Skocz do zawartości

Ranking

  1. spidelli

    spidelli

    Użytkownik


    • Punkty

      10

    • Liczba zawartości

      5 944


  2. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      10

    • Liczba zawartości

      11 056


  3. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      4 732


  4. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      1 210


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 18.02.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo przed zjazdem, konieczna sesja 🙂
    7 punktów
  2. Bo w końcu było biało i czysto
    5 punktów
  3. 5 punktów
  4. Multitool na bogato i bębenek Microspline do Novatec D792 (na razie trafia do szuflady i czeka na resztę ekipy + temperaturę zewnętrzną sprzyjającą wystawieniu warsztatu na balkon). Swoją drogą, obsługa klienta w sklepie Novateca 10/10, polecam cieplutko
    3 punkty
  5. @Ogienwlesie I sztycę wyjmij, czy nie jest zapieczona - rzut oka w podsiodłówkę też Ci co nieco powie, ruda tam będzie na bank, pytanie ile - jeśli będzie odchodzić płatami, no to problem. jeżeli tylko nalot, to nie ma się czym przejmować. W howitzerach chyba da się wymienić łożyska o ile dobrze pamiętam? Tu byś musiał poszperać w internetach. Skup się na tylnej piaście, czy nie zaciąga łańcucha przy jeździe wolnej, czy zapadki nie przeskakują. Piasty w fatach to najbardziej problematyczny moim zdaniem element. A poza tym - to jest taki odpowiednik nokii 3310, więc jak zrzucisz go z 10m to sprawdź czy asfalt cały, bo rowerkowi raczej nic nie będzie @kipcior idź se może o stopniowaniu kaset gdzieś podyskutować, bo ewidentnie nie czujesz ducha tego wątku Cena - wiadomo, negocjować warto. Koleś raczej nie ma wielu chętnych, więc możesz udawać niedostępnego Możesz użyć argumentu serwisowego jak najbardziej, zwłaszcza jeśli rower wyspiarski i nie był ruszany od tamtego czasu, to pewnie napęd wymaga conajmniej interwencji, a i łożyska pewnie pierwszej świeżości nie są. No i tu już temat rzeka, bo koszty zależą od tego co robisz sam, a co zlecasz. Ale ja bym próbował zejść poniżej 3500 używając tych właśnie argumentów.
    3 punkty
  6. Bo ta droga to pięć nowych, zimowych squadratinhos'ów
    3 punkty
  7. Dobra kupione rower wygląda zacnie nigdzie rdzy Piasta z tyłu to deore nie mogę zdjęć wrzucić bo pokazuje mi że są za duże wracam do Chałupy jestem zadowolony jaram się jak młody jutro go obcykam i się pochwalę 🙂
    2 punkty
  8. Rozumiem, to faktycznie niespotykane rozwiązania. No i warto podkreślić, że jak komuś doskwiera małe przełożenie to wystarczy zmienić pasek na łańcuch 😁.
    2 punkty
  9. Dziś wypadł czas na mały serwisik na klatce... chyba kółka przerzutki będą do wymiany, bo coś obracają się trochę ciężej...
    2 punkty
  10. Bo z każdym dniem bliżej do wiosny ;).
    2 punkty
  11. Trzymadełko siodełka znalazłem w elektronicznej skrzynce na paczki po powrocie z citibrejku
    2 punkty
  12. To taki składany Wigry , bo jeszcze dwa rowery gość ma Brompton s2 i cotic rocket obcykam jutro rowerek , ale bardzo mi się podoba. Jest extra . 😇😇 Rudej brak , takie jakieś mazidło tam w środku Biere , poka przedni🙂
    1 punkt
  13. @CoolBreezeOne Jest, jest wszystkie tegoroczne nabytki mają fotki na pastwisku @martinnoo 👍 ładna maszynka, oby się spisywała!
    1 punkt
  14. @KrissDeValnor czepiasz się. @spidelli jak coś tam nowego kupił to tylko karton pokazał 😜 @martinnoo, niech ci maszyna dobrze służy. Mi się mieszanka czarnego z czerwonym podoba. Miałem taką z nutą szarości w Scale'u.
