Skocz do zawartości

Ranking

  1. Marinbiker

    Marinbiker

    Użytkownik


    • Punkty

      23

    • Liczba zawartości

      361


  2. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      23

    • Liczba zawartości

      11 205


  3. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      20

    • Liczba zawartości

      4 780


  4. siemalysy

    siemalysy

    Użytkownik


    • Punkty

      18

    • Liczba zawartości

      2 480


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 18.05.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. 14 punktów
  2. 11 punktów
  3. Bo jeszcze jest takie ukryte miejsce
    10 punktów
  4. Bo dzieci nie było ale i tak było iście🫠 Pozdrow'er😘
    8 punktów
  5. Bo widok premium ale szuter nieco gruboziarnisty
    7 punktów
  6. 7 punktów
  7. Bo mamy tu taki lokalny Ursynów
    6 punktów
  8. 6 punktów
  9. 6 punktów
  10. 6 punktów
  11. 4 punkty
  12. Bo w Kwidzynie za powiedzenie "w Kwidzyniu" można podobno dostać po buzi.
    4 punkty
  13. 4 punkty
  14. Kibicowaliśmy dziś zawodnikom na World Cup Enduro w Bielsku. To niesamowite jak oni jeżdżą. Poziom czołówki światowej trzeba zobaczyć na własne oczy. W ubiegłym roku widzieliśmy Mistrzostwa Polski i podziwiałem wszystkich zawodników, jednak Sławomir Łukasik wyraźnie się wyróżniał. Tu było takich Sławomirów wielu, nasz Mistrz zajął jednak drugie miejsce ze stratą mniejszą niż 0,1s. Dziewczyny z Elity, w tym Katarzyna Burek też robią wrażenie. Szybkość, pewność, reakcja na trudne sytuacje - miło popatrzeć. Z kobiet zwyciężyła Isabeau Courdurier, mimo upadku na pierwszym OS. Choć padało, to kibiców na trasie było sporo. Ciekawy sprzęt, gwiazdy enduro z bliska i sporo łażenia po górach. Żałosna była strefa tylko kibica i Expo na Błoniach. Zapłaciliśmy 210pln za 3 bilety, by skorzystać z TOI TOIa i zobaczyć kilka randomowych stanowisk jakichś firm handlowych. Te firmy zostały oszukane, bo zapłaciły za możliwość zaprezentowania się dosłownie garstce ludzi, a ja kupiłem przez internet kota w worku (bilety), który okazał się martwy i łysy.
    3 punkty
  15. Skrobnę tylko że całe zdarzenie miało miejsce w okolicach Drawna z soboty na niedzielę. Grupa pseudo znajomych o różnych zainteresowaniach, poglądach, wyglądzie i sposobie ubierania, spotkało się w domu wielkiego brata @kazafaza Różne napędy, materiał wykonania ramy oraz rozmiar opon od 42c po 75c, dowodzi że nie o rower tu chodzi 🫠 Pogadali my, pojeździli, popili, ognisko rozpalili, pospali, pogadali, pojeździli, pożegnali, tak w skrócie wyglądało owe spęd o w Anię. Pozdrow'er😘
    3 punkty
  16. Babrałem się długo, nie szła mi ta robota, nigdy nie robiłem hydrauliki wcześniej. Pół płynu rozchlapałem po garażu, bo mi ciągle ten wężyk wypadał, Szajbajk oszukuje Było: 1) mechaniczna Tiagra, 2) hamulce Tektro Spyre-C, 3) kaseta Tiagra HG-500, 11-34T. Jest: 1) hydrauliczna Tiagra ST-4720, 2) zaciski Ultegra BR-RS785 (niestety standard Post Mount, adapter WoolfTooth nie pasował), 3) przewody SM-BH90-J-SSR, 4) kaseta Shimano Deore CS-HG50, 11-36 do korby 46/36 lepiej pasuje, 5) nowy łańcuch Shimano Tiagra CN-4601, 6) nowe linki/pancerze SHIMANO SIS-SP41, baryłki też od Shimano, 7) nowe - stare platformy, oryginalnie były pedały