Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 07.08.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
7 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
3 punkty
-
Jak ktoś chce czegoś cienkiego, to są takie "koronkowe" Evoc Lite Touch - jak dla mnie styl bardziej kobiecy (a mam takie - na zdjęciach nie było widać tych prześwitów, więc wziąłem ). Co do jazdy na MTB w rękawiczkach, to przydają się one w tzw. krzakach - zawsze dłonie trochę mniej oberwą kolcami, czy pokrzywami.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
@1938...tracisz koło bo jesteś wolny i nie generujesz odpowiedniej mocy. Trenuj więcej lub mądrzej. Mam wrażenie, że podążasz błędną droga na którą sam się kiedyś złapałem. Sprzęt pomaga , ale podstawa to trening. Chcesz wydawać kasę to wydaj ją na trenera, a na przyszły sezon noga będzie lepsza bo w tym niewiele już podciągniesz. Po drugie w obecnym rowerze masz kompakta więc na zjazdach będą tobie odchodzić, na płaskim pow. 45kmh też...ale w obecnym rowerze jedyna sensowna inwestycja tak jak pisałem to koła/opony. Wywal te 32c i kup 25 lub 28c...corsa next nie jest szybka sama w sobie, włożysz pirelli p zero race, conti gp5000 s tr, maxxis high road, v. corsa pro i będzie szybciej. Tutaj zyskasz sporo. 32c założyłbym na Piekło Przytoku, Rewalskie Piekło Północy, Strade Bianche, Paris Roubaix amatorów. Jeśli chodzi o koła nie kupiłbym żadnych z nich. Jeśli miałbym kupować to z hooklessa tylko Gianta slr1, Cadex, z chinola CSC, Elitewheels, z polskich Evanlite. Na płaskie spokojnie stożki 50mm wystarczą, ale jak masz w planach góry to nie pchałbym się w nic powyżej 40mm. Ja mam 42 i jak mi ostatnio na zjeździe z Sokolca zawiało (ten zjazd był wczoraj na TdP) to myślałem że się skicham przy 70kmh. Giant bo idzie kupić nowe w dobrej kasie ściągnięte z nowych rowerów (...no ale hookless i tylko tubuless), CSC, Elitewheels bo tanie i dobre jak za tą kasę (Csc ma czasami problem z piastami z ratchetem), Evanlite bo są mega dobrze zrobione, serwis mega dobry, jak coś się stanie to masz dobre wsparcie posprzedażowe. Lepsze niż CsC. Ale nie tanie. Co do szerokości to ja mam 19,4 wewnętrznej i 24 zewn. i raczej 28c to max co bym tam włożysz. Przy szerszej feldze (25-28 zewn.) i oponie np.28c masz ładnie ułożona aerodynamicznie oponę i felgę. Przy prędkości 30-35kmh nie wyczuwalne, ale pow.45kmh na płaskim , ostrych zakrętach , zjazdach w górach czuć , że to pracuje lepiej. Obecnie mam założone na jednym komplecie 24 zewn. felga plus 25,5mm opona, na drugim felga 23 zewn.plus 28c...na drugim komplecie jest lekka żarówa i na szybkich zjazdach jednak ten 25c pracuje lepiej , ale to też może być kwestia felgi. Plus taki, że koła plus opony możesz sobie zawsze przełożyć do nowego roweru, a tego opchnąć na starym secie. Albo stary set zostawić jako zimowy/treningowy....2 punkty
-
@szajbna Takie zboczenie, kupiłem stare auto do wożenia rowerów i nie ma strachu przed samodzielnym grzebaniem2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Bo wpłynąłem na suchego przestwór ocenu, wóz nurza się w zieloność i jak łódka brodzi...2 punkty
-
Zachód słońca w okolicach Rio De Janeiro. Na pierwszym planie brazylijski las deszczowy, z tyłu, na tle słońca, największa na świecie rzeźba roweru full suspension. Jezuska już nie mają największego, to poszli w innym kierunku. A to co widać na górze to nie liście, a opad z chemtrails rozsianych przez rejsowy samolot Pcim Dolny - Pcim górny, z międzylądowaniem właśnie w Rio.2 punkty
-
1 punkt
-
@RabbitHood Oczywiście chodziło o 401 - 410 to przecież piasty Co do i-Spec, to może fajnie pod względem kompaktowości/zajmowanego miejsca na kierownicy, ale jednak minus przy ustawianiu pozycji manetki i klamki - jak są oddzielnie, to zawsze można minimalnie skorygować ich ustawienie względem siebie.1 punkt
-
1 punkt
-
