Skocz do zawartości

Ranking

  1. elkaziorro

    elkaziorro

    Użytkownik


    • Punkty

      19

    • Liczba zawartości

      2 047


  2. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      18

    • Liczba zawartości

      1 237


  3. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      17

    • Liczba zawartości

      4 780


  4. kipcior

    kipcior

    Użytkownik


    • Punkty

      14

    • Liczba zawartości

      3 131


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 16.06.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. No nowy słupek i ławeczka w Węgierskiej Górce.
    13 punktów
  2. Bo test nawigacji BSC200 zdany na piątkę, bardzo zadowolonym. 😉
    10 punktów
  3. Ostatnio niemal codziennie takie widoczki.
    10 punktów
  4. Bo wylali mi nową ścieżkę pod osiedlem to lecę w drogę
    8 punktów
  5. 8 punktów
  6. Bo zaledwie 3 km na liczniku i czarne chmurzyska przede mną - trzeba wracać do domu 🙁
    7 punktów
  7. @WaGiant, j/w - postimages Bo chmurka.
    6 punktów
  8. bo taka zwykła wycieczka Hmmm , widzę że forum ,,radzi" już sobie z plikami PNG . Nie jest to z pożytkiem dla jakości zdjęć . @kipcior, @siemalysy, @elkaziorro, @CoolBreezeOne wy umieszczacie zdjęcia bezpośrednio na forum czy na jakichś zewnętrznych serwerach ?
    4 punkty
  9. Utrzymanie wiślanej trasy rowerowej część druga...i ostatnia bo jutro to chyba w czynie społecznym wykoszę * a rower w rozmiarze XL 😂
    4 punkty
  10. 4 punkty
  11. Bo Bagno Ławki jak okiem sięgnął
    3 punkty
  12. Bo od bycia nastolatkiem tu nie byłem
    3 punkty
  13. Tak, opory toczenia to nie tylko wierzchnia warstwa opony. Możesz mi uwierzyć na słowo, uważnie przewertować stronę którą podałem powyżej albo zrobić doktorat z terminów karkas, histereza itd. Obojętnie którą wersję wybierzesz końcowy wniosek będzie identyczny. Masa rotacyjna wpływa na wiele na rzeczy ale akurat nie na opory toczenia. Najprostszym rozwiązaniem przy wyborze opon jest ślepa wiara w wyniki testów na tej stronie i nie sugerowanie się własnymi wyobrażeniami (np. ta jest bardziej gładka to powinna być szybsza). Przy odpowiedniej warstwie antyprzebiciowej w oponie nie powinieneś mieć problemów z przebiciami. Mi się udaje jeździć bez awarii już od 13 lat. W tym czasie zrobiłem około 130.000 km. Jednak zawsze wybierałem opony z w miarę przyzwoitą ochroną czyli parametrem na tej stronie jak napisałem powyżej około 50 lub więcej. Starałem się też patrzeć po czym jadę. Np. w Warszawie największym problemem jest potłuczone szkło na ścieżkach rowerowych i trzeba być czujnym bo rozbita butelka przetnie nawet najbardziej odporną oponę. https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/tubeless-latex-butyl-tubes Do tego różne opory toczenia, np. https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-race-king-protection-2020 https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/pirelli-scorpion-xc-rc-lite i różnica robi się olbrzymia.
    2 punkty
  14. Niestety te drzewa z roku na rok są coraz mniejsze. Kiedyś w nocy tamtędy jechałem samochodem, była pełnia, olbrzymi księżyc bardzo nisko centralnie nad tymi drzewami - to był widok, żałuję, że zdjęć nie zrobiłem
    2 punkty
  15. A ja mam pytanie - jakie będzie miało znaczenie przejście na tubolito czy latexy jeśli jeździsz na oponach mtb/gravel? To tak jakbyś do SUVa założył spoiler i oczekiwał, że zmieni się w formułę 1. Jak nie chce zamleczać -załóż zwykłe dętki markowe i nie myśl o tym za wiele.
    2 punkty
  16. Bo dobrze, że nie było wody i dało się przejść (szlak na mapie oczywiście górą, przez płot...): Edit: mam wrażenie że już 3 raz dodaję i nie wchodzi na forum
    2 punkty
  17. 2 punkty
  18. Wersja D D. 29x2,3 Czyli ta wytrzymała, na tył.
    1 punkt
  19. Jeśli patrzysz na finale, to spójrz też na Marin Nicasio. Sam miałem taki dylemat w kwietniu, nawet tu temat założyłem. małe przedmówca ma rację, rowery z prostą kierownicą, generalnie są tańsze i bardziej uniwersalne. Choć ja po dwóch miesiącach na baranku, na prostą kierę już nie wrócę 😉 jak wsiadam na swojego „starego” Treka DS to się nie czuję zupełnie
