie trzeba.
  11. https://www.bike24.com/p2335647.html DT Swiss P 1800 SPLINE db 23 - Wheelset - Clincher - Centerlock - 12x100 | 12x142mm Za ~800zł.
  12. @Boss Wystarczy owy przepis przeczytać, aby mieć odpowiedź.
  13. Zgadzam się co do wymagań, jednak uważam, że wyprzedzanie / omijanie na / przed przejściem dla pieszych jest jednym z najgroźniejszych wykroczeń, jakie na drodze można popełnić, i nie ma tutaj żadnego rozgraniczenia na pojazd. Po to ten przepis jest, żebyś nie musiał się zastanawiać czy ten pieszy jest na przejściu - czy nie, masz się zatrzymać (lub nie wyprzedzać) i tyle. Nie ma tutaj żadnego odstępstwa. Baj di łej, 1500/2500zł jak dla mnie jest i tak za małą karą. Poprawię też swoją poprzednią wypowiedź oraz Twoją - nie ma tutaj "głównego" powodu problemu. Problem jest tylko jeden - debil na rowerze, który nie zastosował się do przepisów. Tyle. Wszystkie dyskusje próbujące choć w części zrzucić winę na pieszą, są po prostu absurdalne i zakrawa o trolling.
  14. Sugerujesz, że rower nie musi stosować się do obowiązujących przepisów? Albo chcemy być poważnie traktowani jako środowisko ludzi jeżdzących na rowerach, albo nie. Przestań zaklinać rzeczywistość, jeżeli nie złamałby Art 26 3. 2) do sytuacji by nie doszło. Głównym sprawcą tej sytuacji jest niezastosowanie się do obowiązujących przepisów, a nie jego ciamajdowatość.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...