Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 30.07.2025 w Odpowiedzi
-
10 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
Gdzie bursztynowy świerzop, gryka jak śnieg biała, gdzie panieńskim rumieńcem dzięcielina pała, A wszystko przepasane, jakby wstęgą, miedzą Zieloną, na niej z rzadka czarne Treki siedzą.8 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
To żeś teraz zadał pytanie Ja ci powiem - pewnie, że brać 1x. Kilku innych powie - że nie brać 1x.3 punkty
-
3 punkty
-
Błotniczek coby do pracy z mokrym tyłkiem nie przyjeżdżać 😁 I nowe nakrycie głowy:3 punkty
-
Rozważ wymianę napędu na Cues 10s. Pchanie 12s do elektryków z silnikiem centralnym to chory pomysł. A tak w ogóle to z jaką kadencją jeździsz ? Może z bardzo niską i stąd zużycie najmniejszych koronek.2 punkty
-
Witam, udało mi się w końcu dorwać samą ramę Bombtrack Beyond i będę to próbował złożyć tylko potrzebuje pomocy i porady czy komponenty będą do siebie pasować. https://www.bombtrack.com/gear/p/beyond-frameset-24 1. Jeśli chodzi o osprzęt to tutaj zakupiłem po prostu gotową grupę GRX 820 1x12 2. Nie bardzo wiem jaki suport będzie pasował, zamówiłem ten - https://www.centrumrowerowe.pl/suport-rowerowy-shimano-xtr-sm-bb93-pd10122/?v_Id=61821 3. Koła będą gotowe z Lemonbike pod osie w ramie i tutaj powinno pasować z tarczami pod 6 śrub https://www.centrumrowerowe.pl/tarcza-hamulcowa-hope-floating-pd26676/?v_Id=224513 4. Łańcuch - tutaj chyba też nie ma filozofii i będzie pasować? https://www.centrumrowerowe.pl/lancuch-kmc-x12-waxed-aurora-pd45398/?v_Id=244784 5. Stery, brałem na czuja coś takiego https://www.centrumrowerowe.pl/stery-zintegrowane-1-1-8-1-1-2-tapered-cane-creek-40-series-is42-is52-short-pd10206/?v_Id=99304 6. Sztyca 27.2 mm o długości 400 ale w bombtracku widziałem że sam zacisk mają 29.8 mm, ja zamówiłem zacisk 27,2 mm - będzie to grało? 7. Czy ten pancerz będzie pasował do linki od przerzutki aby nadał kolor? https://www.centrumrowerowe.pl/linka-przerzutki-z-pancerzem-jagwire-1x-pro-shift-pd21567/?v_Id=137297 8. Podkładki dystansowe , są uniwersalne czy też trzeba dobierać? Zamówiłem takie https://www.centrumrowerowe.pl/podkladki-dystansowe-chromag-spacers-kit-pd36422/?v_Id=202915 Może ktoś na to zerknąć i zobaczyć jeszcze o czym ewentualnie zapomniałem i co byłoby wymagane z tych mechanicznych części?1 punkt
-
Hej, mam prośbę do zainteresowanych osób. Prowadzę swój kanał na YouTube i ktoś podrzucił mi pomysł, żebym stworzył cykl filmów, w których dyskutuję o Waszych rowerach. Ameryki nie odkrywamy na nowo, ale w sumie jest przy tym dobra zabawa 🙂 Jeśli ktoś chciałby przesłać zdjęcie własnego roweru/rowerów - śmiało! Poproszę o mail na kontakt@serwisbajka (lub punkxtr@gmail.com) z opisem Waszego sprzętu, słowem od Was na jego temat i tytułem wiadomości "Film". Jest pełna dowolność w doborze rowerów, akcja nie jest ograniczona czasowo. Możecie wysłać coś dziś, jutro, za miesiąc, w przyszłym roku. Z góry dziękuję! A tutaj pierwszy odcinek:1 punkt
-