    1 punkt
  20. @chopmaz nie aktualizuj do 21.17!!!!!. Właśnie czytałem na forum Garmina ,że w 840 wyskakuje dalej błąd z wysokościami.
    1 punkt
  21. @WaGiant ja wrzucam z zewnętrznego hosta, czyli Postimages.
    1 punkt
  22. Masz bardzo duży przekrok w stosunku do wzrostu. Potrzebujesz roweru z krótką, górną rurą i stosunkowo dużym stack żeby zniwelować różnicę poziomów siodło/kierownica. Biorąc taką orbea w rozmiarze S kierownica ląduje ci ~22mm niżej niż masz obecnie, to bardzo duża różnica.
    1 punkt
  23. Bo z tymi TPU też jest różnie. Jedne są ciut szybsze, inne wolniejsze. Większość używa Ride Now z uwagi na cenę i możesz mieć rację że jedyna różnica będzie na wadze. Najszybszy wariant który przetestowałem i mogę polecić to latex. Ale Vittoria nie robi dętek na 40C. Albo są do max 38C albo MTB. Czy można założyć tą do 38C do opony 40C ? Pewnie można ale sam nie testowałem więc nikomu nie będę rekomendował.
    1 punkt
  24. Dramatu nie ma ale bez mleka albo zestawu naprawczego bym się nie wybrał. Natomiast opory toczenia są duże. Nie wiem czy jeździłeś na wściekle szybkich oponach, np. na szosie ale warto spróbować. Ja w ogóle nie patrzę na opony których opory toczenia zbliżają się do 20W. interesują mnie tylko takie które podążają w kierunku 10W. Jak dołożysz trochę od siebie, czyli potrenujesz, ubierzesz obcisły strój, pokombinujesz z pozycją aero to rower zamienia się w pocisk Dla mnie topowe opony gravelowe z których bym wybierał to: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/challenge-strada-bianca-pro-htlr-40 + TPU https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/continental-grand-prix-5000-as-tr-35 + latex https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/schwalbe-g-one-rs (delikatne) +TPU https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/continental-terra-speed-40 + TPU Latex masz tutaj: https://biostern.abstore.pl/detki-detka-latex-700x30%2F38c-presta-48mm-rvc,c142,p8586,pl.html TPU (tanie): https://biostern.abstore.pl/detki-detka-ride-now-light-gravel-%2F-mtb-45mm,c142,p10187,pl.html TPU (drogie): https://www.centrumrowerowe.pl/detka-pirelli-cinturato-smartube-pd26241/ Odnośnie zakładania opon używam płynu do mycia naczyń który nakładam na mokrą gąbkę i przecieram cały rant. Do tego mam taki narzędź: https://bbbcycling.com/pl_pl/btl-78-easytire i bez problemu zakładam każdą oponę. Nie próbowałem jeszcze Strada Bianca która jest wyjątkowo trudna w zakładaniu ale gdybym musiał to byłbym dobrej myśli że się uda.
    1 punkt
  25. No cóż ostatnie zdanie sprowadza się do tego, że miał pecha bo większość miała by taki sam kibel w tej chwili jak on. Zasadniczo po tym co też wczoraj widziałem mam powyżej uszu zajmowania się nieodpowiedzialnymi osobami, którzy swoim zachowaniem w dzisiejszych czasach demolują komuś życie. Czas zająć się prawdziwymi ofiarami w tym przypadku tym gościem, który w tak małej mieścinie ma przesrane. Osoba, która wczoraj zmiotła tego rowerzystę też była jak widziałem w kiepskim stanie, zniszczone auto i kupa problemów za chwilę na głowie. Pod nowiutką kładką przypominam. Równie dobrze to mogłeś być Ty czy ja jadący w góry na rower.
    1 punkt
  26. Ja polecam genialnego Castelli Perfetto. Bardzo oddychalna i chroni przed lekkim deszczykiem lub mżawką. Przy tym wiatroszczelna i pomimo iż w specyfikacji podany limit temperatury do 18 stopni to spokojnie daje radę do 20 stopni bez zapocenia a to wszystko przy normalnej jeździe jak zawsze.
    1 punkt