    1 punkt
  15. Niefajnie, że go/jej nie rozebrałeś do zdjęcia - "panie, tak się nie robi !" Popraw się następnym razem, najlepiej wrzucając foty przed i po oklejeniu - dla porównania
    1 punkt
  16. Kupiłem, rozmiar 44, z reguły noszę 43, cywilne nawet 42. Te są dość wąskie i jest wrażenie, że są małe ale na długość mam jakiś 1 cm luzu. W Shimano jak mierzyłem letnie to musiałem brać 45. A kupiłem w Rowertour w sklepie stacjonarnym w Bydgoszczy za 460 zł, sprzedawca mówił, że w tej cenie schodziły jak ciepłe bułeczki, po kilka kilkanaście dziennie, nie dziwię się. Mówił, że zostały jeszcze dwie pary, po jednej w rozmiarze 45 i 46
    1 punkt
  17. Wejdź w Menu potem Ustawienia kolejno Profile Aktywności Wybierz następnie swój profil pod jakim śmigasz a następnie wejdź w Ekrany Danych . Sprawdź ekrany danych czy Wirtualny Partner jest już odpalony Jeżeli tak to wybierz Wirtualny partner, a następnie przełącz Pokaż ekran na Wyłączony
    1 punkt
  18. Nie wierć w ramie, , ale rada ze sztycą -kluczowa.... jeśli jest zapieczona , połowa ceny , od razu. Sam sobie wyciągałem, za 2000 zł bym w Twoim rowerze się nie podjął , najbardziej wkurczający feler. Moja była zapieczona w Genesis a nie w Surly :))) na pocieszenie :)))
    1 punkt
  19. Wadą rowerów z Wysp jest także niepewne pochodzenie, warto sprawdzić czy ktoś go nie szukał kilka lat temu i zawrzeć umowę kupna sprzedaży. Podatek PCC to 2% dolicz sobie w koszty.
    1 punkt
  20. Kolega umie czytać i tyle...zostają napęd 2x10 w układzie hydro. Tiagra z inną nazwą i tyle. Natomiast mówimy co następuje teraz. W przyszłości mówi się o 2x11. @FatLukao Cube nie wspominałem bo go nie znam...natomiast na papierze wygląda oki, nie wiem tylko czy 35c to max jak w Canyon, czy wejdzie coś szerzej jak w Contendzie AR. Contendy niedawno szło w dobrych promkach wyrwać.
    1 punkt
  21. Ech wymagający klient... Na 26 nie spoglądam, rowery z tym kołem posiadam ze względów sentymentalnych... Ciężko będzie chyba z nowym przy tych wszystkich wymagniach i może nie być tanio - widzę że amory z prostą rurą kosztują więcej niż te same z taperem... W tej cenie jest na pewno opłacalny... Amortyzatorem gdzie można powiedzieć że jest lepszy w tej klasie będzie Reba... jeżeli są promocje to dość szybko schodzi a i koszty wtedy rzęedu 220-230 EUR ( z transportem) Są nowe OEMowe Reby po 1100 na olx jakby co u kilku sprzedawców,. EDIT: Raidon wczuciłem czerwony bo się wyróżnia i wcześniej chyba takich nie widziałem ale są też oczywiście standardowe czarne, np: https://www.bike-discount.de/en/suntour-sr32-raidon-100-lor-ds-29-tapered-boost kilka euro taniej. Jakbyś zamawiał w bike discount to popatrz też na inne rzeczy, mają trochę produktów w niskich cenach np: https://www.bike-discount.de/en/shimano-cn-lg500-linkglide-10/11-speed-chain-quick-link
    1 punkt
  22. to będziesz miał pole do negocjacji, sprawdzić musisz czy nie ma pęknięć na ramie , żółty kolor - będzie dobrze widoczne
    1 punkt
  23. Ale ja się zgadzam, że fat bez amora jest ciekawszym wyborem. Szczególnie w kontekście śniegu czy piachu i sam bym takiego szukał. Choć tu akurat jest "cienka" opona ledwie 3,7". Ale amor swoje kosztuje i zwyczajnie taki sprzęt, jakby nie było leciwy, bez niego nie jest warty tej kwoty. Stal to dla mnie osobiście wada, a nie zaleta ale to już kwestia indywidualna.
    1 punkt
