Skocz do zawartości

Ranking

  1. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      10

    • Liczba zawartości

      11 139


  2. spidelli

    spidelli

    Użytkownik


    • Punkty

      10

    • Liczba zawartości

      6 028


  3. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      1 216


  4. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      4 757


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 18.02.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo przed zjazdem, konieczna sesja 🙂
    7 punktów
  2. Bo w końcu było biało i czysto
    5 punktów
  3. 5 punktów
  4. Multitool na bogato i bębenek Microspline do Novatec D792 (na razie trafia do szuflady i czeka na resztę ekipy + temperaturę zewnętrzną sprzyjającą wystawieniu warsztatu na balkon). Swoją drogą, obsługa klienta w sklepie Novateca 10/10, polecam cieplutko
    3 punkty
  5. @Ogienwlesie I sztycę wyjmij, czy nie jest zapieczona - rzut oka w podsiodłówkę też Ci co nieco powie, ruda tam będzie na bank, pytanie ile - jeśli będzie odchodzić płatami, no to problem. jeżeli tylko nalot, to nie ma się czym przejmować. W howitzerach chyba da się wymienić łożyska o ile dobrze pamiętam? Tu byś musiał poszperać w internetach. Skup się na tylnej piaście, czy nie zaciąga łańcucha przy jeździe wolnej, czy zapadki nie przeskakują. Piasty w fatach to najbardziej problematyczny moim zdaniem element. A poza tym - to jest taki odpowiednik nokii 3310, więc jak zrzucisz go z 10m to sprawdź czy asfalt cały, bo rowerkowi raczej nic nie będzie @kipcior idź se może o stopniowaniu kaset gdzieś podyskutować, bo ewidentnie nie czujesz ducha tego wątku Cena - wiadomo, negocjować warto. Koleś raczej nie ma wielu chętnych, więc możesz udawać niedostępnego Możesz użyć argumentu serwisowego jak najbardziej, zwłaszcza jeśli rower wyspiarski i nie był ruszany od tamtego czasu, to pewnie napęd wymaga conajmniej interwencji, a i łożyska pewnie pierwszej świeżości nie są. No i tu już temat rzeka, bo koszty zależą od tego co robisz sam, a co zlecasz. Ale ja bym próbował zejść poniżej 3500 używając tych właśnie argumentów.
    3 punkty
  6. Bo ta droga to pięć nowych, zimowych squadratinhos'ów
    3 punkty
  7. Dobra kupione rower wygląda zacnie nigdzie rdzy Piasta z tyłu to deore nie mogę zdjęć wrzucić bo pokazuje mi że są za duże wracam do Chałupy jestem zadowolony jaram się jak młody jutro go obcykam i się pochwalę 🙂
    2 punkty
  8. Rozumiem, to faktycznie niespotykane rozwiązania. No i warto podkreślić, że jak komuś doskwiera małe przełożenie to wystarczy zmienić pasek na łańcuch 😁.
    2 punkty
  9. Dziś wypadł czas na mały serwisik na klatce... chyba kółka przerzutki będą do wymiany, bo coś obracają się trochę ciężej...
    2 punkty
  10. Bo z każdym dniem bliżej do wiosny ;).
    2 punkty
  11. Trzymadełko siodełka znalazłem w elektronicznej skrzynce na paczki po powrocie z citibrejku
    2 punkty
  12. @CoolBreezeOne Jest, jest wszystkie tegoroczne nabytki mają fotki na pastwisku @martinnoo 👍 ładna maszynka, oby się spisywała!
    1 punkt
  13. @KrissDeValnor czepiasz się. @spidelli jak coś tam nowego kupił to tylko karton pokazał 😜 @martinnoo, niech ci maszyna dobrze służy. Mi się mieszanka czarnego z czerwonym podoba. Miałem taką z nutą szarości w Scale'u.
    1 punkt
