Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 27.09.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
18 punktów
-
17 punktów
-
15 punktów
-
13 punktów
-
13 punktów
-
13 punktów
-
12 punktów
-
11 punktów
-
11 punktów
-
8 punktów
-
@spidelli dołączył jeden taki baran do zagrody Przesiadł się to może za mocne określenie, jednak doszedłem do wniosku, że gravel może być dobrym uzupełnieniem roweru MTB.5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
A co to ma do rzeczy? Chcesz być pierwszy 'głupi', który na jakimś ulepie ładując w S klasę jakiegoś mecenasa będzie chciał to przetestować, serio?2 punkty
-
2 punkty
-
No to tak baardzo wstępnie ułożyłem trasę sobotnią w dużej mierze biegnącej wzdłuż szlaków DPN(niebieski - Pętla Barnimie, czerwony - Pętla Zatom i zielony - Pętla Głusko), w początkowym odcinku urozmaicając singlem nad jeziorem Dominikowo i omijając 12km asfaltu. Całość około 75km, na trzydziestym drugim kilometrze można robić skrót i pomijając Pętlę Głusko zrobić trasę 55km. Start z Drawnika, następnie: Podegrodzie, Chomętowo, Dominikowo, Niemieńsko, Sówka, Sitnica, Moczele*, Ostrowite, Głusko, Kamienna Knieja, Żeleźnica, Moczele*, Zatom, Barnimie, Drawnik. W Moczelach jest wyżej wspomniany skrót. Miejscowości z jakimś wiejskim sklepikiem podkreślone. Drawnik jest 3km od Drawna gdzie jest Dino, Biedra, Lewiatan, Delikatesy, Orlen, Pierogarnia, pub Alibi i jeszcze kilka innych sklepików. W menu przewidziano ognisko* na sobotni wieczór a więc kiełby, ryby, szaszłyki tudzież warzywne należałoby przygotować jakoś wcześniej. Bliżej terminu rozdzielimy kuchenne zadania, ja przygotuję opcję dla vegań i ogarnę michy, sztućce itepe. Ciąg dalszy chaotycznych anonsów niebawem https://dpn.pl/szlaki-rowerowe https://dpn.gov.pl/mapa Zapraszam do składania propozycji na inne trasy pamiętając, że w obrębie DPN jesteśmy skazani tylko na trzy kolory szlaków. *ognisko, pomimo iż fajowe nie każdemu smakuje więc proszę pisać w razie specjalnych wymagań - ogarniemy 👍2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Bo w lesie wciąż dominuje kolor zielony (i czarny, i biały, i niebieski)2 punkty
-
Witam,chciałbym przestrzec przed dwoma sklepami internetowymi,to zwykli złodzieje.Jeden z nich to kacikrower.com drugi sklep to swietnyrower.com,Siedziby sklepów oszukane,pod podanymi adresami takich sklepów brak.Niestety na pierwszy rzut oka wszystko ok,ponadto sklep kacikrower.com do kradzieży używa konta banku pko bp w tytule Agnieszka Murat sziedziba Sławno,z drugim jest łatwiej bo to jakiś "azja"bank Abanca Corporacion Bancaria s.a.Sprawa kradzieży zgłoszona do organów ścigania,kasa przepadła,ale może rozgłoszenie tematu uchroni innych.Pozdrawiam1 punkt
-
https://allegro.pl/oferta/pedaly-platformowe-one-up-components-nylon-355-g-15716508588?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery_pla_pmax_ps&ev_campaign_id=19694848528&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwr9m3BhDHARIsANut04YcHLrm-iKJUKAuSRY7UbS2nw5JHuT26amOEolf-tlhn7RA39ujNfIaAi_QEALw_wcB Duża platforma, wytrzymałe ślizgi, dobre uszczelnienie. W endurówce wyjeździły 3 sezony i dalej by jeździły, tylko przeszedłem na SPD.1 punkt
-
Tak, mój wosk czynił cuda. Sprawiał, że łańcuch się rozciągał w przyspieszonym tempie a wył jakby nigdy nie widział smaru ani oleju już po 50-70km.1 punkt
-
Sam szukam takiej opony i celował bym w tą: opona Vittoria Terreno XC-RACE 29 x 2,1 TLR 52-622 zwijana - 11A00064 - 15159046948 - Allegro.pl1 punkt
-
Są przyzwoite. https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/continental-terra-hardpack1 punkt
-
W Polsce mamy "najlepsze na świecie przepisy"🤕, na papierze, które są nagminnie łamane🥴 przez cwaniakujących "kozaków", którzy stwarzają niebezpieczeństwo i psują opinię o rowerzystach😡 https://www.decathlon.pl/c/rules/rower-elektryczny-a-przepisy-kodeksu-drogowego_6e46de6b-e98d-4dda-ba74-18d346556eb5#cb11a32b-cef7-4430-a7cf-1bf22f592b4c U Niemców: ordnung muss sein, cierpliwość niemieckiej policji się skończyła: https://www.mobimaniak.pl/380743/modyfikacja-rower-elektryczny-mandat-policja/1 punkt
-
