Skocz do zawartości

Ranking

  1. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      20

    • Liczba zawartości

      11 146


  2. psmyrdek

    psmyrdek

    Nowy użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      10


  3. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      4 757


  4. spidelli

    spidelli

    Użytkownik


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      6 030


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 22.07.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo dobry ziomal-fotograf to połowa udanej trasy 🗺️
    13 punktów
  2. 11 punktów
  3. Bo skutki burzy: Tu była droga przez dosyć gęsty i ciemny las...
    10 punktów
  4. 9 punktów
  5. Bo daleka droga do kolejnego weekendu...
    8 punktów
  6. Bo @Sobek82 pod mostem, a ja na moście
    7 punktów
  7. Bo za mną parę hektarów kniei
    6 punktów
  8. 6 punktów
  9. Bo nad morzem fajnie jest, szczególnie na rowerze😉
    5 punktów
  10. Bo rząd jabłoni z kominami w tle.
    5 punktów
  11. Bo najlepszy argument żeby nie wycinać lasów: "Bo w cieniu najprzyjemniej" nawet szosą.
    5 punktów
  12. 5 punktów
  13. 5 punktów
  14. 4 punkty
  15. 3 punkty
  16. 3 punkty
  17. Wagan z oferty na 2024 ma bagażnik atranvelo. Giga plusem tego rozwiązania jest kompatybilność z łatwo montowanymi torbami. Demontaż tego bagażnika - niekoniecznie. Do bagażnika masz zamocowany błotnik, jest to rozwiązanie "zintegrowane", więc demontując stracisz jeden z punktów zamocowania. Wagant ma osprzęt cues - ja uważam to średni pomysł nie mówiąc o tym że zakres przełożeń jest dosyć wąski , bo brakuje przedniej przerzutki. Kultura pracy jest bardzo taka sobie, wg mnie nie do porównania ze starszymi grupami ze średniej półki, nawet poziomu altusa czy alivio. kolejną rzeczą jest integracja przewodów i kabli - są one puszczone wewnątrz główki do tego wewnątrz łożysa górnego sterów - w przypadku konieczności jego wymiany wpadniesz w wysokie koszty (rozebranie całego przodu, odpiecie przewodów od hamulców, rozbebeszenie systemu okablowania przerzutek po to żeby zmienić łożyska) - realnie oznacza to koszt odpowietrzania i montażu przewodów dwóch hamulców oraz wymiany pancerzy i linek przerzutkowych plus oczywiście koszt oleju do hydraulików, nowych linek i pancerzy oraz łożysk sterów.
    2 punkty
  18. Aż strach jechać do tej Warszawy - porządny chłop z Zachodu tam pojechał i pod mostem wylądował
    2 punkty
  19. Hmm z ostatnich wypowiedzi wnioskuję że jeździć należy z błotnikami i koniecznie w sandałach i skarpetkach, za to bez majtek. Dlaczego skarpety do sandałów? Jak się zechce dwójkę to się podetrzesz skarpetą.
    2 punkty
  20. Ileś tam gratów złożonych w jeden rower, którym już śmiga moja żona
    2 punkty
  21. Bo za stromo... dla mnie 😁, próbowałem
    2 punkty
  22. Bo po dwóch tygodniach urlopu, aktywnego notabene bo sporo chodzenia było w Izerach i Karkonoszach, w końcu powrót na szlaki. W przyszłym roku urlop już obowiązkowo na rowerach, w planach powrót do Szklarskiej Poręby. Jest tam potencjał!
    2 punkty
  23. Bo nowy rower w swoim naturalnym środowisku.
    2 punkty
  24. Bo może mało spektakularne, do tego strzelone z siodła ale jak ja kocham przestrzeń 🙃