Te napędy jedno-rzędowe rzeczywiście są tańsze, ale bynajmniej nie dla klienta końcowego a dla producenta: jedna przerzutka, jedna manetka, jedna linka, szybszy i tańszy montaż, a suma summarum za rower z napędem 1x płacisz 50% więcej niż za podobnej klasy z napędem 2x1 punkt
-
@spidelli gdzieś na którymś programie moto obiło mi się o oczy ....... "Warsztat klasyków " 😉😁 @szajbna dziś "tur" walił przez twoje rejony .1 punkt
-
Przejście z dwukilowych gniotów np na karbonowe CSC to jest przepaść. A propo CSC1 punkt
-
Zasadniczo 76 zł to jest świetna cena, ale jak zobaczyłem, że chodziły chyba jakoś po 40/50 - coś tam zł to już nie dam rady tego odzobaczyć A że zupełnie nie śpieszy mi się, i na razie i tak położyłbym je na półkę to chętnie kupię taniej1 punkt
-
1 punkt
-
Od lat jeżdżę na ramach karbonowych, też w enduro. Karbon ot tak nie pęka 🙂 jak już się tak przywali, że jest problem to w alu też pewnie by był. Zaletą karbonu jest możliwość bezproblemowej naprawy de facto każdego rodzaju uszkodzenia. Mojego Oiza już dwa razy łatałem, wadą jest że taka naprawa to stosunkowo droga impreza.1 punkt
-
Dobrze kolega wyżej prawi, jak musisz taniej to nawet senatore V2 będzie lepszy od tych na wolnobiegach. Względnie Spartacus premier 3.0 Dla osoby nie mającej dwóch lewych rąk do rowerodłubania, zawsze lepszą opcją będzie zakup roweru crossowego i dołożenie na własną rękę bagażnika/ błotników i co tam jeszcze chcesz np do takiego kandsa canavaro1 punkt
-
@zekker o ja aleś poleciał! Całe dzieciństwo słuchałem Lata Muminków, z winyla zostały wióry:)1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Bo dawno mnie nie było, a działo się, pierwszy urlop z rowerami, Góry Stołowe, Orlickie Hory, okolice Kędzierzyna-Koźla, fotek sporo, ale postanowiłem wrzucić sztukę współczesną1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Gdzie bursztynowy świerzop, gryka jak śnieg biała, gdzie panieńskim rumieńcem dzięcielina pała, A wszystko przepasane, jakby wstęgą, miedzą Zieloną, na niej z rzadka czarne Treki siedzą.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Gdzie diabeł mówi dobranoc, a komary i końskie muchy radośnie bzyczą w rytm piosenki "Jak się masz kochanie".1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Grupy XT i XTR z serii M780 i M980 normalnie były produkowane z opcją 40-28 Nie ma nic w złego w napędzie 1x i jest to bardzo dobry napęd dla zawodników, zwłaszcza jak ma się kilka kaset i kilka zębatek do korby, za każdym razem można sobie dopasować rower do terenu i mieć tylko te przełożenia, które są potrzebne. Problem pojawił się, gdy wmówiono "zwykłym" klientom sklepów, że trzeba kupować takie rowery bo tak jest dobrze. Ze zwykłego, wszechstronnego MTB zrobiono wyspecjalizowany sprzęt tylko do jazdy w terenie, najlepiej zawieźć go samochodem na miejsce i tylko tam jeździć bo tylko do tego on jest. A dalej to już poszło z górki - ramy nie mieszczące większych zębatek, brak możliwości przykręcenia przerzutki, brak miejsca na mocowanie przewodów itp. Oczywiście zaraz w brakującą lukę wynaleziono gravela czyli szosę z grubszymi oponami i napędem rodem z MTB. I tak, zamiast zwykłego MTB hardtail, mamy MTB tylko w teren i gravela do jazdy 50/50 "na twarde drogi z nutką terenowej zabawy" czy jak to tam jutubery reklamowały Sam zostałem przy starej szkole, mam korbę 38/26 i kasetę 11/36. Nie startuję w zawodach, nie liczę kadencji, tętna, nie ścigam się z innymi na ułamki sekund. Jestem zwyczajnym rowerzystą, który chciał mieć rower do pojeżdżenia w terenie w weekend i do pojeżdżenia szybciej asfaltami godzinkę przed pracą albo wieczorem po pracy. I takich ludzi z takimi potrzebami jest sporo tylko teraz nie daje im się wyboru jeśli chcą coś lepszej klasy, powiedzmy od Deore 😕 Bo nawet jak grupa jeszcze oferuje takie napędy, to ram już zbytnio nie ma...1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00