Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 07.05.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
11 punktów
-
Ja, w przeciwieństwie do Sobka, zawsze zabieram ze sobą kamyk do opierania roweru.11 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
Od zawsze jeździłem głównie na sztywniakach stalowych (26 cali). Na chwilę mając Meridę crossową alu z uginaczem NRX, to był przeskok jeśli chodzi o wygodę, do innej galaktyki... Później ponownie stal na 26 ale z amorami, lub bez. Później stal wyprawowa z lat 90-tych na sztywno, ale z kołami 28. W końcu dotarłem do stali z amortyzatorem na 28 Sztywniaki bywają świetne, jednak nie ma jak amor z przodu. Tym bardziej na długie wyjazdy po nierównym terenie. Oto mój wynalazek na ten sezon, już przejeżdżony na krótszych dystansach, ale będą jeszcze modyfikacje. Generalnie jestem bardzo zadowolony Rower zbudowany na ramie Warsaw Fixed Gravel z zacnej stali Hi-Ten (koszt ramy 450 zł).6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
@Przecietny ależ oczywiście. Rama trochę kloc ale geo jest spoko, zrobiłem jednego dnia traskę 200+km przy średniej netto 24,1km/h bez większego problemu i bólu amor 120mm skoku, ładnie wszystko wybiera. Budżetowo pewnie przebiłbym 5k na tych gratach ale trochę miałem różnego szpeju, ogólnie jeszcze jest potencjał do zbicia wagi bo sam napęd to podstawowa deorka 5100 z największą kasetą. Rower poskładałem pod siebie, tak jak chciałem a nie jak wciskają producenci. Qark podstawowego Rabbita goni za 2999zł, na napędzie deore 5100 i amorem sr suntour xcr. @boogeyman jeśli nie znalazłeś czegoś konkretnego to pozostaje Ci jeszcze jedna opcja, pochodź po sklepach i poprzymierzaj się do różnych rowerów, jak coś znajdziesz to sobie dokładnie porównuj geo tego wybranego z innymi dostępnymi "tańszymi" w necie, najważniejsze jest dobranie odpowiedniej wielkości ramy a całą resztę później możesz dopasować, jak długość mostka, sztyca z offsetem albo bez, itp., jeśli masz jakieś pojęcie, podstawowe narzędzia to bym składał bez zastanowienia.2 punkty
-
@wolek Na Bikerouter też można nałożyć heat mapę. Tu masz instrukcję https://wykop.pl/wpis/67172451/jak-dodac-globalna-heatmape-ze-stravy-jako-nakladk2 punkty
-
@spidelli Dyskusja delikatnie zmieniła tory 😉. Bo ktoś powyżej wysunął śmiałą tezę, że szerokie jest tak samo szybkie jak wąskie 🤔. Drogi kolego @spidelli. Absolutnie nie demonizuje turystyki szosowe, po prostu trenujący vs turysta, mogą mieć zgoła odmienne oczekiwania.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Siemka forumowicze. Mam dylemat. Potrzebuje roweru 70% miasto / 30 % las i chciałbym rozwijać prędkości 50-60 km/H Zastanawiam się nad : Riverside 920 https://www.decathlon.pl/p/_/R-p-329787 Kross hardtail KR Level 5.0 https://sklepmartes.pl/meski-rower-hardtail-kr-level-50-23krlvl50mblksil-kross?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwouexBhAuEiwAtW_ZxxTZ0xkdZCkr1i2iMpk13ZdiEAw9AdMKU0ajt2ngYB7xU07TpGEnZxoCtkEQAvD_BwE Lub nad https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy-giant-roam-disc-2-2024?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwouexBhAuEiwAtW_Zx7zjW4MwAHW545Njt_d97EniCgh0YYDxZb814M88gFFoIW6GG6LLDRoC584QAvD_BwE Za wszelkie sugestie i propozycje bardzo dziękuję 🤜🤛1 punkt
-