z noskami i paskami, zaraz to zdjąłem i jeździłem bez ale te pedały były jednostronne, trzeba było szukać "dobrej strony" każdorazowo, 😎 owijka SELLE ITALIA Shock Absorber KIT - miała być żółta, przyszła biała, nie sprawdziłem pół roku temu, nie było opcji zwrotu. I tak zaraz się uświni, więc będzie do wymiany. Kupiłem ją bo miała wkładki pod spód - na górny i dolny chwyt, z górnego zrezygnowałem za grubo i owijki brakowało na dobre wykończenie Następna będzie czarna, zdecydowanie. Teraz nie ma już czasu. Naprawy lakiernicze okolice otworów na bagażnik, miejsce, gdzie była stopka na obejmy (uszkodzenia mechaniczne, otarcia) oraz dolny tylny widelec (wytarty błotem). Lakier kupiony na czuja z Allegro, za drugim razem trafiony. Byłem u lakiernika ale nie miesza fluoroscencyjnych. Niestety pooklejałem tylko najbliższe okolice a wiało tego dnia, więc mam natryśnięte to i owo nadprogramowo. Nie będę tego czyścił, rower zaraz się ubłoci Robocizna moja, taka sobie ale trudno, co robić Jutro może wpadnie 100-ka, jakieś jazdy w tygodniu a za tydzień Mazury. Ten klient czeka na zamianę mechaniki na hydraulikę: Ale o tym w następnym odcinku
    2 punkty
  17. To ja podsumuję ten wątek. @kaido2 Zekker prawidłowo zauważył, że jeżeli już chcesz robić porównania pomiędzy oponami w rozmiarze 23, czy tam 25 do 28 lub 30 to minimum przyzwoitości wymagałoby wyrównania ciśnień roboczych do tego samego zakresu - proporcjonalnie. Więc jak testujesz 23mm na 7.5bar to wypadałoby te 28 dobić do 5.5. Pomijam tutaj taki fakt, że dopóki nie zrobisz 50 przelotów na każdej to czynniki takie jak fluktuacje formy, temperatura powietrza lub liczba ciężarówek która Cię wyprzedziła zmieni wynik. Tak anegdotycznie - od pół roku tłukę po robocie ten sam segment na Stravie. 6.2km długi, 0.2% w górę. Średnio jadę tam ~10:45, rekord 9:45. I to jest na tych samych oponach. Mam ok 70 podjeść do niego w tym czasie. Prozacy w peletonie robią tam 7:20. Poza tym sugeruję nie chować się za chochołem w postaci "teoretyków, słuchających szajbajka". Do tej pory poza swoim przekonaniem o własnej racji nie odniosłeś się w ogóle do przedstawionych faktów. I przypomina mi to dyskusje które prowadziłem z szosowcami w ~2006. Gdzie były podśmiechawka z tego, że miałem przełożenie 1:1 w szosówce. W końcu prawdziwy szosowec jeździ na 53/39 z kasetą 11-25 ( co i tak jest super miękko! ) na oponie 23mm. Dzisiaj cała ta hałastra pewno popinkala na, lub rozpatruje przynajmniej, 52/36 z 12 rzędową kasetą i oponach 28 lub 32mm. Na tarczach, mimo, że się zarzekali, że nie porzucą szczęk. @zekker Trochę za mocno trzymasz się tych pomiarów oporów toczenia. To parametr notorycznie trudny do zmierzenia. Dodatkowo, sam proces mierzenia jest obarczony problemem odniesienia do rzeczywistości. Najpopularniejszą metodą jest metoda stalowego walca po której się toczy oponę. Tyle, że to odkształca ją inaczej niż przytknięcie do szosy a i sam walec jest gładki, więc zmierzona wartość ma się nijak do rzeczywistej. Która jest oczywiście mierzona na chropowatym, płaskim asfalcie. Możemy postulować, że o ile same wartości są 'z tyłka' to porządek opon będzie taki sam - tzn - bardziej 'oporna' będzie również stwarzać największe opory w świecie rzeczywistym. Ale - to