  27. Z tą naprawą się nie zgodzę. Awaria dętki wymaga zdjęcia koła i opony. Mleko, nie tylko samo naprawi małe uszkodzenia, to jeszcze pozwoli na błyskawiczną naprawę. Dwa tygodnie temu córka przebiła oponę w górach, padał deszcz, grzmiało - naprawa zajęła mniej niż 2 minuty - włożenie sznura gumowego w dziurę, dobicie z CO2 i jedziemy dalej. W domu zdjęliśmy oponę i wkleiliśmy łatę, ale na dobrą sprawę można było jeździć. Kłopotliwe jest częstsze pompowanie i dolewanie mleka (w naszych gumach raz w sezonie) W moim przypadku instalacja jest łatwiejsza niż wpychanie dętki, tak, by jej nie przyszczypnąć. Zysk na TPU nie jest mały - zmieniłem w fitnessie fabryczne dętki 216g na TPU 45g - to 350g mniej za 70PLN - trudno uzyskać taki wynik taniej (chyba, że wrzucając nóżkę ) Choć i tu planuję zmianę na mleko - właśnie ze względu na naprawy.
    1 punkt
  28. "2 - 1" spotkałem koło Gryfina i na Mazurach, fajne rozwiązanie Ja mam niecała pętelkę bo z Nowego Warpna do Ahlbeck i Świnoujścia i chętnie ją domknę Na mnie zawsze piorunujące wrażenie robią te upiorne, martwe drzewa stojące w wodzie, idealna sceneria do horrorów; mimo że zwykle trafiam na takie widoki za dnia i w słońcu
    1 punkt
  29. Polecam uważną lekturę strony: https://www.bicyclerollingresistance.com/ z pełnym zaufaniem do danych testowych. Butyl jest najgorszym wyborem jeżeli szukasz lekkości i szybkości. Znacznie lepsze są dętki TPU, latexowe lub system tubeless.
    1 punkt
  30. Rozważ pedały Time Atac MX2 z blokami Easy. System wpinania i wypinania to dla mnie bajka, a szeroka platforma daje dobre podparcie i nawet jak się od razu nie trafi blokiem w pedał, to spokojnie można ruszyć spod świateł. Do tego pedały Time mają trochę więcej luzu na boki (tego się nie czuje jako luz) i przez to kolana mają się dużo zdrowiej. Miałam już pedały Shimano M520, M540, XT, Mavic (Time XC 6) i w tych MX2 jeździ mi się najlepiej. Nawet w szosie zmieniłam pedały szosowe na MX2. Typowo szosowych nie kupuj - zajedziesz się w butach do nich. Buty kup takie, w których bez problemu można chodzić. Co do butów, to ja jestem fanką firmy Sidi (trzeba brać rozmiar większy niż normalnie). Ostatnio jeżdżę w Sidi Turbo i bardzo je sobie chwalę.
    1 punkt
  31. Do crossa nie potrzebujesz ani specjalnych butów ani pedałów a już na pewno nie szosowe spd-sl. Wystarczą Ci tak naprawdę pedały platformowe i buty trekkingowe. Jak się mocno uprzesz to możesz sobie kupić pedały spd, np. te m520 i buty spd ale rekreacyjne tupu Northwave Corsair czy Shimano mt300 albo ex300. Edit. Chyba, że chodzi Ci o Cube Cross Race a nie o rower crossowy Cube 😁, wtedy jak najbardziej pedały spd ale nie SPD-SL bo to w końcu rower przełajowy a nie szosowy
    1 punkt
  32. Noga to nie tłok silnika, mimo podobieństw nie ma co porównywać. Przede wszystkim tłok w silniku spalinowym wytwarza siłę tylko w jednym ruchu, przy spalaniu mieszanki - to jest odpowiednik nacisku na pedał. Noga ma też możliwość ciągnięcia, gdy w tym czasie tłok dokonuje kompresji lub wydechu i siły nie wytwarza. Ba, noga ma możliwość pchania i ciągnięcia również w płaszczyźnie poziomej, tego żaden tłok już nie zrobi. Mechanika nogi jest dużo bardziej złożona niż mechanika tłoka w silniku spalinowym, czy nawet parowym gdzie cykl napędowy mógł być w obu kierunkach tłoka. W silnikach cieplnych zawsze jest moment jałowy, czy wręcz dodający oporów. Przy odpowiednim wytrenowaniu i uwiązaniu nóg do pedałów, da się zrobił pełny obrót ciągle przykładając siłę napędzającą. Czy jest stała, to już inna kwestia i śmiało można założyć że nie jest, chyba że ktoś zrobi bardzo specyficzny trening i w zasadzie nie rozwinie głównych mięśni napędzających rower.
    1 punkt
  33. 1 punkt
  34. @Punkxtr Ja dzisiaj nad Świdrem tak wyrżnąłem, że niewiele do jego ujrzenia zabrakło. A na powrocie spotkałem niepełnosprawnego dzika. Nie miał z 8cm górnej części pyska.
    1 punkt
  35. Bo fajnie jest widzieć światełko w tunelu (nawet, gdy jedziesz w odwrotnym kierunku 😉)!
    1 punkt
  36. Bo czarne chmury I już dobre 15 czy 20 minut stoję pod wiaduktem bo pada 🙁
    1 punkt
  37. Bo trochę więcej wody i łódki na wodzie bo co to za woda bez łódek
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...