Obawiam się, że nie dostaniesz satysfakcjonującej odpowiedzi . Po 1 chyba nikt na forum na takich nie jeździł , po 2 to są słabe rowery i trudno je polecić . Pewnie jeżdżą i pewnie są zadowoleni właściciele takich pojazdów ale 4600 wystarczy na dość dobry zwykły rower , na elektryka to ciut mało . Ale ..... rowery z 2 pierwszych linków nie są z Decathlonu . Dec jest tu tylko ,,platformą sprzedażową " . Tych rowerów absolutnie bym nie polecił . Niewiele o nich można się dowiedzieć , przeczytać , a to co przeczytałem nie zachęca ( delikatnie mówiąc ) . Trzeci link dotyczy faktycznie roweru z Deca . I ten mógłby się nadać . Całość jest skromna ale sensowna . O silniku nic nie wiem , trzeba wierzyć w rozsądek projektanta ....Na pewno nie nadaje się do jazdy w górach ale na dojazdy czy do rekreacji na w miarę płaskim terenie powinien dać radę . Dodatkowym +sem roweru z Deca są 4 rozmiary ramy . Dobranie właściwego rozmiaru ma duże znaczenie dla wygody i przyjemności z jazdy .1 punkt
-
1 punkt
-
Taniej nie znalazłem: https://biostern.abstore.pl/opony-szosowe-conti-grand-prix-5000-all-season-700x35,c105,p10315,pl.html Zresztą u nich chyba zawsze są dobre ceny, bezproblemowa dostawa, dobry kontakt.1 punkt
-
Doceniam zachwyt Bo to nie jest łatwy eksperyment... Jeździ się naprawdę dobrze, o dziwo! Oczywiście, jak się na to wsiada to od razu czuć że przód/chwyt) jest za wysoko, bez dwóch zdań. Ale, jednak po kilku pierwszych kilometrach udaje się to wrażenie przezwyciężyć i nabyć odpowiednich odruchów. Da się tym dobrze i szybko jechać w terenie nawet bardziej niż grawelowym. Miałem wątpliwości duże co do podjazdów, ale okazały się niesłuszne. Przesunięcie ciężkości i tyle. Zjazdy też spoko. Pamiętajmy że to nie rower MTB, na single... To po prostu ma być wygodny rower na długie trasy, ale bez spiny. Odnośnie geo, to będę jeszcze modził, ale to jak już zainstaluje amor Paragon Gold z skokiem ograniczonym do 50 mm. Różnica będzie w wybieraniu nierówności, ale i może coś tam da się ugrać na wysokości. Później być może pokombinuję z podkładkami pod mostkiem. Zobaczy się.... Natomiast sama rama z tej bida stali, pospawana tak jak jest, jest zaskakująco wygodna. Kierownica to podróba Surly Corner Bar z aluminium, więc są tam szpeje MTB, a nie jakieś szosowe/grawelowe ety...1 punkt
-
Rower zwłaszcza szosowy wytrzymuje więcej ( nawet ot typowych xc) jak się niektórym wydaje. Ponieważ mieszkałem blisko, to Przytok był też swego rodzaju testerem sprzętu zwłaszcza kół w tym różnych konstrukcji. Jak widzisz na foto są Cosmic Elite S Mavica i one tam nawet nie drgnęły , podobnie jak widzisz rower, szosówka Terrain z Tesco któremu również nic się nie stało. Tego roweru po dziś dzień, ale na innych już kołach( również szosowych) używam do typowych łupanin , często na gonkach gravelowych , gdzie jest wszystko. Mam oczywiście karbonowego gravela( trochę do innych zastosowań), jednak najczęściej wybieram ten rower z uwagi na napęd( korba 50/34 w kompakcie, kaseta 11-30) i techniczne jak i dynamiczne zwroty akcji Standardowe koła zaplot 36h, szprychy nierdzewki ( inox) , 3 krzyże, nawet ręcznie zaplatane, na takich segmentach zawsze gdzieś tam się poddawały. Zaplot najlepiej mieszany na szprychach straight pull ze sprężynówki ( chyba, że koła przełajowe chinole, to można brać na klasycznych).1 punkt
-