zgadywanka. Ostatecznie. Rozmowy o oponach z kategorii premium to rowerowa wersja audiofilli - velofilia, jeżeli chcecie. Dobrej klasy gumki ( takie 150zł+ w górę ) na ciśnieniu roboczym i lateksowych dętkach ( lub tpu ) będą dobrze nieść. Grubsze opony mają większą separację od podłoża. Co można interpretować jako większy komfort, lub jako wrażenie odarcia z przyśpieszenia i gibkości. I ostatecznie - ten sam rower czuć zupełnie inaczej po wyjściu z domu niż po 100km w nogach. Po setce to moje 28mm nabite na 6.5bar odczuwam jak 2.5" na 1.5bar.
    2 punkty
  18. Zespuł... Hmmm, chyba na miejscu rodziców, szukałbym dzieciom nowej szkoły.
    2 punkty
  19. Bo ładuję rower świętą mocą.
    2 punkty
  20. 2 punkty
  21. Bo to zdjęcie wylądowało na tapecie🫠 Pozdrow'er😘
    2 punkty
  22. 2 punkty
  23. Co po mi nię te? Mam cel o wać w koń kret ny dzion?
    2 punkty
  24. Taką żeby zakryła otwory + margines ze 2mm z każdej str.
    1 punkt
  25. Z tą białą owijką faktycznie wygląda jak rogaty muflon 😁
    1 punkt
  26. Dzięki, Kupiony R920, przyjemnie się jeździ.
    1 punkt
  27. Po testach nerek, plecaków, torebek podsiodłowych i takich na kierownicę, wróciłem po latach do klasycznej torebki pod ramę. Co prawda wygląda to trochę jak alumulator w tanim elektryku, ale mniejsza wersja nie mieściła mi całego szpeju, a ta z kolei nie dała sie zamontować we właściwym miejscu, bo bidon nie wchodził. No cóż, temu roweru i tak już nic nie zaszkodzi
    1 punkt
  28. Jeżeli owiniecie pręty montażowe dętką to nie powinno być śladów użytkowania. Bez problemu zwroty przyjmuje centrumrowerowe. Moglibyście wtedy wypróbować np. takie: https://www.centrumrowerowe.pl/siodelko-ergon-st-gel-women-pd33526/ Jeżeli jednak obawiacie się czy przyjmą zwrot to najprościej zacząć od Bontragera. Przyjmują zwroty w terminie 30 dni ale warto się upewnić co do zasad w lokalnym sklepie.
    1 punkt
  29. Nie ma innego lepszego bębenka, firma Shimano już dawno porzuciła ten patent mocowania bębenka jaki jest w Twojej piaście. Kupisz jedynie taki sam i tej samej klasy bębenek. Inne sensowne rozwiązanie to wymiana całej piasty na lepszą w której będzie teoretycznie lepszy bębenek czyli będzie miał większą ilość zazębień zapadek na jeden pełen obrót bębenka , ilość tych zazębień przeważnie w bębenkach Shimano jest 16, 18, 32, 36. Trwałość bębenków Shimano HG jest prawie taka sama niezależnie od klasy, lecz bywają wyjątki.
    1 punkt
  30. Jakbyś się zdecydował na coś z Force, to mogę z Ci zamówić z rabatem 10%. Niestety termin realizacji to około 2 tygodnie. https://forcebike.pl/widelce/
    1 punkt
  31. Na olx nowe, zdemontowane z nowych rowerów, wiszą za 700 zł. Twój nie serwisowany, z przebiegiem 2000 km może za 100-200 by poszedł
    1 punkt
  32. Pizzę 🫠 Obręcz 20'' Hamulec 445 przód dwa łańcuchy hg71 łyżki z obręczą żeby wysyłka była za free dziwny mostek tarczę pod metaliki Pozdrow'er😘
    1 punkt
  33. Ostatnio coś tam dłubałem przy swoim i tak jak zawsze o tym zapominałem, tak tym razem przypomniałem sobie, że sterówkę o 1cm miałem skrócić. Minuta roboty bo rurka alu, to wziąłem brzeszczot i coś tam wcześniej zaznaczając jadę z tematem... I jadę... I jadę... Czas się ciągnie, ręka puchnie, aż zastanawiałem co ja taki słaby jestem po weekendzie. Dopiero jak łepek odpadł, to ogarnąłem co się dzieje. Kiedyś uciąłem kawałek sterówki razem z gwiazdką. Tym razem o gwiazdce pamiętałem. Następnym razem będę pamiętał też o śrubie.