  14. Cześć Tak jak widać, na pokładzie wymieniona Sensa w rozmiarze 17'. Przespałem się z tym wszystkim i stwierdziłem, że mimo wszystko chcę zostać przy tej marce i tym modelu. Dlatego też podczas rozmowy w sklepie nie robiłem pretensji tylko podszedłem od razu do tematu wymiany, . Rower już tak naprawdę był też uszykowany, z przeglądem zerowym, smaru nie żałowali nigdzie - w weekend zabiorę się za niego. Można powiedzieć, że urwałem go w tej samej cenie co tą 19'. Star Dust Limited - za 9tyś nie był do urwania - ze względu na kolor tyle dopłacać? No nieee... Ale szczerze? To tak naprawdę ten mat, ta kolorystyka wygląda super! Z tym, że w użytkowaniu może się szybciej podrapać, ale przecież będzie cały obklejony folią. No i teraz pojawia się druga kwestia. Ten mat jest delikatnie inny niż w Treku, być może to ze względu na materiał ramy, ale jak tak patrzę na niego, to wiem, że lakier nie wybaczy mi pomyłki przy obklejaniu... Będę musiał robić to mega starannie. Czuć, że jest krótszy i niższy, jakoś tak pewniej się na nim czuje. Muszę sobie wszystko poustawiać pod siebie, ale zwrócę tylko uwagę na sztycę. Na zdjęciu jest prawie idealnie ustawiona pode mnie (milimetry może w górę), ale patrząc jak jest teraz, to zostaję jej jakieś 4-5 cm "mięsa" Co mogę więcej powiedzieć... Dziękuję wszystkim za wtrącenie się do tematu 👊 Muszę podleczyć zdrówko, w miedzy czasie przygotuje sobie go i mam nadzieję, że już niedługo wypróbuję w lesie 😏
    1 punkt
  15. No i będzie teraz @Greg1 narzekał, że zimowa jazda nie daje mu już tego "dreszczyka" 😜
    1 punkt
  16. Kupiłem, rozmiar 44, z reguły noszę 43, cywilne nawet 42. Te są dość wąskie i jest wrażenie, że są małe ale na długość mam jakiś 1 cm luzu. W Shimano jak mierzyłem letnie to musiałem brać 45. A kupiłem w Rowertour w sklepie stacjonarnym w Bydgoszczy za 460 zł, sprzedawca mówił, że w tej cenie schodziły jak ciepłe bułeczki, po kilka kilkanaście dziennie, nie dziwię się. Mówił, że zostały jeszcze dwie pary, po jednej w rozmiarze 45 i 46
    1 punkt
  17. Wejdź w Menu potem Ustawienia kolejno Profile Aktywności Wybierz następnie swój profil pod jakim śmigasz a następnie wejdź w Ekrany Danych . Sprawdź ekrany danych czy Wirtualny Partner jest już odpalony Jeżeli tak to wybierz Wirtualny partner, a następnie przełącz Pokaż ekran na Wyłączony
    1 punkt
  18. Jak masz tego typu nachylenie to niby w jakim celu chcesz wchodzić na średnią tarczę? Do tego jeszcze w amatorstwie. Po drugie jak ktoś jest mało kumaty i ma nawet średnią nogę to i tak na czymkolwiek więcej niż młynek to policzysz takie miejsca na placach jednej ręki. Głownie wypłaszczenia grzbietowe albo jakieś szutry gdzie wrzucenie wyżej na ostatnich wypustach Shimano odbywało się bajkowo. Pomijam oczywiście asfalty gdzie jedzie się nieco inaczej ale też znowu nachylenia pow 15% robi się tylko na młynku z perspektywy amatora. Bez urazy ale odnoszę wrażenie, że część z Was tutaj nawet jak miało coś więcej niż 1x to zapomniało chyba jak tego używać w praktyce i rodzą się jakieś kosmiczne teorie.
    1 punkt
  19. Nie wierć w ramie, , ale rada ze sztycą -kluczowa.... jeśli jest zapieczona , połowa ceny , od razu. Sam sobie wyciągałem, za 2000 zł bym w Twoim rowerze się nie podjął , najbardziej wkurczający feler. Moja była zapieczona w Genesis a nie w Surly :))) na pocieszenie :)))