    2 punkty
  25. Pora drugi rower przekonwertować na hydraulkie. Klamki i zaciski czekajo pół roku, ale szykuje się grubyy strzał pod koniec wakacji i bez gute hamulcen nie da rady Tylko owijki brakowało...
    2 punkty
  26. Bo znów nad Wartą, ale godzinę temu.
    2 punkty
  27. Bat. Stary BikeHand kosztował grosze, jak przyszło co do czego to amelinium poddało się jak plastelina - ja z batem, sąsiad z kluczem (nawiasem - klucz dynamometryczny mam do... auta, niby 40 Nm poszło na dokręcanie ale co to był za moment...). Ponoć stal się tak łatwo nie podda...
    2 punkty
  28. Miała być rama. Myślałem o zakupie i przewaleniu gratów ze Skociszcza do nowej R, ale... wyszło inaczej. Dobre spostrzeżenie. wybrałem opcję "częściowego złożenia". Wyszedłem z założenia, że na tym etapie serwisant zauważy ewentualne skuchy ze strony producenta. Tak, czy siak zanim ogarnąłem to co przyszło w pudle, to trochę czasu upłynęło. To co wyciągnąłem z pudła, to imho najsensowniejsze rozwiązanie. Były ZA, były PRZECIW, porównania, studiowanie tabelek, rozmowy przy piwie. A więc prosto z pudła: Poniżej już po zabawie w oklejanie, przerzuceniu kilku gratów ze Skociszcza i pierwszej kulance: Wszystko działa - zostały jeszcze jakieś tam drobne regulacje siodła i kokpitu. Operator zadowolony
    2 punkty
  29. @kazafaza do tej chwili nie korzystam z systemu, ponieważ sprzedaż to u mnie wciąż niewielki wolumen względem serwisu. Być może wkrótce się to zmieni i wtedy będę musiał zastanowić się z czego korzystać. Aktualnie przymierzam się do uruchomienia "autorskiego" programu do obsługi Klientów serwisowych (tylko na swój użytek), w tym integracji ze sklepem. Ale dopiero testuję to rozwiązanie i zobaczymy co z niego wyjdzie.
    1 punkt
  30. Skoro tak to co robisz w tym wątku? Wątek zawiera pytanie o powody nie używania błotników. Rozumiem że te pytanie ci się nie podoba i cię w jakiś sposób uraziło. Czy nie łatwiej ci nie zabierać głosu w tym konkretnym wątku zamiast pisać o czymś zupełnie innym niż jego temat przy okazji wyzywając innych od trolli? Ani jeden twój post w tym konkretnym wątku nie odnosi się do tematu, którego wątek dotyczy - wszystkie to twoje wynurzenia na temat osoby pytającego. Zresztą dość chamskie. Nie wiem jaki masz w tym cel - wyprowadzić z równowagi, sprowokować?
    1 punkt
  31. 9mm to ciągle poniżej 1% jeśli chodzi o np. promień zawracania. Nieodczuwalnie rower będzie mniej narowisty, spokojniejszy przy zjazdach. Weź pod uwagę, że na dokładnie tej samej ramie wychodziły np. xc500 na rebie, która występuje jedynie z offsetem 51mm (29 boost).
    1 punkt
  32. Masz te? https://sportandleisure.com/products/shimano-tourney-sl-rs35-r-revoshift-7-speed-left-twist-shifter-with-gear-cable?variant=43744612057345&currency=GBP&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic&srsltid=AfmBOoqHAshGrzb2Zy9sv2uUqbF-mK5TkTi4rnPjZlZ3t8jY8DF9xqf0s3g Jeśli tak to zmień na te https://www.sjscycles.co.uk/gear-shifters/shimano-tourney-slrv200-7-speed-revoshifter-rear-twist-shifter/ Ja założyłem ludziom kilka par takich , nowych revoshiftów - to niebo i ziemia. Dłuższy lepiej wyprofilowany chwyt, lekka praca, łatwa obsługa. Dostępne w wielu opcjach , 6 biegów. Dramat starych revo konfrontowałem wiele razy, Revoshifty są popularne w rowerach dziecięcych i to jest kompletna porażka erogonomii. Te działaja bardzo dobrze i wyczuwalnie lżej niż stare Ewentualnie to https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/tourney/SL-TX30-6R.html Działa dość lekko, niestety ergonomia to koło tego nie leżała. Więcej opcji specjalnie nie masz.
