Skocz do zawartości

[Napęd] Problem z samo kręcącymi się korbami po serwisie bębenka i wymianie łańcucha


Rekomendowane odpowiedzi

Witam zabrałem się za serwis bębenka piasty oraz wymiane łańcucha .Po wymianie łańcucha kręcąc korba roweru na najcięższym  biegu i puszczeniu napęd samoistnie się kręci.
Jakieś pomysły co może być przyczyna?

Napęd 1:9

Przerzutka Shimano Zee

Korba Shimano Deore

Kaseta Shimano Deore

Łańcuch Shimano HG-93

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Mihau_ napisał:

Za dużo/za gęsty smar na zapadkach bębenka

Nie ma szans ze chodzi o smar, używam bardzo rzadkiego smaru po kilka kropel na zapadkę.

1 godzinę temu, cervandes napisał:

Albo jeszcze jedna opcja - pogubione podkładki, przez co zlikwidowany luz do tego stopnia, że bębenek zakleszcza się na kulkach i nie kręci przez opór.

Spróbuje rozebrać i poskładać bębenek na nowo sprawdzając czy czego się brakuje.

A jest opcja powstawania tego np przez luźny łańcuch?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzadki smar, czy to będzie Shimano, czy DT, czy nawet jak ktoś wleje zielonego Finisha WET, nie spowoduje sklejenia się zapadek do wewnętrznego korpusu. Przy prostych konstrukcja bębenków (  kulki i 2 zapadki) trzeba sporo nawalić ŁT42/3 żeby to kleiło na tyle, by powstał tego typu problem.

Ale:

Jeżeli to jest jakaś budżetowa piasta typu właśnie kulki i 2 zapadki, to przyjrzałbym się samym zapadkom , czy nie mają już wżerów,. Jeżeli tak to bym je spolerował, bo właśnie dzięki tym spowodowanym  pracą na zewnętrznym korpusie, na nim się po prostu klinują. W budżetowych piastach, bywa, że mają różne wymiary ( za duże), bywa że są z podłego materiału  i szybko się zużywają i łapią wżery. W przypadku bębenków na łożyskach maszynowych, bądź Mavica ze ślizgiem zguba jednej podkładki dystansowej  spowoduje taki efekt. Taką podkładkę w razie czego można sobie ostatecznie dorobić z puchy po piwie, bądź innego materiału

Edytowane przez kaido2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosty test - rozgrzej. Suszarka na 5 minut i ogrzej kasetę, bębenek. Wsiądź i przejedź się. Jeśli nadal będzie się kleiło - to moim zdaniem brak podkładek. Jeśli nie będzie - przyczyną będzie zbyt gęsty smar, który w temperaturze około zera klei bardziej niż potrzebujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
Godzinę temu, kaido2 napisał:

Rzadki smar, czy to będzie Shimano, czy DT, czy nawet jak ktoś wleje zielonego Finisha WET, nie spowoduje sklejenia się zapadek do wewnętrznego korpusu. Przy prostych konstrukcja bębenków (  kulki i 2 zapadki) trzeba sporo nawalić ŁT42/3 żeby to kleiło na tyle, by powstał tego typu problem.

Ale:

Jeżeli to jest jakaś budżetowa piasta typu właśnie kulki i 2 zapadki, to przyjrzałbym się samym zapadkom , czy nie mają już wżerów,. Jeżeli tak to bym je spolerował, bo właśnie dzięki tym spowodowanym  pracą na zewnętrznym korpusie, na nim się po prostu klinują. W budżetowych piastach, bywa, że mają różne wymiary ( za duże), bywa że są z podłego materiału  i szybko się zużywają i łapią wżery. W przypadku bębenków na łożyskach maszynowych, bądź Mavica ze ślizgiem zguba jednej podkładki dystansowej  spowoduje taki efekt. Taką podkładkę w razie czego można sobie ostatecznie dorobić z puchy po piwie, bądź innego materiału

Piasta to Novatec d042sb-sl kiedyś już ten problem u mnie wystąpił ale za nic nie pamietam jak go wtedy rozwiązałem.

I jestem pewny ze nie chodzi tu o smar w bębenku.

Edytowane przez Skotix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smar nie , a brak podkładki między bębenkiem a łożyskiem.

Za mocno dociągnięty bębenek łapie za uszczelnienie łożyska, bądź krawędź korpusu w piaście. Dołożyłbym  jedną cieńką podkładkę miedzy rolką łożyska na osi piasty, a korpusem bębenka  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam te same piasty i miałem taki problem. U mnie było winne zardzewiałe łożysko w bębenku, zapewne po wypłukaniu smaru po myciu myjką. Po wymianie łożysk w bębenku (są dwa) problem zniknął. 

vbHDzpA.gif

Edytowane przez no1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat może się komuś przyda. Kolejny powód zaciągania łańcucha:

Mocno zużyta bieżnia zapadek a do tego same zużyte zapadki bębenka, które się spłaszczyły na końcach tworząc haczyk- co widać na zdjęciu nr2. W dwóch miejscach na bieżni zapadek wykryłem że zapadka łapie bieżnie i ciągnie łańcuch do przodu bez pedałowania. Spiłowałem zapadki (zdjęcie nr2) na płasko. Na sucho wszystko działa, jazda testowa za kilka dni.

nr1

p7yOMhe.jpeg

nr2

N1Erdbw.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...