    1 punkt
  20. Wadą rowerów z Wysp jest także niepewne pochodzenie, warto sprawdzić czy ktoś go nie szukał kilka lat temu i zawrzeć umowę kupna sprzedaży. Podatek PCC to 2% dolicz sobie w koszty.
    1 punkt
  21. Kolega umie czytać i tyle...zostają napęd 2x10 w układzie hydro. Tiagra z inną nazwą i tyle. Natomiast mówimy co następuje teraz. W przyszłości mówi się o 2x11. @FatLukao Cube nie wspominałem bo go nie znam...natomiast na papierze wygląda oki, nie wiem tylko czy 35c to max jak w Canyon, czy wejdzie coś szerzej jak w Contendzie AR. Contendy niedawno szło w dobrych promkach wyrwać.
    1 punkt
  22. to będziesz miał pole do negocjacji, sprawdzić musisz czy nie ma pęknięć na ramie , żółty kolor - będzie dobrze widoczne
    1 punkt
  23. Ale ja się zgadzam, że fat bez amora jest ciekawszym wyborem. Szczególnie w kontekście śniegu czy piachu i sam bym takiego szukał. Choć tu akurat jest "cienka" opona ledwie 3,7". Ale amor swoje kosztuje i zwyczajnie taki sprzęt, jakby nie było leciwy, bez niego nie jest warty tej kwoty. Stal to dla mnie osobiście wada, a nie zaleta ale to już kwestia indywidualna.
    1 punkt
  24. @mateoJazz w zupełności wystarczy. Na Mazowszu ludzie się na tym ścigają. Jakby ktoś chciał, mam do Bike Yoke link obniżający wartość koszyka o 30%. Sam kod nie działa, potrzebny link.
    1 punkt
  25. Nietuzinkowość. To nie jest kolejny fat od korpo na aluminiowej ramie z amortyzatorem, jakimi marketingowcy zapchali rynek. Moim zdaniem nie ma co robić trejlówki z fata bo po prostu amor nie bardzo ma sens z pięciocalowymi gumami. Te rowery powstały z zamysłem pokonywania trudnego terenu, ale w kontekście piachu czy śniegu a nie kamulców czy dropów.
    1 punkt
  26. @nctrns 1499£. I to cena wyłącznie "wewnętrzna", czyli przy zakupie z wysyłką do UK. Z wysyłką do PL dają maksymalnie 18% rabatu od ceny katalogowej (1999£), więc to jest jakieś 1640£. Oczywiście odliczają też od tego brytyjski VAT (20%), ale nadal trzeba go zapłacić w Polsce. Plus cło. Plus opłaty za obsługę celną i inne, które sobie "złodzieje" po drodze naliczają. Aha! No i jeszcze wysyłka ok. 80£. Wysyłka też się wlicza w wartość do oclenia i opodatkowania. W tej sytuacji impreza przestaje się opłacać, bo założeniem było wydanie na frameset nie więcej niż 7,5k. Wygląda jednak na to, że temat ogarnięty. Popytałem po ludziach, ale szukanie pomocy wśród znajomych to w tych czasach szczyt naiwności...już bardziej chętny do pomocy był przypadkowy użytkownik naszego forum. Jednak znalazłem firmę, która co tydzień jeździ do i z UK, za przewóz takiej paczki wezmą 50£, door to door, gwarantują brak opłat celnych i dodatkowych. Na szczęście mam do kogo w UK zamówić, chociaż pewnie dałoby się też dogadać, żeby odebrali bezpośrednio ze sklepu.
    1 punkt
  27. I pod V-brake. @chudzinki ale ja wymagam, bo muszę w Gruzie wymienić widelec! 😁
    1 punkt
  28. RS Paragon z prostą rurą 11/8 za 89EUR (biały, 65mm, tarcza + piwoty, brak manetki w zestawie). Taki sam z rurą taperowaną 49EUR. https://www.bike-discount.de/en/rockshox-paragon-gold-tk-28-solo-air-65-v-brake-qr-remote
    1 punkt
  29. @michalr75 brałem wg. rozmiarówki producenta, czyli długość stopy +5mm. Wyszedł rozmiar 44 i taki wziąłem. Letnie buty MTB mam 43, szosowe 43,5.
    1 punkt