    1 punkt
  33. Ja tylko jeszcze podpowiem że można nosić rękawiczki do kompletu żeby rąk nie myć
    1 punkt
  34. W górskim korba 30T jest dla mnie OK, w "fittnesie" mam 42T i nie chciał bym mieć nic mniej.
    1 punkt
  35. Skarpetki do sandałów są tak modne, że piosenki o tym robią
    1 punkt
  36. Twoje wymagania co do roweru wskazują na rower typu fitness, czasem zwany też grawelem z prostą kierownicą. Wąskie opony też nie znaczą, że będą szybsze, są bardzo szubkie opony szersze, np. 38, 40 czy nawet 42c, które przy okazji dadzą Ci też trochę więcej komfortu. Wygoda na rowerze to rzezcz względna i każdemu wygodnie na czyś innym ale generalnie rowery typu fitness czy grawel z prostą kierownicą oferują w miarę rekreacyjną, wyprostowaną pozycję. Są też oczywiście bardziej "sportowe" modele ale ja postaram Ci się podać kilka modeli raczej rekreacyjnych: pooglądaj sobie takie rowery jak: - Kands Pure - tani (na Allegro nawet poniżej 1800 zł) ale niezły rower z hydraulicznymi hamulcami. Trochę oldskulowy napęd 3x8 stosowany powszechnie w trekkingach i crossach ale jeśli ktoś potrafi używać go w pelnym zakresie to jest to bardzo uniwersalny napęd o szerokim zakresie, nawet lepszy niż obecne napędy 2xx czy 1xx. Na początek chyba ideał. - Cube Nulane, od 2024 roku zwany też Nulane ONE - bardzo fajny sztywny, szybki, fitness a raczej grawel z prostą kierownicą bo mieści opony do 42c (zresztą na oponach grawelowych 40c jest w fabrycznej konfiguracji). Rower ten ma hydrauliczne hamulce, karbonowy widelec i sztywne osie i uważam, że jest to wzorcowy przykład roweru tego typu. Sam ma jego poprzednika, czyli Cube SL Road i jestem z niego mega zadowolony, używam go jako commutera oraz jeżdżę nim na dłuższe, nawet 50-60 km wycieczki za miasto. Niestety podstawowy model Nulane ONE ma napęd Shimano Claris 2x8, który jest podstawowym napędem szosowym i ma pewne ograniczenia. Lepiej dopłacić do modelu Cube Nulane Pro, który ma już napęd 2x10 Shimano GRX i jest to prawdziwa petarda. W Polsce te rowery są przesadnie drogie, jak masz możliwość kupna w Niemczech to Cube Nulane Pro kosztuje 1100 eur, więc się mieści w budżecie. Zwykły Cube Nulane to w ogóle kosztuje chyba z 800 eur a nie ponad 4 tys. zł jak u nas. - Kellys Soot 20 - idea podobna do Cube Nulane, też napęd 2x8 Claris, też widelec karbonowy, też sztywne osie, też opony 40c, czyli następny klasyczny grawel z prostą kierownicą. Niestety wielką wadą tego roweru są hamulce mechaniczne. Można temu zaradzić wymieniając je od razu na hydrauliczne, które już kupisz za około 150-180 zł (Shimano mt200). - Felt Verza Speed 20 - mało znana u nas amerykańska marka, hydrauliczne hamulce, karbonowy widelec, dobry napęd 2x10 Shimano Tiagra (szosowy, trochę twardszy niż GRX). Z minusów to brak sztywnych osi i opony 35c (nie jest to aż tak