Facet nielegalnie porusza po drogach publicznych (i DDR!) pojazdem który nie ma szans zostać dopuszczony do ruchu. Ma rację tylko w jednym - pojazd jako taki jest legalny, czyli może go posiadać (czołg też może posiadać, bo dlaczego nie), ale nie ma prawa wyjechać nim ze swoje posesji Mam nadzieję, że przyjdzie kryska na takich, stwarzających zagrożenie, cwaniaczków.1 punkt
-
Hamulce szczękowe są lepsze od tarczowych w większej ilości aspektów. Należą do nich: - awaryjność która jest bardzo niska a wykonując pewne zabiegi żywotność takich hamulców jest bez limitów. Naprawiam cudze rowery od 16 lat (tyle samo mam styczność z szosami) I w tym czasie wymienilem kilkanaście "szczęk" w tym wszystkie były tylne i powodem wymiany było "zaspawanie" wszystkich punktów obrotu przez korozję - woda i syf z tylnej opony. Przy tym ten stan został najczęściej osiągnięty po latach zaniedbań. W tym samym okresie 16 lat wymieniłem czterocyfrową ilość zacisków hydraulicznych. Pracując w dużym serwisie mieliśmy takich 200-300 rocznie na 4 mechaników. Od 4 lat prowadzę jednoosobowy serwis I wymieniłem 2 sztuki hamulców bo były kompletnie sztywne i kilka naprawiłem. Starych szos na szczękach nadal jest dużo i nadal wymiana szczęk to rzadkość mimo że rowery z nimi często są przesuwane do roli zimówek czy roboczych śmietników o które ludzie nie dbają. W ciągu tych 4 lat wymieniłem około setki zacisków hydraulicznych, bez względu na to z której grupy i półki cenowej są hamulce. Oczywiście- często pada pytanie "a ile masz tych wadliwych w stosunku do tej giga ilości która jest w tej chwili we wszystkich rowerach". Jeśli wychodzimy z założenia że dwa hamulce były i są we wszystkich rowerach (poza wynalazkami czy cudami typu ostre) to ilość wad hydraulików wobec szczękowych jest większa kilkaset razy. - łatwość i skuteczność obsługi serwisowej czyli wymiana klocków, linek I pancerzy , regulacja. Skuteczność tych czynności jest 100% tymczasem hydrauliki są wybitnie narowiste. Nie wiem czy to jest wszędzie ale u mnie napawa hamulców hydraulicznych (nie mówię o wymianie klocków) to jedna z najczęstszych napraw nieeksploatacyjnych. - łatwość uszkodzenia układu hydraulicznego nawet w procesie zwykłej obsługi - np pęknięcie tłoczków ceramicznych, uszkodzenie membrany itd. W przypadku szczękowych największa szansa na spindolenie czegoś to obrobienie łba w zapieczonej śrubie mocującej szuflady czy linkę do szczęki. Nie mówiąc o tym że naprawa tego jest bardzo łatwa.1 punkt
-
kawa jest to zaczynamy 1. Jedyny aspekt w jakim hamulce szczękowe są lepsze od tarczowych to ich waga, ~200-350g + 8 szprych, nypli, gorsze w modulacji siły hamowania, sile hamowania, powtarzalności w różnych warunkach, obręcze karbonowe to już kompletna porażka przy szczękach, przegrzewanie obręczy, strzelające dętki, dętki TPU są właściwie nieużywalne. 2. Nikt nie każe obniżać ciśnienia kolarzom torowy na sosnowym torze. Nikt też nie twierdzi, że grubsza opona na niskim ciśnieniu będzie szybsza niż cieńsza opona na wyższym bo fizyka. Różnica na korzyść grubszej opony na niższym ciśnieniu jest na gorszej nawierzchni, gdzie niższe ciśnienie pozwala na płynną jazdę po nierównościach a wyższe powoduję potrzebę zwalniania. Grubsze opony lepiej tolerują niższe ciśnienie. Zawsze będzie miejsce na przecięciu grubości opon, ciśnieniu, jakości nawierzchni i oporach toczenia gdzie po jednej lepiej grubo i z niskim ciśnieniem a po drugiej lepiej węższe opony i na wyższym ciśnieniu. 3. Szersze opony lepiej pracują na szerszych obręczach, bo fizyka 4.Ilość szprych w kołach z hamulcami tarczowymi jest determinowana rozkładem sił przy hamowaniu, dla tego 24 zamiast 16, znowu fizyka ----------------------------------------------------------- 5. Hookless jest zły, tu sie zgadzamy, szczególnie zły do szos. Żeby hookless działał dobrze opona musi być wzmacniania albo przynajmniej gruba. Świetnie działa w pojazdach mechanicznych bo opony tam jaką w gumie druty i blachy (idź zegnij oponę od traktora. Działa całkiem ok w MTB bo opona grubsza, sztywniejsza a ciśnienia niskie. Gravel +- bo opona grubsza niż w szosie to jednak potrafią być cienkie i lekkie, ciśnienie też nadal niższe. Szosa, ciśnienie będzie wyższe, opony cienki i lekkie, to jest niebezpieczne. Robienie obręczy hookless jest najlepsze dla producenta bo jest łatwiejsze i tańsze, tylko jakimś cudem zazwyczaj droższe dla konsumenta, no gdzie się te pieniądze podziały 😜1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