Żeby porównanie było jakkolwiek miarodajne, to wypadałoby porównywać ten sam model opony, a przynajmniej taki sam rodzaj bieżnika. Zestawienie opony przełajowej z bieżnikiem terenowym, do gładkiej szosowej jest kompletnie bez sensu i w żaden sposób nie pokazuje różnicy na szerokości. To czysty absurd, żeby nie powiedzieć, że celowa manipulacja. Na wiosennych klasykach to zdaje się, że już to robi. Na typowych szosowych jeszcze kilka lat im zajmie przebicie 30mm. Moc nie ma żadnego wpływu na opory, to tylko i wyłącznie kwestia prędkości z jaką się jedzie. I tak i nie. Niby szersze mają większą powierzchnię ale to nie jedyny aspekt aerodynamiki. Liczy się jak szerokość opony zgrywa się z szerokością obręczy, widelcem i resztą sprzętu. Trochę przesadzony przykład: - wąska opona w szerokim widelcu niby ma mniejsze opory ale przepuszcza powietrze przez środek widelca co powoduje większe zawirowania i opory - szeroka powoduje że powietrze jest kierowane na zewnątrz widelca i lepiej się zgrywa z nogami, w efekcie mniej zawirowań i oporów Przy amatorskiej, niewyczynowej jeździe zdecydowanie bieżnik i mieszanka robią różnicę. Szerokość to już kompromis między wygodą, a wagą, dynamiką. W sumie najgorsze w tym wszystkim, że końcowe odczucia nie muszą się zgrać z teorią. Przerabiałem to w mieszczuchu, gdzie teoretycznie lżejsze, węższe, gładsze opony były subiektywnie wolniejsze, niż cięższe, szersze, z głębszym bieżnikiem ale na lepszej mieszance. Po prostu na tych drugich czułem się pewniej i na więcej pozwalałem.1 punkt
-
Poza bardzo starymi szosami retro przez wiele lat nie można było śmigać na rowerze z barankiem i szosowym ( współczesnym) secie oraz oponą "sport szosową" szerszą niż 26 a potem 28 mm . To że teraz takie możliwości są to tylko lepiej dla nas... trening na 35,32 czy 25 mm może być owocny... naprawdę wiele osób nie ma potrzeby łupać na 23 czy martwić się tym , że młode byki jadą grupką jak pociąg ekspresowy szybciej od nas. O ile geometria nie jest jakaś pokraczna to jazda po szosie nie jest zarezerwowana dla 25 mm maks... zresztą po nabąbieniu koła pod max preżer 35 mm pojedzie tak samo bez komfortu jak 23 mm, a strata na wadze czy oporze powietrza dla "niezawdnika" będzie marginalna... a wyporność na bardziej sypkim łączniku ciut lepsza. Nawet cyrkowe umiejętności nie wystarczą i czasem zagapienie czy nie wcelowany skok zniszczą obręcz także osoby jojczące na warunki nawierzchni zawsze lepiej gdy sprawią sobie szersze gumy, świat się nie zawali.1 punkt
-
Bo zamiast się wyjeździć i wytrenować wiele aspektów w tym wytrzymałość to idzie się na łatwiznę typu laczek niemalże jak w motorze i ciśnieniu żadnym. Rowery muły, że dobrze zaje..ć z tego nie idzie. Kiedyś ( może i nadal jest) był wyścig w PL bliźniaczy do znanego wszystkim P-R, dystans krótszy i sektory z otoczaków stanowiły podjazdy z tego co pamiętam 6 km, był to wyścig szosowy xD , aczkolwiek dopuszczano w późniejszym okresie rowery z szerszym laczkiem ( cx, a później gravele) , jednak z szosami nie miały one najmniejszych szans. Ludzie naginali na 23c i nawet nikt z nas nie gadał, że telepie. Szedł ogień, że wióry leciały.1 punkt
-
@creampie kupiłem Roama 1 dzisiaj. Jestem mega zadowolony! Jest jak coś w Immotion Wrocław na Pilczyckiej 57 jak i na ich stronie1 punkt
-