  24. Przednia przerzutka zablokowała mi się (błotem lub lodem) może parę razy w życiu, a jeżdżę cały rok, często w śniegu i błocie. Ale i kaseta w takich warunkach potrafiła się czasem oblodzić i nie wszystkie biegi chciały chodzić. W początkach swojej kariery rowerowej dwa razy zerwałem łańcuch podczas nieumiejętnej zmiany biegów z przodu (choć przypuszczam, że nieprawidłowo go zakułem). Od wielu już lat nie znajduję powodu, by się przedniej przerzutki pozbyć. Po prostu robi to, czego od niej oczekuję. Bez szemrania. A dobieranie odpowiedniej kombinacji zębatek przód-tył w danym momencie jest po prostu atrakcją, takim zadaniem dla mózgu, które czyni jazdę bardziej atrakcyjną. Na tej samej zasadzie, jak jazda krętą, wymagającą drogą jest ciekawsza niż prostą, gdzie nic się nie dzieje.
    1 punkt
  25. Nietuzinkowość. To nie jest kolejny fat od korpo na aluminiowej ramie z amortyzatorem, jakimi marketingowcy zapchali rynek. Moim zdaniem nie ma co robić trejlówki z fata bo po prostu amor nie bardzo ma sens z pięciocalowymi gumami. Te rowery powstały z zamysłem pokonywania trudnego terenu, ale w kontekście piachu czy śniegu a nie kamulców czy dropów.
    1 punkt
  26. Przyszły flaczki , nie budzą zaufania 🫣będę woził w podsiodlowce na wszelki wypadek
    1 punkt
  27. @nctrns 1499£. I to cena wyłącznie "wewnętrzna", czyli przy zakupie z wysyłką do UK. Z wysyłką do PL dają maksymalnie 18% rabatu od ceny katalogowej (1999£), więc to jest jakieś 1640£. Oczywiście odliczają też od tego brytyjski VAT (20%), ale nadal trzeba go zapłacić w Polsce. Plus cło. Plus opłaty za obsługę celną i inne, które sobie "złodzieje" po drodze naliczają. Aha! No i jeszcze wysyłka ok. 80£. Wysyłka też się wlicza w wartość do oclenia i opodatkowania. W tej sytuacji impreza przestaje się opłacać, bo założeniem było wydanie na frameset nie więcej niż 7,5k. Wygląda jednak na to, że temat ogarnięty. Popytałem po ludziach, ale szukanie pomocy wśród znajomych to w tych czasach szczyt naiwności...już bardziej chętny do pomocy był przypadkowy użytkownik naszego forum. Jednak znalazłem firmę, która co tydzień jeździ do i z UK, za przewóz takiej paczki wezmą 50£, door to door, gwarantują brak opłat celnych i dodatkowych. Na szczęście mam do kogo w UK zamówić, chociaż pewnie dałoby się też dogadać, żeby odebrali bezpośrednio ze sklepu.
    1 punkt
  28. RS Paragon z prostą rurą 11/8 za 89EUR (biały, 65mm, tarcza + piwoty, brak manetki w zestawie). Taki sam z rurą taperowaną 49EUR. https://www.bike-discount.de/en/rockshox-paragon-gold-tk-28-solo-air-65-v-brake-qr-remote
    1 punkt
  29. @michalr75 brałem wg. rozmiarówki producenta, czyli długość stopy +5mm. Wyszedł rozmiar 44 i taki wziąłem. Letnie buty MTB mam 43, szosowe 43,5.
    1 punkt
  30. @Ogienwlesie: Jeździ, skręca, hamuje, rdzą nie pluje to się kupuje Zwróć uwagę na suport bo to jedna rzecz, z którą będzie niełatwo pod kątem wymiany - Howitzer na 100mm to raczej blady kruk. Tylne koło ma obręcz Surly, piasta niewiadomocoto po fotach, może była wymieniana a może nie, jak działa to najważniejsze. Fotelik to Hamax Smiley albo Kiss, tylny. Ale poszukam jeszcze bo gdzieś miałem przedni BoBike….
    1 punkt
  31. Gdzie 3800 za sztywniaka i to jeszcze ze stali? Za co? Za tyle to tam amor powinien być.
    1 punkt
  32. Stalowy hak przerzutki - zawsze może być lekko zagięty wtedy indeks się będzie gubił, lakier i naklejki w moim Surly sa bardzo złej jakości ( wygląda gorzej niż powinien) ale prawdopodobnie mam nowszą ramę, opony jeśli są z roku produkcji roweru mogą ulegać szybko degradacji - sprawdź co ludzie o nich piszą bo to " zależy ". Nie wiem jak się zaplata takie obręcze czy aż taka asymetria to norma w takich kołach i wszędzie w sieci tak się robi przód tył ? Nie zwróciłem fat uwagi, wstyd się przyznać... Przednia piasta jest Surly, a tylna jest fabryczna czy po zmianie ?