    1 punkt
  34. Frameszrot i przydasie Korba goldix'a 160mm Suporty dwa i stery czterdzieści cztery. A potem na szypko jakem ja, poskładałem z tego co leżało wokół Pozdrow'er😘
    1 punkt
  35. 1 punkt
  36. Potem już niestety tylko szosa, aż do ZG. Polecam zostawić sobie zapas czasowy przed pociągiem powrotnym i zaliczyć jako bonus stare miasto, jest bardzo ładne oraz obfite w restauracje i kawiarnie. Możemy serdecznie polecić meksykańską przy rynku, mega klimat, super obsługa i pyszne jedzonko. Na koniec, obiecany akapit sprzętowy. Trasa jest na tyle płaska, że postanowiliśmy jechać na singlowo (dwóch z nas w każdym razie). Jeśli ktoś nie lubi dylematów przełożeniowych, to my oblecieliśmy na 32/18 przy gumach 29x3" i drugi raz pojechalibyśmy tak samo. Pod tym względem zupełnie bez spiny, jest kilka podjazdów na trasie, ale są na tyle krótkie, że w razie fakapu możne je sobie spokojnie wcisnąć z buta. Ogumienie - no i tu już bym się dwa razy zastanowił, jak już pisałem, na trasie jest sporo asfaltu, zwłaszcza drugiego dnia, ale też całkiem sporo piachu. Pozostałe dwa rowery to Ronin na gumach 27,5 x 2,1" oraz Nicasio na gumach 650b x 47c. Ronin szedł dzielnie, ale Nicasio musiał już miejscami srogo walczyć, a czasem nawet odpuścić. Obstawiam, że wcześniejszą wiosną lub jesienią sytuacja może być inna, ale w porze suchej trasa dla cienkokiszkowców może być miejscami wymagająca. To jak nasze gumy 29x3" radziły sobie na piachu z oczywistych względów pomijam Podsumowując - pierwszy dzień bardzo przyjemny, w drugim zdecydowanie zbyt dużo asfaltu, więc jeśli ktoś nie lubi, to polecam poszukać alternatywnych dróg powrotnych dla ostatniego odcinka i nieco inaczej poprowadzić trasę. No i trasa jest spokojnie do zrobienia w jeden dzień, bez nocki, ale przecież nie o to tu chodzi!
    1 punkt
  37. - Geje Shimano PD-M520 - bo moja się zorientowała, że po przekręceniu pedałów do szosy nie ma jak jeździć na MTB 😅 - imbus Wera Hex-Plus 6mm - bo nie miałem płaskiej 15-tki i przykręcając powyższe pedały takim samym niestety go obrobiłem... - samoprzylepne uchwyty na kable - na Ali 13 zł/10 szt., u nas 40 zł/2 szt. Chciałem uporządkować kokpit ale okazało się, że...uchwyt jest odwrotnie niż potrzebuję, czego nie uwzględniłem w czasie poszukiwań, bo skupiłem się jedynie na tym, że ma być zaokrąglony... 🤦‍♂️ - 2x okulary fotochromowe Rockbros 10179 - na szosę dla niej i dla mnie. Widać, że wychodzą z różnych fabryk, bo poza kolorem ramki inny odcień mają też szkła. Poza tym słabe, nie przyciemniają się tak mocno jak reklamuje producent, kat.2 to maks, nie można oglądać panienek incognito, bo oczy prześwitują. W porównaniu ze szkłami Accent Hero to te są w pełnym słońcu przezroczyste. No i nie wiem czy to kwestia okularów czy mojej krzywej mordy, ale za nic nie mogę ich dobrze wyregulować i co chwilę się zsuwają.
    1 punkt
  38. Deobiazgi z Aliexpress: śrubki, podkładki, przedużka do obecnych/przyszłych projektów. Rogi to zakup zainspirowany przez forum..
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...