A ja uwielbiam takie odpowiedzi. Stal stali nierówna, żywica żywicy tez nierówna. Więc to nie są te same materiały, różnią się znacznie właściwościami. Ale co ktoś, kto coś wypisuje o brokułach może o tym wiedzieć, no przecież.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
W górach (polskich i w Alpach) widuję dzieciaki na rowerach 20", czasem o imponujących umiejętnościach. Widziałem rowerek 20" z amortyzatorem czule działającym pod dzieciakiem (zapomniałem markę, ale jak sprawdzałem to było ponad 1000 euro) na czerwonym trailu zaczynającym się ponad 2000m n.p.m. Ale zwykle rodzic takiego dziecka wygląda na starego wygę - wie czego się spodziewać, jak stopniowo wejść w temat. Trzynastolatek kolegi, to już każdą trasę w Bielsku poleci, ale raz, że ma rower za kilkanaście tyś i ochraniacze z górnej półki, dwa, że tata jest lepszy i mieszkają pod Szyndzielnią. Częsty przypadek, to rodzic na wypasionym elektryku i dzieciak na holu (są takie samozwijające) w góry wyciągnie tata, w dół razem to działa. Moja córka czasem mi wypomina, że jakby w dzieciństwie miała lepszy sprzęt (ale taki wtedy nie istniał) to by dziś była jeszcze lepsza (a słaba nie jest) ale my z żoną jeździliśmy po górach już 30 lat temu. Jak pisano powyżej - uczyć się, stopniowo, rozjeździć na nizinach, wyrobić równowagę, może jakieś szkolenie, obóz i dalej proste traski w górach. To co na filmie na YT wygląda jak łatwe i przyjemne w realu może być przerażającą ścianą, z której się nie da zejść na piechotę. My pierwsze wycieczki w górach z córką mieliśmy, gdy miała 10 lat. Wcześniej Mazowsze, Suwalszyzna i takie tam. Na zdjęciu po wycieczce w Bieszczadach w 2016 i w Alpach 8 lat później.1 punkt
-
Rozbujałeś się. Rower dla siedmiolatki i dobry amortyzator? Koła 18-20 cali - co dobrego czyli działającego będzie w takim rowerze? Jaki zapas termiczny dla dziecka w tym wieku przy masie ciała (statystyka) 18-34 kilogramy? Skoro dorosłe rowery "ogarniają" na podstawowych heblach a dzieciak jest lżejszy od skromnego (60kg) dorosłego 2-3 razy to ile tego zapasu ma taki hebliszon w przypadku tego dziecka?1 punkt
-
Ja jestem noobem rowerowym, śmigam rekreacyjnie (nie do pracy i sklepu) i lubię to. Ja bym dziecka 7 letniego nie traktowała koniecznie jako kompana do wyścigów. Jasne fajnie, że z dzieckiem jeździsz, ale też fajnie puścić się samemu, albo z kimś kto ma podobną kondycję. Raz tak puściłam się z kumpelą i... No nie... Męczy taka osoba na ogonie. Podzielam zdanie kolegi wyżej. Rowery na pakę i jedziesz w inny rejon. Odpal kamoota, zobacz jakie trasy w twojej okolicy inni użytkownicy obierają. Ja znalazłam dużo pomysłów na trasy dzięki tej apce. Polecam poprzeglądać stronę główną z najnowszych wypraw, a nie poprzez "trasy". To takie never ending story, bo jak już się człowiek wciągnie to ciągle chce coś zmieniać, ulepszać jak np. z komputerami czy komórkami. Ja bym poszła tą drogą, żeby właśnie poszukać na początek czegoś w pobliżu miasta, a nie odrazu gnać młodą na skocznię narciarską z nowym rowerem😂. Zależy gdzie mieszkasz, ale naprawdę można odkryć piękne miejscówki, koło których mieszka się w miarę blisko, a nie miało się o nich pojęcia.1 punkt
-
Tu mamy problem z nawierzchnią do jazdy a nie rowerem jako takim skoro takie jest obrzydzenie do obecnego roweru. Trudno czerpać frajdę z jazdy na starym MTB-ku 26er jak się chce bujać tylko po szosie. W gvwna się bata nie ukręci. Ja nie dam rady mieć szosy bo mnie co rusz nosi gdzieś w bok typu polna droga, szuter czy gorzej gdzieś przez las przejechać. Średnia mnie nie obchodzi wcale a sedno sprawy to czas spędzony na rowerze i widoki dookoła. Przecież za chwilę mógłbym iść po gravela ale w moim przypadku akurat stare 26er na sztywnym widle i odpowiednimi oponami jest dużo, dużo lepsze. No i w trasy w pagórki, góry czy +100km wokół komina zabieram już plecak. I oczywiście nie zalecam kupowania nowej szosy tylko wyszperać fajną, zadbaną używkę.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00