@bubulin Powyżej 40 km/h będzie bo do gry wchodzą opory aerodynamiczne. Opory toczenia nie zależą od szerokości ale m.in. od mieszanki gumy o czym zresztą pisałeś wcześniej i o czym można się przekonać na linkowanej przez Ciebie stronie Bicycle Rolling Resistance. Nie wiem o jakich rozbieżnych opiniach piszesz. Opony z dętkami tpu i lateksowymi są "szybsze" niż z butylowymi bo są mniejsze tarcia między dętką a oponą (lateksowa jest jeszcze szybsza niż tpu, a może odwrotnie, nie pamiętam, ale kosztuje kilka razy więcej). Jedyną wadą dętek tpu jest to, że trzeba je częściej dopompowywać bo powietrze jakby ucieka ściankami Opony drutowe są robione z taniej gumy, która często nie trzyma tak dobrze w różnych warunkach, zachowuje się jak plastikowa i nie bez przyczyny nazywana jest "kartoflakiem" Koła nie musisz zmieniać a 130 zł za oponę to nie jest dużo, tyle kosztują w miarę dobre opony w odróżnieniu od tych drutowych "kartoflaków" poniżej 100 zł. Ja bym chyba jednak wybrał te Hardpacki bo rozmiar 2,0" wg mnie bardziej pasuje do roweru mtb1 punkt
-
To było pytanie: czy jest sens zmieniać czy nie i dostałem na nie odpowiedź, że nie ma bo kombinacja mocnego silnika + napęd 12s z małymi zębatkami będzie powodował taki efekt. Wszystkie osobiste przytyczki o tym, że mam nauczyć się po 50tce jeździć z kadencją 75, że zły rower wybrałem itd są naprawdę niepotrzebne i świadczą tylko o tym, że ktoś ma małego i chce dogryzając innym lepiej się poczuć. jak dla mnie temat zamknięty1 punkt
-
1 punkt
-
Nie wiem czy akurat ten tarp z linka to najbardziej optymalna opcja (bo nie jest po prostu prostokątny) ale tarpy są teraz bardzo modne wśród bushcraftowców i rowerzystów wyprawowych czy ultramaratonowych jako alternatywa dla namiotów bo po prostu zajmują mniej miejsca i są lżejsze, rozpina się je między drzewami, do tego hamak, śpiwór i romantyczna noc na świeżym powietrzu gwarantowana Tu masz sposoby rozbijania tarpa: https://militaria-blog.pl/outdoor/sposoby-rozwieszania-tarpu-8-rodzajow-zadaszenia/ Nawet widziałem gdzieś jak rozbić tarpa z wykorzystaniem roweru jako stelażu, tu jest jedno z nich ale nie mogę teraz na szybko znaleźć więcej:1 punkt
-
Kupiłem najlepsze co na mój obecny stan wiedzy mogłem kupić. Podium nierdzewny, termiczny, 650ml + zatyczka. Zależało mi na nierdzewnym bidonie, bo czy woda z bidonu śmierdzi plastikiem zależy od ilości ile bidon puszcza tworzywa do wody, a nie czy w ogóle puszcza, a ja nie chcę mieć z tym nic wspólnego. Raz, że to mnie odrzuca, a dwa, że chyba nie zdrowo. Na papierze waży 300g i trochę mnie to martwiło, ale w rękach wydaje się być naprawdę lekki jak na to na co się nastawiałem. Zatyczka to śmiech na sali, bo kosztuje multum. Poza tym to chyba greenwashing ma tu miejsce, bo jest reklamowany jako produkt z recyklingu i jak się przyjrzymy to dodatkowo wpuszczono sztuczne niebiesko białe drobinki, żeby imitowało... no nie wiem... śmieci z recyklinkgu? Co za głupi świat. Swoją drogą ciekawe ile wytrzyma ta zatyczka, bo z własnych obserwacji wiem, że materiały z recyklingu są gorszej jakości, ale tutaj może po prostu jest eko ściema, więc w sumie dobrze by wyszło.1 punkt
-
@PawelW84 zrobię fotki jak będę w domu. A co do Park Toola i "automatycznego " wyznaczania osi to Ciebie rozczaruję . To tak nie działa . Po nastawie pod konkretną oś centrownicę kalibrujesz odpowiednim szpejem i dopiero zakładasz koło do zrobienia.1 punkt
-