Nowe linki stara cena 55zł🙂 Allegro: https://allegro.pl/oferta/uszczelniacz-mleko-tubeless-do-opon-rowerowych-1-l-15570651311 OLX: https://www.olx.pl/d/oferta/uszczelniacz-mleko-tubeless-do-opon-rowerowych-1-litr-CID767-IDKONvv.html?bs=olx_pro_listing1 punkt
-
Do tego polecam sobie jeszcze włączyć nakładkę CyclOSM + oznaczenie szlaków rowerowych.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Trochę majowego kręcenia. Lekki niedosyt pozostał. I trochę majówkowego skręcania i rozkręcania. Próba zmiany z 3x8 na 1x12. Niestety ale shimano nie chce do się dogadać z kasetą z chin. Na sramie ten problem nie występuje. Stary napęd, który przejechał w sumie z 500km. Pozostała jeszcze do zmiany przednia klamkomanetka. Wymiana zajechanego napędu. W sumie dokupiłem tylko zębatkę na alliexpres za 12zł resztę już miałem. Przy okazji serwis piast został zrobiony. Przed smarowaniem kręciły się baaardzo ciężko. Tutaj był test napędu. Stara linka i kawałek starego pancerza połączone z przerzutką, żeby sprawdzić czy wszystko będzie działało tak jak powinno. Smar ŁT-43 nie polecam w sprayu chyba, że ktoś chce mieć wszystko wkoło nasmarowane. Niestety ale nie miałem swojego zestawu smarów i używałem to co dostałem. Przy okazji wjechały nowe opony. Stare już były łyse. Ciekawe ile te wytrzymają. Taka ciekawostka. Kaseta z alli taka sama jak w drugim rowerze 11-50. Przerzutka sram sx z manetką nx lepiej sobie radzi z tą kasetą niż zestaw shimano xt [przerzutka], slx. [manetka]. Stare manetki i przerzutki I zajechany napęd. Szkoda tylko, że nie mam fotki zjechanych zębów na korbie. Dzięki temu pozbyłem się już dwóch kompletów napędów. Trzeba pozbywać się zapasów , żeby zrobić miejsce na nowe.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Próbowałem z telefonem bo po co dedykowane urządzenie nawigacyjne do roweru. Pamiętam że krótko tak jeździłem bo mnie to niemiłosiernie drażniło i wkurzało. Duża bryła na kierownicy w razie upadku raczej by nie wytrzymał, powerbank wozić jeszcze dodatkowo tym bardziej jak dla mnie bez sensu. Akurat komputerek do tego możliwość wgrania mapy i jazdy po śladzie oraz inne statystyki to jest to co mi właśnie pasuje. Każde inne rozwiązanie wcześniej czy później w moim przypadku umarło. Dedykowany komputerek do tego jeszcze z mapami i możliwością zmiany trasy bo sobie przeliczy nowy ślad to jest to. Ja mało jeżdżę wokol komina często biorę trasy ok 100 km i w coraz to innym terenie. Czasami wyjazd gdzieś 100 i więcej km od domu to także urządzenie chyba najlepiej wypada. A do 1000 zł to spokojnie można garmina 530/840. Mam już 1.5 roku działa to bardzo dobrze nie zawiesza się. Odporne na wodę, kurz, wstrząsy co chcieć więcej..1 punkt
-
Przerzutka przednia 105 5800 nie jest kompatybilna z korbą od 105 R7000. Chyba że posiadasz przerzutkę 105 5801 która ma taką samą konstrukcje co przerzutka przednia R7000.1 punkt
-
1 punkt
-
Przewrócisz się jeszcze nie raz zanim się nauczysz. Opiszę Ci swoją przygodę z początków jazdy w SPD. Dojechałem do świateł, zatrzymałem się, po czym gleba. Na przejściu stały dwie dziewczyny. Usłyszałem jak jedna mówi do drugiej - niby sportowiec a po pijaku jeździ1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Bo to urokliwe miejsce, dlatego panorama. Stara tama na rzece Mienia.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Patrzcie co spotkałem! Bóbr kur...na! Ja pier...papier jakie bydle! Bober!1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