złe, sam na takich jeżdżę ale dobrze jest mieć możliwość włożenia czegoś szerszego dla poprawy komfortu). - Specialized Sirrus X 3.0 - dobra marka, trochę strach zostawić na ulicy , napęd 1x9 od MicroShifta (generalnie napędy 1xx są polecane jako bardzo łatwe w obsłudze, łatwe w konserwacji i serwisie ale lepiej mieć 1x10 albo 1x11), aluminiowy widelec, osie QR. Z plusów to chyba tylko hamulce hydrauliczne. - Marin DSX 1 lub DSX 2 - napęd 1xx (dla wielu to zaleta): 1x11 w DSX 1 i 1x12 w DSX 2, karbonowy widelec, sztywne osie, hydrauliczne hamulce, wejdą opony do 45c. Generalnie jak więcej jeździsz po szosach i chcesz prędkości to wybierałbym napęd 2xx i Cube, Felt albo Kands a jak wolisz spokojną jazdę po różnych drogach, nie tylko asfalt ale i szutry to Marin i napęd 1x11 lub 1x12
    1 punkt
  37. Jeżeli planujesz po zakupie nowego roweru dalej jeździć na Tribanie to fitting na nim jest dobrym pomysłem. Raz że powinien poprawić się komfort jazdy oraz uzyskał byś informacje jaki rozmiar ramy powinieneś kupić w nowym rowerze. Natomiast jeżeli planujesz go sprzedać to lepiej zrobić tak jak pisze Spinoff. Na Ślęży szczękowe hamulce wystarczą. Cena tej Orki trochę wysoka. W Niemczech można mieć ja za mniej niż 10 000 zł. A na Di2 za 13 000. Warto rozważyć zakup za granicą.
    1 punkt
  38. Wybacz kolego @chrismel, ale jesteś w błędzie. 38x11 to nie jest wolne przełożenie. Wolne to jest 50x11. 38x11 to jest bardzo wolne przełożenie 😎. 36x10 to jest dzisiaj standard, ale pod maratony MTB. Jeżdżąc na tym (38T) w warunkach szosowych należałoby orbitować wokół trzech najmniejszych koronek na kasecie zamiast, zgodnie ze sztuką, skakać po środkowym zakresie kasety. Pamiętaj że czasem trzeba jeszcze dokręcić na zjeździe, gdzie prędkość rzędu 70-80km/h nie jest niczym nadzwyczajnym (wiem, wiem... Warszawa). (moja wypowiedź tyczy się użytku szosowego, do gravelowania w lekkim terenie 38T jest jak najbardziej OK).
    1 punkt
  39. Napędzie i sztywnych osiach.
    1 punkt
  40. tylko nie zaczynaj tak debaty o zasadności noszenia majtek 😁
    1 punkt
  41. No fakt, uwalonego jak świnia można wyśmiać, a sandałki z koziej pałki i białe skary to już elegancja, że ho ho...
    1 punkt
  42. @dargenn co byłoby lepsze? Crossówka, fitness, ewentualnie jakiś góral o rekreacyjnej geometrii, w zależności gdzie i jak to będzie używane. A dlaczego? Spróbuj ubrać 25 kg plecak i usiądź w pionie na taborecie ustawionym lekko pod górkę, a później wyobraź sobie że jeszcze musisz go rozpędzić do 20 km/h i wykonywać jakieś manewry.
    1 punkt
  43. Bo, nareszcie można uzupełnić bidony 🙂
    1 punkt
  44. To może forum hikingowe? "Sobię powoli bujałem", czyli co właściwie robiłeś? To co tu produkujesz to trochę tak jakbym ja się udzielał na forum działkowców, dlatego że raz kupiłem czereśnie w Lidlu i tyle moich doświadczeń z produktami małej przedsiębiorczości przydomowej.
    1 punkt
  45. Neverending stoooooory... 🎵 - suport Shimano SM-BB71-41A - piasta DT Swiss 240 EXP (bębenek na sprzedaż jakby ktoś potrzebował) - 2x koszyk na bidon Elite Cannibal XC w kolorze serca mojej byłej - pedali XLC PD-M10 (za 10€ byli to wziełem do Gruza )
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...