@KNKS jeżeli chcesz to ując bardzo precyzyjnie to tak, jest wiele zmiennych i efekty różne co dzisiaj właśnie w tej dobie tych precyzyjnych pomiarów mocy i czujników jasno widać i można dobrać optimum pod danego zawodnika , to jest to o czym napisał @uzurpator że ludzie w związku ze swoją budową mięśniową mają "talent " do kręcenia na niskim obrocie w sile, albo bardzo wysokim w kardio na niskim obciążeniu. Ja poruszyłem tylko sam fakt, że jeżeli jesteś w stanie jechać na wysokiej kadencji w sile to pojedziesz szybciej i pod te kryteria nas przygotowywano w całorocznym procesie szkoleniowym. Jedni mogli, inni nie i to była ta przewaga, że wystarczyło dokręcić kilka obrotów na tym samym ciężkim przełożeniu co rywal z tyłu i zrywałeś go z koła, chyba że nadrabiał kardio na bardzo wysokim obrocie z miększego( bo tacy też byli) .1 punkt
-
No fakty są takie, że producenci wyczuli pismo nosem, tzn, że ludzie korzystają z elektryków enduro/AM do jeżdżenia nie tam, gdzie te rowery jeżdżone być powinny. Więc sprzedają te same rowery, tylko z bardziej cywilnymi oponami. Tyfon ma akurat sporo racji. To nie zmienia faktu, że masz rower z mocnym silnikiem, tycią przednią zębatką, który wykorzystujesz poza górami ciągnąć dużą przyczepkę. Będziesz zarzynać napęd i XTR tutaj niczego nie zmieni. Tzn zmieni - będzie jeszcze drożej.1 punkt
-
Ty masz chyba Thule robiony przez Hydrę . Bo są wersje bida nie wiadomo przez kogo robione co się inaczej niż przez siła razy gwałt / cięcie nie da rozczłonkować. W twoim powinno się dać ale jest to jednorazowy wybryk. Możesz po wyciągnięciu zamontować zestaw szybkozłączki Hydry. A wyciągasz w swoim przez mocne wytarganie z gniazda aż te uszczelki wargowe puszczą. Hydra dla wielu robi bukłaki między innymi dla Evoca, Ospreya itd. dla tego pasują części zamienne bo są uniwersalne.1 punkt
-
zadzwoń albo napisz do szybkierowery.pl kolesie kumaci są...będziesz miał 100% pewności.1 punkt
-
Ta centra PRO o której myślisz to totalny szajs. Mam taką jednoramienną Feedbacka i została zdegradowana jako uchwyt koła na czas serwisu "całości " żeby się nie walało pod nogami . Bitul też nie jest święty i żeby nadawał się do roboty z kołami trzeba mu poświęcić sporo czasu. Wielki plus dla niego za ogromną sztywność. Ale jak go stuningujesz to zamienia się w jedną z lepszych centrownic na rynku.1 punkt
-
...jak Ty to wyliczyłeś z ciekawości zapytam??? Może i liczby na papierze będą się zgadzać...ale praktyka mocno Ciebie zaskoczy. Może jakbyś jechał po autostradzie prostej jak w USA bez wiatru z boku czy przodu to wyszłoby podobnie. U nas takich prostych nie ma...są zakręty po którym taki rower musisz rozkulać, małe hopki które trzeba pokonać praktycznie wszędzie. U mnie między lekkim tcr'em a giantem contendem ar (szosowe sety) różnica 1-2kmh. Dla wycieczkowicza niby nic, dla mnie dużo. Zejdźmy jednak na ziemię-kolega ma budżet jaki ma i tyle. W tej opcji pozostaje alu+ tiagra. Z tanich road+ to mi felt vr40 za ok.4300zł wychodzi. Reszta road+ na tiagrze i hamplach hydro to już pow.5k. Poza tym 32c jest wystarczająco szerokim papciem żeby sobie z kiepskimi asfaltami poradzić. Zakładanie szerszych opon do ujeźdżania po asfalcie jest dla mnie bez sensu. Szczerze to 28-30c jest złotym środkiem. 35-38c na szutry już lepsze, ale żeby to dobrze trzymało to już trzeba iść w coś z bieżnikiem co zamuli na asfalcie....wszystko z własnego doświadczenia.1 punkt