  30. @Ogienwlesie: Jeździ, skręca, hamuje, rdzą nie pluje to się kupuje Zwróć uwagę na suport bo to jedna rzecz, z którą będzie niełatwo pod kątem wymiany - Howitzer na 100mm to raczej blady kruk. Tylne koło ma obręcz Surly, piasta niewiadomocoto po fotach, może była wymieniana a może nie, jak działa to najważniejsze. Fotelik to Hamax Smiley albo Kiss, tylny. Ale poszukam jeszcze bo gdzieś miałem przedni BoBike….
    1 punkt
  31. Gdzie 3800 za sztywniaka i to jeszcze ze stali? Za co? Za tyle to tam amor powinien być.
    1 punkt
  32. Stalowy hak przerzutki - zawsze może być lekko zagięty wtedy indeks się będzie gubił, lakier i naklejki w moim Surly sa bardzo złej jakości ( wygląda gorzej niż powinien) ale prawdopodobnie mam nowszą ramę, opony jeśli są z roku produkcji roweru mogą ulegać szybko degradacji - sprawdź co ludzie o nich piszą bo to " zależy ". Nie wiem jak się zaplata takie obręcze czy aż taka asymetria to norma w takich kołach i wszędzie w sieci tak się robi przód tył ? Nie zwróciłem fat uwagi, wstyd się przyznać... Przednia piasta jest Surly, a tylna jest fabryczna czy po zmianie ?
    1 punkt
  33. Do momentu kiedy nie napisałeś o punktach montażowych to myślałem giant contend ar...no ale jak już z nimi wypaliłeś to canyon. Plusem gianta to możliwość wsadzenia opon nawet 38c a to już solidny road+ (ja używam go jako gravela/szutrówki). Tak spytam tylko- po co Tobie punkty montażowe...gravel nie, bikepaking nie...ale punkty montażowe na górnej rurze tak. Jest tu kolega co solidnie obładowany contendem ar pomyka po świecie... Jest jeszcze opcja superior xroad na alu ramie (brzydkiej ramie...). Co do Tiagry to nie jest zła, to lamusa raczej nie odejdzie tak prędko, może pójdzie 2x11, a sora w 2x10 i hydro. Oczywiście zawsze lepiej mieć 2x11, 2x12...lepsze stopniowanie,dla amatora szczególnie w górach przydatne.
    1 punkt
  34. Nie jest to żadna tajemnica : Piasta Alfine SG-S7051-11 - ok. 700 zł z przesyłką (nowa) Pasek Carbon Gates 122T CDX - 300 zł Przedni blat : Gates 42 T CDX - seria z roweru Tylna zębatka : Gates 24T CDX CT1124XMN-U (nie do końca była kompatibilna , ale odwrotny montaż pomógł) - 210 zł (praktycznie nowa - zdemontowana z nowego roweru) Silnik sterujący : MU-UR500 - seria z roweru Adapter mocowania tarczy hamulcowej : Shimano Alfine Y37R82000 - 60 zł Silnik napędu : Shimano Steeps 6100 - seria z roweru Reszta : seria z roweru Unibike Energy LDS Wisienka na torcie : amortyzator Rock Shox paragon gold (tapered) plus uchwyt oświetlenia pod ten amortyzator b&m 471ASR - amortyzator 890 zł + uchwyt oświetlenia -21 zł Została mi zakupiona nowa zębatka za 355 zł 22T - mogę zwrócić ale zostawiam, bo nie wykluczam zamiany na silnik sterujący MU-UR510 w przyszłości i wtedy ta zębatka idealnie podejdzie Koszty robocizny (przeplecenie koła, wymiana amortyzatora, programowanie - 400 zł) Cały rower Unibike Energy LDS w 2021 roku kosztował 10200 zł ( super cena bo wtedy kosztował w UNIBIKE 14999 zł) Wychodzi, że cały upgrade kosztował mnie : 2936 zł - dla mnie warto bo zakres wzrósł z 263% do 409% plus super komfortowy amortyzator Do tego dokładnie tak jak HSM zauważy, poznana tematyka zmian napędu w takiej technologii. Powiem też szczerze, że nie widziałem tak skonfigrowanego roweru. Jest w krosie w tej chwili rower https://kross.eu/pl/ebike/urban/sentio-hybrid-7-0-500-czarny-niebieski-polysk?snrai_campaign=EknAKVaJHzCC&snrai_id=2ca427a4-e7fa-4f3e-822c-c8672dfaaff0 ale jest on alfine 8 co daje 308 % zakresu czyli niewiele więcej jak w nexusie 5 di2. Upgrade tego roweru do Alfine 11 byłby dużo prostrzy bo wystarczy zmienić piastę plus i pasek, reszta mogłaby zostać (ewentulanie zamienić przedni blat na 50T no i pasek) jednak kształt roweru od razu nie podszedł mojej żone (nazawała go ,,dziadkowóz" ) poza tym nie występuje w wersji damskiej.