    1 punkt
  33. Do momentu kiedy nie napisałeś o punktach montażowych to myślałem giant contend ar...no ale jak już z nimi wypaliłeś to canyon. Plusem gianta to możliwość wsadzenia opon nawet 38c a to już solidny road+ (ja używam go jako gravela/szutrówki). Tak spytam tylko- po co Tobie punkty montażowe...gravel nie, bikepaking nie...ale punkty montażowe na górnej rurze tak. Jest tu kolega co solidnie obładowany contendem ar pomyka po świecie... Jest jeszcze opcja superior xroad na alu ramie (brzydkiej ramie...). Co do Tiagry to nie jest zła, to lamusa raczej nie odejdzie tak prędko, może pójdzie 2x11, a sora w 2x10 i hydro. Oczywiście zawsze lepiej mieć 2x11, 2x12...lepsze stopniowanie,dla amatora szczególnie w górach przydatne.
    1 punkt
  34. @Wojcio nawet nie mów. Całą Ukrainę do starych " wigówek" zrobiłem. To był dopiero koszmar , po drugim dniu chciałem sobie w łeb strzelić tak nas przej.....ło po chaszczach i lodowatych strumieniach.
    1 punkt
  35. Nie jest to żadna tajemnica : Piasta Alfine SG-S7051-11 - ok. 700 zł z przesyłką (nowa) Pasek Carbon Gates 122T CDX - 300 zł Przedni blat : Gates 42 T CDX - seria z roweru Tylna zębatka : Gates 24T CDX CT1124XMN-U (nie do końca była kompatibilna , ale odwrotny montaż pomógł) - 210 zł (praktycznie nowa - zdemontowana z nowego roweru) Silnik sterujący : MU-UR500 - seria z roweru Adapter mocowania tarczy hamulcowej : Shimano Alfine Y37R82000 - 60 zł Silnik napędu : Shimano Steeps 6100 - seria z roweru Reszta : seria z roweru Unibike Energy LDS Wisienka na torcie : amortyzator Rock Shox paragon gold (tapered) plus uchwyt oświetlenia pod ten amortyzator b&m 471ASR - amortyzator 890 zł + uchwyt oświetlenia -21 zł Została mi zakupiona nowa zębatka za 355 zł 22T - mogę zwrócić ale zostawiam, bo nie wykluczam zamiany na silnik sterujący MU-UR510 w przyszłości i wtedy ta zębatka idealnie podejdzie Koszty robocizny (przeplecenie koła, wymiana amortyzatora, programowanie - 400 zł) Cały rower Unibike Energy LDS w 2021 roku kosztował 10200 zł ( super cena bo wtedy kosztował w UNIBIKE 14999 zł) Wychodzi, że cały upgrade kosztował mnie : 2936 zł - dla mnie warto bo zakres wzrósł z 263% do 409% plus super komfortowy amortyzator Do tego dokładnie tak jak HSM zauważy, poznana tematyka zmian napędu w takiej technologii. Powiem też szczerze, że nie widziałem tak skonfigrowanego roweru. Jest w krosie w tej chwili rower https://kross.eu/pl/ebike/urban/sentio-hybrid-7-0-500-czarny-niebieski-polysk?snrai_campaign=EknAKVaJHzCC&snrai_id=2ca427a4-e7fa-4f3e-822c-c8672dfaaff0 ale jest on alfine 8 co daje 308 % zakresu czyli niewiele więcej jak w nexusie 5 di2. Upgrade tego roweru do Alfine 11 byłby dużo prostrzy bo wystarczy zmienić piastę plus i pasek, reszta mogłaby zostać (ewentulanie zamienić przedni blat na 50T no i pasek) jednak kształt roweru od razu nie podszedł mojej żone (nazawała go ,,dziadkowóz" ) poza tym nie występuje w wersji damskiej.
    1 punkt