-
"Do 10tys" to raczej nie ta Sensa za 11+. Jeśli wersja z alu kołami wyjdzie poniżej 9kg z pedałami to też bym się zdziwił. Jeśli ma być Di2 to ten Trek też odpada. Jest to też "Rozmiar 60 cm dedykowany dla 185-196cm" a używana Orbea ma "Bike fitting na 170cm". Szykujesz się na operacje skracania czy wydłużania? Karbon, do 10k i Di2 to raczej tylko używane, tylko czy chcesz ryzykować 10k kupując rower od jakiegoś typa na OLXie?1 punkt
-
Zmień ustawienie bloków pod kątem w jakim się ustawia prawa stopa . Możesz wypróbować jadąc manewrując stopą od siebie lub na odwrót . Skrzypienie w pewnym ustawieniu powinno ustąpić.1 punkt
-
2-ka jest lepsza jeżeli chodzi o napęd. Przez zamontowaną kasetę podjedziesz pod dużo większe górki niż przy 1-ce. Obstawiam, że bardziej pochylona niż w Kentfield.1 punkt
-
Zachowując stały moment obrotowy i zwiększając średnią prędkość kątową (kadencję) zwiększa się moc. P = Mω1 punkt
-
Taa zwłaszcza najlepiej full enduro do ciągnięcia przyczepki i tony szpeja z prędkościami amatora na ścigackiej szosie Ano tak zapomniałem ortopeda tak doradził... Idz ponownie na wizytę i niech ci doradzi w kwestii napędu jak tutejsze forumowe wypowiedzi ci nie pasują.1 punkt
-
@nielka Tutaj jest ST2 w twoim budżecie https://allegro.pl/oferta/rower-miejski-marin-kentfield-st-2-rozmiar-s-oliwkowy-1x10-2025-17732314530 Pozycja bardzo komfortowa to jest taki kanapowiec, na postojach można opierać się nogami nie ściągając tyłka z siodełka. Edit: a nie ty jednak potrzebujesz M'ki, tutaj zielony ale nieco drożej https://allegro.pl/oferta/rower-marin-kentfield-2-st-m-najtaniej-w-pl-174642640481 punkt
-
@smw44199 Po nogach to lecą z przedniego koła, tu nawet pełny błotnik w 100% nie uchroni, buty zawsze jako pierwsze będą mokre. I tak się przebieram w pracy więc jak buty czy nogawki trochę zmokną to nie ma wielkiego problemu, gorzej jak gatki przemokną i się później siedzi na mokrym tyłku. Kupiłem wcześniej pełniejsze błotniki ale ta poprzeczka w tylnym trójkącie jest za blisko opony i nie wchodziły, przycierały. Oryginalnie w tym rowerze były 35c, ja teraz mam 40c, może to jest powód. Generalnie chciałem coś szybko demontowalnego bo na codzień jeżdżę bez błotników a ten w testach na jutubach świetnie chronił tyłek i plecy1 punkt
-
@Greg1 nie wiem, jakoś umknęła mi ta produkcja 😉 @100lar3k nie, jest pełna dowolność. Osobiście wolałbym nawet nowe 😉 Masz fajną szosę, MTB, e-bike'a, trekkinga, whatever - możesz śmiało słać mail. Pierwszy film był o retro ze wzgl. na prośbę widza o taki zakres dat1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Dobre smarowanie, kaseta deore, łańcuch XT i przede wszystkim jazda na wyższej kadencji, co zmniejsza siły a obciąża większe zębatki, które więcej zniosą.1 punkt
-
1 punkt
-
Gdzie diabeł mówi dobranoc, a komary i końskie muchy radośnie bzyczą w rytm piosenki "Jak się masz kochanie".1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
@burz Co ty gadasz 32 kg to wcale nie jest cieżki jak na rower ze wspomaganiem elektrycznym. Spokjnie do podniesienia. Nie słuchaj go idz do sklepu i przetestuj i spróbuje schować do auta.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00