    1 punkt
  35. B0... wszyscy mają śnieg to i ja też
    1 punkt
  36. 1 punkt
  37. Piła w Spale, spała w Pile? Ważne, że jest udokumentowane 5-palców, znaczy się inteligencja jak najbardziej prawdziwa a nie sztuczna 👍
    1 punkt
  38. @uzurpator 8-10k rocznie od niemalże dekady nie wystarczy żeby sobie wyrobić opinię? Moim zdaniem wśród społeczności rowerowej demonizuje się napędy inne niż 1x, zupełnie niesłusznie. Wciąż są fajne, elastyczne, sprawdzają się w jeździe w zróżnicowanym terenie, kosztują mniej niż analogicznej jakości klocki do 1x.
    1 punkt
  39. @marcesco, zakładam, że jak już napisałeś posta, to rower cały? Też miałem dzisiaj kilka sytuacji podbramkowych. Śnieg bardzo ładnie maskuje potykacze. Bo ładny dzień był na wyjazd do lasu i nad wodę.
    1 punkt
  40. 1 punkt
  41. Mam milion rowerów, w tym malowane, zatem przyjmij radę Smerfa z Papy: porzuć swe ogrowe plany, a pojedź w tym czasie zobaczyć jeden most, jeden zamek, i jedno jezioro. Kiedy wrócisz zmarźnięty, na tydzień dostaniesz kataru, ale chęć na malowanie albo nową ramę zniknie Poważnie lepiej jeździć i żyć patrząc na świat z roweru, niż ciągle rozglądać za rowerami... moje błędy za tym stoją
    1 punkt
  42. I po raz kolejny powtarzasz tą głupotę. W przekładni łańcuchowej zmiana wielkości zębatki oznacza efektywną zmianę przełożenia, a wielkość tej zmiany jest ściśle związana z różnicą ilości zębów i wielkością zębatek. Jeśli mamy korbę 48/36/26 to zmiana z największej zębatki na środkową oznacza redukcję przełożenia o 25 % (36/48 = 0,75). Zmiana ze średniej na najmniejszą to redukcja o 27,78 % (26/36 = 0,722....). Dla wartości przełożenia nie ma żadnego znaczenia, czy manipulujemy wielkością zębatek z tyłu (dla redukcji oznacza to zmianę na zębatkę większą), czy z przodu (dla redukcji - zębatka mniejsza). Liczy się stosunek wielkości zębatek i tyle. Ja np. podczas rozpędzania bardzo cenię możliwość szybkiej multiplikacji przełożenia poprzez wrzucenie ze środkowej na duży blat, bo przy dobrze ustawionej przerzutce odbywa się to praktycznie w ułamku sekundy. Napęd z trzema zębatkami z przodu pozwala za to maksymalnie wykorzystywać sprawność przekładni łańcuchowej, minimalizując straty mocy wynikające z oporów własnych tego typu przekładni. Czyli dla uzyskania szybkich przełożeń możemy używać kombinacji zębatek o większej liczbie zębów i utrzymywać łańcuch w niezbyt dużym przekosie, a dla uzyskania najlżejszych przełożeń korzystać z najmniejszej zębatki z przodu i największych zębatek kasety, znów redukując przekos. Ci więcej, wytykane często napędom 3x dublowanie przełożeń to wcale nie jest wada, bo pozwala zbliżone przełożenie uzyskać na różnej kombinacji zębatek, co rozkłada ich zużycie na więcej kilometrów. Najsłabszym ogniwem napędu 3x jest zawsze jego operator.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...