  36. Mało, dużo, to zależy. Ja potrafiłem rozciągnąć łańcuch xtr-a po 800km. No ale wtedy byłem w formie. Natomiast wracając do Cuesa. Dzisiaj właśnie walczyłem z Cuesem 8000, 2x11rz. Całość, czyli manetki, przerzutki, mechanizm korbowy(46/32), łąńcuch(LG500) i kaseta(CS-LG700, 11-45T). No i powiem, że jak dla mnie wyregulowanie tego wszystkiego, żeby działało tak jak w/g mnie powinno jest wręcz niemożliwe. Haczenie łańcucha albo na najniższych koronkach kasety, albo na najwyższych z bonusem w postaci braku chęci współpracy z największą zębatką kasety. Dopiero wkręcenie prawie do maximum śruby naprężającej w przerzutce tylnej, tak, żeby łąńcuch obejmował jak najmniejszą ilość zębów na koronkach kasety, przyniosło w miarę dobry efekt. Ale tylko "w miarę". Występują w dalszym ciągu, bardzo, bardzo minimalne, ale zawsze, haczenia na drugiej od dołu zębatce kasety, no i przerzucając na najwyższe zębatki kasety trzeba robić to z wyczuciem, czyli troszkę bardziej, czy też dłużej przytrzymać dźwignię manetki. Oczywiście, uprzedzając pytania, hak prościutki, łożyska suportu prawidłowo, łańcuch prawidłowo. To wszystko oczywiście robione i regulowane na stojaku, bez obciążenia. Ktoś wcześniej napisał, że Cues pod obciążeniem będzie działał lepiej, ale coś mi się wierzyć nie chce. Tak jak kolega tobo, uważam, przynajmniej do tej pory, że jak coś działa słabo bez obciążenia, to będzie działało jeszcze gorzej pod obciążeniem, a nie odwrotnie. No chyba, że to jakiś wyjątek potwierdzający regułę 🙃. Ponieważ, jednak nie mogłem pogodzić się, z takim, moim zdaniem byle jakim działaniem napędu, postanowiłem, zgodnie z opisem kolegi Cahir_83 zmienić kasetę. Ja zmieniłem na CS-HG800 (11-34T)11rz. no i problem po prostu zniknął. Śrubę naprężającą w tylnej przerzutce można spokojnie odkręcić, biegi chodzą idealnie, nic nie haczy, zmiany są natychmiastowe, jest tak jak być powinno. Wniosek z praktyki widać jest taki, że kasety HG (przynajmniej 11rz.) współpracują bezproblemowo z całą resztą Cuesa 8000. Jestem bardzo ciekaw, czy ktoś jeszcze przerabiał temat Cuesa 8000, może ktoś na tym jeździ, może pod obciążeniem jednak jest lepiej, może są jakieś "haczyki", o których ja nie wiem, przy regulacji.
    1 punkt
  37. 1 punkt
  38. @marcesco, zakładam, że jak już napisałeś posta, to rower cały? Też miałem dzisiaj kilka sytuacji podbramkowych. Śnieg bardzo ładnie maskuje potykacze. Bo ładny dzień był na wyjazd do lasu i nad wodę.
    1 punkt
  39. 1 punkt
  40. 1 punkt
  41. Kurczę, podziwiam takich ludzi jak autor... a w zasadzie ich święty spokój, opanowanie i taką łatwość ignorowania negatywnych bodźców. W tych niespokojnych czasach też chciałbym tak potrafić. Człowiek używa motoroweru/motocykla, który dla niepoznaki (z lenistwa, wygody, egoistycznego spojrzenia na otoczenie) udaje rower i jednocześnie dziwi się, że niektóre z rowerowych komponentów użytych w tym pojeździe zwyczajnie nie dają rady... i mimo wszystko nie potrafi połączyć kropek, wyciągnąć logicznych wniosków, że może to waśnie dlatego istnieje prawna różnica w wykorzystaniu roweru i motocykla, różne są obowiązki i obostrzenia, bo to zupełnie różne pojazdy. Ale nie, nie przyjdzie mu do głowy, że nie bez przyczyny w normalnych skuterach, motorowerach te hamulce wyglądają inaczej niż w rowerze i dalej szuka rozwiązań rowerowych 🙂 A tak przy okazji wywodów o legalności, @tomoa to już widzę te setki, tysiące kilometrów dróg niepublicznych, po których poruszasz się legalnie tym swoim pojazdem, jak do nich dojeżdżasz itp. itd. Nawet w głupim lesie, jak nie jest Twój, to tym swoim motorkiem nie możesz jeździć...
    1 punkt
  42. Gdybym jeździł po górach, to na pewno bym kupił. Długie i szybkie zjazdy to idealna sytuacja dla tarcz z kompozytu węglowego 🙂.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...